IDE pro HTML, CSS a JS

Pavel Tisnovsky

Re:IDE pro HTML, CSS a JS
« Odpověď #75 kdy: 23. 01. 2015, 19:53:38 »
Nekecej, v editacnim rezimu to neudelas. Musis se prepnout. Ja treba v IntelliJ zmacknu ctrl+y a nemusim mezitim mackat esc, nebo jeste nejake horsi kombinace abych se prepnul do jineho rezimu.

Podle nastaveni klidne udela, z jakeho duvodu by nemohl? Jasne, v zakladnim nastaveni tu zkratku nenajdes, ale ja to treba mam na CTRL+Y namapovane, uz z doby, kdy jsem se snazil o uplnou emulaci WS z Vimu :-) Navic pro zacatky ve vimu je tady evim, coz je relativne dobra cesta, jak si zvyknout na modalni editor (on je tedy modalni prakticky kazdy editor, akorat ne tak striktne jako Vi/Vim).


vimnenide

Re:IDE pro HTML, CSS a JS
« Odpověď #76 kdy: 23. 01. 2015, 20:25:27 »
A jak se v tom úžasném Vimu třeba dělá refactoring?

Kit

Re:IDE pro HTML, CSS a JS
« Odpověď #77 kdy: 23. 01. 2015, 21:03:38 »
A jak se v tom úžasném Vimu třeba dělá refactoring?

O něco jednodušeji a rychleji než v IDE.

noef

  • *****
  • 897
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:IDE pro HTML, CSS a JS
« Odpověď #78 kdy: 23. 01. 2015, 22:17:02 »
A jak se v tom úžasném Vimu třeba dělá refactoring?

O něco jednodušeji a rychleji než v IDE.

No, zacal jsem premyslet nad tim, ze bych tedy bozsky Vim zkusil. Hned prvni dva clanky, co google vyplivl, me ale odradily.

http://derekwyatt.org/2013/12/31/coding-scala-with-vim.html
https://lauris.github.io/vim/2014/08/21/scala-in-vim/

Vyplyva z nich, ze Vim nekteri (asi ne uplne zdravi) jedinci pouzivaji pri psani kodu ve Scale. Osobne si nedovedu predstavit vyvoj bez debuggeru, naseptavani, pokrocilejsiho refactoringu (ve Vimu neni ani zakladni), pousteni testu (vcetne pohodlne navigace na misto chyby), navigace vyberem trid (ve Scale nutne neplati 1 trida = 1 soubor se stejnym jmenem) ci metod atd.

V podstate jedine, co Vim pro Scalu poskytuje, je obarveni zdrojaku a pripadne naseptavani pomoci headless Eclipse, coz IMO jaksi ubiji pointu.

Pro jine jazyky to mozna bude pouzitelne, pro Scalu to ale tak nevypada.

perceptron

Re:IDE pro HTML, CSS a JS
« Odpověď #79 kdy: 23. 01. 2015, 22:28:08 »
A jak se v tom úžasném Vimu třeba dělá refactoring?

- ako vlastne funguje ten teleport?
- dakujeme za opytanie, dobre

O něco jednodušeji a rychleji než v IDE.


perceptron

Re:IDE pro HTML, CSS a JS
« Odpověď #80 kdy: 23. 01. 2015, 22:29:52 »
A jak se v tom úžasném Vimu třeba dělá refactoring?

O něco jednodušeji a rychleji než v IDE.
- ako vlastne funguje ten teleport?
- dakujeme za opytanie, dobre

Kit

Re:IDE pro HTML, CSS a JS
« Odpověď #81 kdy: 24. 01. 2015, 04:48:06 »
A jak se v tom úžasném Vimu třeba dělá refactoring?

O něco jednodušeji a rychleji než v IDE.
- ako vlastne funguje ten teleport?
- dakujeme za opytanie, dobre

Snad jsi nečekal, že tady začnu opisovat známou knížku od Martina Fowlera. Jen si ji hezky přečti sám.

Kit

Re:IDE pro HTML, CSS a JS
« Odpověď #82 kdy: 24. 01. 2015, 05:01:52 »
No, zacal jsem premyslet nad tim, ze bych tedy bozsky Vim zkusil. Hned prvni dva clanky, co google vyplivl, me ale odradily.

http://derekwyatt.org/2013/12/31/coding-scala-with-vim.html
https://lauris.github.io/vim/2014/08/21/scala-in-vim/

Vyplyva z nich, ze Vim nekteri (asi ne uplne zdravi) jedinci pouzivaji pri psani kodu ve Scale. Osobne si nedovedu predstavit vyvoj bez debuggeru, naseptavani, pokrocilejsiho refactoringu (ve Vimu neni ani zakladni), pousteni testu (vcetne pohodlne navigace na misto chyby), navigace vyberem trid (ve Scale nutne neplati 1 trida = 1 soubor se stejnym jmenem) ci metod atd.

V podstate jedine, co Vim pro Scalu poskytuje, je obarveni zdrojaku a pripadne naseptavani pomoci headless Eclipse, coz IMO jaksi ubiji pointu.

Pro jine jazyky to mozna bude pouzitelne, pro Scalu to ale tak nevypada.

Jen jsi zatím nenašel nebo nenapsal vhodné doplňky.

nula

Re:IDE pro HTML, CSS a JS
« Odpověď #83 kdy: 24. 01. 2015, 08:39:40 »
Nekecej....
Podle nastaveni klidne udela, z jakeho duvodu by nemohl? Jasne, v zakladnim nastaveni tu zkratku nenajdes, ale ja to treba mam na CTRL+Y namapovane, uz z doby, kdy jsem se snazil o uplnou emulaci WS z Vimu :-) Navic pro zacatky ve vimu je tady evim, coz je relativne dobra cesta, jak si zvyknout na modalni editor (on je tedy modalni prakticky kazdy editor, akorat ne tak striktne jako Vi/Vim).

