Poslední příspěvky

Stran: [1] 2 3 ... 10
1
Vývoj / Re:Studium C# - Godot, MAUI
« Poslední příspěvek od a6b kdy Dnes v 09:14:32 »
priznam se, ze jsem si C# neoblibil, je to dobry jazyk a ma mnoho ruznych knihoven mozna az moc nekdy, ale pripada
mi takovy normalni az nudny.
jako linuxak jsem kdysi davno zacinal s Javou a k te mam blize, nez k C#, ale jinak je to prast jako uhod.
v praci musim C# pouzivat, ale neni to pro me kdovijaka zabava. bezne pouzivam C, C++ a kdyz chci neco
co me opravdu bavi tak je to GoLang.
ale naucte se co chcete, s C syntaxi se pak muzete naucit i dalsi jazyky.
2
Sítě / Re:Venkovní síťový kabel na 300 m a 1 Gbit
« Poslední příspěvek od František Ryšánek kdy Dnes v 09:08:05 »
...ještě jsem zakecal, že mi Google ukazuje na webech třetích stran transceivery "kompatibilní se značkou Planet" (viz např.), dokonce zmiňují partnumber originálních transceiverů Planet, např. MGB-TLA10. Který má mimochodem širší "průmyslový" rozsah teplot. Ale to už bych se opakoval...

Odhaduji, že existence takových webů a produktů nutně neznamená, že jsou switche Planet vybíravé na značku transceiverů nebo "kódované". Může se jednat o prostý obchodní parazitismus na značce a FUDu kolem optických transceiverů.
3
Vývoj / Re:Studium C# - Godot, MAUI
« Poslední příspěvek od Deatheaterscat kdy Dnes v 08:06:15 »
Jak pise kolega vyse - studium je pekna vec, ale neznam moc lidi (jestli vubec nejake), kteri by me v praxi oslnili tim, kolik knih maji nastudovano a z kolik kurzu maji stempl. Tim rozhodne nechci rict, ze tyhle veci jsou k nicemu, ale spravne programatorske naviky a instinkty ti to bohuzel neda.

Takze jestli mas C# rozumne nastudovany, tak si vymysli aplikaci a tu zkuste udelat. Musis si s tim proste hrat a musi te to bavit.

Ano, chápu. Asi mé čtení knih je prostě spíš zlozvyk, co mě v dlouhodobém měřítku omezuje.

Dobře, mojí hlavní teorií budou Microsoft C# dokumentace a pak jen směr projektu/využitá knihovna. Jen přemýšlím obecně nad Avalonia vs. Maui a na něco jsem si vzpomněl. Microsoft má trochu zlozvyk začít projekt a pak bez důvodu ho ukončí. Je vůbec Maui v tomto případě stále aktivní projekt?
4
Vývoj / Re:Zobrazenie obrázkov z DB na webe bez koncovky
« Poslední příspěvek od MalyTomi kdy Dnes v 07:51:00 »
Ake drahe. Implementacia je rychla a ak sa na filesysteme rozumne urobi struktura, tak je to aj po rokoch bez problemove. V dobe, ked si stranka taha stovky kb javascriptu a renderuje par sekund nema zmysel tu riesit, ci obrazok prileti za 100ms, alebo 150ms. my sme tak prevadzkovali portal, kde boli ulozene statisice dokumentov a chodilo to roky
5
Vývoj / Re:Studium C# - Godot, MAUI
« Poslední příspěvek od Deatheaterscat kdy Dnes v 07:48:19 »
Moc díky za odpověď. Samozřejmě to možná bude znít divně, ale na C# jsem přesedlal hlavně, protože mi právě připadala architektura přímá plus má dobré knihovny na cross platform (zatím mám jen nápady na hry/mobilní aplikace; i když mě zajímá backend).

Ano, souhlasím s projekty. Jenže přecházím z Pythonu a prostě mnoho verzí stejného kódu u statickeho jazyka mě děsí.

Proto by bylo krásné mít nějaký zdroj, co mi může shrnout všechno čtivou/praktickou formou. Něco jako Automate the Boring stuff with Python. Interaktivní zdrojům i videím se samozřejmě nevyhýbam. Jen za sebe jsem neměl zatím štěstí .



6
Vývoj / Re:Studium C# - Godot, MAUI
« Poslední příspěvek od MalyTomi kdy Dnes v 07:45:57 »
Uplne ti staci pochytit zaklady programovania, a nastudovat si nejaky ten design pattern a best practices. Tym mas podstatnu cast vacsiny programovacich jazykov pokrytu. A potom uz len skusat. Najlepsi ucitel je prax. zacnes s jednoduchymi vecami a casom sa dostanes do stavu, ze tie povodne jednoduche veci zacnes prepisovat podla toho, ako postupne ziskavas skusenosti a najdes nove/lepsie riesenia. Dost problem je to aj, ze jazyk ako taky sa tiez vyvija a zbytocne minas cas na teoriu, ked jednoduchsie je neskor prepisat casti kodu optimalnejsim riesenim, ktore sa prida az v neskorsich verziach .net
7
Vývoj / Re:Studium C# - Godot, MAUI
« Poslední příspěvek od oss kdy Dnes v 07:37:48 »
Si na roote, tu je zast voci Micoroftu taka, ze pouzit C# je herezia. Takze tu sa moc dobrych odpovedi nedozvies.

