1
Hardware / Re:Může se LTE modem chovat jako mobil?
« Poslední příspěvek od Marek Staněk kdy Dnes v 18:41:26 »Z toho vágního šumu co jsem pochopil, pokusím se zodpovědět:
- k zařízení s datovou kartou se operátor chová jinak proto, že _DATOVÁ_ SIM jaksi už z principu nemá povoleny hlasové služby, takže nemá přiděleno hlasové číslo a pakety jí patřící neputují voice VLANou s vyšší prioritou, protože ona do ní prostě není vpuštěna. A i u hlasových SIM do ní smí jen pakety obsahující hlasová data; pro jiná to ani nemá smysl, protože nemají na straně operátora kudy z voice VLAN vytéct zpátky do internetu. Je to pro ně slepá větev.
- pouze datový LTE modem (tedy např nějaký USB vajgl) se se SIMkartou s povolenými hlasovými službami síti hlásí jako sice kombinované zařízení s možností přenosu hlasu, ale jelikož jeho firmware neumožňuje spojovat hlasové hovory, tak na něm nefungují. Příchozí hovor se (u mého Huawei E5760(?)) tváří, jako že vyzvání a nikdo jej nepřijímá, a žádný obslužný sw není schopen hlasové číslo z modemu vytočit.
- modemy v hlasových branách s na "vnitřní" straně typicky chovají jako SIP terminály (které se připojí jako pobočka do ústředny a obsluhují se jako příchozí trasa), nebo mají vyvedené konektory s analogovým audiem a ať na fyziké číselnici nebo aplikací mají možnost spojovat odchozí hovory. A díky tomu, že to jejich firmware ví, umí to celé obsloužit.
To, jestli síť bude na terminál (tedy modem) směrovat hlasové hovory záleží jen na tom, jestli ten terminál (tedy modem + SIM) síti ohlásí, že má hlasové capabilities. Tedy to zařízení MUSÍ vědět že to umí, MUSÍ to umět síti sdělit, a MUSÍ se domluvit se sítí na postačující společné sadě "dovedností", tedy obsloužitelných službách, komunikačních protokolech, a hlasovém kodeku.
- k zařízení s datovou kartou se operátor chová jinak proto, že _DATOVÁ_ SIM jaksi už z principu nemá povoleny hlasové služby, takže nemá přiděleno hlasové číslo a pakety jí patřící neputují voice VLANou s vyšší prioritou, protože ona do ní prostě není vpuštěna. A i u hlasových SIM do ní smí jen pakety obsahující hlasová data; pro jiná to ani nemá smysl, protože nemají na straně operátora kudy z voice VLAN vytéct zpátky do internetu. Je to pro ně slepá větev.
- pouze datový LTE modem (tedy např nějaký USB vajgl) se se SIMkartou s povolenými hlasovými službami síti hlásí jako sice kombinované zařízení s možností přenosu hlasu, ale jelikož jeho firmware neumožňuje spojovat hlasové hovory, tak na něm nefungují. Příchozí hovor se (u mého Huawei E5760(?)) tváří, jako že vyzvání a nikdo jej nepřijímá, a žádný obslužný sw není schopen hlasové číslo z modemu vytočit.
- modemy v hlasových branách s na "vnitřní" straně typicky chovají jako SIP terminály (které se připojí jako pobočka do ústředny a obsluhují se jako příchozí trasa), nebo mají vyvedené konektory s analogovým audiem a ať na fyziké číselnici nebo aplikací mají možnost spojovat odchozí hovory. A díky tomu, že to jejich firmware ví, umí to celé obsloužit.
To, jestli síť bude na terminál (tedy modem) směrovat hlasové hovory záleží jen na tom, jestli ten terminál (tedy modem + SIM) síti ohlásí, že má hlasové capabilities. Tedy to zařízení MUSÍ vědět že to umí, MUSÍ to umět síti sdělit, a MUSÍ se domluvit se sítí na postačující společné sadě "dovedností", tedy obsloužitelných službách, komunikačních protokolech, a hlasovém kodeku.