Fórum Root.cz

Hlavní témata => Vývoj => Téma založeno: MichalJ 20. 01. 2015, 01:02:55

Název: IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: MichalJ 20. 01. 2015, 01:02:55
Ahojte,
chcem sa opytat aky HTML editor pouzivate? Mal by podporovat HTML, JS a CSS + moznost tmavej temy kedze pracujem hlavne v noci. Idealne ak by bol free.

Dakujem
Název: Re:IDE (HTML + CSS + JS)
Přispěvatel: to_je_jedno 20. 01. 2015, 01:23:41
Netbeans. Ale je pravda, ze koketuju se SublimeText a PHPStorm protoze ta pomalost java molocha je neuveritelna (a to mam SSD ktery to uz takhle hodilo na steroidy)
Název: Re:IDE (HTML + CSS + JS)
Přispěvatel: to_je_jedno 20. 01. 2015, 01:27:42
Ale jinak bez PHPka bych asi vazne premyslel o Dreamweaveru. Ale kdo by dneska delal ciste staticky html...
Název: Re:IDE (HTML + CSS + JS)
Přispěvatel: tomiiiiiiik 20. 01. 2015, 07:07:25
Webstorm je prima. Vim a emacs se daji taky nejak pouzit.
Název: Re:IDE (HTML + CSS + JS)
Přispěvatel: tdvorak 20. 01. 2015, 07:28:09
Co zkusit https://atom.io ? Podporu zmíněných formátů má, tmavý skin taky, je zdarma. Inspirace Sublime je očividná :-)
Název: Re:IDE (HTML + CSS + JS)
Přispěvatel: ivoszz 20. 01. 2015, 08:46:31
Pokud je to pouze na HTML, CSS a Javascript, tak Brackets od Adobe je dobrá volba. Open source, velké množství pluginů a rozšíření, které v oblasti HTML a CSS nemají moc konkurenci. Navíc je to proti molochům jako Webstorm nebo Netbeans relativně malé.
Název: Re:IDE (HTML + CSS + JS)
Přispěvatel: Kit 20. 01. 2015, 09:03:46
Vim.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: haha 20. 01. 2015, 09:46:30
Za mě určitě WebStorm (https://www.jetbrains.com/webstorm). Je na něm vidět aktivní vývoj, umí v podstatě všechno a taky se mi líbí absolutní přizpůsobitelnost. No a po vyexcludování šepleťi jako .node_modules, .sass_cache, komprimovaných skriptů a podobně to jede i rychle. Akorát není free. Chybu určitě neuděláš ani s Komodo Edit (http://komodoide.com/download/#edit), ten zdarma je. Ovšem je to komunitní projekt, což zároveň přináší i některé typické nevýhody, jako je pomalost vývoje.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Ondrej Nemecek 20. 01. 2015, 12:38:04
Já na všechno používám Eclipse. Je to konvenční těžkotonážní řešení, nicméně jednotné prostředí na všechno mi docela vyhovuje. Jinak používám vim, který je pro řadu úloh perfektní a místy ještě Jedit.

Jinak u Eclipse mi občas zlobí indexování/validace javascriptu, na které se to hryzne a žere CPU. Chvíli laborování to obvykle vyřeší. Pro Eclipse mám nastaveno 512 nebo 1024MB RAM.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: . 20. 01. 2015, 13:07:47
@Kit VIM? To je jen vtip, že? :-)
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: ivoszz 20. 01. 2015, 13:19:58
@Kit VIM? To je jen vtip, že? :-)

Proč? Vim i Emacs (abychom nezapomněli) jsou určitě rozumná volba, akorát ti, kteří je nepoužívají většinou nehodlají podstoupit určité úsilí, které je k jejich zvládnutí nutné. Možnostmi se "hrubě" vyrovnají všem výše zmiňovaným (nehodlám se přít o blbostech).
Název: Re:IDE (HTML + CSS + JS)
Přispěvatel: jvb 20. 01. 2015, 13:22:48
Pokud je to pouze na HTML, CSS a Javascript, tak Brackets od Adobe je dobrá volba. Open source, velké množství pluginů a rozšíření, které v oblasti HTML a CSS nemají moc konkurenci. Navíc je to proti molochům jako Webstorm nebo Netbeans relativně malé.

135 MB je "malé"?
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Kit 20. 01. 2015, 13:51:35
@Kit VIM? To je jen vtip, že? :-)

Vim splňuje všechny vyjmenované požadavky.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: tdvorak 20. 01. 2015, 14:00:37
@Kit VIM? To je jen vtip, že? :-)

Vim splňuje všechny vyjmenované požadavky.

Nano (https://en.wikipedia.org/wiki/GNU_nano) splňuje taky všechny požadavky. Editovat umí, je dostatečně tmavé a licencováno pod GPL.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Kit 20. 01. 2015, 14:22:28
Nano (https://en.wikipedia.org/wiki/GNU_nano) splňuje taky všechny požadavky. Editovat umí, je dostatečně tmavé a licencováno pod GPL.

Také skvělá volba. Je vidět, že nabídka editorů je skutečně bohatá.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Mirek 20. 01. 2015, 15:33:30
RJ TextEd http://www.rj-texted.se/ (http://www.rj-texted.se/)
Název: Re:IDE (HTML + CSS + JS)
Přispěvatel: Tonda 20. 01. 2015, 16:21:09
Netbeans. Ale je pravda, ze koketuju se SublimeText a PHPStorm protoze ta pomalost java molocha je neuveritelna (a to mam SSD ktery to uz takhle hodilo na steroidy)
A PHPStorm není Java moloch? Od jaké velikosti je to moloch? IntelliJ IDEA už je moloch?

Vývojová prostředí od JetBrains jsou výborná, ale až na výjimky nejsou zadarmo. A k VIM, Nano apod., textový editor a integrované vývojové prostředí jsou dvě poněkud odlišné věci.
Název: Re:IDE (HTML + CSS + JS)
Přispěvatel: Kit 20. 01. 2015, 17:01:30
... A k VIM, Nano apod., textový editor a integrované vývojové prostředí jsou dvě poněkud odlišné věci.

Otázka zněla: "chcem sa opytat aky HTML editor pouzivate?" Odpověděl jsem dle pravdy. Je s tím snad nějaký problém?
Název: Re:IDE (HTML + CSS + JS)
Přispěvatel: to_je_jedno 20. 01. 2015, 17:40:17
A PHPStorm není Java moloch? Od jaké velikosti je to moloch? IntelliJ IDEA už je moloch?
Je pravda, ze to beru z ciste subjektivniho dojmu. Jak rikam, zatim s nim jen koketuju a asi se mi vic libi Sublime
Název: Re:IDE (HTML + CSS + JS)
Přispěvatel: tdvorak 21. 01. 2015, 06:54:11
A k VIM, Nano apod., textový editor a integrované vývojové prostředí jsou dvě poněkud odlišné věci.

Z mé strany byl Nano editor žert, reakce na Kitův Vim. Sám používám Intellij IDEA, jak ultimate, tak community verzi. A můžu jen chválit.
Název: Re:IDE (HTML + CSS + JS)
Přispěvatel: Kit 21. 01. 2015, 08:31:41
Z mé strany byl Nano editor žert, reakce na Kitův Vim.

To jsem pochopil, že je to žert. Vim je alternativou k IDE. Má proti němu výhodu, že nepotřebuje GUI.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Kozzi 21. 01. 2015, 09:14:51
Ahojte,
chcem sa opytat aky HTML editor pouzivate? Mal by podporovat HTML, JS a CSS + moznost tmavej temy kedze pracujem hlavne v noci. Idealne ak by bol free.

Dakujem

Tak pro me zatim vyhrava WebStorm(obecne produkty od jetbrains), ale nejsou zdarma, coz me ale za tu kvalitu netrapi.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Tonda 21. 01. 2015, 11:16:49
V titulku je IDE, v textu editor, každopádně sem zvědav cosi tazatel vybere, zatím to vypadá jako další z fire-and-forget témat. Mě zas přijde jako vtip vim jako takový. Jako IDE sem si oblíbil IntelliJ, ale jako jednoduchý texťák Sublime nevypadá úplně špatně, třeba se mi bude líbit víc než Notepad++.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Ondra Satai Nekola 21. 01. 2015, 11:54:54
IDE - WebStorm
TextEditor - vim nebo Sublime.
Název: Re:IDE (HTML + CSS + JS)
Přispěvatel: . 21. 01. 2015, 14:39:14
Z mé strany byl Nano editor žert, reakce na Kitův Vim.

To jsem pochopil, že je to žert. Vim je alternativou k IDE. Má proti němu výhodu, že nepotřebuje GUI.

Tak to bych snad nenazýval výhodou.
Jinak já používám netbeans a jsem s nimi spokojen. Bohužel mají horší podporu pro .latte, ale to snad všechny IDE
Název: Re:IDE (HTML + CSS + JS)
Přispěvatel: kolar 21. 01. 2015, 15:30:47
Z mé strany byl Nano editor žert, reakce na Kitův Vim.

To jsem pochopil, že je to žert. Vim je alternativou k IDE. Má proti němu výhodu, že nepotřebuje GUI.

A kolo je alternativou auta. Výhodou je, že nepotřebuje palivo.
Název: Re:IDE (HTML + CSS + JS)
Přispěvatel: Kit 21. 01. 2015, 16:33:22
To jsem pochopil, že je to žert. Vim je alternativou k IDE. Má proti němu výhodu, že nepotřebuje GUI.

Tak to bych snad nenazýval výhodou.
Jinak já používám netbeans a jsem s nimi spokojen. Bohužel mají horší podporu pro .latte, ale to snad všechny IDE

Chtěl bych tě vidět, jak Netbeans spouštíš na vzdáleném serveru. U toho se krásně projeví ta tvoje výhoda GUI :-)
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Tonda 21. 01. 2015, 16:49:27
Přes remote desktop pracuju v IntelliJ IDEA naprosto bez problémů.
Název: Re:IDE (HTML + CSS + JS)
Přispěvatel: kolar 21. 01. 2015, 17:11:35
To jsem pochopil, že je to žert. Vim je alternativou k IDE. Má proti němu výhodu, že nepotřebuje GUI.

