Poslední příspěvky

Stran: [1] 2 3 ... 10
1
Nová témata / Re:znovu hw pro lokalni ai
« Poslední příspěvek od ja. kdy Dnes v 00:42:09 »
Zavisi od toho, aky je rozpocet a co su priority. Ci LLM, alebo "ine veci". A ked LLM, ci schopnost spustit vacsie modely pomaly, alebo mensie modely rychlejsie.

1. AMD: existuje aj o generaciu starsi model, 7900XTX. Ten ma 24 GB RAM. V LLM bude vykonnejsi ako 9070. V "inych oblastiach" ma 9070 vyhodu, ze vie FSR4 (=> ma int4), vylepseny path tracing a nevyhodu, ze hruby vykon je o chlp nizsi ako 7900. Pri LLM na vyhodach 9070 nezalezi.

1b. AMD: moznost pustat velke modely pomalsie prinasa Ryzen AI Max+ 395. Na trhu su mini pocitace s tymto SoC a 128 GB RAM. RAM je mozne dynamicky alokovat medzi CPU a GPU, napr. 16 GB pre CPU a 112 pre GPU.

Celkovo AMD: nie je podporovana CUDA. Rozlicne LLM runtime, ako llama.cpp alebo ollama maju rozlicnu uroven podpory ci uz ROCm alebo idu cez Vulkan. Pytorch - vybrane verzie - vie bezat s ROCm. AMD tiez ma podporu systemov pre ROCm aku ma (napr. aktualny ROCm 7.1.1 funguje v Linuxe, vo Windowse nativne iba s pythonom 3.12, ale vo WSL iba starsi 6.4.4, ktoremu chyba podpora pre novsie chipsety). S AMD sa treba trocha pohrat, aby sa to rozbehlo, nejde to tak celkom OOB.

2. Mac mini s kolko RAM? Tam je situacia podobna ako s APU od AMD.

3. Nvidia: existuje 5090, ktore maju 32 GB RAM. A potom sa samozrejme mozme posunut - ak to dovoli rozpocet - do oblasti RTX PRO 6000 Blackwell, ktore su vo verziach 48 a 96 GB RAM.
2
Nová témata / znovu hw pro lokalni ai
« Poslední příspěvek od a6b kdy 04. 12. 2025, 23:45:41 »
uz jsem tu s tim tematem otravoval, tak jeste jednou.

chci nejaky hw na lokalni llm. mam asi takove poradi, ktere vykrystalizovalo podle ceny, zabavnosti, uzitecnosti apod.

1) amd gpu rx 9070 s 16gb vram
2) mac mini s m4
3) rtx 5080 s 16gb vram
3
Vývoj / Re:Vyplatí se k webu dělat nativní appku na iPhone a Android?
« Poslední příspěvek od Filip Jirsák (forum) kdy 04. 12. 2025, 20:40:06 »
Je otázka proč používat Tailwind místo MUI
Vy jste psal, že používáte Tailwind. Použijte si, co chcete. Akorát je to každé něco jiného – Tailwind CSS je knihovna utilitních tříd a nástroje pro jejich zpracování, MUI je knihovna komponent.

Navíc kažý kus kódu z Tailwindu, který použíju, tak z něj ještě musím abstrahovat utility classes do globals, protože nemůžu mít napříč projektem rozházené na divoko třeba barvy, různé rozměry inputů a dalších prvků, padding atp. Uff...
Nebo se můžete naučit používat Tailwind správně.
4
Vývoj / Re:Vyplatí se k webu dělat nativní appku na iPhone a Android?
« Poslední příspěvek od Kit kdy 04. 12. 2025, 19:31:29 »
Mám web napsaný v React.js pro širokou veřejnou, který musí být úspěšný finančně, a uvažuju, jestli má smysl dělat variantu pro mobil nativně. Nemyslím si, že to vypadá na mobilu špatně - mám to pro mobil celkem vyladěné - ale nevypadá to na něm tak dobře jako nativní android nebo ios aplikace.

