Proč tolik matematiky?

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #330 kdy: 28. 06. 2014, 23:43:48 »
Ale na každou takovou moskevskou by mělo připadat aspoň 5 škol pro ty řekněme praktiky v terénu - adminy, ale i takové ty běžné programátory (skladových systémů, různých registrů  :) a já nevim čeho...).
Kdyz po tom neni poptavka...

Poptávka od studentů či zaměstnavatelů?
Jinak bych zapomněl, největší poptávka je dnes po humanitních školách, jejichž absolventi pak dřepí u pokladen v suprduprmarketech, nebo jsou zašitý někde ve státní správě. Nic proti humanitkám, jen mi zas připadá, že je tu přehumanizováno.
Stejně tak není poptávka po učňácích, přestože firmy lamentují, že chybí strojaři a další řemeslníci.
Tak já nevím, kde je chyba..


win

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #331 kdy: 28. 06. 2014, 23:51:53 »
tohle uz je ta popisna cast, kterou hlava odmita dneska a asi i kdykoliv jindy vstrebat. http://arxiv.org/pdf/1107.3976.pdf a od toho jsou potreba ty holky co se to nadrti nazpamet. to autisticke vnimani. explorativni inteligence nebo jak tomu rikat.

Nekdo

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #332 kdy: 29. 06. 2014, 01:24:15 »
automat na chapani teorie relativity, s explorativni inteligenci a chuti ztracet cas na internetovych diskznich forech sestavit jde, staci dostatecne nasimulovat mozek pomoci neuronovych siti, patricne ho zaucit (vcetne rozpoznavani tramvajovych vozu, avataru uzivatelu root.cz), mozek = biologicky pocitac s prvky co se nachazeji v nejakych stavech, popsat to jde jen to potrva dloho

asdad

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #333 kdy: 29. 06. 2014, 02:10:20 »
presne twin experiment mam na mysli. jenze automatem. vpodstate te chci dostrkat at mi popises automat schopny verifikovat obe teorie relativity.
Mam za to, ze nic zalozeno na experimentech se neda verifikovat - my umime jenom vyvracet na nejake hladine vyznamnosti a konstatovat, ze se nam to nepovedlo na dane hladine vyznamnosti vyvratit. To nerika nic o platnosti nebo neplatnosti tvrzeni, jenom to neco napovida.

Pokud si dobře pamatuju, psal tady někdo o tom, že se na FI zavedl nějaký manažerský obor, byl tam obrovský přetlak a pak to nějak zkrouhli, protože to "bylo moc lehké".
Jen jestli to "lehke" neznamenalo, ze prochazeli i neschopni (nebyla tam matika na filtrovani), cim se znizovala reputace skoly.

Snad pochopis, ze kdyby stav "prilis lehke" trval dele, tak se bude casem o cele FI rikat, ze to udela kazdej a zamestnavatele budou jako predvyber preferovat jine fakulty nebo napr. MFF. Tady uz nejde o matiku.

Jestli si myslíš, že v našem školství funguje pružně reakce na poptávku, tak jsi mírně řečeno naivní, protože školy mají spoustu jiných kritérií, podle kterých se řídí,
Jasne - kdyz se jim prihlasi 100 zajemcu namisto planovanych 120, tak to zvladaji a nic se nedeje. Kdyby se jim prihlasilo 5 misto planovanych 400, tak to dost vyrazne pociti i na dotacich a kvalite vystupu.
Mozna by to nebylo prilis pruzne - tak by neuzitecni zanikli. Kde je problem?

a taky mj. proto, že je školství zadarmo a Češi jsou flákači, si studenti taky nevybírají racionálně podle toho, čím se potom budou živit.
Flakaci budou preferovat nejjednodussi cestu. Matika neni uplne lehka a proto hraje proti vyberu flakacu a tak urychluje prechod zajemcu k skolam bez matiky (tedy ne naopak).

