Poslední příspěvky

Stran: [1] 2 3 ... 10
1
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Poslední příspěvek od BoneFlute kdy Dnes v 22:55:47 »
...

Tak teď jsem si pěkně naběhl. Přehlédl jsem se, a myslel jsem si, že píšeš o unsafe kódu, ale ty jsi psal o safe.
Sorry.
A děkuji za příklad.
2
Windows a jiné systémy / Re:Digitální licence Windows 11 a přesun do KVM
« Poslední příspěvek od jauznevimco kdy Dnes v 22:30:55 »
Vlastne jeste nez se dostanu k veci, zminim jednu vec.
Primo tady MS uvadi, ze pokud jsou wokna uz aktivovany (klicem / z HW) a uzivatel se prihlasi do MS uctu (nebo si jej vytvori), stane se klic soucasti jeho MS uctu a skrze tento MS ucet bude mozno reaktivovat i na jinem zeleze (treba po vymene klekle desky za jinou v ramci reklamace), technicky vzato tedy i na pripadne VM...
https://support.microsoft.com/en-us/windows/activate-windows-c39005d4-95ee-b91e-b399-2820fda32227


To jen, kdybyste chteli zkusit snazsi cestu naservirovanou primo z MS :-)




To by bolo OK, ale momentalne nemam programator na dump biosu a neviem ci by sa mi do toho chcelo.
To neni vubec potreba, vse potrebne si vytahnes pres dmidecode a /sys/firmware/acpi/tables/
 

V mem pripade bylo potreba tohle:

Kód: [Vybrat]
dmidecode | grep -A8 'System Information' > ~/gigabyte_sysinfo.txtobsah zhruba takovy (klicove udaje pro aktivaci: Serial number a UUID):
Kód: [Vybrat]
System Information
        Manufacturer: Wortmann_AG
        Product Name: TERRA_PC
        Version: Default string
        Serial Number: yololololo
        UUID: yaddayadda
        Wake-up Type: Power Switch
        SKU Number: Default string
        Family: Default string

Jako dalsi nutny obsah, ktery bylo potreba te VM podstrcit, bylo tohle:
Kód: [Vybrat]
cat /sys/firmware/acpi/tables/SLIC > ~/gigabyte_slic_table

Naopak navzdory ocekavanim (vzdyt to prece obsahuje samotnej klic) nebylo potreba tohle:
Kód: [Vybrat]
cat /sys/firmware/acpi/tables/MSDM > ~/gigabyte_MSDMobsah zhruba takovy:
Kód: [Vybrat]
MSDMU7WORTMAWORTMANN     AMI blablabla-windows-product-key


Jak jsem uvadel v predchozim postu, potrebne soubory se muzou lisit v zavislosti na konkretni desce a OEM. Na vlastni bulvy jsem videl treba i desku, kde se mnou ciste nainstalovane Windows zcela neomylne aktivovaly "digitalni licenci", aniz bych vubec dokazal Product Key v SLIC najit... proste tam nebyl, ale vsechno koser, i na fakture.



V XML virtualky to pak vypada nasledne:

Vytvorit sekci sysinfo a precpat tam data z dmidecode:
Kód: [Vybrat]
  <sysinfo type="smbios">
    <system>
      <entry name="manufacturer">Wortmann_AG</entry>
      <entry name="product">TERRA_PC</entry>
      <entry name="version">Default string</entry>
      <entry name="serial">yololololo</entry>
      <entry name="uuid">yaddayadda</entry>
    </system>
    <baseBoard>
      <entry name="version">Default string</entry>
      <entry name="serial">yololololo</entry>
    </baseBoard>
  </sysinfo>


+

nutno doplnit ACPI tabulku a odkazat na SMBIOS data v sekci OS:

