Poslední příspěvky

Stran: [1] 2 3 ... 10
1
Hardware / Re:Utilita na zjištění kompatibility hardwaru s Linuxem
« Poslední příspěvek od Mmmartan kdy Dnes v 22:12:48 »
Vyzkoušej nabootovat Live verzi libovolné distribuce.

Tam pak spusť HW probe: https://linux-hardware.org/?view=howto
2
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Poslední příspěvek od BoneFlute kdy Dnes v 22:08:27 »
U Rustu nevidím nic, co by měl společného s C++. Jde úplně jinou cestou. Skoro až opačnou.

Proto to s tím nahrazováním C++ nebude až tak horké.

Pro kterou aplikaci je C++ vhodnější než Rust?

- Micročipy (ale prej...)
- Legacy aplikace napsaná v C++
- C++ vývojáři
- Možná ještě to stabilní ABI by mohlo něco znamenat, ale to nedokážu posoudit.

Napadá vás něco dalšího?

Myslím, že Rust není moc přizpůsobený na situace, kdy část kódu má mít omezenou paměť nebo kdy dochází paměť. Což je například užitečné ve webové serveru - mohu chtít aby na každý request bylo použito maximálně X bajtů paměti. A bohužel ve standardní knihovně Rustu nemůžu říct nějaké funkci, aby alokovala pouze v nějakém omezeně velkém prostoru (například každý request by dostal svůj specializovaný alokátor).

To je velice zajímavá poznámka.

Z mého rychlého studia, co jsem narychle zjistil:

Existuje std::panic::catch_unwind() pro práci s nebezpečným kódem - to musím vyzkoušet.

Od Rustu 1.70 je stabilní trait Allocator. Ale vypadá to na spoustu unsafe.

Pak jsou k dispozici nějaké knihovny které umí pracovat s předalokovanou pamětí.

Na první pohled mi to přijde jako plichta :-) Vypadá to, že v Rustu se to dělá tak, že se napíše unsafe řešení, které je následně k dizpozici vyšší úrovni... Takže rozhodně nic geniálně předpřipraveného.

Ale pro mě to znamená, že si musím vyzkoušet ve své aplikaci, kde používám scriptovací jazyk v Rust engine, co udělá, když tím scriptem vyžeru veškerou paměť.
3
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Poslední příspěvek od Radek Miček kdy Dnes v 21:40:42 »
U Rustu nevidím nic, co by měl společného s C++. Jde úplně jinou cestou. Skoro až opačnou.

Proto to s tím nahrazováním C++ nebude až tak horké.

Pro kterou aplikaci je C++ vhodnější než Rust?

- Micročipy (ale prej...)
- Legacy aplikace napsaná v C++
- C++ vývojáři
- Možná ještě to stabilní ABI by mohlo něco znamenat, ale to nedokážu posoudit.

Napadá vás něco dalšího?

Myslím, že Rust není moc přizpůsobený na situace, kdy část kódu má mít omezenou paměť nebo kdy dochází paměť. Což je například užitečné ve webové serveru - mohu chtít aby na každý request bylo použito maximálně X bajtů paměti. A bohužel ve standardní knihovně Rustu nemůžu říct nějaké funkci, aby alokovala pouze v nějakém omezeně velkém prostoru (například každý request by dostal svůj specializovaný alokátor).
4
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Poslední příspěvek od balkovic kdy Dnes v 21:31:48 »
Ani nie, iba toto: Qt/Qt3D, Unreal Engine, Chromium a systémy založené na ňom, CUDA/HIP, OpenCV, CGAL/OpenCascade, API CAD aplikácií, no a potom všetko, kde potrebujete certifikáciu, pre Automotive/aerospace/medical, ako napríklad MISRA/AUTOSAR/ISO 26262/DO-178C

Myslím, že vymenované zapadá do kolonky legacy aplikácie, ktorú spomínal BoneFlute.
5
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Poslední příspěvek od echo_zulu kdy Dnes v 21:29:24 »
c++ musim pouzivat profesne

skúste si pozrieť nejaké aktuálne video z konferencií, možno vás to zaujme a možno vám to zlepší pohodu v práci. pokiaľ teda máte možnosť používať nový prekladač. v piatok skončil cppcon a tri videá sú už na youtube.

ale jeste vice se mi libi golang

čo bude asi kvôli jeho jednoduchosti?

inak, čo sa týka rustu, tak ja s ním problém nemám, ale nech mi nikto nehovorí, že je to náhrada c++.
6
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Poslední příspěvek od echo_zulu kdy Dnes v 21:16:29 »
Pro kterou aplikaci je C++ vhodnější než Rust?

- Micročipy (ale prej...)
- Legacy aplikace napsaná v C++
- C++ vývojáři
- Možná ještě to stabilní ABI by mohlo něco znamenat, ale to nedokážu posoudit.

Napadá vás něco dalšího?

Ani nie, iba toto: Qt/Qt3D, Unreal Engine, Chromium a systémy založené na ňom, CUDA/HIP, OpenCV, CGAL/OpenCascade, API CAD aplikácií, no a potom všetko, kde potrebujete certifikáciu, pre Automotive/aerospace/medical, ako napríklad MISRA/AUTOSAR/ISO 26262/DO-178C
7
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Poslední příspěvek od echo_zulu kdy Dnes v 21:08:14 »
U Rustu nevidím nic, co by měl společného s C++.

Memory model. Čo je mimochodom celkom podstatná vec...
8
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Poslední příspěvek od BoneFlute kdy Dnes v 21:07:07 »
U Rustu nevidím nic, co by měl společného s C++. Jde úplně jinou cestou. Skoro až opačnou.

Proto to s tím nahrazováním C++ nebude až tak horké.

Pro kterou aplikaci je C++ vhodnější než Rust?

- Micročipy (ale prej...)
- Legacy aplikace napsaná v C++
- C++ vývojáři
- Možná ještě to stabilní ABI by mohlo něco znamenat, ale to nedokážu posoudit.

Napadá vás něco dalšího?
9
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Poslední příspěvek od Franta Kučera kdy Dnes v 20:58:51 »
U Rustu nevidím nic, co by měl společného s C++. Jde úplně jinou cestou. Skoro až opačnou.

Proto to s tím nahrazováním C++ nebude až tak horké.
10
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Poslední příspěvek od BoneFlute kdy Dnes v 20:50:07 »
doucit se rust, ale jeste vice se mi libi golang, kvuli podobe s c.
rust mi pripada jako potomek c++ a golang jako potomek c.

golang vnímám jako zjednodušení C, escape-analýza, etc.
U Rustu nevidím nic, co by měl společného s C++. Jde úplně jinou cestou. Skoro až opačnou.
Stran: [1] 2 3 ... 10