Poslední příspěvky

Stran: [1] 2 3 ... 10
1
Sítě / Re:Řešení malé LAN s IP kamerami
« Poslední příspěvek od mark42 kdy Dnes v 08:38:10 »
Ci su lepsie rozdelene subnety alebo VLAN Ti napovie najlepsie odpoved na otazku, ci sa maju vidiet niektore zariadenia aj "krizom" (napr. ci v sekcii Ostatne nemas nejaky home automation/security ktory ma na tie kamery reagovat) a ako casto predpokladas, ze sa bude konfiguracia menit.

Ak si OK so striktnym a nemennym rozdelenim, subnety su jasna a rychla volba.
V ostatnych pripadoch je lepsia volba VLAN.
2
Bazar / Prodám server HP ProLiant DL580 Gen9
« Poslední příspěvek od Torx kdy Dnes v 08:33:48 »
Kdyby byl zájem o výkonný 4-socketový server HP ProLiant DL580 Gen9, plně osazený a připravený k provozu. Ideální pro virtualizaci, testování, výpočty nebo repurposing do výzkumného či AI prostředí.

Procesory: 4× Intel Xeon E7-8890 v4
(celkem 96 jader / 192 vláken, základ 2.2GHz, Turbo až 3.4GHz)

RAM: 1.5 TB DDR4 ECC Registered
(osazeno 24× 64 GB modulů, lze rozšířit až na 3 TB)

jako systémový disk je použit SSD m.2 512G na PCIe 4.0
Disky: 5× 1 TB SAS HDD
Řadič: Smart Array P830i s cache
Napájení: 4× 1500W PSU (redundantní, hot-swap)
HPE 764737-001 Infiniband 544+FLR-QSFP 2portový síťový adaptér - přikládám
HPE 4-Port 684208-B21 629135-B21 634025-001 Ethernet 1Gb 331FLR Adapter - nainstalovaný
Intel Ethernet Server Adapter 4x RJ45 10Mb LAN,100Mb LAN,GigE - přikládám
( Používal jsem Infiniband 544+FLR-QSFP kvůli rychlosti komunikace mezi jednotlivými nody)

Cena 25000,-
3
Sítě / Re:Nefunkčné niektore webstránky
« Poslední příspěvek od mark42 kdy Dnes v 08:30:15 »
Skus si wiresharkom na koncovej stanici odchytit nacitanie stranky cez Mikrotik a cez T-kom a hladaj rozdiely v tom, co ti pride resp. v komunikacii.
4
/dev/null / Re:distro linuxu k prohlížení celý archiv
« Poslední příspěvek od Martin Koleček kdy Dnes v 08:22:14 »
Možná jsem tojednou prolét ale co je toZač? Nějaká kolekce her? Něco takovèho teď shánim jako boot image pro Arm (to distro je i emulator), retro  staré hry  ,
Něco jako retro pi, ale i mega balíkem her.

pokud máš raspberry pi nebo což je arm , balíky s hrami jako boot image najdeš na jednom místě kde je jich mnoho je to :

Kód: [Vybrat]
https://www.arcadepunks.com/
5
Sítě / Re:Nefunkčné niektore webstránky
« Poslední příspěvek od Dzambor kdy Dnes v 06:50:31 »
Čo sa týka aktualizácie, tá nepomohla. Zmena PMTU v rámci mangle nepomohla. Je úplne zvláštne, že nejdú len tieto dve stránky. minv.sk nejde vôbec, a slsp.sk načíta úvodnú stránku ale internetbanking vôbec....ako ja som už zúfalý.
6
/dev/null / Re:JIVA's DOSBox Toolset
« Poslední příspěvek od Martin Koleček kdy Dnes v 06:18:31 »
pokud jste v obraze v Borland Turbo Pascalu 7.0 , můžete se podívat na zdrojáky také na gitu

https://github.com/tigerhareram
7
/dev/null / Re:JIVA's DOSBox Toolset
« Poslední příspěvek od Martin Koleček kdy Dnes v 06:06:58 »
zjistil jsem že video s ukázkou distra pro raspberry je smazané , no nic , nebylo tak důležité ale ukazoval jsem v něm login jméno uživatele a heslo , proto to uvedu ještě sem :

jméno uživatele = jiva
heslo = toor

jméno jiva a heslo root po zpátku takže toor

post dosáhl 5000+ shlédnutí , všimněte si je to něco důležitého , jestli jsi to ještě neviděl, prosím podívej se , šlo by klidně i o placenou práci !!