Samozrejme, stejne jako ve spouste jinych editoru si muzes nastavit klavesove zkratky pro vsechno mozne, takze ted mi rekni, kde je v tom vyhoda vimu? Predchozi prispevatel to vyzdvihoval vyhodu vimu...

Jaké záležitosti konkrétně nelze při práci s C++ nahradit klasikou Visual Studio nebo Code::Blocks ?
Visual Studio na tom neni spatne, dokud vyvijis pod windowsama.
Ale stejne zvlada IntelliSense uz c++14 (nebo i 11?)
Code::Blocks - napovidani, refaktoring - podporuje to neco novejsiho, nez c++03 ?
IDE pro c++ je plno, ale zadne nezvlada novejsi normu jazyka, tudiz je po chvilce psani docela nepouzitelne. Nektere to vzdaji uplne, jine proste prestanou napovidat.
Pro vim jako jediny(pokud vim, rad se necham poucit) existuje plugin, ktery toto dokaze. Bohuzel, nakonfigurovat si vim, aby v nem clovek mel komfort jako v IDEcku je na roky prace. Vlastne si clovek musi vyrobit vlastni nastroj, nez s nim zacne pracovat.

Kolemjdoucí

Re:IDE pro HTML, CSS a JS
« Odpověď #84 kdy: 24. 01. 2015, 09:05:12 »
Visual Studio na tom neni spatne, dokud vyvijis pod windowsama.
Ale stejne zvlada IntelliSense uz c++14 (nebo i 11?)
Code::Blocks - napovidani, refaktoring - podporuje to neco novejsiho, nez c++03 ?

Zvládá, jelikož to online parsuje zdrojáky a funguje to i na kód co jsi napsal ty.

Vlastne si clovek musi vyrobit vlastni nastroj, nez s nim zacne pracovat.

Tak na to ti s prominutím se*u, ale oceňuji že došlo k přiznání :)

noef

  • *****
  • 897
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:IDE pro HTML, CSS a JS
« Odpověď #85 kdy: 24. 01. 2015, 09:39:59 »
...
Pro jine jazyky to mozna bude pouzitelne, pro Scalu to ale tak nevypada.

Jen jsi zatím nenašel nebo nenapsal vhodné doplňky.

Oh, takze argument pro Vim je, ze jsem jeste nenapsal IDE? Hmm, radsi zustanu u jiz fungujiciho, nez stravit mesice* psanim neceho, co mozna ani nepouziju.

Takze Emacs, Notepad, Nano, Atom nebo Sublime Text jsou stejne dobre jako Vim ("jen" jsem jeste nenapsal mod/addon/plugin)? ...

*: Mozna roky, o parsovani toho moc nevim a Scala neni zrovna jednoduchy jazyk ani syntakticky ani semanticky.

perceptron

Re:IDE pro HTML, CSS a JS
« Odpověď #86 kdy: 24. 01. 2015, 10:07:30 »
kit sa v ramci obmedzenosti napichol na vlastne vidly
Citace
Dá se v tom napsat kniha nebo článek?
Ano, jen jsi zatím nenašel nebo nenapsal vhodné doplňky.

Citace
Dá se v tom udělat 3D obrázek?
Ano, jen jsi zatím nenašel nebo nenapsal vhodné doplňky.

Citace
Snad jsi nečekal, že tady začnu opisovat známou knížku od Martina Fowlera. Jen si ji hezky přečti sám.
nebavme sa o veciach, co sme obaja citali, bavme sa o propagacii vimu.

dajte priklad akou postupnostou klavesovych skratiek mozem urobit refactoring "premenovanie metody v celom projekte".





Kit

Re:IDE pro HTML, CSS a JS
« Odpověď #87 kdy: 24. 01. 2015, 10:09:28 »
Takze Emacs, Notepad, Nano, Atom nebo Sublime Text jsou stejne dobre jako Vim ("jen" jsem jeste nenapsal mod/addon/plugin)? ...

Emacs je stejně dobrý jako Vim. Zbytek jsou jen náhražky.

Kit

Re:IDE pro HTML, CSS a JS
« Odpověď #88 kdy: 24. 01. 2015, 10:21:02 »
dajte priklad akou postupnostou klavesovych skratiek mozem urobit refactoring "premenovanie metody v celom projekte".

To by dopadlo. Vzhledem k tomu, že používám unifikované názvy metod, které jsou stejné v mnoha třídách, přejmenovalo by se všechno. To není žádoucí.

Nemám potřebu přejmenovávat veřejné metody, považuji to za brutální zásah do projektu. Nejdříve to musíš změnit v interface a spustit testy. Podle výsledků testů pak opravíš volání a deklaraci.

perceptron

Re:IDE pro HTML, CSS a JS
« Odpověď #89 kdy: 24. 01. 2015, 10:38:27 »
to mam chapat tak, ze vim nevie refactorovat premenovanie (fowler, kapitola 10), ale nie je to bug, lebo vy ho nepotrebujete?

vidite, keby ste mali ide, tak si viete zapnut presmerovanie starej metody do novej, premenovanej, oznacite si ako zastaralu a v buducej major verzii vyhodite

tak viac z praxe:

* extrahovanie interfejsu? (a nehovorte, ze interfesjy neextrahujete)
* extrahovanie kusu kody do metody?