Poslední příspěvky

Stran: [1] 2 3 ... 10
1
Hardware / Re:Rozdílné barvy na monitorech Dell a Mac
« Poslední příspěvek od registrovany123 kdy Dnes v 16:38:56 »
Oprava, ten monitor Dell je 6bitový + 2bity to dává navíc přes nějaký přídavný režim co dělá alterace ledek.

Zkusil jsem ho přepojit z Mac Air na Mac Pro a HDMI kabel vrazit rovnou do toho Macu, bez Satechi robočovače, a výsledek je ten samý, tj. barvy jsou chladnější a ta moje béžová se zde nevyskytuje.

No nic, tak zatím mi pomůže režim MAC namísto PC - prostě to funguje a aspoň trochu to barvy sladí s Macem. Ikdyž možná z nesprávných důvodů.
2
Hardware / Re:Přepínání tří monitorů s HDMI
« Poslední příspěvek od honzako kdy Dnes v 16:04:26 »
Tvůj dotaz je nelogický.
Máš 3 počítače a 2 monitory?
A chceš aby byly oba dva monitory na jednom počítači, a pak po přepnutí na druhém a pak na třetím?
Takové zařízení není.

Buď máš 3 (a nebo jiný počet) počítače a 1 monitor. To existují přepínače KVM.
A nebo 1 monitor a 3 vstupy (PC,NB,DVD apod.) Pak potřebuješ přepínač HDMI.

Prostě si kup krátké kabely do monitorů, a dlouhé prodlužováky a přehazuj si to ručně na stole, ale na každém zařízení musíš mít dva video výstupu (2 prodlužováky).

A nebo si kup dva přepínače HDMI, když to nechceš přehazovat ručně. Ale stejně ty notebooky budeš muset ručně zapojit.
3
Hardware / Re:Přepínání tří monitorů s HDMI
« Poslední příspěvek od LivingLegend kdy Dnes v 15:18:12 »
PremiumCord je privatni znacka Krupu
4
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Poslední příspěvek od Jožka Niemand kdy Dnes v 13:26:14 »
A pritom je OOP tak strasne jednoduchy koncept.
Staci znat par pravidel a selsky rozum, objektovy je cely svet vukol.
A to je právě ta největší zrada - ono se to tváří, že je to strašně jednoduché, protože objektový je celý svět vůkol. Jenže je objektový jinak, než jak je to potřeba k vytvoření objektového modelu programu. Právě ta podvědomá snaha o 1:1 korespondenci reálných objektů a objektů programových je velice zákeřná past, do níž se chytí většina lidí. Reálný svět má mnohem komplikovanější vazby než IS a HAS a vzájemnou výměnu zpráv mezi blackboxy. Jedna a tatáž věc se dá klasifikovat z různých úhlů pohledu, podle různých kritérií. Například obyčejné číslo - přirozené, racionální, reálné, sudé/liché, transcendentní... Ale v počítači mě spíš zajímá, kolik místa potřebuji na jeho uložení a jak s ním budu algoritmicky zacházet, což je klasifikace, která zrovna moc neodpovídá "světu vůkol", ale odpovídá světu uvnitř počítače.

Ze je potreba selsky rozum, abych dovedl poznat, ktery objekt je v danem kontextu aktorem, ktery je prosty objekt, se kterym aktor manipuje.
Vidle.naberHnuj(hnuj) je spravny pristup
Hnuj.naskocNaVidle(vidle) je magorina.
V reálném světě je to nesmysl, ale v počítači je to rovnocenné a zvolit se musí varianta, která je přímočařejší z hlediska návrhu programu - pen.draw(canvas) vs. canvas.draw(pen) vs. canvas.pen(draw) vs. ... Zákon schválnosti říká, že si člověk vybere nevhodnou variantu, což se projeví v okamžiku, kdy bude chtít rozšířit svůj model o nějakou prkotinu, která mu do toho vůbec, ale vůbec nebude zapadat, ale kdyby býval zvolil jiný model na začátku, krásně by to do sebe zapadlo. A blbé je, že v tom smolném případě OOP poslouží úplně stejně jako v tom šťastném - jako zesilovač: když to na začátku vymyslíte dobře, OOP vám ušetří spoustu práce; a naopak, bohužel.

Pak je potreba v ramci mozkoveho mysleni este urcit, ze v danem kontextu objet User zrejme nebude clovek, alebrz vstupni karticka, co se strka do pichacky a kterou se oteviraji dvere, ze je treba lepsi ten objekt pojmenovat AuthToken a  tedy ze neni potreba do toho nasrat i cislo bot realneho Usera, to se klido strci do jineho objektu, co upravdu reprezentuje cloveka.
A nebo je třeba posoudit, zda ta kartička je zásadním objektem, nebo je to jen nějaký prostředek k autorizaci, či dokonce jeden z mnoha možných, pro daný program ne zcela podstatný, protože až někdo přijde s autorizací přes sítnici, začne se řešit, jak to napasovat na objekt kartička. Tedy zda jde o nějaký vrátný systém, pro nějž je badge/token to podstatné, a koho/co reprezentuje už není jeho starost, nebo naopak jde o nějaký systém zaměstnanců, kde zas není až tak podstatné jak se autorizoval, ale kdo se autorizoval.