vlastně máš udělat s dostupným JIVA's DOSBox Toolsetem hru , všechno k tomuto účelu je tu zdarma dané , pak můžeš hru prodat na itch.io nebo steamu a na dalších platformách komerčně . S větší propagací Ti pomůže taky česká asociace programátorů her, pomohou Ti dostat hru např do časopisů a na jiná místa kde bude víc vidět. Jednalo by se o malou hru která vznikne asi za 2-3 měsíce práce. Znamená to že za rok můžeš mít asi 4-5 her. Když se budou dobře prodávat půjdeš do peněz. Jejich koncová cena by měla být celkem nízká. Je to hodně o propagaci na internetu aby byla vidět , pak se prodává docela dobře.

Díky formátům a limitům barev velikostí datových souborů atd je JIVA's DOSBox Toolset vhodný i pro jiné platformy. Soubory s grafikou a textem se dají přenášet na platformy jako je Commodore nebo Amiga které se v současnosti dají koupit nové. To by pak byl koníček programovat např ještě C64 nebo pracovat s Amiga Mini. Jednalo by se o soubory grafiky 160x200 pixelů a pak o textové soubory.

no to je tak všechno chtěl jsem říct že jméno je jiva a heslo je toor
8
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Poslední příspěvek od BoneFlute kdy 02. 10. 2025, 23:34:03 »
Nedávno jsem tady do nějaké diskuse napsal, že generování XML je někdy lepší si napsat sám, ručně, bez knihoven a hned se seběhli místní trollové, co že si to dovoluji si takovou věc psát sám… Přitom to generování XML je výrazně jednodušší než parsování (byť si nepíšeš vlastní parser asi zpracováváš SAX události nebo pracuješ nad DOMem nebo něco podobného). (jen dodávám, že cílem toho mého generátoru nebylo generování libovolného XML, ale určité podmnožiny, která je pro moje potřeby dostačující – důležité je, aby výstup bylo validní XML)

Ty výhrady k tomu generovanému kódu částečně chápu. Sám jsem s tím bojoval u Swaggeru resp. OpenAPI, kde generátor nebyl dost zralý, některé věci to nepodporovalo vůbec nebo to generovalo nesmysly… to bylo dost peklo. Něco vyřešili autoři generátoru v novějších verzích, něco jsme vyřešili sami vlastními šablonami. Ale i tak si myslím, že je většinou lepší si jednou odladit šablony/generátor než to psát pokaždé ručně. A JAXB je oproti tomu mnohem zralejší a spolehlivější technologie (byť to zemětřesení, které přišlo po Javě 8, s tím nepěkně zamávalo).

Nevím, proč by zrovna generování xmlka nemělo jít lepením stringů. Do určtié velikosti projektu je to naprosto good enough.


Jedna ze zkušeností, co mne v tomhle ovlivnila, byla, když  jsem  kdysi  pozoroval  lidi, kteří seděli asi dva metry od sebe, jeden psal server v Javě, druhý psal klienta v JavaScriptu a neustále řešili, že ten druhý posílá  atribut  s „jiným  názvem“ nebo  „starým  způsobem“…  v každé  verzi  byly  chyby tohoto typu a pořád se na to plýtval čas a vyvolávalo to hádky. Mezi sebou si sdíleli dokument ve  Wordu,  ve kterém  měli příklady, jak se má služba volat… Takže když mi dneska někdo tvrdí, jak nepotřebuje schéma, a že je to prý jednoduché a že stačí napsat pár příkladů a všem to bude jasné… tak se mi otevírá pomyslná kudla v kapse, protože vím, jak to dopadá. Přitom tohle se v oboru řeší od pradávna a obecně  se  to  jmenuje IDL  (interface  description language). Konkrétních implementací je spousta, ale podstatná je ta myšlenka, že máš nějakou strojově  čitelnou  specifikaci,  která definuje ten kontrakt, a ze které obě strany vycházejí.