Kód: [Vybrat]
  <os firmware="efi">
    <type arch="x86_64" machine="pc-q35-8.2">hvm</type>
    <firmware>
      <feature enabled="yes" name="enrolled-keys"/>
      <feature enabled="yes" name="secure-boot"/>
    </firmware>
    <loader readonly="yes" secure="yes" type="pflash">/usr/share/OVMF/OVMF_CODE_4M.ms.fd</loader>
    <nvram template="/usr/share/OVMF/OVMF_VARS_4M.ms.fd">/var/lib/libvirt/qemu/nvram/win10_VARS.fd</nvram>
    <acpi>
      <table type="slic">/var/lib/libvirt/images/gigabyte_MSDM</table>
    </acpi>
    <boot dev="hd"/>
    <smbios mode="sysinfo"/>
  </os>
3
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Poslední příspěvek od Kit kdy Dnes v 21:49:41 »
Rust konkuruje více jazykům - C, C++, Go, node.js, Java, atd...

Ono se to nezdá, ale rust je celkem multiúčelový a díky package managementu je celkem jednoduché ho použít pro různé věci. Já už bych třeba nikdy nechtěl psát server nějaké služby v C++. Kdysi jsem měl oblíbený node.js právě pro tu jednoduchost napsat v tom nové věci nebo nějaké jednoduché služby, co jsem potřeboval, ale dnes mám radši rovnou použít rust.

Psát webovou aplikaci v C úplně normální není. V Rustu klidně. Je to jen o trošku těžší než v PHP, nebo Pythonu.

Když jsem nucen psát v PHP, Python, Javascript je to proto, protože klient má hosting, nebo legacy kód, nebo vývojáře.
Když jsem nucen psát v C#, je to proto, protože klient má existující codebase a vývojáře.
Když jsem nucen psát v Javě, tak proto, protože telefony. Ale Rust už zalejzá i tam.
Javascript/Typescript do prohlížeče je stále nejvhodnější volba.

Jasné vyjádření, že pro různé účely jsou vhodné různé jazyky. Za mne pro web PHP, výstupní šablony XSLT, frontend Javascript, systémové utility C/C++ nebo možná i Rust, pro AI Python, pro síťové nástroje Go, pro obchodní aplikace Java a další. Vzájemně se jejich působnost překrývá, však to jsou Turingovsky kompletní jazyky - tedy až na SQL a jemu podobné.
4
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Poslední příspěvek od Radek Miček kdy Dnes v 21:38:00 »
Případně si ten můj program lze pustit v playgroundu a uvidí, že výsledkem je SIGSEGV.
5
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Poslední příspěvek od Radek Miček kdy Dnes v 21:33:09 »
v kompilátoru bugy, ... které umožňují v safe kódu vyvolat segfault nebo přetypovat cokoliv na cokoliv jiného.
Rust sice i v unsafe něco hlídá, ale podstatou unsafe je, že to může zbuchnout (dokonce i transitivně v safe kódu který unsafe použije). Takže jaký bug?

Třeba tohle je bug starý cca 10 let, který ani nevím jestli někdo umí opravit (protože, kdyby to uměli, tak by ho tam nejspíš nenechali). Je to program, co používá již uvolněný vektor:

Kód: [Vybrat]
static UNIT: &'static &'static () = &&();

fn helper<'a, 'b, T>(_: &'a &'b (), v: &'b T, _: &()) -> &'a T { v }

fn anything_to_static<'a, T>(x: &'a T) -> &'static T {
    let f: fn(_, &'a T, &()) -> &'static T = helper;
    f(UNIT, x, &())
}

fn main() {
    let v = vec![1; 50_000_000];
    let my_ref = &v;
    let static_ref = anything_to_static(my_ref);
    drop(v);

    // Use after free.
    let sum: u64 = static_ref.iter().sum();
    println!("{}", sum);
}

Číslo bugu 25860
6
Vývoj / Re:Přechod z JAVA na RUST (ANO či NE)
« Poslední příspěvek od Filip Jirsák (forum) kdy Dnes v 21:24:19 »
Existujú merateľné štatistiky koľko znakov či riadkov kódu je potreba pre dosiahnutie stejnej funkcionality v JS a Jave
Nějaké ještě méně relevantní kritérium už vás nenapadlo?
7
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Poslední příspěvek od echo_zulu kdy Dnes v 21:18:24 »
Lidi co říkají, že rust nenahradí C++ žijou ve vlastním omezeném světě.

