Je v skusobke, nema zmysel riesit veci ako davat vypoved 14dni, natoz cely mesiac dopredu.
Bod C nedava pre neho zrejme zmysel celkovo lebo potrebuje skoncit skor ako bude koniec skusobky (napr do novej prace nastupuje 1.6 ale skusobka mu konci 30.6, tak nemoze len tak povedat v novej praci tak ja teda nastupim az o mesiac neskor).
Ohladom bodu B, daval by si fakt velkeho majzla na prijatie protiponuky. Osobna trpka skusenost kedy som sa nechal ukecat ze zostanem v praci ze situacia sa zmeni. Ano, dostal som vtedy co som chcel, situacia sa vyrazne zmenila, ale ta situacia sa zlepsila na blbe dva mesiace a potom so mnou aj tak vy*ebali. Odvtedy viem ze ak firma nieco chce riesit, dokaze to vyriesit hned na prvy krat, nie az potom ako polozis na stol vypoved. Pretoze vtedy je to iba ich snaha latat aktualnu situaciu kym si nenajdu riesenie, ktore im vyhovuje dlhodobo a teba si tam doslova "podrzia kratkodobo ako vo vaticke" a potom ta poslu do pr*ele lebo si im uz raz dal jasne najavo ze si ochotny odist inam.
Bod A by znamenal ze ho aj tak chceli vyhodit, takze urobil dobre ze si nasiel nieco ine.
Jelikož to píšu podruhý a pár věcí už samozřejmě nevím jak jsem formuloval, leccos tam proti původní verzi chybí.
Jenže takhle na to koukáš z opačný strany.
Pro něj to smysl mít nemusí, ale pro firmu jo. Přesněji když to firma nechá plavat, třeba i jen protože si myslí, že "nevyjádření zakládá automatické pokračování do poměru na dobu neurčitou", tak tím tomu zaměstnanci říkají,že je jim úplně jedno jestli tam zůstane nebo ne. Protože on má na svoje rozhodnutí čas až do půlnoci posledního dne zkušební doby, i kdyby to byla noc z neděle na pondělí a ještě státní svátek. Pokud o něj firma stojí, vyjádří se včas a ještě líp to podepře dodatkem ke smlouvě.
Jasně, protinabídky jsou ošidná věc, protože 1) dokud nejsou na papíře v podobě dodatku, jsou to jen kecy v kleci, a 2) jakmile na papíře naopak jsou a navíc správně formulovány, můžou být zavazující a mít dost zásadní důsledky.
A co se týče vyjebání... Jistě, stát se to může, pokud to má ve firmě na starosti blbec, beroucí si něco osobně. Ten tam ale nemá co dělat, a vždycky se o tom dá s jeho nadřízenými mluvit. Na druhou stranu firma, která o zaměstnance stojí, a má na personálním inteligentní lidi, umí dát nabídku, která i tak je pro firmu dlouhodobě výhodná, takže není důvod si kvůli tomu navzájem plivat do kafe. Stejně tak inteligentní zaměstnanec umí odhadnout, o co si může říct aby si ho nechali, a co už by byl problém a udělal by líp, kdyby šel do té alternativy kvůli které je celá ta debata na stole. Stejně tak platí, že pokud ten zaměstnanec není fakt pako, dokáže blufovat i když alternativní nabídku nemá a dokáže odhadnout, jak moc blufovat může, aby si ve firmě hned při nástupu nenadělal zlou krev a velký špatný do budoucna.
Pokud s tebou pár měsíců po nástupu vyjebali, tak to bylo nejspíš proto, že tě potřebovali jen na něco krátkodobého, a uměli to dobře zahrát. Stává se, ne že ne. Je to dost cenná zkušenost, a na druhou stranu je lepší z takové firmy vypadnout spíš dřív.
A ochotu jít jinam musíš mít minimálně na začátku vždycky. Když jsou problémy nebo se třeba zruší projekt, první na ráně jsou noví zaměstnanci, protože 1) ještě nemají velké platy = velké odstupné, 2) nemají ještě moc interního knowhow, které by si mohli odnést, a 3) se ještě nestihli osvědčit, takže stejně jsou pro firmu do značné míry neznámou proměnnou.