Ale každopádně, pokud si píšeš parser ručně ale máš tu specifikaci a ne jen pár příkladů, tak je to ještě ten lepší případ.

To jsme takhle s kamarádem dělali jeden projekt. Měl jsem nápad, a on si z toho udělal bakalářku. To jsem si zavařil. Rozvíjel jsem ten nápad, a on mě furt otravoval, jestlu už to bude hotové, a já mu furt měl tendenci měnit specifikaci, protože to jinak nešlo.
9
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Poslední příspěvek od BoneFlute kdy 02. 10. 2025, 23:02:06 »
Já ti nerozumím. V čem, že je ten problém?

Problém je v tom, že to nemusí být stromová struktura, ale může to být obecný graf a na jeden objekt může vést reference z víc míst. Pokud to řešíš přes reflexi, tak tam tu informaci o tom, že jde o stejný objekt, akorát je na něj odkazováno z víc míst, máš zachovanou. Ale když to přesypeš do mapy map, tak se tam ta informace ztratí (nebo si minimálně přiděláš dost práce s tím, abys ji tam zachoval).

Ne, to teda není.

Ten problém s obecným grafem je obecný problém ať to budeš řešit explicitním řešením nebo reflexí.

Problém vidím v tom, a tady si trochu zaAdHominuju, že Radek Míček hodně prožívá optimalizaci, a nedokáže se od toho oprostit :-)


To ovšem není chyba reflexe ale logická chyba v návrhu.
No, chyba byla v tom, že se použila reflexe s představou, že to přece bude fungovat.


Připravit se kvůli tomu o reflexi mi přijde škoda.
Já nemám nic proti reflexi. Alespoň ne principielně. Jen se zřejmě pohybuju v doméně, kdy vždy narážím na její mantinely. V doméně, kde jde o bezpečnost a zároveň se všechno vyvíjí, tak reflexe jde trochu do pozadí.


Navíc často ten dict může obsahovat jen omezenou množinu typů, takže třeba neomezeně dlouhé číslo do něj nejde uložit přímo jako číslo, ale jako řetězec a pak se bokem serializátoru do JSONu musí říct, ať to uloží jako číslo, ne jako řetězec (i když to tak je v tom slovníku).
No a? To je správně.

A není jednodušší to číslo nechat třeba jako BigInteger a naučit ten generátor, jak mapovat BigInteger na datové typy daného formátu? K čemu je dobré to převádět na String a pak si někde bokem předávat informaci, že tohle vlastně není String ale číslo?

Dobře. Takže já mám systém, který poskytuje a zpracovává data. Mám N klientů, kteří používají mou knihovnu. Já jim posílám nové objekty, oni vytvářejí nové objekty. Potřebuju, aby tam byla nějaká pružnost, takže představa: teď se všechno zastaví a den to nepoběží dokavad nezaktualizujeme všechno - tak úplně nepremáva.
Tak v takovém kontextu by to IMHO opravdu nebylo jednodušší.

Jasně, když zjistím, že můj původní předpoklad, že tam dám dict, a mělo by to pokrývat všechno začne být úzkým hrdlem, a že bych tam strašně nutně potřeboval přidat vlastnost A, tak budu přemýšlet, jak to celé šikovně zaktualizovat. Možná udělám verzi 2, nebo něco takového.

Jasně, pokud to bude nějaký kolotoř několika objektů uvnitř systému, který mám pod kontrolou, tak budu uvažovat jinak a na nějaké serializace se vyprdnu.
10
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Poslední příspěvek od Franta Kučera kdy 02. 10. 2025, 21:34:43 »
Navíc často ten dict může obsahovat jen omezenou množinu typů, takže třeba neomezeně dlouhé číslo do něj nejde uložit přímo jako číslo, ale jako řetězec a pak se bokem serializátoru do JSONu musí říct, ať to uloží jako číslo, ne jako řetězec (i když to tak je v tom slovníku).
No a? To je správně.

A není jednodušší to číslo nechat třeba jako BigInteger a naučit ten generátor, jak mapovat BigInteger na datové typy daného formátu? K čemu je dobré to převádět na String a pak si někde bokem předávat informaci, že tohle vlastně není String ale číslo?
Stran: [1] 2 3 ... 10