Poslední příspěvky

Stran: [1] 2 3 ... 10
1
Vývoj / Re:Studium C# - Godot, MAUI
« Poslední příspěvek od oss kdy Dnes v 10:00:14 »
Jen přemýšlím obecně nad Avalonia vs. Maui a na něco jsem si vzpomněl. Microsoft má trochu zlozvyk začít projekt a pak bez důvodu ho ukončí. Je vůbec Maui v tomto případě stále aktivní projekt?
Zarezavat projekty maju vo zvyku vsteky firmy.

Avalonia vs. Maui - tam je jednoduche rozhodnutie. Ide sa hlavne mobilny vyvoj tak MAUI. Ide sa hlavne dektopovy vyvoj tak Avalonia. proste MAUI je mobile first, Avalonia dektop first.
2
Sítě / Re:Venkovní síťový kabel na 300 m a 1 Gbit
« Poslední příspěvek od skskyper2 kdy Dnes v 09:27:56 »
Dakujem za opravu "Jersey", takze :

1. Kabel (do chranicky)
1.1 variant 300m > https://shorturl.at/Ti3iY
1.2 variant 200 m > https://shorturl.at/hPP7G

Pri akomkolvek variante 200m/300m nasledovne konvertory po 1ks :
2.1 Konvertor 1ks (bod A) :
https://www.alza.sk/tp-link-tl-fc311a-2-d6490895.htm
2.2 Konvertor 1ks (bod B) :
https://www.alza.sk/tp-link-tl-fc311b-2-d6490896.htm

Sorry tento post som si predtym nevsimol, vzhladom k tomu, ze je to patchcord v pozadovanej dlzke, nepotreboval by som isp, ale je to len 1 vlakno, niektori z vas pisali ze treba 2 vlakna (neviem ake to moze mat negativa), ale hotove, 2 vlaknove patchcordy ani na allegre.

Este k infrastrukture doplnim chybajuce info:
- ide o O2 mobilny internet na doma (cez antenu)
- aktualne zapojeny a pouzivany router je Zyxel EX3300-TO
- switch je Planet GSD-1222VHP (ten ma sfp port)
- ta vzdialenost bude prave medzi switchom a routerom
- k dispozicii je este (aktualne odpojeny) Ubiquiti EdgeRouter 4 (ten ma tiez sfp port)
- Posledny dostupny (odpojeny) prvok je vonkajsie AP Zyxel - model zatial neviem

Takze mi napadlo, ze ak by ten Zyxel router podporoval AP mode, tak by som ho prepol a ako router by som pouzil ten EdgeRouter 4 a switch by som s nim prepojil priamo optikou, bez media konvertorov, cez SFP porty, ale s nastavenim Edgeroutera na O2 internet a nastavenie LAN siete by som potreboval asi vyraznejsie poradit lebo co sa tyka routerov vyssej triedy, tak mam skusenosti len s mikrotikom a v porovnani s tym sa mi zda prostredie EdgeRoutera vyrazne nepriatelske :D vsetko podstatne sa tam asi nastavuje a monitoruje cez terminal a ja som skor gui man (winbox)

Mozno by si to vedel prepojit aj s jestvujucimi zariadeniami, ktore mas :
Planet GSD-1222VHP (sfp port) <---> Ubiquiti EdgeRouter 4 (sfp port)
Musel by si najst kompatibilne SFP mini Gbic na obidve strany :
https://shorturl.at/x16g7
a potom natiahnut opticky kabel na mieru a nechat zvarit...

Na otestovanie by som ti vedel zapozicat HP J4858C a k tomu multi-mode patch cord.
https://edgeoptic.com/products/aruba/j4858c/
3
Vývoj / Re:Studium C# - Godot, MAUI
« Poslední příspěvek od a6b kdy Dnes v 09:14:32 »
priznam se, ze jsem si C# neoblibil, je to dobry jazyk a ma mnoho ruznych knihoven mozna az moc nekdy, ale pripada
mi takovy normalni az nudny.
jako linuxak jsem kdysi davno zacinal s Javou a k te mam blize, nez k C#, ale jinak je to prast jako uhod.
v praci musim C# pouzivat, ale neni to pro me kdovijaka zabava. bezne pouzivam C, C++ a kdyz chci neco
co me opravdu bavi tak je to GoLang.
ale naucte se co chcete, s C syntaxi se pak muzete naucit i dalsi jazyky.
4
Sítě / Re:Venkovní síťový kabel na 300 m a 1 Gbit
« Poslední příspěvek od František Ryšánek kdy Dnes v 09:08:05 »
...ještě jsem zakecal, že mi Google ukazuje na webech třetích stran transceivery "kompatibilní se značkou Planet" (viz např.), dokonce zmiňují partnumber originálních transceiverů Planet, např. MGB-TLA10. Který má mimochodem širší "průmyslový" rozsah teplot. Ale to už bych se opakoval...

Odhaduji, že existence takových webů a produktů nutně neznamená, že jsou switche Planet vybíravé na značku transceiverů nebo "kódované". Může se jednat o prostý obchodní parazitismus na značce a FUDu kolem optických transceiverů.
5
Vývoj / Re:Studium C# - Godot, MAUI
« Poslední příspěvek od Deatheaterscat kdy Dnes v 08:06:15 »
Jak pise kolega vyse - studium je pekna vec, ale neznam moc lidi (jestli vubec nejake), kteri by me v praxi oslnili tim, kolik knih maji nastudovano a z kolik kurzu maji stempl. Tim rozhodne nechci rict, ze tyhle veci jsou k nicemu, ale spravne programatorske naviky a instinkty ti to bohuzel neda.