A ano, knizky o OOP jsou vetsinou blbe, tam prave dedi trojuhelniky a ctverce z obecneho polygonu, aby ve zdedenem objektu vymenili sakuprask vsecko, tady je lepsi prosty interface.
Tohle bych nazval prvoplánové návrhové chyby. Který učební text je má, takový můžete rovnou zahodit. Jenže pak tu jsou ty "vyšší" chyby, které se dají jen těžko demonstrovat na malých příkladech, protože se začnou projevovat až později. Tím jsem nechtěl říci, že ty vaše příklady jsou špatně nebo dobře. Problém je, že bez znalosti kontextu se to nedá jednoznačně rozhodnout.

Marketingová hesla OOP byla přehlednost, znovupoužitelnost, úspora psaní. Realita, na niž jsem celý život narážel, byla přesně opačná.
5
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Poslední příspěvek od Jiří Havel kdy Dnes v 13:24:56 »
A pritom je OOP tak strasne jednoduchy koncept.
Staci znat par pravidel a selsky rozum, objektovy je cely svet vukol.

Staci vedet, ze kdyz ten jazyk nejake moznosti nabizi, ze je veru neni potreba nasrat vsude.
Ze napr. dedeni se pouziva, kdyz potrebuju ROZSIRIT funkcionalitu existujiciho objektu, pokud potrebuju jenom polymorfismus, na 99% bude vhodnejsi prosty interface.
Až na to, že to tak jednoduchý koncept není.

Ony jsou vlastně 2-3 různá paradigmata, která se sice nazývají stejně, ale znamenají něco jiného podle jazyka. Např. OOP v Javě vs Javascriptu. A ani jedno nemá moc společného s tím, co nazýváme objekt v běžném životě. viz. ten příklad s vidlema a hnojem.

Reálný svět není moc objektový. Hlavně hierarchiím se dost urputně brání a lezou z toho chuťovky jako diamantová dědičnost. A po tom, co jsem vyslechl rozhovor jednoho biologa a učitelky vím, že to není jen moje pozorování. Příroda se škatulkuje dost blbě.

BTW, subtypový polymorfismus není z matematického hlediska rozšíření ale naopak spíš zůžení. Odvozená třída nerozšiřuje  schopnosti báze. Ona umí podmnožinu z toho všeho, co by ta báze mohla dělat.
6
Bazar / Re:Prodám knihy o AJAXu, MySQL a PHP
« Poslední příspěvek od Petr Krčmář kdy Dnes v 13:23:53 »
Já jsem před časem takové knihy vyřadil z knihovničky a celou bednu jsem jich přivezl na LinuxDays. Zveřejnil jsem to předem, takže se řada lidí přidala a byl tam toho nakonec plný stůl a lidi si vybírali. Na konci dne nezbyla ani jedna. Věřím, že udělaly radost.
7
Bazar / Re:Prodám knihy o AJAXu, MySQL a PHP
« Poslední příspěvek od Kit kdy Dnes v 13:17:27 »
Když nebude zájem, věnuji knihy do městský knihovny.

Pokud ani tam nebude zájem, existují i knihobudky.
8
Bazar / Daruji 16portový 100Mbit switch za odvoz
« Poslední příspěvek od mercury116 kdy Dnes v 13:06:07 »
Zdravim,

nasel by nekdo vyuziti pro 16 portovy nemanagovany 100Mbit switch?
Nabizim za odvoz v Praze, pokud jste po trase, muzu i dovezt, ale neposilam.
Kovovy, sirka do racku, bez usi. Bez ventilatoru, tichy.

Neco jako je vyobrazene zde, ale porty jsou v jedne rade:
https://www.mondoplast.ro/eng/Switch-16-port-10-100Mbps-Mercury-S116-pg_ft-21

V pripade zajmu nechte na sebe kontakt nebo poslete PM.
9
Bazar / Re:Prodám knihy o AJAXu, MySQL a PHP
« Poslední příspěvek od Jenkings kdy Dnes v 12:54:36 »
Obávám se, že tohle asi knihovna nebude chtít. U nás se běžně takových knih městská knihovna zbavuje v klasických akcích 3kč/ks
10
Hardware / Re:Externí disk odolný proti odpojení
« Poslední příspěvek od Lukas1500 kdy Dnes v 12:11:54 »

Šel bych cestou síťového sdílené a síťového přenosu souborů, protože to je laciné a mně osobně to fakt slouží.

https://www.fotomobil.cz/baterie/externi-powerbanky/powerbanka-a-wifi-router-emtec-power-connect-u600-5200mah-ctecka-micro-sd-usb-rj45-dlna-%5Bid-a3126170133724%5D

To USB se dá vždycky vytáhnout z powerbanky (resp. wifirouteru s powerbankou) a připojit přímo...
Za tu cenu od toho asi nemůžeme čekat zázraky, ale vypadá to velmi dobře a určitě to stojí za pokus.
Díky!
Stran: [1] 2 3 ... 10