Já měl pocit, že se tu bavíme o neziskovce s limitním rozpočtem a ne o firmě, které na tom serveru bude stát byznys, a každá hodina, kdy to nepojede, je ztráta a problém.
To ale úplně špatně chápeš základní principy. To, že je nějakej subjekt neziskovka (tedy jeho účelem není generování finančního zisku), vůbec neznamená, že nemsuí na trhu soutěžit o klienty, a že výpadek a poškození pověsti ten subjekt nedokáže lusknutím prstu zničit a jeho zaměstnance poslat na pracák.
A ano, i neziskovky musí řešit vnitřní cashflow a finanční udržitelnost, a výpadek jim může způsobit problémy např se splácením úvěrů a plněním závazků úplně stejně, z čehož můžou plynout sankce který problém jen dál prohloubí a pošlou to do likvidace. Pro neziskovky platí ekonomický zákonitosti úplně stejně jako ostatní; klíčový rozdíl je v tom, že jejich primárním účelem není vytváření zisku, takže si můžou dovolit dodávat za nižší ceny.
A to, že tobě jel tvůj konkrétní skládanej servřík v kdovíjaký "zátěži" 10 let neznamená pro statistickou pravděpodobnost vůbec nic. Slyšels někdy pojem "reprezentativní vzorek"?