Takze jestli mas C# rozumne nastudovany, tak si vymysli aplikaci a tu zkuste udelat. Musis si s tim proste hrat a musi te to bavit.

Ano, chápu. Asi mé čtení knih je prostě spíš zlozvyk, co mě v dlouhodobém měřítku omezuje.

Dobře, mojí hlavní teorií budou Microsoft C# dokumentace a pak jen směr projektu/využitá knihovna. Jen přemýšlím obecně nad Avalonia vs. Maui a na něco jsem si vzpomněl. Microsoft má trochu zlozvyk začít projekt a pak bez důvodu ho ukončí. Je vůbec Maui v tomto případě stále aktivní projekt?
6
Vývoj / Re:Zobrazenie obrázkov z DB na webe bez koncovky
« Poslední příspěvek od MalyTomi kdy Dnes v 07:51:00 »
Ake drahe. Implementacia je rychla a ak sa na filesysteme rozumne urobi struktura, tak je to aj po rokoch bez problemove. V dobe, ked si stranka taha stovky kb javascriptu a renderuje par sekund nema zmysel tu riesit, ci obrazok prileti za 100ms, alebo 150ms. my sme tak prevadzkovali portal, kde boli ulozene statisice dokumentov a chodilo to roky
7
Vývoj / Re:Studium C# - Godot, MAUI
« Poslední příspěvek od Deatheaterscat kdy Dnes v 07:48:19 »
Moc díky za odpověď. Samozřejmě to možná bude znít divně, ale na C# jsem přesedlal hlavně, protože mi právě připadala architektura přímá plus má dobré knihovny na cross platform (zatím mám jen nápady na hry/mobilní aplikace; i když mě zajímá backend).

Ano, souhlasím s projekty. Jenže přecházím z Pythonu a prostě mnoho verzí stejného kódu u statickeho jazyka mě děsí.

Proto by bylo krásné mít nějaký zdroj, co mi může shrnout všechno čtivou/praktickou formou. Něco jako Automate the Boring stuff with Python. Interaktivní zdrojům i videím se samozřejmě nevyhýbam. Jen za sebe jsem neměl zatím štěstí .



8
Vývoj / Re:Studium C# - Godot, MAUI
« Poslední příspěvek od MalyTomi kdy Dnes v 07:45:57 »
Uplne ti staci pochytit zaklady programovania, a nastudovat si nejaky ten design pattern a best practices. Tym mas podstatnu cast vacsiny programovacich jazykov pokrytu. A potom uz len skusat. Najlepsi ucitel je prax. zacnes s jednoduchymi vecami a casom sa dostanes do stavu, ze tie povodne jednoduche veci zacnes prepisovat podla toho, ako postupne ziskavas skusenosti a najdes nove/lepsie riesenia. Dost problem je to aj, ze jazyk ako taky sa tiez vyvija a zbytocne minas cas na teoriu, ked jednoduchsie je neskor prepisat casti kodu optimalnejsim riesenim, ktore sa prida az v neskorsich verziach .net
9
Vývoj / Re:Studium C# - Godot, MAUI
« Poslední příspěvek od oss kdy Dnes v 07:37:48 »
Si na roote, tu je zast voci Micoroftu taka, ze pouzit C# je herezia. Takze tu sa moc dobrych odpovedi nedozvies.

Moja rada je chod postupne, konzolove aplikacie, zaklady webovych, a potom desktopove aplikacie (WPF), zial tym, ze svet je dnes webovy, tak dektopove aplikacie su v uzadi a dobre zdroje o WPF sa uz hladaju tazko (kedysi sa dal pouzit codeproject.com ale ten je uz v stave achivacie). Ked budes chciet robit desktopovy vavoj multiplatformne tak odporucam rovno zacat s Avalonia UI, je to v podstate WPF 2.0 - rovnake principy, XAML ako WPF ale zlepseny binding, stylovanie a funguje vsade (windows, linux, macos, mobilnyvyvoj aj wasm) - plus maju navody na strankach, hoci nie su take dobre.

Na ostatne a zaklady staci dokumentacia od Micorosftu, je v nej vsetko potrebne a na jednom mieste. A potom uz len programovat, programovat a programovat, proste skusat si vlastne projekty a prehryz sa prekazakami na ktore narazis, goolit a pri tom sa ucit.

Dalsi dobry zdroj su videla od "Nick Chapsas" https://www.youtube.com/channel/UCrkPsvLGln62OMZRO6K-llg , su kratke a je to taky richlokurz geniality pre C#, pripadne NDC https://www.youtube.com/@NDC

10
Vývoj / Re:Studium C# - Godot, MAUI
« Poslední příspěvek od JmJ kdy Dnes v 07:34:16 »
Jak pise kolega vyse - studium je pekna vec, ale neznam moc lidi (jestli vubec nejake), kteri by me v praxi oslnili tim, kolik knih maji nastudovano a z kolik kurzu maji stempl. Tim rozhodne nechci rict, ze tyhle veci jsou k nicemu, ale spravne programatorske naviky a instinkty ti to bohuzel neda.

Takze jestli mas C# rozumne nastudovany, tak si vymysli aplikaci a tu zkuste udelat. Musis si s tim proste hrat a musi te to bavit.
Stran: [1] 2 3 ... 10