Tak to bych snad nenazýval výhodou.
Jinak já používám netbeans a jsem s nimi spokojen. Bohužel mají horší podporu pro .latte, ale to snad všechny IDE

Chtěl bych tě vidět, jak Netbeans spouštíš na vzdáleném serveru. U toho se krásně projeví ta tvoje výhoda GUI :-)

Na serveru bezi služby a ne IDE. Taky si nechodis hrat hry přes vzdalenou plochu.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: to_je_jedno 21. 01. 2015, 17:20:36
To ze zijes ve vyrazne omezenem svete neznamena, ze svet takovy je. Spoustet Netbeany "na serveru" absolutne neni problem - pochopitelne. Docela dlouho jsem na jednom projektu nemel moznost pracovat jinak nez na vzdalene plose a vzdalena plocha byl ten nejmensi problem(vyvoj na widlich jako takovych byl mnohem horsi voser). A pokud jsi myslel produkcni server kde skutecne graficke prostredi nemame, tak tam krome konfiguraku nema nikdo co hrabat v textovem editoru(protoze stejne nema nikam prava zapisovat - na to je deploy at uz obycejnym git pull nebo jenkinsem apod)
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Ondra Satai Nekola 21. 01. 2015, 17:29:23
Kdo na serveru editor spusti, tomu ruku urazit ;)
Pekne delat servery pres Puppet, Docker... cokoli, co vyrabi imutable servery, na ktere uz nikdo nesahne.
Název: Re:IDE (HTML + CSS + JS)
Přispěvatel: Kit 21. 01. 2015, 17:34:39
Na serveru bezi služby a ne IDE. Taky si nechodis hrat hry přes vzdalenou plochu.

Ty nehraješ hry přes vzdálenou plochu? Proč?
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: to_je_jedno 21. 01. 2015, 17:55:26
Asi nemaji v terminalu flash nebo admina puritana co jim neda oddych.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: perceptron 21. 01. 2015, 20:24:45
ja tiez nechapem kitov workflow (ale u kita je to rovnake ako jeho oop model)

vim je skvela vec a su majstri vimu, co dokazu poslepiacky v 6 splitscreenoch kompilovat.

ono ten argument s editovanim na webserveri je super pre napatlane stranky, kde randomne treba urobit drobnu zmenu (svoj web mam tak) a zmenu si pozriem cez prehliadac...oh, ale na ten treba gui :D

a ako povedal predrecnik, civilizovany vyvoj ide tak, ze komitujem do gitu a na serveri len pullujem, este civilizovanejsi tak, ze este aj konfiguraky su verzovane a puppetovane, takze opat vim je zhruba na urovni nano a mceditu, kde nejde o vyvoj, ale o nudzove opravy

Název: Re:IDE (HTML + CSS + JS)
Přispěvatel: kolar 21. 01. 2015, 21:15:23
Na serveru bezi služby a ne IDE. Taky si nechodis hrat hry přes vzdalenou plochu.

Ty nehraješ hry přes vzdálenou plochu? Proč?

Proč bych to dělal? Tak může hrát jen lempl nebo začátečník. Stejně tak to asi bude i s vývojem v textovém editoru.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: to_je_jedno 21. 01. 2015, 21:57:19
Tak si utri mliko co ti tece po brade a chystej se pomalu spat, za 3 minuty mate na intru vecerku.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: kolar 21. 01. 2015, 22:18:10
Co? Dědo, asi už stařecká demence? Hrát přes vzdálenou plochu by možná pro důchodce bylo, ale patlat něco přímo na serveru určitě ne.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: to_je_jedno 22. 01. 2015, 00:28:53
Treba jednou zazijes tu situaci, ze proste z duvodu na strane klienta jina moznost neni. A pak zjistis, ze nejaky graficky efekty apod nepotrebujes. Ono to proste funguje. Zatim jen ukazujes svoji nulovou zkusenost z praxe.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: kolar 22. 01. 2015, 01:41:20
Spíše ty jsi pracoval ve firmách typu Patlal s.r.o., kde "menší" zásahy dělala obsluha rovnou od stolu a rovnou na produkci :D Takhle se to ale nedělá. Nejdříve se provedou automatické testy, pak automatické nasazení do testovacího prostředí a nakonec třeba po schávelení do produkce. Nikde tam nic s IDE není. A pokud myslíš administraci, tak tam by se o tom dalo uvažovat, když by to byla havárie. Ale zase při havárii asi moc neděláš s IDE :D

A s tím hraním jsi to myslel jak? Že hraješ přes vzdálenou plochu a přijde ti to OK?
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: to_je_jedno 22. 01. 2015, 07:35:26
Hele trdýlko ja jsem nikde nepsal, ze na produkcnim serveru... Vis, ta vzdalena plocha muze byt proste a jednoduse vyvojovy server kdyz nemas cas si nastavovat vlastni vyvojove prostredi. Nebo kdyz ma zakaznik tak dana pravidla, ze proste data neodchazi od nej ven - proste ti da vpn, remote desktop a jedes. Existuji i firmy kde se programuje jenom takto a v kanclech jsou tenky klienti. Takze vyndej hlavu ze zadku.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: to_je_jedno 22. 01. 2015, 07:36:28
A jinak hry nehraju, ale proste nevidim problem si na vzdaleny plose pustit treba miny. Je to hra? Je.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: kolar 22. 01. 2015, 09:10:16
Co je to zase za nesmysly :D Už chápu ty tvoje problémy, ale věř, že ty se běžně nestávají a podobné patlání děláš jen ty.

A jinak hry nehraju, ale proste nevidim problem si na vzdaleny plose pustit treba miny. Je to hra? Je.

Je vidět, že hry nehraješ.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Tonda 22. 01. 2015, 09:32:31
Treba jednou zazijes tu situaci, ze proste z duvodu na strane klienta jina moznost neni. A pak zjistis, ze nejaky graficky efekty apod nepotrebujes. Ono to proste funguje. Zatim jen ukazujes svoji nulovou zkusenost z praxe.
Ale to už sme mimo téma IDE/editor pro vývoj HTML/CSS/JS, pokud potřebuju fixnout něco na serveru, tak mi stačí libovolný editor abych těch pár znaků upravil a pak se člověk spokojí i s tím zrůdným vi, když tam není nic jiného, což sem na HP-UX zažil. Pokud je to víc než pár znaků, tak tam nakopíruju celý opravený soubor, kterým sem předtím pochopitelně otestoval na vývojovém a testovacím prostředí.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Ondra Satai Nekola 22. 01. 2015, 09:45:50
Treba jednou zazijes tu situaci, ze proste z duvodu na strane klienta jina moznost neni. A pak zjistis, ze nejaky graficky efekty apod nepotrebujes. Ono to proste funguje. Zatim jen ukazujes svoji nulovou zkusenost z praxe.
Ale to už sme mimo téma IDE/editor pro vývoj HTML/CSS/JS, pokud potřebuju fixnout něco na serveru, tak mi stačí libovolný editor abych těch pár znaků upravil a pak se člověk spokojí i s tím zrůdným vi, když tam není nic jiného, což sem na HP-UX zažil. Pokud je to víc než pár znaků, tak tam nakopíruju celý opravený soubor, kterým sem předtím pochopitelně otestoval na vývojovém a testovacím prostředí.

Recept na katastrofu. Clovek nema na server co sahat a nejake soubory tam kopirovat.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Kit 22. 01. 2015, 09:46:13
Treba jednou zazijes tu situaci, ze proste z duvodu na strane klienta jina moznost neni. A pak zjistis, ze nejaky graficky efekty apod nepotrebujes. Ono to proste funguje. Zatim jen ukazujes svoji nulovou zkusenost z praxe.
Ale to už sme mimo téma IDE/editor pro vývoj HTML/CSS/JS, pokud potřebuju fixnout něco na serveru, tak mi stačí libovolný editor abych těch pár znaků upravil a pak se člověk spokojí i s tím zrůdným vi, když tam není nic jiného, což sem na HP-UX zažil. Pokud je to víc než pár znaků, tak tam nakopíruju celý opravený soubor, kterým sem předtím pochopitelně otestoval na vývojovém a testovacím prostředí.

Vim není zrůdným editorem. Zvládne i otestování a deployment.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Tonda 22. 01. 2015, 09:50:07
Hele trdýlko ja jsem nikde nepsal, ze na produkcnim serveru... Vis, ta vzdalena plocha muze byt proste a jednoduse vyvojovy server kdyz nemas cas si nastavovat vlastni vyvojove prostredi. Nebo kdyz ma zakaznik tak dana pravidla, ze proste data neodchazi od nej ven - proste ti da vpn, remote desktop a jedes. Existuji i firmy kde se programuje jenom takto a v kanclech jsou tenky klienti. Takze vyndej hlavu ze zadku.
Pokud se přes VPN a RDP připojuju na pracovní stanici třebas virualizovanou uvnitř firmy, tak byť ta RDP služba co použiješ vystupuje v roli serveru, tak asi nejde mluvit o editování na serveru, já když se občas na svojí vývojovou stanici u které většinou sedím a programuju v IntelliJ IDEA připojím vzdáleně, tak se z toho taky nestává editování na serveru. Serverem v tomto případě bych chápal stroj, kde daná (webová) aplikace běží, byť to nemusí nutně být prostředí produkční, ale třeba testovací.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Kit 22. 01. 2015, 09:51:08
Recept na katastrofu. Clovek nema na server co sahat a nejake soubory tam kopirovat.