Moja rada je chod postupne, konzolove aplikacie, zaklady webovych, a potom desktopove aplikacie (WPF), zial tym, ze svet je dnes webovy, tak dektopove aplikacie su v uzadi a dobre zdroje o WPF sa uz hladaju tazko (kedysi sa dal pouzit codeproject.com ale ten je uz v stave achivacie). Ked budes chciet robit desktopovy vavoj multiplatformne tak odporucam rovno zacat s Avalonia UI, je to v podstate WPF 2.0 - rovnake principy, XAML ako WPF ale zlepseny binding, stylovanie a funguje vsade (windows, linux, macos, mobilnyvyvoj aj wasm) - plus maju navody na strankach, hoci nie su take dobre.

Na ostatne a zaklady staci dokumentacia od Micorosftu, je v nej vsetko potrebne a na jednom mieste. A potom uz len programovat, programovat a programovat, proste skusat si vlastne projekty a prehryz sa prekazakami na ktore narazis, goolit a pri tom sa ucit.

Dalsi dobry zdroj su videla od "Nick Chapsas" https://www.youtube.com/channel/UCrkPsvLGln62OMZRO6K-llg , su kratke a je to taky richlokurz geniality pre C#, pripadne NDC https://www.youtube.com/@NDC

8
Vývoj / Re:Studium C# - Godot, MAUI
« Poslední příspěvek od JmJ kdy Dnes v 07:34:16 »
Jak pise kolega vyse - studium je pekna vec, ale neznam moc lidi (jestli vubec nejake), kteri by me v praxi oslnili tim, kolik knih maji nastudovano a z kolik kurzu maji stempl. Tim rozhodne nechci rict, ze tyhle veci jsou k nicemu, ale spravne programatorske naviky a instinkty ti to bohuzel neda.

Takze jestli mas C# rozumne nastudovany, tak si vymysli aplikaci a tu zkuste udelat. Musis si s tim proste hrat a musi te to bavit.
9
Sítě / Re:Venkovní síťový kabel na 300 m a 1 Gbit
« Poslední příspěvek od František Ryšánek kdy Dnes v 06:25:00 »
Chlapi, neviem ci som slepy alebo blby ale v dokumentacii ku switchu planet GSD-1222VHP nevidim nikde uvedene modely sfp modulov, z ktorymi je switch kompatibilny, vie mi s tym niekto poradit?

Stručná odpověď:
zkuste co najdete po kapsách, a pravděpodobně to bude fungovat. Planet nevypadá jako značka, která by měla transceivery "kódované". Zkuste se telefonicky zeptat v Alternetivu (z této reklamy nemám žádný osobní prospěch) - mluví česky a dodávají náhradní transceivery napříč trhem.
Nejlepší šanci mají moduly značené v katalogu jako "generické" nebo "MSA-compliant", a naopak jako potenciální red flag bych viděl zmínky o SGMII (ačkoli modul s podporou SGMII rozhraní patrně může podporovat jako fallback i prostý SERDES režim).

Delší odpověď:
Kolem SFP transceiverů je zbytečně mnoho tajemna - a můžou za to asi především výrobci switchů.
Mechanický a elektrický formát SFP (Small Form-factor Pluggable (transceiver)) je definovaný rodinou "MSA norem". Multi Sourcing Agreement je nominálně spíš dohoda mezi výrobci napříč odvětvím na společném standardu :-) Prapůvodní MSA norma pro SFP fomát je zřejmě INF-8074 - tehdy pro 1Gb SFP. Později přibyly dodatky, které rozšířily specifikaci o 100 Mbps, 10Gbps SFP+, až tuším 25 Gbps SFP28. V tomto rozmezí je podle mého kompatibilní mechanická patice, pinout a úroveň napájení 3.3V = neměla by hrozit elektrická destrukce s únikem dýmu a osobně jsem ji nikdy nezažil. (Jenom konkrétní menší vendor switchů, kódující svoje transceivery, mě před takovou možností před lety varoval - jako že to zažili.)

Realisticky nejhorší, co se může stát je, že transceiver v zařízení prostě nebude fungovat, pokud zkombinujete šachtu a transceiver, které se neshodnou na podporované rychlosti (nebo komunikačním protokolu / sběrnici "prostý SERDES" vs. "inteligentní SGMII"). Jinak samozřejmě můžete potkat problémy třeba s teplem... dají se vymyslet a mechanicky poskládat zvrhlé kombinace switch vs. transceiver, které tepelně nevyjdou dobře :-)