Tak určite...
8
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Poslední příspěvek od BoneFlute kdy Dnes v 21:17:58 »
Rust konkuruje více jazykům - C, C++, Go, node.js, Java, atd...

Ono se to nezdá, ale rust je celkem multiúčelový a díky package managementu je celkem jednoduché ho použít pro různé věci. Já už bych třeba nikdy nechtěl psát server nějaké služby v C++. Kdysi jsem měl oblíbený node.js právě pro tu jednoduchost napsat v tom nové věci nebo nějaké jednoduché služby, co jsem potřeboval, ale dnes mám radši rovnou použít rust.

Psát webovou aplikaci v C úplně normální není. V Rustu klidně. Je to jen o trošku těžší než v PHP, nebo Pythonu.

Když jsem nucen psát v PHP, Python, Javascript je to proto, protože klient má hosting, nebo legacy kód, nebo vývojáře.
Když jsem nucen psát v C#, je to proto, protože klient má existující codebase a vývojáře.
Když jsem nucen psát v Javě, tak proto, protože telefony. Ale Rust už zalejzá i tam.
Javascript/Typescript do prohlížeče je stále nejvhodnější volba.


Lidi co říkají, že rust nenahradí C++ žijou ve vlastním omezeném světě. Ono už se to totiž děje, sice salámovou metodou, ale jede se.
Tak jim to dopřejme.
9
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Poslední příspěvek od BoneFlute kdy Dnes v 21:09:46 »

U Rustu bych zdůraznil tyto výhody:
- snaží se o maximální bezpečnost, víc než Java

Pravda je, že se asi snaží. Nicméně stále jsou v kompilátoru bugy, někdy staré i řadu let, které umožňují v safe kódu vyvolat segfault nebo přetypovat cokoliv na cokoliv jiného. Krom toho pak pravidla pro aliasing zatím nejsou specifikována, takže není zatím jasné, které crates mají nedefinované chování a které jsou v pořádku.

Na jednu stranu mám tendenci s tebou souhlasit; už jen z toho principu, že Rust je mladý, musí tam být chyby.

Na druhou stranu mi to tak trochu kazí, že příklady, které jsi doteď uváděl byly špatné a nepotvrzovali tvé tvrzení.


v kompilátoru bugy, ... které umožňují v safe kódu vyvolat segfault nebo přetypovat cokoliv na cokoliv jiného.
Rust sice i v unsafe něco hlídá, ale podstatou unsafe je, že to může zbuchnout (dokonce i transitivně v safe kódu který unsafe použije). Takže jaký bug?


Krom toho pak pravidla pro aliasing zatím nejsou specifikována, takže není zatím jasné, které crates mají nedefinované chování a které jsou v pořádku.
Tady se nechytám, tak se k tomu nebudu vyjadřovat
10
Vývoj / Re:Přechod z Javy na Rust. Ano či ne?
« Poslední příspěvek od anonacct kdy Dnes v 21:02:02 »
Rust konkuruje více jazykům - C, C++, Go, node.js, Java, atd...

Ono se to nezdá, ale rust je celkem multiúčelový a díky package managementu je celkem jednoduché ho použít pro různé věci. Já už bych třeba nikdy nechtěl psát server nějaké služby v C++. Kdysi jsem měl oblíbený node.js právě pro tu jednoduchost napsat v tom nové věci nebo nějaké jednoduché služby, co jsem potřeboval, ale dnes mám radši rovnou použít rust.

Lidi co říkají, že rust nenahradí C++ žijou ve vlastním omezeném světě. Ono už se to totiž děje, sice salámovou metodou, ale jede se.
Stran: [1] 2 3 ... 10