To bych nesměl sahat ani na svůj notebook. Běží mi na něm 9 serverů.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Tonda 22. 01. 2015, 09:51:15
Recept na katastrofu. Clovek nema na server co sahat a nejake soubory tam kopirovat.
Nemá, ale šedá je teorie a zelený strom života a prostě se občas stane, že musí.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Tonda 22. 01. 2015, 09:54:09
Vim není zrůdným editorem. Zvládne i otestování a deployment.
To ovládání prostě zrůdné je (a psal sem o vi, nikoliv vim) jako chápu že v sedmdesátých letech minulého století existovaly terminály, které nepřenesly nic jiného než zobrazitelné znaky a tak vymyslel někdo tohle ovládání, ale dneska je to zrůdnost.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Ondra Satai Nekola 22. 01. 2015, 10:02:22
Recept na katastrofu. Clovek nema na server co sahat a nejake soubory tam kopirovat.
Nemá, ale šedá je teorie a zelený strom života a prostě se občas stane, že musí.

Ale nemusi, ale nemusi. Navic je to neco, co si stejne muzes dovolit leda tak s jednim serverem...
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Tonda 22. 01. 2015, 10:04:47
Podle logiky že musíme akorát umřít, ano klidně se tam ta chyba může nechat měsíc do příštího release, ale vedení by se to asi moc nelíbilo.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Ondra Satai Nekola 22. 01. 2015, 10:17:27
Podle logiky že musíme akorát umřít, ano klidně se tam ta chyba může nechat měsíc do příštího release, ale vedení by se to asi moc nelíbilo.

Tak pokud releasujete jednou do mesice, tak to, ze nekdo muze menit soubory na serveru je asi skutecne vas nejmensi problem...
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Tonda 22. 01. 2015, 11:03:04
Releasujeme častěji než třeba Firefox, proč by to měl být problém?
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: noef 22. 01. 2015, 11:20:55
...
A jinak hry nehraju, ale proste nevidim problem si na vzdaleny plose pustit treba miny. Je to hra? Je.
Je vidět, že hry nehraješ.

Tim chcete rict, ze miny nejsou hra? (Stejne by se dalo aplikovat na piskvorky, damu, sachy, go, solitare, ...)

Nebo ze "hrat pocitacove hry" = pouze "hrat AAA hry" (ci "3D hry" / "hry s LOC>10M" / "hry uzivajici nejnovejsi GPU naplno" / "cena > 500Kc" / "MMO*" / jakakoliv jina nahodna podminka)?

Nebo ze "hrat na vzdalene plose ne-akcni hru" != "hrat hru"? Vzdyt vzdalena plocha je jen behove prostredi. Pokud vim, tak se s tim uz dlouho experimentuje i u triple-A her. Navic jina behova prostredi jsou bezne prijimana bez povsimnuti - prohlizec, dos box, ruzne emulatory, X.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: atarist 22. 01. 2015, 12:10:51
To ovládání prostě zrůdné je (a psal sem o vi, nikoliv vim) jako chápu že v sedmdesátých letech minulého století existovaly terminály, které nepřenesly nic jiného než zobrazitelné znaky a tak vymyslel někdo tohle ovládání, ale dneska je to zrůdnost.

Proč konkrétně je zrůdné? (btw původní "vi" na Linuxu vůbec není, kvůli licencím, takže to sem netahejme, ale i kdyby...pořád ta otázka zůstává)
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Tonda 22. 01. 2015, 12:29:03
Ovládání pomocí znakových kláves a přepínání mezi editačním a ovládacím režimem mi samo o sobě přijde šíleně nepraktické a matoucí jako celá editace, navíc je to úplně jiné než ovládání všude jinde, pokud to člověk potřebuje jednou za čas, tak si to většinou ani nepamatuje.

Psal sem o vi na HP-UX, který sme kdysi měli na serverech a nic jiného tam nebylo (a vůbec tamní shell a sada příkazů byl děs). Naštěstí sme našli staticky linkovaný mc zkompilovaný pro PA-Risc, který šel spouštět i z home adresáře. Teď na Linuxu je i mc, takže není potřeba se s vim srát.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: atarist 22. 01. 2015, 12:41:54
Ovládání pomocí znakových kláves a přepínání mezi editačním a ovládacím režimem mi samo o sobě přijde šíleně nepraktické a matoucí jako celá editace, navíc je to úplně jiné než ovládání všude jinde, pokud to člověk potřebuje jednou za čas, tak si to většinou ani nepamatuje.

Psal sem o vi na HP-UX, který sme kdysi měli na serverech a nic jiného tam nebylo (a vůbec tamní shell a sada příkazů byl děs). Naštěstí sme našli staticky linkovaný mc zkompilovaný pro PA-Risc, který šel spouštět i z home adresáře. Teď na Linuxu je i mc, takže není potřeba se s vim srát.

Ok chápu, věc zkušeností a vlastně i toho, co člověk dělá a jaký má background (ty evidentně nemáš background v Unixu, nic proti, ale je to patrné :-). Pokud se má jednou za rok připojit k nějakému dnes již obskurnímu systému a jinak pracuje na něčem jiném...souhlas. Na druhou stranu mnozí profi-writeři, programátoři a admini mají Vi/Vim na prvním místě :-) a právě kvůli geniálně navrženému ovládání.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Tonda 22. 01. 2015, 13:00:16
V rámci studia informatiky na MFF UK sem absolvoval povinné předměty týkající se Unixu/Linuxu, ale sem Java vývojář a na pracovních stanicích používám Windows, aplikace na kterých pracuji běží na serverech, kdysi s HP-UX, nyní s Linuxem, občas tam potřebuji do něčeho hrábnout, ale opravdu to není tak často aby mi stálo za to se učit vi/vim, teď v tom Linuxu bohatě vyhoví mc, taky se dá použít WinSCP, v něm dát editaci. soubor se otevře v primitivním editoru WinSCP, buď se udělá úprava rovnou tam nebo Ctrl+A, Ctrl+C, Ctrl+V do UtraEditu nebo IntelliJ IDEA a pak zase zpět do WinSCP.

75% času trávím v IntelliJ IDEA a tam mi stojí za to naučit se zkratky, v programu co používám hodinu týdně opravdu ne.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Kit 22. 01. 2015, 13:13:52
Ovládání pomocí znakových kláves a přepínání mezi editačním a ovládacím režimem mi samo o sobě přijde šíleně nepraktické a matoucí jako celá editace, navíc je to úplně jiné než ovládání všude jinde, pokud to člověk potřebuje jednou za čas, tak si to většinou ani nepamatuje.

Ovládání editoru pomocí myši je něco šíleného. Jak souvisí myš s editováním textu? Proč mám mačkat F10, když chci provést nějaký příkaz z horní lišty? Když chci smazat řádek, napíši dd a je smazán. Když ho chci zarovnat, stačí zadat "=". Proč bych měl něco hledat v nějakém pofiderním menu, které je v každé verzi editorů jinak?

Citace
Psal sem o vi na HP-UX, který sme kdysi měli na serverech a nic jiného tam nebylo (a vůbec tamní shell a sada příkazů byl děs). Naštěstí sme našli staticky linkovaný mc zkompilovaný pro PA-Risc, který šel spouštět i z home adresáře. Teď na Linuxu je i mc, takže není potřeba se s vim srát.

Shell je náhodou super. Pokud si neumíš spustit ani man, tak je to holt těžké...
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Kit 22. 01. 2015, 13:19:14
75% času trávím v IntelliJ IDEA a tam mi stojí za to naučit se zkratky, v programu co používám hodinu týdně opravdu ne.

Možná to bude tím. Vim používám průměrně 4-6 hodin denně. K čemu je dobré IntelliJ IDEA? Jdou v tom psát zdrojáky v Pythonu, Fortranu a PHP? Jdou v něm i testovat? Dá se v tom napsat kniha nebo článek? Dá se v tom udělat 3D obrázek?
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Tonda 22. 01. 2015, 13:45:18
Proč hned myš, i když ji pochopitelně používám, když mi to přijde praktické. Dnes má každá klávesnice šipky, klávesy jako Home, End, PgDn, PgUp, Del, backspace, a přes terminál tohle projde, použití těchto kláves je většinou stejné a hlavně intuitivní. Já sem zase měl ve své době ovládání WordStar editoru, které přebírala spousta dalších editorů jako Text602 a Turbo Pascal.

shell (už si nepamatuju co to bylo konkrétně) na HP-UX mě děsně sral, základní grify jako historie, auto kompletace byly jinak než v bashi a navíc ty z bashe dělaly něco jiného, což mě přivádělo k šílenství.

https://www.jetbrains.com/idea/features/
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: atarist 22. 01. 2015, 14:05:06
Proč hned myš, i když ji pochopitelně používám, když mi to přijde praktické. Dnes má každá klávesnice šipky, klávesy jako Home, End, PgDn, PgUp, Del, backspace, a přes terminál tohle projde, použití těchto kláves je většinou stejné a hlavně intuitivní. Já sem zase měl ve své době ovládání WordStar editoru, které přebírala spousta dalších editorů jako Text602 a Turbo Pascal.

shell (už si nepamatuju co to bylo konkrétně) na HP-UX mě děsně sral, základní grify jako historie, auto kompletace byly jinak než v bashi a navíc ty z bashe dělaly něco jiného, což mě přivádělo k šílenství.

https://www.jetbrains.com/idea/features/

moje klavesnice sipky nema :) ono taky co se zbytecnyma klavesama uplne mimo zakladni postaveni prstu
(Poker II)
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: noef 22. 01. 2015, 15:07:26
75% času trávím v IntelliJ IDEA a tam mi stojí za to naučit se zkratky, v programu co používám hodinu týdně opravdu ne.

Možná to bude tím. Vim používám průměrně 4-6 hodin denně.
Pokud nekdo potrebuje pouzivat vim jednu hodinu tydne, tak je opravdu zbytecne, ucit se velke mnozstvi klavesovych zkratek - na rozdil od vetsiny graficky UI totiz ta textova jsou malokdy intuitivni pro zacatecniky (zadne menu obsahujici i klavesove zkratky a postupne tak ucici uzivatele).

