Poslední příspěvky

Stran: [1] 2 3 ... 10
1
/dev/null / Re:old school
« Poslední příspěvek od makovec_3 kdy Dnes v 20:16:52 »
55, Swift, začínám Python kvůli AI. Oldschool věci (u mně ObjC) dělám když je potřeba, ale vlastně nebaví.
2
/dev/null / old school
« Poslední příspěvek od alex6bbc kdy Dnes v 19:37:13 »
kdo se tady povazujete za old school?
kdo by jeste neco udelal ve fortranu, koho jeste bavi assembler?

napiste jo bavi nebo nebavi a delam jenom v reactu 😁

kolik tu je 50 letych a vice.
3
Server / Re:Oprava číslování md127 na md0
« Poslední příspěvek od MiroslavPragl kdy Dnes v 19:27:47 »
Potvrzuji zmíněné chování, resp. změnu s 6.11.x.
Kolega Zdenek M. by rekl: klasicke pachani dobra :/

DIK ZA POTVRZENI!

Nastesti mam raid0 jako ryche velke odkladiste docasneho bordelu, takze i kdyz si ubuntu rekne o root password for maintenance, po chvili pozadavek zmizi (!) a objevi se logon.

MP
4
Odkladiště / Re:Univerzální židle
« Poslední příspěvek od Karmelos kdy Dnes v 17:43:37 »
Protože jsou malý a hubený a potřebujou psát a kreslit ručně. A když nemaj židli pod stolem tak jsou od něj daleko a při psaní se hrběj a nakláněj dopředu,  jinak si předloktí na stůl nepoložej. Jinak to nejde protože zadek maj u opěradla. Nebo se posunou na židli dopředu a veškerý opěrky na záda jsou na nic.
A i ta paní na tom ergonomickym obrázku je vlastně trochu špatně, protože nároky na sezení děcka a sekretářky jsou jiné.
https://www.nzip.cz/clanek/127-ergonomie-detskeho-nabytku
5
Odkladiště / Re:Univerzální židle
« Poslední příspěvek od Zopper kdy Dnes v 17:26:48 »
Já vím, jak se má sedět (jak často tak sedím je věc druhá) a mám ty područky tak, jak mají být, ve stejné výšce, jako deska stolu, bez ohledu na to, co s nimi dělají a jak sedí ostatní. Ale když se tady tak moc řeší správný posez a vývoj dětí, tak mi nedává smysl to tady najednou úplně odignorovat: Proč je těch cca 30 cm, o které to křeslo nejde bez manipulace s područkama zasunout, u děcek tak nutné, že ergonomie najednou nehraje roli? Jaký tvar mají záda té židle je přece úplně jedno, když se kvůli chybějícím područkám člověk zkroutí úplně jinak.
6
Bazar / Daruji tři Wi-Fi teploměry pro Tuya
« Poslední příspěvek od greenlinuxguru kdy Dnes v 15:50:57 »



Jsou z Aliexpressu, 2 úplně v pohodě, u jednoho trošku blbne displej, je to na 3xAAA.

Hoďte mi do PM na vás WhatsApp, napíšu vám, a pak mi jen pošlete váš kód do zásilkovny Z-Boxu dle mého výběru, a já vám to tam v krabici hodím.
7
Odkladiště / Re:Univerzální židle
« Poslední příspěvek od Karmelos kdy Dnes v 15:44:10 »
Já to beru tak, že jakákoliv podpěra, područky a tak ulevují svalům a tím je nenutí fungovat, takže ty pak slábnou. To je příjemné pro dospělého, co už má tyhle svaly ochablé, ale děcka je maj od přírody v pořádku, tak je zbytečný jim je ničit.
Bez područek neeee. To vede akorát k šíleným polohám rukou. Dospělák, co si sám řekne, že chce něco trénovat a bude si vědomě hlídat správnou polohu, si může dělat co chce. Ale děcka se ti akorát opřou rukama o ten stůl v naprosto nevhodné poloze. A pokud u nich hodláš trvale stát a hlídat je, tak prostě vytáhni dřevěnou sesli po dědovi.

Viděls ten obrázek? máš mít stůl tak aby tvoje ruce měli cca 90° tzn, že musíš sedět tak, že by ty područky lícovaly se stolem a to pak bohužel křeslo nejde pod stůl zasunout což je u děcek nutný. Garantuju ti, že 99% všech lidí v kanclech, včetně tebe sedí a má nastavený pracoviště špatně.
Většina lidí sedí "pod stolem", područkama cca 5-10 cm pod úrovní stolu a ještě jsou různě zakloněný a opřený do povolenýho křesla a u toho brejlej do noťasu nebo monitoru položenym na stole, ačkoliv má vršek monitoru nebo displeje noťasu  bejt cca ve vejšce čela, tedy cca +- půl metru nad stolem, když sedíš správně.
8
Studium a uplatnění / Re:Studium sítí a serverů na vysoké
« Poslední příspěvek od bindiff kdy Dnes v 14:45:55 »
Tak mi to zdejší fórum sežralo následující příspěvek a bylo potřeba to vytáhnout, co se posílá POSTem z developer konsole broseru. grrrr




Na FITu máme bakalářské studium (https://www.fit.vut.cz/study/program/8450/) celkem všeobecně zaměřené, je tam programování, základy sítí, vývoje informačních systému a tak.