Kamenem úrazu ohledně kompatibility je vedle zmíněných fyzických vlastností a schopností také tzv. MSA SPD EEPROM = maličká i2C EEPROM (nebo nějaká její emulace), která podobně jako v RAM DIMMech obsahuje podrobnou specifikaci vlastností transceiveru. Po téže sběrnici mimochodem funguje taky DDM = jednoduchý digitální health monitor / diagnostika, rovněž standardizovaná. MSA EEPROM má standardizovaný formát/obsah - viz tabulka 3.1 a další v již zmíněném dokumentu INF-8074 (a pozdějších rozšířeních). Jsou tam některé atributy, na které switch může koukat, posuzovat jejich obsah, provádět nějaký základní "sanity checking". A jsou někteří vendoři switchů, kteří si do MSA SPD EEPROM vkládají do "reserved" prostoru vendor-specific příznaky či přídavné kontrolní součty, podle kterých pak svoje transceivery poznávají - tomu se říká "kódování" transceiverů. Tohle dělají hlavně veliké značky: Cisco, HP, Hirschmann, u některých síťovek Intel a co já vím kdo další. Nebo může menší vendor switche zapéct do fimwaru množinu podporovaných vendorů transceiverů.

A pak je možnost, že vendor switche u "svých" transceiverů naschvál poruší standardní formát MSA SPD EEPROM. Mým oblíbeným příkladem je Cisco, které jak se zdá, hned v prvním=nultém bajtu (typ transceiveru) v SFP modulech uvádí 0x00, zatímco pro rodinu SFP (a příbuzní) by mělo být 0x03. Vím o jednom vendorovi switchů, který si svoje moduly nekóduje, vezme jakýkoli generický modul, ale Cisco-kompatibilní moduly nebere přesně z tohoto důvodu :-) A pak znám spoustu dalších vendorů, kteří tenhle prohřešek u Cisco-compatible modulů prostě ignorují. Vezmete Cisco-kompatibilní modul, vrazíte do "svého" náhodného switche nebo síťovky, a ono to prostě funguje.
Tzn. můžete se snažit hledat u "alternativních" dodavatelů moduly, značené jmenovitě jako "generic" nebo MSA-compliant, ale nakonec vezmete nějakou alternativní Cisco-kódovanou čínu najdete po kapsách, a kupodivu funguje taky :-) Nemám tušení, jestli menší vendoři switchů už znají Cisco prohřešek, nebo prostě na MSA-compliance reálně nebazírují, a prostě když detekují transceiver podle "presence" pinu (1 bit), tak do něj pustí 1Gb SERDES a víc neřeší...

SGMII je spíš exot, potkáte ho u dražších multi-rate RJ45 metalických transceiverů nebo u některých divných optických modulů, které jedou navenek 100 Mb na optice a fungují v gigabitovém slotu (právě na SGMII = gigové sériové variantě MII). A jsou údajně také moduly "100Mb optika ven, gigabit dovnitř" které dovnitř jedou gigabit SERDES... Sběrnice SGMII má side-band konfigurační kanál (protažený dalším Slave ID na SPD=I2C sběrnici), kterým se dá sahat do MII konfiguračních registrů transceiveru (který ze má roli MII PHY). Existuje sice nějaká společná základní sada MII registrů, ale reálně jsou v méně typických variantách SGMII transceiverů přítomny rozšiřující registry, které jsou nějakým způsobem vendor-specifické a je potřeba, aby byl modul explicitně podporován driverem ve firmwaru switche/síťovky. Switch podporuje omezenou množinu transceiverů (jejich čipů) od konkrétních výrobců čipů apod. Všiml jsem si třeba jisté trhliny mezi kluby "tradiční Marvell" vs. "inovativní Broadcom".
Proto obecně SGMII přes svou inteligenci znamená spíš problém v rovině kompatibility.
10
Vývoj / Re:Studium C# - Godot, MAUI
« Poslední příspěvek od Mudvy kdy Dnes v 00:11:54 »
Moje rada asi nebude populární ale zase bych to studium nepřeháněl. Spíš bych doporučil si vymyslet projekt a ten si realizovat podle dosavadních zkušeností - pak pokud nemáš s kým to konzultovat tak to projdi s ai co si o tom myslí a jestli by to nešlo udělat jinak a jak. Takhle z něj dostaneš zajímavý moudra co ti napoví jaké oblasti se učit dál.

V praxi používáme c# na WPF appky, API, knihovny, ASP. Jsou nasazené třeba v Azure, lokálně nebo docker. Třeba ty WPFka se člověk může učit roky - jen MVVM je pěkně velká kapitola nejen o psaní kódu ale i o tvorby architektury.

Jako seniorní vývojář totiž už neřešíš jednotivé funkce ale architekturu jak se to všechno poskládá aby to fungovola co nejjednodušeji a nejpřehledněji. Chceš automatizovaný testy, chceš to spravovat v nugetech, chceš to logovat, chceš mít kvalitní updater, chceš mít recyklovatelné funkce, chceš mít zabezpečení, chceš mít dobře oddělené vrstvy atd.

Pokud bych tě mohl nasměrovat - tak se spíš zaměř na všeobecné pochopení architektury. To je to co tě bude víc trápit. Znát všechny nuance C# není zas tak důležité
Stran: [1] 2 3 ... 10