K čemu je dobré IntelliJ IDEA?
K programovani v Jave (Scale a asi dalsich JVM jazycich).

Jdou v tom psát zdrojáky v Pythonu, Fortranu a PHP?
Ne*, neni to univerzalni nastroj. Vynika v jedne oblasti (napr. moznostmi refaktorovani a naseptavani se k ni, myslim, nikdo ani nezacal priblizovat).

*: No, oni asi jsou nejaka rozsireni, ale nevim, proc pouzivat klacek na rezani, kdyz muzu mit pilu - primo od JetBrains jsou myslim IDE jak pro Python, tak pro PHP.

Jdou v něm i testovat?
Ano, podoruje spousteni testu v Jave (i Scale).

Dá se v tom napsat kniha nebo článek?
Asi da, ale nevidim duvod, proc by to nekdo delal. V hexa editoru se taky "da" programovat ve strojovem kodu.

Dá se v tom udělat 3D obrázek?
Pochybuji, neni to ucel programu. Stejne, jako mi nevadi, ze cat neumi vyrendrovat obrazek z Blendru, tak mi nevadi, ze IDEA neumi delat 3D obrazky.



Radeji budu pouzivat nastroj, ktery je nejblize idealu v dane oblasti, nez se spokojit s prumernym nastrojem, ktery muzu obcas pouzit i na jine cinnosti.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Tonda 22. 01. 2015, 15:17:38
IDEA toho umí hodně: Java, Scala, Groovy, Clojure, Kotlin, PHP, Python, Ruby, SQL. Je to jejich všeobjímající produkt, původně pro Javu, používám to už 11 let, mají měsíční trial, každý si to může zkusit, je to v Javě - pojede na Windows, OS X i Linuxu. Pokud někdo vystačí jen s něčím může ušetřit nákupem některého z ostatních produktů PHPStorm/WebStorm/RubyMine/PyCharm.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Tonda 22. 01. 2015, 15:37:36
Pokud nekdo potrebuje pouzivat vim jednu hodinu tydne, tak je opravdu zbytecne, ucit se velke mnozstvi klavesovych zkratek - na rozdil od vetsiny graficky UI totiz ta textova jsou malokdy intuitivni pro zacatecniky (zadne menu obsahujici i klavesove zkratky a postupne tak ucici uzivatele).
Přesně z tohohle důvodu sem měl radši PINE než Mutt.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: noef 22. 01. 2015, 15:38:01
Aha, ja pisu z perspektivy community (free) varianty - na desktopove ne-web veci v Jave/Scale to bohate staci (jako student si opravdu nemohu dovolit zaplatit profi verzi). Prechazel jsem ze sveta .NET (C#) a hodne me prekvapilo, ze vlastnostmi byla IDEA srovnatelna s draze placenymi vecmi kolem .NETu - Visual Studio* s R#.

*: V te dobe nebyla jeste nabizena plna free varianta. Mel jsem pro verzi, bylo to nejak v ramci skoly zdarma, jinak bych to asi ani nezkusil.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Tonda 22. 01. 2015, 15:47:41
Mám vykoumaný kam hrábnout do profilu aby šel opakovaně aktivovat ten měsíční trial.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: perceptron 22. 01. 2015, 16:50:13
Citace
K čemu je dobré IntelliJ IDEA? Jdou v tom psát zdrojáky v Pythonu, Fortranu a PHP? Jdou v něm i testovat? Dá se v tom napsat kniha nebo článek? Dá se v tom udělat 3D obrázek?
python ano, fortran wtf, php ano, testy ano, kniha a clanok ano (markdown), 3d obrazok wtf

cele je to o tom, ze kit investoval do zmaknutia vimu x tisic hodin, tak si ich musi zdovodnit, my gui ideckari takisto
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: to_je_jedno 22. 01. 2015, 18:54:29
Kite ses dobrej!
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Kit 23. 01. 2015, 08:18:52
Citace
K čemu je dobré IntelliJ IDEA? Jdou v tom psát zdrojáky v Pythonu, Fortranu a PHP? Jdou v něm i testovat? Dá se v tom napsat kniha nebo článek? Dá se v tom udělat 3D obrázek?
python ano, fortran wtf, php ano, testy ano, kniha a clanok ano (markdown), 3d obrazok wtf

cele je to o tom, ze kit investoval do zmaknutia vimu x tisic hodin, tak si ich musi zdovodnit, my gui ideckari takisto

Na drcení čísel neznám nic lepšího než Fortran. Na tvorbu 3D animací jsem si oblíbil POV-Ray.

Ano, jsou v tom tisíce hodin práce s nejlepším editorem planety - Vimem.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: perceptron 23. 01. 2015, 09:20:01
(http://s30.postimg.org/uojm8gbap/test.png)
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Kit 23. 01. 2015, 10:10:23
...

... prostě nádhera :-)
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: to_je_jedno 23. 01. 2015, 12:29:45
(http://s30.postimg.org/uojm8gbap/test.png)
ten obrazek jsi vytvoril ve vimu? je fakt hezkej, za tim musely byt tisice hodin uceni.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: nula 23. 01. 2015, 16:25:59
...
Ovládání editoru pomocí myši je něco šíleného. Jak souvisí myš s editováním textu? Proč mám mačkat F10, když chci provést nějaký příkaz z horní lišty? Když chci smazat řádek, napíši dd a je smazán. Když ho chci zarovnat, stačí zadat "=". Proč bych měl něco hledat v nějakém pofiderním menu, které je v každé verzi editorů jinak?

Nekecej, v editacnim rezimu to neudelas. Musis se prepnout. Ja treba v IntelliJ zmacknu ctrl+y a nemusim mezitim mackat esc, nebo jeste nejake horsi kombinace abych se prepnul do jineho rezimu.
Jedna se o to, ze vim neni IDE. Neni a nebude, neumi spoustu veci. Vim je funkcema nadupany hodne obskurni editor. Pouzivam ho k praci uz mnoho let a v nekterych pripadech je nenahraditelny, ale uz fakt zacina byt za zenitem. Jedna z velkych pretrvavajicich vyhod je, ze funguje v terminalu. Horsi je, ze kazdy terminal je jiny a omezenost escape sekvenci uz zacina byt fatalni(hlavne pokud chce clovek pouzivat mys).
Jedna z veci, kde je vim nenahraditelny je programovani C++. Pro novejsi c++ bohuzel neexistuje zadne jine poradne prostredi, ci editor, ktere by se aspon blizilo tomu, co dokaze pro c++ vim. Pro ostatni jazyky uz bych pouzival neco jineho. Napriklad jak tady nekdo radi IntelliJ idea, s pluginama umi uz snad kazdy trochu rozsireny jazyk(krome c++)
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Kolemjdoucí 23. 01. 2015, 17:14:30
Jedna z veci, kde je vim nenahraditelny je programovani C++

Jaké záležitosti konkrétně nelze při práci s C++ nahradit klasikou Visual Studio nebo Code::Blocks ?
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Pavel Tisnovsky 23. 01. 2015, 19:53:38
Nekecej, v editacnim rezimu to neudelas. Musis se prepnout. Ja treba v IntelliJ zmacknu ctrl+y a nemusim mezitim mackat esc, nebo jeste nejake horsi kombinace abych se prepnul do jineho rezimu.

Podle nastaveni klidne udela, z jakeho duvodu by nemohl? Jasne, v zakladnim nastaveni tu zkratku nenajdes, ale ja to treba mam na CTRL+Y namapovane, uz z doby, kdy jsem se snazil o uplnou emulaci WS z Vimu :-) Navic pro zacatky ve vimu je tady evim, coz je relativne dobra cesta, jak si zvyknout na modalni editor (on je tedy modalni prakticky kazdy editor, akorat ne tak striktne jako Vi/Vim).
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: vimnenide 23. 01. 2015, 20:25:27
A jak se v tom úžasném Vimu třeba dělá refactoring?
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Kit 23. 01. 2015, 21:03:38
A jak se v tom úžasném Vimu třeba dělá refactoring?

O něco jednodušeji a rychleji než v IDE.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: noef 23. 01. 2015, 22:17:02
A jak se v tom úžasném Vimu třeba dělá refactoring?

O něco jednodušeji a rychleji než v IDE.

No, zacal jsem premyslet nad tim, ze bych tedy bozsky Vim zkusil. Hned prvni dva clanky, co google vyplivl, me ale odradily.

http://derekwyatt.org/2013/12/31/coding-scala-with-vim.html
https://lauris.github.io/vim/2014/08/21/scala-in-vim/

Vyplyva z nich, ze Vim nekteri (asi ne uplne zdravi) jedinci pouzivaji pri psani kodu ve Scale. Osobne si nedovedu predstavit vyvoj bez debuggeru, naseptavani, pokrocilejsiho refactoringu (ve Vimu neni ani zakladni), pousteni testu (vcetne pohodlne navigace na misto chyby), navigace vyberem trid (ve Scale nutne neplati 1 trida = 1 soubor se stejnym jmenem) ci metod atd.

V podstate jedine, co Vim pro Scalu poskytuje, je obarveni zdrojaku a pripadne naseptavani pomoci headless Eclipse, coz IMO jaksi ubiji pointu.

Pro jine jazyky to mozna bude pouzitelne, pro Scalu to ale tak nevypada.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: perceptron 23. 01. 2015, 22:28:08
A jak se v tom úžasném Vimu třeba dělá refactoring?

- ako vlastne funguje ten teleport?
- dakujeme za opytanie, dobre

O něco jednodušeji a rychleji než v IDE.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: perceptron 23. 01. 2015, 22:29:52
A jak se v tom úžasném Vimu třeba dělá refactoring?

O něco jednodušeji a rychleji než v IDE.
- ako vlastne funguje ten teleport?
- dakujeme za opytanie, dobre
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Kit 24. 01. 2015, 04:48:06
A jak se v tom úžasném Vimu třeba dělá refactoring?