A protože tam ten finanční tlak není, můžou se naplno projevit proti-tržní tlaky jako např. že ti PR školy horem spodem tlačí, jak je důležité učit se X. ty jim samozřejmě věříš, protože univerzita, a pak v praxi zjistíš že X je ti totálně na prd.
Kazde PR tvrdi neco jineho. Proc bych mel prave tomu matematickemu PR verit a nemel bych verit, ze jedine studium filozofie mi pomuze k zamestnani?
(To k tomu, ze jim samozrejme verim - neda se jim vsem verit)

Poptávka od studentů či zaměstnavatelů?
...
Stejně tak není poptávka po učňácích, přestože firmy lamentují, že chybí strojaři a další řemeslníci.
I od studentu, i od zamestnavatelu.
Zamestnavatele lamentuji nad nedostatkem remeselniku, protoze firmy nejsou schopny nabidnout vic, nez dostanou remeselnici i za pasem. Drive se mozna lide bili o zamestnani za ekvivalent dnesni mzdy 10k Kc; kdyz delnik u pasu dostane vice, tak jde remeselnik za pas.
Plati to i naopak - studenti nemaji zajem, kdyz vidi nizkou mzdu.

Nic proti humanitkám, jen mi zas připadá, že je tu přehumanizováno.
Uspech humanitnich skol jde po snaze lidi udelat to bez namahy. Jak pisu M. Prymkovi, skola bez matiky vyzaduje mene namahy, proto toto tahne spise k odstraneni matiky, nez k jejimu zachovani. Tady bych problem nevidel.

asdgasdf

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #334 kdy: 29. 06. 2014, 03:30:08 »
Nic proti humanitkám, jen mi zas připadá, že je tu přehumanizováno.
Uspech humanitnich skol jde po snaze lidi udelat to bez namahy. Jak pisu M. Prymkovi, skola bez matiky vyzaduje mene namahy, proto toto tahne spise k odstraneni matiky, nez k jejimu zachovani. Tady bych problem nevidel.

Kurva ale terazky mas prezdivku dobru. Neni to treba tak zamotane aby matematika a skola s nou byla pro flakace a humanitni naopak pro snazivce, jen si toho neni nikdo vedom? Pac na humanitce se musi jeden biflovat a biflovat a zpameti srotit take sracky az to neni prijemne a matiku staci co? Matiku staci pochopit. (alespon na intuitivni urovni dostacujici na pruchod zkusko)


win

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #335 kdy: 29. 06. 2014, 06:37:09 »
presne twin experiment mam na mysli. jenze automatem. vpodstate te chci dostrkat at mi popises automat schopny verifikovat obe teorie relativity.
Mam za to, ze nic zalozeno na experimentech se neda verifikovat - my umime jenom vyvracet na nejake hladine vyznamnosti a konstatovat, ze se nam to nepovedlo na dane hladine vyznamnosti vyvratit. To nerika nic o platnosti nebo neplatnosti tvrzeni, jenom to neco napovida.
a vo tom to je. zacnes spravne a pak popres vlastni existenci :D

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #336 kdy: 29. 06. 2014, 10:21:57 »
Jen jestli to "lehke" neznamenalo, ze prochazeli i neschopni (nebyla tam matika na filtrovani), cim se znizovala reputace skoly.
No přesně proto jsem ten příklad uváděl - jako příklad toho, že školy prostě nefungují tržním způsobem, ale mají kopu jiných motivací. Jedna z nich je budovat si reputaci "kvalitní" školy tím, že jí je schopno dokončit jenom nějaké procento lidí. Jenže co to je za definici "kvality"? Jestliže mým úkolem je lidi něco naučit, tak přece kritériem úspěchu je, že to pochopí co nejvíc lidí a ne, že co nejvíc lidem dokážu, že na to nemají. To přece není žáný kumšt, to umí každý.