Zkus tento úkol zadat AI. Třeba z ní vyleze něco použitelného.
5
Vývoj / Re:Vyplatí se k webu dělat nativní appku na iPhone a Android?
« Poslední příspěvek od registrovany123 kdy 04. 12. 2025, 19:17:47 »
Je otázka proč používat Tailwind místo MUI, i v MUI klidně udělám design jako je třeba forum.root.cz, a mám hotovou hromadu komponent, které bych s Tailwindem musel teprve vytvářet. V Tailwindu dají source kód k něčemu, a já celou tu hromadu musím vzít a vytvořit svoji komponentu v Reactu, třeba MyButton. A k čemu to je, když v MUI už tu komponentu Button mám rovnou vytvořenou.

Plus teda k tomu MUI má více hotových komponent než Tailwind. V tailwindu chybí komponenty ryze mobilní, namátkově jako je dolní menu.

Navíc kažý kus kódu z Tailwindu, který použíju, tak z něj ještě musím abstrahovat utility classes do globals, protože nemůžu mít napříč projektem rozházené na divoko třeba barvy, různé rozměry inputů a dalších prvků, padding atp. Uff...
6
Vývoj / Re:FP a error handling
« Poslední příspěvek od BoneFlute kdy 04. 12. 2025, 18:50:04 »
algebraické efekty

Algebraické efekty jsou super věc. Další z těch, které teprve čekají na objevení v mainstreimových jazycích. A taky GADTs, toho se taky jen tak nedočkáme.
7
Vývoj / Re:Vezme AI ajťákům práci?
« Poslední příspěvek od Mintaka kdy 04. 12. 2025, 17:20:23 »
... Ale pokud do AI zadám kontext, tedy např standardní knihovna jazyka a děláme třeba jen šifrovaný redundantní storage, ...

Pokud mám definovaný vstup, nebo množinu vstupů (stupně volnosti) a jsem schopen hodnotit výstup, tak na tenhle use case jsou lepší techniky než bruteforce.

To je třeba případ různých konvertorů a automatických zpracovávačů dat na které jsem si brousil zuby před Covidem. Je tam jasný vstup i jasný a hodnotitelný výstup.

Nebo před desítkami let jsem uvažoval o použití genetických algoritmů k natrénování bota pro intradenní obchodování. Dat je hodně, stupně volnosti jasně definované, akce nákup/prodej, výsledek = stav konta.
8
Vývoj / Re:Vezme AI ajťákům práci?
« Poslední příspěvek od Tomáš Crhonek kdy 04. 12. 2025, 16:15:28 »
Možných variant programů je tedy limitně nekonečno.

Všech programů ano. Ale pokud do AI zadám kontext, tedy např standardní knihovna jazyka a děláme třeba jen šifrovaný redundantní storage, tak z těch všech možností a vůbec nutných komponent standardní knihovny toho moc nezůstane a potom to lze spočítat.
9
Vývoj / Re:Vyplatí se k webu dělat nativní appku na iPhone a Android?
« Poslední příspěvek od Filip Jirsák (forum) kdy 04. 12. 2025, 15:42:57 »
PWA by už mělo jít dát do Google Play přímo, do Apple Store byste musel použít nějaký wrapper. Mikroanimace se s Tailwindem samozřejmě dělat dají.
10
Vývoj / Re:Vezme AI ajťákům práci?
« Poslední příspěvek od Mintaka kdy 04. 12. 2025, 15:37:31 »
proč to zrovna v IT nejde udělat spíše hrubou silou ... Potom už "jen" stačí vybrat ty užitečné programy

To je jednoduché vysvětlit proč to moc nejde jen hrubou silou.

Vezměme si obrázek, pro zjednodušení maličký, třeba 100x50 px a vystačíme si s prostými dvěma barvami.
Pak je to 2na5000 = 10na1505 možných kombinací.
A pak už jen stačí vybrat ten správný obrázek, na kterém je číslo příští sportky.

Hint: Odhadem je ve vesmíru 10na80 atomů.

Možných variant programů je tedy limitně nekonečno.
Stran: [1] 2 3 ... 10