O něco jednodušeji a rychleji než v IDE.
- ako vlastne funguje ten teleport?
- dakujeme za opytanie, dobre

Snad jsi nečekal, že tady začnu opisovat známou knížku od Martina Fowlera. Jen si ji hezky přečti sám.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Kit 24. 01. 2015, 05:01:52
No, zacal jsem premyslet nad tim, ze bych tedy bozsky Vim zkusil. Hned prvni dva clanky, co google vyplivl, me ale odradily.

http://derekwyatt.org/2013/12/31/coding-scala-with-vim.html
https://lauris.github.io/vim/2014/08/21/scala-in-vim/

Vyplyva z nich, ze Vim nekteri (asi ne uplne zdravi) jedinci pouzivaji pri psani kodu ve Scale. Osobne si nedovedu predstavit vyvoj bez debuggeru, naseptavani, pokrocilejsiho refactoringu (ve Vimu neni ani zakladni), pousteni testu (vcetne pohodlne navigace na misto chyby), navigace vyberem trid (ve Scale nutne neplati 1 trida = 1 soubor se stejnym jmenem) ci metod atd.

V podstate jedine, co Vim pro Scalu poskytuje, je obarveni zdrojaku a pripadne naseptavani pomoci headless Eclipse, coz IMO jaksi ubiji pointu.

Pro jine jazyky to mozna bude pouzitelne, pro Scalu to ale tak nevypada.

Jen jsi zatím nenašel nebo nenapsal vhodné doplňky.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: nula 24. 01. 2015, 08:39:40
Nekecej....
Podle nastaveni klidne udela, z jakeho duvodu by nemohl? Jasne, v zakladnim nastaveni tu zkratku nenajdes, ale ja to treba mam na CTRL+Y namapovane, uz z doby, kdy jsem se snazil o uplnou emulaci WS z Vimu :-) Navic pro zacatky ve vimu je tady evim, coz je relativne dobra cesta, jak si zvyknout na modalni editor (on je tedy modalni prakticky kazdy editor, akorat ne tak striktne jako Vi/Vim).

Samozrejme, stejne jako ve spouste jinych editoru si muzes nastavit klavesove zkratky pro vsechno mozne, takze ted mi rekni, kde je v tom vyhoda vimu? Predchozi prispevatel to vyzdvihoval vyhodu vimu...

Jaké záležitosti konkrétně nelze při práci s C++ nahradit klasikou Visual Studio nebo Code::Blocks ?
Visual Studio na tom neni spatne, dokud vyvijis pod windowsama.
Ale stejne zvlada IntelliSense uz c++14 (nebo i 11?)
Code::Blocks - napovidani, refaktoring - podporuje to neco novejsiho, nez c++03 ?
IDE pro c++ je plno, ale zadne nezvlada novejsi normu jazyka, tudiz je po chvilce psani docela nepouzitelne. Nektere to vzdaji uplne, jine proste prestanou napovidat.
Pro vim jako jediny(pokud vim, rad se necham poucit) existuje plugin, ktery toto dokaze. Bohuzel, nakonfigurovat si vim, aby v nem clovek mel komfort jako v IDEcku je na roky prace. Vlastne si clovek musi vyrobit vlastni nastroj, nez s nim zacne pracovat.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Kolemjdoucí 24. 01. 2015, 09:05:12
Visual Studio na tom neni spatne, dokud vyvijis pod windowsama.
Ale stejne zvlada IntelliSense uz c++14 (nebo i 11?)
Code::Blocks - napovidani, refaktoring - podporuje to neco novejsiho, nez c++03 ?

Zvládá, jelikož to online parsuje zdrojáky a funguje to i na kód co jsi napsal ty.

Vlastne si clovek musi vyrobit vlastni nastroj, nez s nim zacne pracovat.

Tak na to ti s prominutím se*u, ale oceňuji že došlo k přiznání :)
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: noef 24. 01. 2015, 09:39:59
...
Pro jine jazyky to mozna bude pouzitelne, pro Scalu to ale tak nevypada.

Jen jsi zatím nenašel nebo nenapsal vhodné doplňky.

Oh, takze argument pro Vim je, ze jsem jeste nenapsal IDE? Hmm, radsi zustanu u jiz fungujiciho, nez stravit mesice* psanim neceho, co mozna ani nepouziju.

Takze Emacs, Notepad, Nano, Atom nebo Sublime Text jsou stejne dobre jako Vim ("jen" jsem jeste nenapsal mod/addon/plugin)? ...

*: Mozna roky, o parsovani toho moc nevim a Scala neni zrovna jednoduchy jazyk ani syntakticky ani semanticky.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: perceptron 24. 01. 2015, 10:07:30
kit sa v ramci obmedzenosti napichol na vlastne vidly
Citace
Dá se v tom napsat kniha nebo článek?
Ano, jen jsi zatím nenašel nebo nenapsal vhodné doplňky.

Citace
Dá se v tom udělat 3D obrázek?
Ano, jen jsi zatím nenašel nebo nenapsal vhodné doplňky.

Citace
Snad jsi nečekal, že tady začnu opisovat známou knížku od Martina Fowlera. Jen si ji hezky přečti sám.
nebavme sa o veciach, co sme obaja citali, bavme sa o propagacii vimu.

dajte priklad akou postupnostou klavesovych skratiek mozem urobit refactoring "premenovanie metody v celom projekte".




Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Kit 24. 01. 2015, 10:09:28
Takze Emacs, Notepad, Nano, Atom nebo Sublime Text jsou stejne dobre jako Vim ("jen" jsem jeste nenapsal mod/addon/plugin)? ...

Emacs je stejně dobrý jako Vim. Zbytek jsou jen náhražky.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Kit 24. 01. 2015, 10:21:02
dajte priklad akou postupnostou klavesovych skratiek mozem urobit refactoring "premenovanie metody v celom projekte".

To by dopadlo. Vzhledem k tomu, že používám unifikované názvy metod, které jsou stejné v mnoha třídách, přejmenovalo by se všechno. To není žádoucí.

Nemám potřebu přejmenovávat veřejné metody, považuji to za brutální zásah do projektu. Nejdříve to musíš změnit v interface a spustit testy. Podle výsledků testů pak opravíš volání a deklaraci.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: perceptron 24. 01. 2015, 10:38:27
to mam chapat tak, ze vim nevie refactorovat premenovanie (fowler, kapitola 10), ale nie je to bug, lebo vy ho nepotrebujete?

vidite, keby ste mali ide, tak si viete zapnut presmerovanie starej metody do novej, premenovanej, oznacite si ako zastaralu a v buducej major verzii vyhodite

tak viac z praxe:

* extrahovanie interfejsu? (a nehovorte, ze interfesjy neextrahujete)
* extrahovanie kusu kody do metody?

Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Tonda 24. 01. 2015, 11:54:24
dajte priklad akou postupnostou klavesovych skratiek mozem urobit refactoring "premenovanie metody v celom projekte".

To by dopadlo. Vzhledem k tomu, že používám unifikované názvy metod, které jsou stejné v mnoha třídách, přejmenovalo by se všechno. To není žádoucí.
A o tom to je, inteligentní IDE pozná, že metoda getName třídy A je jiná metoda než metoda getName třídy B.

Zkoušel sem si pro zvědavost najít jak ve vim funguje práce s Javou a krom toho že je potřeba asi deset pluginů, tak je potřeba jakési eclim, což je wrapper nad Eclipse v headless režimu, který operace související s Javou předává Eclipse. Prostě ROFL.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Kit 24. 01. 2015, 12:03:08
to mam chapat tak, ze vim nevie refactorovat premenovanie (fowler, kapitola 10), ale nie je to bug, lebo vy ho nepotrebujete?

vidite, keby ste mali ide, tak si viete zapnut presmerovanie starej metody do novej, premenovanej, oznacite si ako zastaralu a v buducej major verzii vyhodite

tak viac z praxe:

* extrahovanie interfejsu? (a nehovorte, ze interfesjy neextrahujete)
* extrahovanie kusu kody do metody?

To jsem nečekal, že ode mne budeš chtít citaci z knížky o refactoringu. Bavíme se teď o Vimu.

Extrakce interface? Grepem. Správně se to však dělá obráceně - implementace podle interface a na to poslouží i :r

Extrakce kódu do metody či výrazu do proměnné? Označím blok, zadám :Ex název a P.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: andy 24. 01. 2015, 12:10:43
Nechce sa mi to tu citat, ale na veci ake vie robit eclipse s javou mozete pri javascripte zabudnut bez ohladu na IDE, pretoze nie je typovy. Jedine co je trochu mudrejsie je brackets a to preto, ze na pozadi evaluuje kod vo v8 vm. Mozno sa vam to borcom zda nanic, ale to ste asi nerobili s velkymi legacy projektami (a pre istotu bez dokumentacie..). Jedine co mozem pouzit v javascripte je full text search a to je trochu malo.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Kit 24. 01. 2015, 12:13:35
dajte priklad akou postupnostou klavesovych skratiek mozem urobit refactoring "premenovanie metody v celom projekte".

To by dopadlo. Vzhledem k tomu, že používám unifikované názvy metod, které jsou stejné v mnoha třídách, přejmenovalo by se všechno. To není žádoucí.
A o tom to je, inteligentní IDE pozná, že metoda getName třídy A je jiná metoda než metoda getName třídy B.

Takové hloupé názvy metod nepoužívám a proto je nemusím měnit.
Citace
Zkoušel sem si pro zvědavost najít jak ve vim funguje práce s Javou a krom toho že je potřeba asi deset pluginů, tak je potřeba jakési eclim, což je wrapper nad Eclipse v headless režimu, který operace související s Javou předává Eclipse. Prostě ROFL.