Jestliže by si školy budovaly renomé jenom na tom, kolik lidí vyhážou, tak potom čím nesrozumitelnější výklad, tím líp. To snad každý vidí, že je zjevně špatně (pokud by to tak bylo).

P.S. nechci své alma mater křivdit, jenom si matně pamatuju, že nějaká taková informace tady proběhla, a chtěl jsem to použít jako modelový příklad, že tržní tlaky ve školství prostě moc nefungují. Možná to tam bylo úplně jinak :)

Snad pochopis, ze kdyby stav "prilis lehke" trval dele, tak se bude casem o cele FI rikat, ze to udela kazdej a zamestnavatele budou jako predvyber preferovat jine fakulty nebo napr. MFF. Tady uz nejde o matiku.
Škola ale nemá dělat předvýběr. Škola má naučit.

txt

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #337 kdy: 29. 06. 2014, 11:26:21 »
Jenže co to je za definici "kvality"? Jestliže mým úkolem je lidi něco naučit, tak přece kritériem úspěchu je, že to pochopí co nejvíc lidí a ne, že co nejvíc lidem dokážu, že na to nemají. To přece není žáný kumšt, to umí každý.
Ve výrobě je kvalita definována jako stupeň splnění požadavků zákazníka. A je dána souborem inherentních znaků. Proto je třeba vědět, kdo že je vlastně zákazník.

win

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #338 kdy: 29. 06. 2014, 11:40:33 »
Jen jestli to "lehke" neznamenalo, ze prochazeli i neschopni (nebyla tam matika na filtrovani), cim se znizovala reputace skoly.
Jenže co to je za definici "kvality"? Jestliže mým úkolem je lidi něco naučit, tak přece kritériem úspěchu je, že to pochopí co nejvíc lidí a ne, že co nejvíc lidem dokážu, že na to nemají. To přece není žáný kumšt, to umí každý.
uz se mi dneska nechce, tak jen nadhodim do placu moznost: ze by to byl feynmanuv kruh teda jeho obdoba?

asdad

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #339 kdy: 29. 06. 2014, 12:21:13 »
Pac na humanitce se musi jeden biflovat a biflovat a zpameti srotit take sracky az to neni prijemne a matiku staci co? Matiku staci pochopit. (alespon na intuitivni urovni dostacujici na pruchod zkusko)
Mozna se je to treba biflovat, ale prilis to neni videt. Alespon zkusenost z koleje je, ze se lekari sroti mesic pred zacatkem zkouskoveho, matematici se uci na prumernou zkousku cca 3 dny a pak se modli, aby to zvladli; humanitni obory jsou v lihu tyden pred zkouskou a pak se modli, aby zkousku nejak dali. Vyjimky se najdou...

(Ze zkusenosti potom plyne i to, co se siri o narocnosti skoly)

presne twin experiment mam na mysli. jenze automatem. vpodstate te chci dostrkat at mi popises automat schopny verifikovat obe teorie relativity.
Mam za to, ze nic zalozeno na experimentech se neda verifikovat - my umime jenom vyvracet na nejake hladine vyznamnosti a konstatovat, ze se nam to nepovedlo na dane hladine vyznamnosti vyvratit. To nerika nic o platnosti nebo neplatnosti tvrzeni, jenom to neco napovida.
a vo tom to je. zacnes spravne a pak popres vlastni existenci :D
Nepopres, jenom o ni nic nevis.

Jen jestli to "lehke" neznamenalo, ze prochazeli i neschopni (nebyla tam matika na filtrovani), cim se znizovala reputace skoly.
No přesně proto jsem ten příklad uváděl - jako příklad toho, že školy prostě nefungují tržním způsobem, ale mají kopu jiných motivací. Jedna z nich je budovat si reputaci "kvalitní" školy tím, že jí je schopno dokončit jenom nějaké procento lidí. Jenže co to je za definici "kvality"? Jestliže mým úkolem je lidi něco naučit, tak přece kritériem úspěchu je, že to pochopí co nejvíc lidí a ne, že co nejvíc lidem dokážu, že na to nemají. To přece není žáný kumšt, to umí každý.
Bez ohledu na to, co se kdo nauci: kdyz diplom dostanou i neschopni lide, tak se reputace snizi. Pochopeni co nejvic lidi je jenom plus navic.

