Také jsem pro formu ročního předplatného, po jehož zaplacení bude root.cz bez reklamy.
Několikrát tady padlo téma složitého vývoje anonymní platební brány - myslím, že se to dá realizovat velmi jednoduše a na pár řádků PHP kódu.
Hrubý nástin:
- jdu na root.cz a nechám si vygenerovat jedinečný číselný kód, k němu si zvolím vlastní heslo
- jdu na poštu, zaplatím složenkou na účet root.cz předplatné, kde VS = onen jedinečný kód
- počkám 2 dny, než se platba připíše na účet root.cz
- jdu na root.cz, zadám svůj jednečný kód, prokážu se znalostí hesla, reklamy se vypnou
Je to naprosto anonymní a bezpečné. Když si vymažu cookie, tak tam to heslo prostě příště zadám znovu. Ale nebudu spojen s žádnou registrací, kam musím zadávat přezdívku, e-mail nebo cokoliv jiného, co zadávat nepotřebuji. Ano, není to online. Ale svět se kvůli tomu nezboří, koneckonců když si chci předplatit jakýkoliv papírový časopis nebo noviny, taky to pár dnů trvá. Tak co. Do té doby to můžu vydržet s reklamou, nebo to ty dva dny vydrží root.cz se zapnutým AdBlockem. Úpravy redakčního systému také minimální.
Já osobně bych za roční předplatné root.cz byl ochoten zaplatit cca. 500,- Kč. Dejme tomu, že je tady zaokrouhleně polovina návštěvníků s AdBlockem, to je nějakých 75.000 lidí. Dejme tomu, že jen 10% z nich zaplatí předplatné ve výši 500,- Kč. I tak to bude dělat hezkých 3.750.000,- Kč. Když zaplatí jen jedno procento z blokujících, bude to pořád pěkných 375.000,- Kč.
Opravdu by se tyhle peníze root.cz nehodily?
Opravdu by byl TAKOVÝ problém zavést do účetnictví položku "Roční předplatné"?
K argumentům, že by stejně nikdo nezaplatil: stačilo by ty nejlepší dlouhé texty udělat jako "prémiové". Dovedu si to úplně v pohodě představit u seriálů typu "Příchod hackerů" nebo "Děrné štítky a holocaust", které běžnou produkci root.cz převyšují o řády. Zbytek typu "Historie počítačových her", Softwarová sklizeň, zprávičky atd... ať je klidně dostupný všem. Jsem přesvědčen, že pak se najde "pár" předplatitelů i z řad těch, kteří by jinak nikdy nezaplatili. Ovšem nesmí se to přehnat tak, jak to udělali vaši kolegové na digizone.cz, kdy jsou zpoplatněny všechny texty, které má vůbec smysl číst a předplatné je v stanoveno naprosto nesmyslné výši.
A hlavně - pokud se to nezkusí, tak se nikdy nebude vědět a jen se tady bude planě plkat že to nepůjde. Příklad s Flattrem není relevantní, protože to vyžadovalo někam se zase registrovat, i když to nechci a k ničemu jínému nepotřebuji, nějak tam dostávat peníze atd atd atd. Vůbec se tedy nedivím, že to nefungovalo.
Petře, za všechny ty z nás, kteří prostě reklamu vidět nechtějí a raději sem proto nebudou chodit prosím: začněte nad tím uvažovat a dejte nám šanci si zvolit variantu, která nám bude lépe vyhovovat. Nenuťte nás k něčemu, co prostě dělat nechceme.
Předem moc děkuji.