WTF? Nic takového nepotřebuji. Na Javu mám jeden 200řádkový plugin a ten mi stačí.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: hawran diskuse 24. 01. 2015, 12:29:38
 ;D ;D ;D ;D :)

To máte za to, že se smějete bitcoitům ...
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Tonda 24. 01. 2015, 12:46:02
Každý JavaBean s vlastností nazvanou name má metodu getName, to je zcela podle konvencí Javy.

ROFL, 200 řádkový plugin, to se pak není čemu divit, že ti nefunguje přejmenování metody.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Kit 24. 01. 2015, 13:00:13
Každý JavaBean s vlastností nazvanou name má metodu getName, to je zcela podle konvencí Javy.

Možná je to podle konvencí Javy, ale není to podle konvencí OOP.

Citace
ROFL, 200 řádkový plugin, to se pak není čemu divit, že ti nefunguje přejmenování metody.

Jen se klidně válej po zemi. Když blbě pojmenuješ metodu, tak se ani nedivím, že ji pak musíš přejmenovávat.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: lepsialepsi 24. 01. 2015, 13:21:50
OMG, Babica zase jede. Podle mě je to pokaždý lepší a lepší :D Je to jako hádát se s puberťákem, že jeho vidění světa není úplně to pravé.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Kit 24. 01. 2015, 13:41:34
OMG, Babica zase jede. Podle mě je to pokaždý lepší a lepší :D Je to jako hádát se s puberťákem, že jeho vidění světa není úplně to pravé.

Jaký Babica? V tomto vláknu takový nick nevidím. Nespletl sis pískoviště? Tady se bavíme o Vimu jako alternativě k IDE.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: lepsialepsi 24. 01. 2015, 14:03:33
Vim jako alternativat IDE? :D To asi těžko, když Vim je jen editor. Vlákno je právě o IDE a Babica pořád trollí jako obvykle.

"A když nemáte IDEA, tak použijte Vim..."
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Kit 24. 01. 2015, 14:25:34
Vim jako alternativat IDE? :D To asi těžko, když Vim je jen editor. Vlákno je právě o IDE a Babica pořád trollí jako obvykle.

"A když nemáte IDEA, tak použijte Vim..."

Jaký Babica? O čem to pořád trolíš?
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: nula 24. 01. 2015, 14:28:31
Visual Studio na tom neni spatne, dokud vyvijis pod windowsama.
Ale stejne zvlada IntelliSense uz c++14 (nebo i 11?)
Code::Blocks - napovidani, refaktoring - podporuje to neco novejsiho, nez c++03 ?

Zvládá, jelikož to online parsuje zdrojáky a funguje to i na kód co jsi napsal ty.

Vlastne si clovek musi vyrobit vlastni nastroj, nez s nim zacne pracovat.

Tak na to ti s prominutím se*u, ale oceňuji že došlo k přiznání :)

No ja vim nepropaguju, delam v nem uz 10 let a rikam, ze bohuzel je jediny co zvlada(s prislusnymi pluginy) nove c++.
Nejjednodussi test: code::blocks napr toto? (schvalne sem ho nainstaloval a teda nezvladal ale mozna to neumim nakonfigurovat)
Kód: [Vybrat]
class A {
public:
    int a;
};

auto fn() {
    return A{};
}

int main() {
    auto obj1 = fn();
    obj1.   //<-- tady bych prosil napovidat

    return 0;
}

dajte priklad akou postupnostou klavesovych skratiek mozem urobit refactoring "premenovanie metody v celom projekte".

To by dopadlo. Vzhledem k tomu, že používám unifikované názvy metod, které jsou stejné v mnoha třídách, přejmenovalo by se všechno. To není žádoucí.
A o tom to je, inteligentní IDE pozná, že metoda getName třídy A je jiná metoda než metoda getName třídy B.

Takové hloupé názvy metod nepoužívám a proto je nemusím měnit.
Citace
Zkoušel sem si pro zvědavost najít jak ve vim funguje práce s Javou a krom toho že je potřeba asi deset pluginů, tak je potřeba jakési eclim, což je wrapper nad Eclipse v headless režimu, který operace související s Javou předává Eclipse. Prostě ROFL.

WTF? Nic takového nepotřebuji. Na Javu mám jeden 200řádkový plugin a ten mi stačí.

Takze jinymi slovy refaktoring nemas. To ze pises par set radkove utility, kde ten refaktoring nepotrebujes, neznamena, ze takhle funguje cely svet. Proto laskave nerad jinym, delas vimu medvedi sluzbu. On totiz vim fakt tak marnej neni(jen proste se svet posunul uz jinam), jenze kdyz ho propagujou lidi stylem - proc by to mel umet, kdyz ja to nepotrebuju, to je absolutne zaporna reklama.
Zkus si nekdy na python, nebo javu IntelliJ Idea (ano, docela to zere, je to v jave, takze potrebujes docela slusny kompl, zadnou plecku) a pokud bys venoval na nauceni se prace s timto prostredim stejne koliks venoval vimu, tak uz na vim ani nesahnes, pokud nebudes muset. To mi ver. A to jsem vim pouzival dlouhe roky a taky jsem si napsal ci upravil nekolik pluginu a vim co umi a neumi.

Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Pavel Tisnovsky 24. 01. 2015, 15:11:22
Nekecej....
Podle nastaveni klidne udela, z jakeho duvodu by nemohl? Jasne, v zakladnim nastaveni tu zkratku nenajdes, ale ja to treba mam na CTRL+Y namapovane, uz z doby, kdy jsem se snazil o uplnou emulaci WS z Vimu :-) Navic pro zacatky ve vimu je tady evim, coz je relativne dobra cesta, jak si zvyknout na modalni editor (on je tedy modalni prakticky kazdy editor, akorat ne tak striktne jako Vi/Vim).

Samozrejme, stejne jako ve spouste jinych editoru si muzes nastavit klavesove zkratky pro vsechno mozne, takze ted mi rekni, kde je v tom vyhoda vimu? Predchozi prispevatel to vyzdvihoval vyhodu vimu...


Tak ja nechci Vim nekomu vnucovat, vyber nastroju je dnes velky, coz je jen dobre. Jen jsem reagoval na zazitou (?) predstavu, ze pro vsechny editacni operace krome zapisu textu je nutne ve Vimu prepinat rezimy, coz ale tak neni, resp. nemusi byt (nekdo si zvykne nekdo ne, opet moznost volby). Pro zakladni prikazy primo souvisejici s psanim - smazani slova pred/za kurzorem, smazani radky - mam zkratky v insert rezimu (+miliardy snippetu), cokoli slozitejsiho (dej to clipboardu cely obsah funkce/metody atd.) prepinam do normal rezimu. Vyvoj programu idealne pres druhy terminal ovladany ze screenu - ale to jen pro intepretovane jazyky.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Semetralka 24. 01. 2015, 16:08:27
Resite pi*viny.  Cim mene pro vas, tim vice pro me. 8) 8) 8)
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Ondra Satai Nekola 24. 01. 2015, 16:17:53
Hoďte na něj deku.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: haha 24. 01. 2015, 17:05:15
Citace
Jedine co mozem pouzit v javascripte je full text search a to je trochu malo.

Tak třeba slovo WebStorm tady padlo teprve asi desetkrát... Možná by stálo za to ho i vyzkoušet.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: nula 24. 01. 2015, 21:47:40
...

Tak ja nechci Vim nekomu vnucovat, vyber nastroju je dnes velky, coz je jen dobre. Jen jsem reagoval na zazitou (?) predstavu, ze pro vsechny editacni operace krome zapisu textu je nutne ve Vimu prepinat rezimy, coz ale tak neni, resp. nemusi byt (nekdo si zvykne nekdo ne, opet moznost volby). Pro zakladni prikazy primo souvisejici s psanim - smazani slova pred/za kurzorem, smazani radky - mam zkratky v insert rezimu (+miliardy snippetu), cokoli slozitejsiho (dej to clipboardu cely obsah funkce/metody atd.) prepinam do normal rezimu. Vyvoj programu idealne pres druhy terminal ovladany ze screenu - ale to jen pro intepretovane jazyky.

Pardon, ja to napsal trochu blbe, byl jsem trochu popuzeny tim "plivanim" na vse ostatni krome vimu/emacsu. Ono to byla reakce na to, ze ve vimu smazes radek pomoci <dd>  ..chtel jsem tim jenom rict, ze jinde se to da samozrejme nastavit taky. A Ta vlozka o modech tam byla hlavne k tomu pripadu s dd. Ja jinak vim nehanim, ale myslim, si, ze dnes uz jsou tady prijemnejsi editory(samozrejme je treba se je take naucit, coz muze byt pro zkuseneho vimare zbytecna ztrata casu) a hlavne vim je editor, ne IDE.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: VIM editor master 24. 01. 2015, 22:10:10
Vim - pro nejvetsi borce
QT - pro deti
Prehazovani trilionu dolaru vidlema a ukolovani utocnych skupin letadlovych lodi - pro loosery.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Pavel Tišnovský 24. 01. 2015, 23:58:18
Pardon, ja to napsal trochu blbe, byl jsem trochu popuzeny tim "plivanim" na vse ostatni krome vimu/emacsu. Ono to byla reakce na to, ze ve vimu smazes radek pomoci <dd>  ..chtel jsem tim jenom rict, ze jinde se to da samozrejme nastavit taky. A Ta vlozka o modech tam byla hlavne k tomu pripadu s dd. Ja jinak vim nehanim, ale myslim, si, ze dnes uz jsou tady prijemnejsi editory(samozrejme je treba se je take naucit, coz muze byt pro zkuseneho vimare zbytecna ztrata casu) a hlavne vim je editor, ne IDE.

Nene v pohode, ja to taky nemyslel nijak osobne :) Jinak se o Vimu asi zacalo kvuli tomu, ze nazev tematu je odlisny od prvni otazky.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Jimm 25. 01. 2015, 00:05:48
http://xmodulo.com/turn-vim-full-fledged-ide.html

Vim jako alternativat IDE? :D To asi těžko, když Vim je jen editor. Vlákno je právě o IDE a Babica pořád trollí jako obvykle.

