Niekedy sa potom fakt nedivim ze rozne firmy neberu zivnostnikov, pretoze to co si niektori dokazu navymyslat za podmienky, by nikto s co i len prdlzenou miechou namiesto mozgu tiez neakceptoval.
To jsou tedy úplně nemístné podmínky, že chci pracovat v prostředí které mě vyhovuje.
V momentě, kdy vylučují uzavření smluvního vztahu, jsou nemístné. Tečka. A porušení smluvních podmínek zakládá důvod nejen k ukončení smluvního vztahu, ale i odpovědnost za eventuální i nepřímo způsobenou škodu v plné výši.
Ked ste napriklad sofer nakladiaku, tiez si do roboty doveziete svoj nakladiak?
A víte že jako OSVČ ano? V případě že ten náklaďák mám, má technickou a splňuje podmínky pro přepravovaný náklad... Věřte mi že dokonce majitel přepravní společnosti za to bude rád.
Imho, partner dělal pro různé přepravní/rozvážkové společnosti(na IČO, typu Liftago (odnož s přepravou zásilek) ale i rozvážky jídel Foodora, Bolt food, ...). A buďto přímo vyžadovali vlastní vůz nebo si ho mohl pronajmout (ale nikdo ho nenutil). A to je právě rozdíl mezi zaměstnancem (který vůz dostane) a OSVČ (který vůz má, případně pokud to společnost nabízí, může si vůz pronajmout)
To přirovnání kulhá na všechny 4 galusky. Ten soukromý náklaďák už z toho titulu, že to není kusová výroba, splňuje homologační podmínky pro provoz na veřejných komunikacích. Jediné, co pak ještě bude zadavatele zajímat, bude pojištění škod na nákladu při nehodě a řešení škody vzniklé prodlením dodání; všechno ostatní, zejména platná technická, vyhovující technický stav, soulad se schváleným provedením vozidla, povinné ručení a mýto, a dodržení povolené hmotnosti celkové i na nápravu, přechází, společně s odpovědností za dodržování předpisů, na majitele vozidla. Což ovšem platí pouze pro běžné náklady, pro přepravu nákladů nebezpečných tohle v úvahu ani omylem nepřichází a za porušení jsou takový flastry, že se ti o tom ani nezdá.
Protože je tu podstatný rozdíl - vlastnictví vozidla a jeho typ nemají žádný vliv na fakt doručení. Naproti tomu kontrola nad počítačem přistupujícím do firemní sítě je faktor naprosto zásadní minimálně pro soulad s NIS/2, ISO27k, a dalšími normami, které u IT firem hrají zásadní roli při posuzování kvalifikační způsobilosti při plnění zakázek, a mají přímé dopady na jejich existenci a cashflow.