Jestliže by si školy budovaly renomé jenom na tom, kolik lidí vyhážou, tak potom čím nesrozumitelnější výklad, tím líp. To snad každý vidí, že je zjevně špatně (pokud by to tak bylo).
Nejde o to, kolik vyhodi, ale kdo projde. Kdyby se nejak magicky prihlasili na skolu jeden rok jenom geniove, tak by mohli projit i vsichni a reputaci by to jiste neznizilo. Kdyz ale projdou i blbci, tak to reputaci znizi.

Snad pochopis, ze kdyby stav "prilis lehke" trval dele, tak se bude casem o cele FI rikat, ze to udela kazdej a zamestnavatele budou jako predvyber preferovat jine fakulty nebo napr. MFF. Tady uz nejde o matiku.
Škola ale nemá dělat předvýběr. Škola má naučit.
Predvyber je vedlejsi efekt - ne kazdy ma hlavu a/nebo dost snahy na to, aby zvladal i narocnejsi veci na 100%. Kdyz se nebude delat (pred)vyber, tak dostanou diplom i lide, kteri to vic nevi jak vi.

win

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #340 kdy: 29. 06. 2014, 12:59:40 »
presne twin experiment mam na mysli. jenze automatem. vpodstate te chci dostrkat at mi popises automat schopny verifikovat obe teorie relativity.
Mam za to, ze nic zalozeno na experimentech se neda verifikovat - my umime jenom vyvracet na nejake hladine vyznamnosti a konstatovat, ze se nam to nepovedlo na dane hladine vyznamnosti vyvratit. To nerika nic o platnosti nebo neplatnosti tvrzeni, jenom to neco napovida.
a vo tom to je. zacnes spravne a pak popres vlastni existenci :D
Nepopres, jenom o ni nic nevis.
no a jses zpatky.
to je presne ta semantika a syntaxe.
syntaxe potencni mnoziny nekonecna a semantika potencni mnoziny nekonecna.
syntaxe hodinoveho stroje a semantika hodin.

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #341 kdy: 29. 06. 2014, 14:18:42 »
OMG.

Tak tomu já říkám kvalitní nástup okurkové sezóny,  ;D

Zdeněk Škromach (zase) hubne!!!

asdgasdf

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #342 kdy: 29. 06. 2014, 14:29:06 »
OMG.

Tak tomu já říkám kvalitní nástup okurkové sezóny,  ;D

Zdeněk Škromach (zase) hubne!!!

Snadne reseni, zaloz nejakou "povstaleckou" skupinu na blizkem vychode, zafinancuj je, "zapomen" na ulici tankovy prapor Abramsu, parkoviste plne Hummeru, sklad Javelinu a Stingeru a za tyden proti nim jdi naooko "bojovat", hrat si na vojacky je sranda a zabije to..cas

JPu

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #343 kdy: 29. 06. 2014, 14:30:08 »
Ze vas to stale bavi, bavit sa o nepodstatnych veciach, ktore nic spolocnosti neprinesu. Mozno tak podaktori si zdvihnu ego, aki su oni dobri.

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #344 kdy: 29. 06. 2014, 14:44:45 »
Pochopeni co nejvic lidi je jenom plus navic.
No... a pak jsme tam, kde jsme: chceš najmout lidi a nikdo použitelnej se nenajde. Ale hlavně, že školy mají svoji "prestiž" (čti: na našem lokálním písečku se Univerzita Horní Kulohryzy může plácat po zádech, jak je světová, protože vyházela víc lidí než univerzita Dolní Kulohryzy).