"A když nemáte IDEA, tak použijte Vim..."
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Tonda 25. 01. 2015, 11:13:37
A ten odkaz jako znamená co? To že nějaký trouba napíše článek jak do vim doplnit pluginy na autokompletaci, párování závorek (WTF, ani takovouhle trivialitu vim neumí sám o sobě?), snippety a pár dalších věcí a nazve ho How to turn Vim into a full-fledged IDE neznamená, že z toho udělal něco, co by se mohlo jakkoliv srovnávat s libovolným IDE.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Ondra Satai Nekola 25. 01. 2015, 11:50:42
Uz jsem to tu kdysi psal, ale opakovani matka moudrosti a otec seeriove vyroby:

Intenzivne pouzivam IntelliJ, hodne vim a dost sublime. A obcas se dostanu do situace, kdy lituju, ze jsem zrovna v jednom a ne v jinem. Vetsinu casu jsem ale rad, ze mam k dispozici ruzne nastroje pro ruzne veci - psat cokoli delsiho nez hallo world v jakkoli opluginovanem vimu by bylo utrpeni (a kidy "promenne pojmenuju napoprve spravne" na tom nic nezmeni, protoze v IntelliJ na rozdil od vimu a sublime skutecne vidite, ze IDE kodu rozumi a chape v nem hodne vztahu). Na druhou stranu je nekdy dobre mit po ruce vim, protoze exceluje v jinych oblastech a rozhodne doporucim kazdemu se s nim (nebo jinym "mocnejsim" editorem) lepe seznamit.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: andy 25. 01. 2015, 14:13:13
No za tu cenu by som cakal, ze intellij bude v niecom lepsie.. (ale stale to nie je ako autoCAD, v tomto to maju architekti fakt blbe). K webstormu - moze to byt dobre, ja netvrdim, ale drahe a myslim ze to nikdy nebude 100% spolahlive ako v pripade javy. Potom je otazne, ci za to dat tie prachy, pretoze su aj ine celkom dobre editory a zadarmo.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: noef 25. 01. 2015, 14:58:55
No za tu cenu by som cakal, ze intellij bude v niecom lepsie..
Community edition je zdarma - obsahuje podporu pro Javu, Scalu a asi dalsi jazyky. Jsem si celkem jisty, ze co se tyce Scaly, tak neni lepsi IDE. Osobne si myslim, po (pomerne kratkem nucenem) vyzkouseni jak Eclipse tak NetBeans, ze i pro Javu je to spicka (napr. type-aware naseptavani, dokoncovani*, rychlost, velke mnozstvi pluginu).

*: Jeden (mozna oba) z konkurencnich IDE neumel, pro me velmi dulezitou, presto IMO zakladni vec jako je naseptavani podle casti retezce nebo camel - napr. mem -> someMethod, sm -> someMethod.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Kit 25. 01. 2015, 15:25:09
Takze jinymi slovy refaktoring nemas. To ze pises par set radkove utility, kde ten refaktoring nepotrebujes, neznamena, ze takhle funguje cely svet. Proto laskave nerad jinym, delas vimu medvedi sluzbu. On totiz vim fakt tak marnej neni(jen proste se svet posunul uz jinam), jenze kdyz ho propagujou lidi stylem - proc by to mel umet, kdyz ja to nepotrebuju, to je absolutne zaporna reklama.
Zkus si nekdy na python, nebo javu IntelliJ Idea (ano, docela to zere, je to v jave, takze potrebujes docela slusny kompl, zadnou plecku) a pokud bys venoval na nauceni se prace s timto prostredim stejne koliks venoval vimu, tak uz na vim ani nesahnes, pokud nebudes muset. To mi ver. A to jsem vim pouzival dlouhe roky a taky jsem si napsal ci upravil nekolik pluginu a vim co umi a neumi.

Ještě jsem nikoho neviděl refaktoring v IDE používat, zato jsem viděl hromady kódu toužící po refaktoringu. Stořádkové metody proložené prázdnými řádky po tom přímo prahnou. Nemůžeš mě odsuzovat za to, že ve Vimu refaktoruji jinak, než jak se to dělá v IDE. Principy jsou stejné, ale postup je jiný. Nehodlám tě to učit.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: super 25. 01. 2015, 15:59:30
Nehodlám tě to učit.

To je škoda, kolega by to určitě ocenil. Vařit jako Babica jen tak někdo neumí. Jen amatéři přece používají refactoring v IDE :D To je jako hlod dne...
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: andy 25. 01. 2015, 16:08:22
Ty si to nevidel, tak sa to nepouziva? U cloveka ktory si mysli, ze getName je hlupy nazov metody ma to ani neprekvapuje.

noef: lenze ked si nabehnes na ich stranku, tak zrovna toto v community nie je:
Includes ultimate code assistance for HTML5, CSS3, SASS, LESS, JavaScript, CoffeeScript, Node.js, ActionScript and other languages.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Ondra Satai Nekola 25. 01. 2015, 16:26:33
Ještě jsem nikoho neviděl refaktoring v IDE používat, zato jsem viděl hromady kódu toužící po refaktoringu.

Tak to se nemuzes divit, ze bez poradneho vzoru rostes jako drivi v lese ;)
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Tonda 25. 01. 2015, 16:27:13
Nikoho neviděl refaktorovat a sám nerefaktoruje, tak je to zbytečný, to je fakt logika :-)

Ano, komunitní edice IntelliJ IDEA je jen základní Javu, či Pyhon v PyCharm, enterprise Java a webové technologie a další věci jsou za peníze. Pokud někomu stačí jen ty frontendové technologie, tak 50 € za pořízení a pak 30 € za upgrade webStrom není zas až taková pálka. Pro studenty a OS projekty nabízejí licence zdarma.

A pro vim fandy má IDEA emulaci vim http://plugins.jetbrains.com/plugin/164?pr=idea
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Kit 25. 01. 2015, 16:40:42
Nikoho neviděl refaktorovat a sám nerefaktoruje, tak je to zbytečný, to je fakt logika :-)

Jak jsi přišel k tomu, že nerefaktoruji?

Refakorovat jsem viděl, ale ne v IDE. Jak se to v IDE dělá? Nemusíš mě to učit, stačí link na video. Ale ne od nějakého teoretika. Prakticky.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Tonda 25. 01. 2015, 16:53:43
http://lmgtfy.com/?q=intellij+idea+refactoring
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Kit 25. 01. 2015, 17:22:21
http://lmgtfy.com/?q=intellij+idea+refactoring

Které z nich máš na mysli?
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Skye 25. 01. 2015, 17:29:14
http://lmgtfy.com/?q=intellij+idea+refactoring

Které z nich máš na mysli?

https://www.youtube.com/watch?v=y4_SJzNJnXU
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: andy 25. 01. 2015, 20:50:59
Akoze jak se to v IDE dela? Nabehnem na metodu ktora ma priblbly nazov (narp getName), dam rename a premenuje to vsade kde sa vola. Alebo pisem kus kodu, uvazim ze tento kusok by bolo lepsie mat v metode, dam do bloku, extract method a on pekne zisti ktore parametre to musi mat a co to vrati. Alebo nejaky dlhsi getter do premennej pricom to vsade zameni. Je tam kopec dalsich vychytavok, tieto pouzivam denne, ine obcas. Vsetko ma skratky, takze v praxi to je take male orchestrovanie..
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Kit 25. 01. 2015, 21:47:09
Akoze jak se to v IDE dela? Nabehnem na metodu ktora ma priblbly nazov (narp getName), dam rename a premenuje to vsade kde sa vola. Alebo pisem kus kodu, uvazim ze tento kusok by bolo lepsie mat v metode, dam do bloku, extract method a on pekne zisti ktore parametre to musi mat a co to vrati. Alebo nejaky dlhsi getter do premennej pricom to vsade zameni. Je tam kopec dalsich vychytavok, tieto pouzivam denne, ine obcas. Vsetko ma skratky, takze v praxi to je take male orchestrovanie..

Přejmenuje se ta metoda i v rozhraní? V ostatních implementacích? V ostatních projektech, které tuto třídu používají?
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: andy 25. 01. 2015, 22:06:11
Ano, ano, ak mas nastaveny dobre build, tak ano (teda nemas tam kopie zdrojakov).
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: noef 25. 01. 2015, 22:21:23
... Přejmenuje se ta metoda i v rozhraní? V ostatních implementacích? V ostatních projektech, které tuto třídu používají?
Ano, ano, ak mas nastaveny dobre build, tak ano (teda nemas tam kopie zdrojakov).

Upresnim pro IDEA (rekl bych, ze andy odpovidal obecne):

... Přejmenuje se ta metoda i v rozhraní?
ano - lze vybrat z roletky pri prejmenovavani
V ostatních implementacích?
ano (opravdu refactoring, ne jen pouhe najdi retezec a nahrad)
V ostatních projektech, které tuto třídu používají?
ano - pokud jsou soucasti projektu jako modul

U statickych silne typovanych jazyku jsou dnes IDE opravdu mocny nastroj. U dynamickych moc netusim, posledne co jsem zkousel Eclipse pro Lua to neumelo skoro nic.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: perceptron 26. 01. 2015, 09:23:48
Citace
Refakorovat jsem viděl, ale ne v IDE.
http://i.imgur.com/BL89nTo.png
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: perceptron 26. 01. 2015, 09:27:47
pre lepsi efekt:

(http://i.imgur.com/BL89nTo.png)

Citace
Přejmenuje se ta metoda i v rozhraní? V ostatních implementacích? V ostatních projektech, které tuto třídu používají?
a dokonca uvidite aj preview, kde pri kazdej zmene viete povedat, ci ju chcete prijat alebo nie

a dokonca pri metodach mozete ponechat stare metody, oznacit ich ako zastarale, zalozit nove metody a stare metody presmerovat na nove

----

a krasne dalsie refactoringy, ktore ste mi nevedeli ukazat ako napr vytiahnutie interfejsu z existujucej metody; presun metody do nadradenej triedy a podobne.

a ked uz mimo refactoringu, tak webstorm napr. automaticky hintuje pre javascript podla jslintu veci, ktore su podivne: chybajuce vary, nevhodne bodkociarky, a podobne.

Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Ondra Satai Nekola 26. 01. 2015, 10:14:58
Přejmenuje se ta metoda i v rozhraní? V ostatních implementacích? V ostatních projektech, které tuto třídu používají?

Navic pokud je metoda pouzivana trebas v konfiguraci springu, tak ti nabidne prejmenovani i tam (a to skutecne ne zaklade toho, ze to je ta sama metoda, ne jenom metoda se stejnym jmenem).

Pokud je to getter/setter, tak ti navrhne i prejmenovani fieldu a setteru/getteru, pokud to dava smysl.

Co se tyka ostatnich projektu - pokud je mas u sebe jako soucast projektu v intellij, tak ano. Pokud takhle menis verejne API, ktere pouzivaji lide, jejihz projekty nemas pod kontrolou, tak to neni refaktoring.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Kit 26. 01. 2015, 10:48:39
Přejmenuje se ta metoda i v rozhraní? V ostatních implementacích? V ostatních projektech, které tuto třídu používají?
Pokud takhle menis verejne API, ktere pouzivaji lide, jejihz projekty nemas pod kontrolou, tak to neni refaktoring.

Pokud měním rozhraní podle metody, která ho implementuje, tak to také není refaktoring, ale hloupost.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Ondra Satai Nekola 26. 01. 2015, 10:54:28
Pokud měním rozhraní podle metody, která ho implementuje, tak to také není refaktoring, ale hloupost.

Bullshit. Pokud mas pod kontrolou metodu i rozhrani, tak ten jeden Ctrl-B na to, abys sel do interface a volal refaktor tam je uplne jedno. Ale pokud ti to udela radost, tak klidne...

Jinak z toho, co jsme ti psali plyne, kde je vim o rad slabsi nastroj. Jinde exceluje, ale IDE to neni a nemuze se mu tam, kde se IDE hodi, rovnat.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: tdvorak 26. 01. 2015, 10:59:25
Udělám tu chybu a ještě jednou se zapojím do diskuze, i když vím, že je to mlácení prázdné slámy...

Pokud měním rozhraní podle metody, která ho implementuje, tak to také není refaktoring, ale hloupost.

Protože jak jednou stanovíš interface, je to do kamene tesáno a už nikdy se to změnit nesmí? Ani když se změní logika věci? Když je třeba doplnit do volání parametr? Proč bych nemohl podle metody upravit i interface a pak jen doopravit ostatní implementace, tam kde to nejde automaticky? Ty vždy napoprvé trefíš perfektní definici interface?
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: perceptron 26. 01. 2015, 11:16:37
kit nepouziva ide: rovno chrli syntakticky a semanticky spravny kod.
kit nepouziva ani vcs system: vsetko napise naraz, v jednom zatahu
kit nerefaktoruje: jeho kod je dokonaly od zaciatku
kit nepouziva semanticke verzovanie: jeho kod ma jedinu dokonalu verziu, ktora sa vola [nazov projektu]. velkymi pismenami
kit nepouziva ani unit testy: vsetko napise bez chyb
kit nepouziva continuous integration: releasne dokonalu verziu
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Kit 26. 01. 2015, 11:26:53
Jinak z toho, co jsme ti psali plyne, kde je vim o rad slabsi nastroj. Jinde exceluje, ale IDE to neni a nemuze se mu tam, kde se IDE hodi, rovnat.

Kde jsem psal, že Vim je IDE?
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Kit 26. 01. 2015, 11:34:28
kit nepouziva ide: rovno chrli syntakticky a semanticky spravny kod.
kit nepouziva ani vcs system: vsetko napise naraz, v jednom zatahu
kit nerefaktoruje: jeho kod je dokonaly od zaciatku
kit nepouziva semanticke verzovanie: jeho kod ma jedinu dokonalu verziu, ktora sa vola [nazov projektu]. velkymi pismenami
kit nepouziva ani unit testy: vsetko napise bez chyb
kit nepouziva continuous integration: releasne dokonalu verziu

Máš tam chyby:
- používám verzování - Git včetně větvení
- refaktoruji
- používám assembly, unit i integrační testy
- používám diakritiku a neprzním češtinu
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Ondra Satai Nekola 26. 01. 2015, 11:43:57
Jinak z toho, co jsme ti psali plyne, kde je vim o rad slabsi nastroj. Jinde exceluje, ale IDE to neni a nemuze se mu tam, kde se IDE hodi, rovnat.

Kde jsem psal, že Vim je IDE?

Nikde, myslim. Dulezita je ta druha cast.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: perceptron 26. 01. 2015, 11:45:59
v zapale vtipkovania ste zabudli odpovedat panovi tdvorakovi na situaciu ked zistite ze do interfacu potrebujete dodat parameter.

ako menite kod potom? prechadzate vsetky vase implementacie a rucne nahradzate?

Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: perceptron 26. 01. 2015, 11:49:44
@Ondrei Satai Nekola


Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: hawran diskuse 26. 01. 2015, 12:07:27
Ahojte,
chcem sa opytat aky HTML editor pouzivate? Mal by podporovat HTML, JS a CSS + moznost tmavej temy kedze pracujem hlavne v noci. Idealne ak by bol free.

Dakujem

Tak snad ses dočkal nějaké smyslupné odpovědi.

A jako bonus klasický IT contest, kdo má větší ...



... IDE
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: noef 26. 01. 2015, 12:14:05
HTML, JS a CSS + moznost tmavej temy kedze pracujem hlavne v noci. Idealne ak by bol free.
Tak snad ses dočkal nějaké smyslupné odpovědi.

No, nekolikrat doporucovany WebStorm (https://www.jetbrains.com/webstorm/) splnuje vsechno krome free, ale ma trial, takze vyzkouset jde dostatecne (v nejhorsim si lze [asi ne uplne legalne] trial prodlouzit, jak tu nekdo psal).

A jako bonus klasický IT contest, kdo má větší ...
... IDE

Vim prece neni IDE ;D
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Kit 26. 01. 2015, 12:47:58
@Ondrei Satai Nekola

  • Vim je alternativou k IDE. Má proti němu výhodu, že nepotřebuje GUI.
  • Vim není zrůdným editorem. Zvládne i otestování a deployment.
  • Na mém notebooku běží 9 serverů.
  • Ano, jsou v tom tisíce hodin práce s nejlepším editorem planety - Vimem.
  • (Jak se v tom úžasném Vimu třeba dělá refactoring?) O něco jednodušeji a rychleji než v IDE.
  • (Chybí ti ve Vimu pro Scalu víc než jen obarvení zdrojáku?) Jen jsi zatím nenašel nebo nenapsal vhodné doplňky.
  • Emacs je stejně dobrý jako Vim. Zbytek jsou jen náhražky.
  • Extrakce interface? Grepem. Správně se to však dělá obráceně - implementace podle interface a na to poslouží i :r
  • Extrakce kódu do metody či výrazu do proměnné? Označím blok, zadám :Ex název a P.
  • Na Javu mám jeden 200řádkový plugin a ten mi stačí.
  • Když blbě pojmenuješ metodu, tak se ani nedivím, že ji pak musíš přejmenovávat.
  • Ještě jsem nikoho neviděl refaktoring v IDE používat, zato jsem viděl hromady kódu toužící po refaktoringu.
  • Refakorovat jsem viděl, ale ne v IDE.
  • Pokud měním rozhraní podle metody, která ho implementuje, tak to také není refaktoring, ale hloupost.

To přece nenapsal Ondrei Satai Nekola, ale já. Neber mi autorství!
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: perceptron 26. 01. 2015, 13:01:36
@ = odpoved pre

-----
ako teda riesite tie interfaces a parametre?
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Ondra Satai Nekola 26. 01. 2015, 13:29:31
@ = odpoved pre

-----
ako teda riesite tie interfaces a parametre?

Co presne te zajima?

Tady se to brutalne lisi podle toho komu patri jaky kod (vicemene zda interface patri do API nebo je soucasti implementace).
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: tdvorak 26. 01. 2015, 13:31:58
zlatej Mac. se tem lidem nedivim ze mrdaj na ty kokoty na linuxu.

Já si pořád říkal, proč jsou ti lidé od počítačů s jablkem na víku tak produktivní. A ono je to tím, že nepotřebujou ani IDE ani editor. Počítač sám čte telepaticky myšlenky a generuje kód. Netřeba nic psát ani refaktorovat. Zázrak?!
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: perceptron 26. 01. 2015, 13:35:38
ta otazka bola na kita a jeho postupy ked je v situacii ze interface zrazu nevyhovuje. s p. Nekolom suhlasim

zeby waterfall?
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: andy 26. 01. 2015, 16:59:21
Zmeni parameter a kompiluje dokola az to vsetko vychyta. Lebo ved naco sa zdrzovat s IDE, ktore to vsetko hned vypise a popodciarkuje?
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Ondra Satai Nekola 26. 01. 2015, 17:16:34
Nekolik hodin s resenim kompilacnich problemu pri refaktoringu muze usetrit az minuty pri instalaci IDE! ;)
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: Kit 26. 01. 2015, 18:23:29
Nekolik hodin s resenim kompilacnich problemu pri refaktoringu muze usetrit az minuty pri instalaci IDE! ;)

Minuta ušetřená za hodinu? Za to mi to nestojí.
Název: Re:IDE pro HTML, CSS a JS
Přispěvatel: perceptron 26. 01. 2015, 18:37:06
takze odpoved je naozaj ze vo vime sa neda. kit ide manualne a po kazdom replace sa pomodli