Máme celkem rozumnou nabídku volitlených předmětů z jiných fakult (mimo jiné z FEKTu) a počítá se s tím, že si student bude brát volitelné předměty dle toho co mu vyhovuje. Pokud chceš dělat do sítí hodně, tak chceš asi předměty I1C a I2C.

Technické předměty se tak trochu točí pořád okolo projektů (kdosi mi říkal, že na FI MUNI tomu až tolik není) – od každé věci si ozkoušíš dost na to, abys měl tušení, o co jde. Shrnu ti, co tu je za projekty. (U skoro všeho píšu, v jakém předmětu je který projekt – pokud tě to zajímá, dohledej si na webu fakulty.)

Projekty

Co se programování týče, začíná se od základů v Céčku (IZP), v 2. semestru tě v IZLu (https://www.fit.vut.cz/study/course/IZLO, stránky ostatních předmětů mají obodbnou adresu) pustí i k solveru s LISP-like syntaxí (nečekej nic těžkého, musíš napsat jen pár řádků). Ve 2. semestru je taky trocha x86 assembleru (předm. ISU), abys měl tušení, co vlastně CPU dělá. (Ve volitleném IPA máš pak SIMD věci a ARM.) Pak si napíšeš kompilátor (IFJ) – každý rok vyberou nějaký „moderní“ jazyk (za poslední 3 roky: PHP, Swift, Go), osekají ho na úplné základy (jenom funkce, jenom primitivní typy, …) a máš spolu s dalšíma 2–3 lidma napsat kompilátor do pseudoassembleru, pro který je dostupný interpret. Semestr potom píšeš (IPP) interpret pro ten pseudoassembler. Musíš si vybrat aspoň jeden z jazyků C++/C#/Java/VHDL, na který je zvlášť předmět s projektem (GUI aplikace, v případě VHDL nějaká srandička na FPGA). Volitelně tam jsou třeba C (IJC), skriprovací jazyky (ISJ), vývoj pro jablečná zařízení atd., pokud tě něco z toho zaujme. Taky máme povinně (s týmovým projektem) informační systémy (IIS) a vývoj UI (ITU).

Jo pak taky operační systémy (IOS), kde je spíš teorie. Jako projekt si napíšeš věc, co se vykonává paralelně, se synchronizací (semafory).

Co se elektra týče, tak mi přijde, že se zde naučíš takové minimum, co by člověk dělající s počítačema měl umět. Začíná se skoro středoškolskýma věcma (úvod do elektroniky, ohmův zákon, rezistorové sítě, tranzistory, RC/LC článek, … – skoro všechno jsme to brali na střední), pak si zkusíš napsat něco jednoduchého (CPU vykonávající Brainfuck, UART receiver) pro FPGA, nakonec něco s ARM mikrokontrolérem nebo ESP32.

Sítě jsou ve dvou povinných předmětech (IPK, ISA). Projekty zahrnují TCP a UDP klienta na nějaký relativně simple protokol, pak si volíš tuším packet sniffer, něco s DNS. Pak ještě IMAP klient.



Pro mě jsou otravnější matematické předměty. Ve skoro každém semestru je aspoň jeden.

Prakticky v každém předmětu je samozřejmě relevantní teorie – o tom se tu asi nebudu rozepisovat, část z toho si dohledáš na fakultním webu.



Pokud se chceš poradit se studenty, tak můžeš na Discordu:

FIT: https://discord.com/invite/vutfit
FEKT: https://discord.com/invite/vutfekt
FI MUNI: https://discord.com/invite/fimuni

(Já jsem na všech, ale nikde aktivní. :D)

Případně se neváhej doptat.

Ty informace ↑↑↑ píšu z hlavy a už je to taky před pár rokama – asi to nebude 100% exaktní a taky se ty předměty mění…
9
Odkladiště / Re:Univerzální židle
« Poslední příspěvek od Zopper kdy Dnes v 13:55:18 »
Já to beru tak, že jakákoliv podpěra, područky a tak ulevují svalům a tím je nenutí fungovat, takže ty pak slábnou. To je příjemné pro dospělého, co už má tyhle svaly ochablé, ale děcka je maj od přírody v pořádku, tak je zbytečný jim je ničit.
Bez područek neeee. To vede akorát k šíleným polohám rukou. Dospělák, co si sám řekne, že chce něco trénovat a bude si vědomě hlídat správnou polohu, si může dělat co chce. Ale děcka se ti akorát opřou rukama o ten stůl v naprosto nevhodné poloze. A pokud u nich hodláš trvale stát a hlídat je, tak prostě vytáhni dřevěnou sesli po dědovi.
10
Server / Re:Oprava číslování md127 na md0
« Poslední příspěvek od Wasper kdy Dnes v 13:33:12 »
jeste sem se koukal a /etc/mdadm/mdadm.conf mam a v nem definovane md0 a nevzpominam si ze bych ho pripravil,
Tak ja na tohle kdysi narazil u vanilla kernelu s autodetekovanym mdraidem (cti: bez initrd == ciste problem mezi diskem (superblokem) a kernelem) taky - tehdy ten problem, jestli si vzpominam, byl ten, ze se nejak divne rozpadl mirror pri HW padu, a superblok na jednom disku obsahoval neco, co nemel. Nakonec tehdy fungujicim resenim bylo (uz si nepamatuju presnej postup bez ztraty dat, prosim nezkousejte to bez zalohy...) trochu drsne --zero-superblock a znovu ten mirror znovu vyrobit.
Stran: [1] 2 3 ... 10