Poslední příspěvky

Stran: [1] 2 3 ... 10
1
Je otázka proč používat Tailwind místo MUI
Vy jste psal, že používáte Tailwind. Použijte si, co chcete. Akorát je to každé něco jiného – Tailwind CSS je knihovna utilitních tříd a nástroje pro jejich zpracování, MUI je knihovna komponent.

Navíc kažý kus kódu z Tailwindu, který použíju, tak z něj ještě musím abstrahovat utility classes do globals, protože nemůžu mít napříč projektem rozházené na divoko třeba barvy, různé rozměry inputů a dalších prvků, padding atp. Uff...
Nebo se můžete naučit používat Tailwind správně.
2
Vývoj / Re:Vyplatí se k webu dělat nativní appku na iPhone a Android?
« Poslední příspěvek od Kit kdy Dnes v 19:31:29 »
Mám web napsaný v React.js pro širokou veřejnou, který musí být úspěšný finančně, a uvažuju, jestli má smysl dělat variantu pro mobil nativně. Nemyslím si, že to vypadá na mobilu špatně - mám to pro mobil celkem vyladěné - ale nevypadá to na něm tak dobře jako nativní android nebo ios aplikace.

Zkus tento úkol zadat AI. Třeba z ní vyleze něco použitelného.
3
Vývoj / Re:Vyplatí se k webu dělat nativní appku na iPhone a Android?
« Poslední příspěvek od registrovany123 kdy Dnes v 19:17:47 »
Je otázka proč používat Tailwind místo MUI, i v MUI klidně udělám design jako je třeba forum.root.cz, a mám hotovou hromadu komponent, které bych s Tailwindem musel teprve vytvářet. V Tailwindu dají source kód k něčemu, a já celou tu hromadu musím vzít a vytvořit svoji komponentu v Reactu, třeba MyButton. A k čemu to je, když v MUI už tu komponentu Button mám rovnou vytvořenou.

Plus teda k tomu MUI má více hotových komponent než Tailwind. V tailwindu chybí komponenty ryze mobilní, namátkově jako je dolní menu.

Navíc kažý kus kódu z Tailwindu, který použíju, tak z něj ještě musím abstrahovat utility classes do globals, protože nemůžu mít napříč projektem rozházené na divoko třeba barvy, různé rozměry inputů a dalších prvků, padding atp. Uff...
4
Vývoj / Re:FP a error handling
« Poslední příspěvek od BoneFlute kdy Dnes v 18:50:04 »
algebraické efekty

Algebraické efekty jsou super věc. Další z těch, které teprve čekají na objevení v mainstreimových jazycích. A taky GADTs, toho se taky jen tak nedočkáme.
5
Vývoj / Re:Vezme AI ajťákům práci?
« Poslední příspěvek od Mintaka kdy Dnes v 17:20:23 »
... Ale pokud do AI zadám kontext, tedy např standardní knihovna jazyka a děláme třeba jen šifrovaný redundantní storage, ...

Pokud mám definovaný vstup, nebo množinu vstupů (stupně volnosti) a jsem schopen hodnotit výstup, tak na tenhle use case jsou lepší techniky než bruteforce.

To je třeba případ různých konvertorů a automatických zpracovávačů dat na které jsem si brousil zuby před Covidem. Je tam jasný vstup i jasný a hodnotitelný výstup.

Nebo před desítkami let jsem uvažoval o použití genetických algoritmů k natrénování bota pro intradenní obchodování. Dat je hodně, stupně volnosti jasně definované, akce nákup/prodej, výsledek = stav konta.
6
Vývoj / Re:Vezme AI ajťákům práci?
« Poslední příspěvek od Tomáš Crhonek kdy Dnes v 16:15:28 »
Možných variant programů je tedy limitně nekonečno.

Všech programů ano. Ale pokud do AI zadám kontext, tedy např standardní knihovna jazyka a děláme třeba jen šifrovaný redundantní storage, tak z těch všech možností a vůbec nutných komponent standardní knihovny toho moc nezůstane a potom to lze spočítat.
7
PWA by už mělo jít dát do Google Play přímo, do Apple Store byste musel použít nějaký wrapper. Mikroanimace se s Tailwindem samozřejmě dělat dají.
8
Vývoj / Re:Vezme AI ajťákům práci?
« Poslední příspěvek od Mintaka kdy Dnes v 15:37:31 »
proč to zrovna v IT nejde udělat spíše hrubou silou ... Potom už "jen" stačí vybrat ty užitečné programy

To je jednoduché vysvětlit proč to moc nejde jen hrubou silou.

Vezměme si obrázek, pro zjednodušení maličký, třeba 100x50 px a vystačíme si s prostými dvěma barvami.
Pak je to 2na5000 = 10na1505 možných kombinací.
A pak už jen stačí vybrat ten správný obrázek, na kterém je číslo příští sportky.

Hint: Odhadem je ve vesmíru 10na80 atomů.

Možných variant programů je tedy limitně nekonečno.
9
Vývoj / Re:Vezme AI ajťákům práci?
« Poslední příspěvek od Karmelos kdy Dnes v 14:47:41 »
...
Fakt jsem zvědavej, kdo posune dál "architekturu".

Zajímavá úvaha, hraničící se AI výstupem :-) Ale odpověď na poslední otázku je jednoduchá. Architekturu posune dál ten kdo překlopí nějaký upravený  LLM do matrice počítačového čipu (nebo čipů). Pak budeš mít supervýkonný LLM co se vejde na stůl v obýváku, případně naškálováním v superpočítači budeš mít něco co dokáže pracovat o desítky řádů rychleji než nevýkonnější LLM dneska. To by v tom byl čert aby to nebylo lepší. Jenom v tom experimentování jak píšeš výše je třeba dávat pozor... člověk ve fázi experimentování - typicku 4-12 let - většinou nemá možnost ohrozit celý lidstvo protože experiment "jak by to vypadalo když by tady nikdo nebyl" provádí v době kdy rodiče jdou do divadla....
10
Vývoj / Re:Vezme AI ajťákům práci?
« Poslední příspěvek od Tomáš Crhonek kdy Dnes v 14:45:17 »
Já bych doporučil ke shlédnutí tuhle úvahu od Dylan Beattie (https://youtu.be/J9ZKxsPpRFk) - každý nástroj nás zatím posunul jen o jeden schod nahoru a to se o mnohých očekávalo mnohem víc. Podle Dylana AI bublina splaskne.

Co mi vrtá hlavou je spíše to, proč to zrovna v IT nejde udělat spíše hrubou silou. Hlavně u staticky a silně typovaných jazyků mi už dlouho dobu přijde, že by to mělo jít. Pokud nějaký nástroj má k disposici celou množinu kódu, tak ví, co s čím lze spojit jen na základě typů a možností přetypování. Takže se brute force metodou dá vygenerovat vlastně všechno, co lze s tou množinou dělat. Potom už "jen" stačí vybrat ty užitečné programy (ano, toto je to nejtěžší).

I tak mi po letech s Copilotem přijde, že copilot vlastně moc neví, co vše má k disposici a často ani jak to spojit dohromady, pokud už teda má kontext rozpracovaného programu.
Stran: [1] 2 3 ... 10