To, že něčemu důvěřuješ je sice hezké, ale to ještě neznamená, že tam nejsou kritické chyby. Ty se vždycky objeví i u těch nejdůležitějších projektů. Důležité je mít o tom všem přehled, a ten prostě nemáš, když si děláš všechno sám.
S první částí souhlasím. Týká se to samozřejmě i LLVM, kompilátoru, běhového prostředí, standardní knihovny... To je další důvod, proč jsem s Rustem opatrný. Kompilátor Rustu má přes milion řádků kódu a je poměrně komplikovaný, takže je tam velká pravděpodobnost chyb. Podobně i standardní knihovna, která je plná složitého unsafe kódu. Naopak třeba kompilátor C3 je o dost jednodušší a standardní knihovna je téměř primitivní.
Mít minimum závislostí v C++ projektu není žádný benefit
Zkušenost mi ukázala, že to je obrovský benefit. Nejen v C, C++, ale i v F# nebo Rustu. Nejvíc problémů vznikalo po updatu závislostí. Kolikrát to navíc byl i update na nějaké minor verzi, který teoreticky neměl rozbít nic, ale skutečnost byla jiná.