7
« kdy: 27. 02. 2012, 16:27:52 »
[Pavel 'TIGER' Růžička] Já mám takový životní styl. Neutrácím zbytečně za "levné" věci, za dobré si jsem ochotný připlácet, ale jen pokud mají opravdu význam. Na moje použití, které je ale do puntíku stejné, jako u bobika, je opravdu zbytečné si kupovat extra výkon za neúměrně vyšší peníze. K tomu stačí opravdu i ta konfigurace té T42 (43). Max. si přikoupit RAMku, samozřejmostí je novej HDD - to je spotřební zboží a pokud mám ukládat data, tak na HDD bez historie ne. (Mimochodem u toho inzerátu píše o novým HDD. Prodejce znám, kupoval jsem od něj postupně 5 podobných kousků pro rodinu, se zárukou, po dohodě bez HDD... Ale tím nechci prosazovat jednoho svého prodejce, ale značku a typ ntb.)
Lidi okolo mě si berou leasingy na nová auta. Mají záruku 2 roky (někde třeba 7 let, ale jen do nějaké výše Km, kterou stejně projede průměrně do práce dojíždějící za max 2 roky). Na záruku se nevztahuje běžná údržba a opotřebování, opravy a výměny jen ve schváleném autorizovaném servise. To je min. 10x přetažená cena za oleje, filtry olejové, vzduchové, ventilační (většinou vzduchový a pylový vydrží 2-3x déle, ale takový je předpis, aby nepadla záruka), řemeny, svíčky, brzdy, výfuky...
Celkově nové auto v záruce vyjde tak v průměru na 20tisíc ročně na údržbu.
Po 5-7 letech je auto prakticky na odpis, protože zrezne a odejde prakticky vše - nekvalitní díly použité při výrobě pro dosažení co nejnižší ceny na úkor životnosti (proč vyrábět něco na věky, když je potřeba prodávat)..
Já mám 20 let staré volvo, 20 tisíc na údržbu mi vychází tak na 4-5let. Auto vyráběné ještě poctivě, pozinkované = nerezne, většina dílů je originál od výroby...
To že žere víc? Než se projede rozdíl v pohoných hmotách, tak nové auto už je stejně po smrti a je potřeba koupit nové. Že je neekologické mít staré auto? Kolik se toho ale spálí a spotřebuje na výrobu nového?
Takže kolik toho kdo ušetří, když si koupí nové auto za 300 tisíc s vidinou bezporuchovosti a levného provozu..? :-D 20 let staré volvo odvede stejnou práci za pořizovací cenu 20-30tis... (To když bylo nové, stálo 2 miliony. V době kdy tu byl průměrný plat 3 tisíce.)
To jen taková paralela, která mi právě pro výraznější finanční rozdíly přijde nápadnější..
Pokud ovšem nejsi manager, který jezdí každý den Praha-Brno-Praha a delší cesty. To si ale stejně nemůžeš koupit auto za 300, ale alespoň za 3/4 milionu.. (Pokud potřebuješ výkonný notebook, který něco vydrží, pak nějaký nový vyšší třídy - za alespoň 2x tolik peněz, než je dané maximum..)