A to vsechno proto jen, protoze staticke typovani umoznuje IDE vsechny tyto veci provadet.
Ehm, to je sice samozřejmě pravda, ale že by to bylo to podstatné...
Na statickém typování je podstatné že najdeš chybu před nasazením na produkci, a ne až poté. Nějaké našeptávání je irelevantní.
Irelevantní není. Kompilátor je rodný bratr ostatních toolů - linteru, formátovače kódu i našeptávače. Strojové porozumění kódu neslouží jenom k ověření základní správnosti. Každé usnadnění kódování a refaktorizace se hodí.
Každé usnadnění se hodí. Určitě souhlas. Dál bych to nerozváděl, myslím, že na to tu není správná atmosféra :-)
Mimochodem, jaký jazyk používáš Ty a proč myslíš, že by se Ti našeptávání (ne)mohlo hodit?
Tak já patřím do skupiny programátorů, co nedělají jen v jednom jazyce. Takže Java i Python, Javascript i PHP. Aktuálně dělám hodně v C#. A moje srdeční záležitost je Haskell. Bude-li čas, tak bych se rád více seznámil s Rustem a Scalou.
V tom C# (takovej ideální příklad) samozřejmě našeptávání funguje (používám normálně VS), a dokonce ho i někdy použiju, ale necítím, že by mi to zase tak extra pomáhalo. Když by tam nebylo, snad bych to ani nepostřehl.