Proč tolik matematiky?

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #315 kdy: 28. 06. 2014, 18:52:33 »
Tak emoce ještě nejsou překážkou zdravému rozumu. To, co zastíní rozum, je spíš ortodoxie. Bavit se s ortodoxním... (doplňte dle libosti) je opravdu jak házet perly sviním. U ortodoxního fanatika dostává rozum nafrak totálně.
Kromě ortodoxních fsfistů, ti mají rozumu na rozdávání!



:)


Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #316 kdy: 28. 06. 2014, 18:53:32 »
Úúúúúúú, zdejší fórum nezmenšuje obrázky? Takhle velký detail RS je až děsivý :))

JS

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #317 kdy: 28. 06. 2014, 18:55:47 »
Sorry takto zobecnit ukazuje akorát tvoji omezenost.

Vzdyt nic nezobecnil, psal celkem jasne o svoji zkusenosti.. :) Muzes mu mozna vytknout, pokud uz mas to nutkani, ze nenapsal konkretni obor (ale nejspis myslel neco, co se uci i na FJFI).

JS

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #318 kdy: 28. 06. 2014, 19:03:22 »
Ale na každou takovou moskevskou by mělo připadat aspoň 5 škol pro ty řekněme praktiky v terénu - adminy, ale i takové ty běžné programátory (skladových systémů, různých registrů  :) a já nevim čeho...).

"By melo" proc? Jednak myslim, ze takove existuji - Unicorn College, ta Skodovacka univerzita v Mlade Boleslavi.. Nevidim duvod, proc by tohle mel financovat stat a ne prumysl. Navic je otazka, jestli o to ty firmy skutecne stoji a radeji nesahnou po tom jadernakovi, nebo naopak prijmou nekoho s maturitou a nauci ho samy, co budou presne potrebovat. Proste, zatim nikdo neukazal, ze je to problem, ktery si zasluhuje statni zasah.

win

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #319 kdy: 28. 06. 2014, 19:56:16 »
Standartni chovani inzenyru a informatiku, musej vstavat do prace a nehorazne je to stve.
Zboj?
Myslite tu obec? Ja radeji Litomysl.
nene. autor babel.blog-u tady. pravdepodobne jeden z prispevatelu, ci dokonce autor diskuze.
tak to vezmu zkratkou.
kreativni proces brainstormingu (http://www.youtube.com/watch?v=yAidvTKX6xM) je algoritmizovatelny rekurzivni aplikaci (http://www.youtube.com/watch?v=vVsXO9brK7M). to jen ukazka, ze kdokoli muze byt vynalezcem nebo inovatorem, ale ne kazdy to realizuje a tady je zakopany pes.
obsah otazky 1,2,3,4 je pro urcite stupne chovani popsatelny automaty. podstata 5? i tam je to popsatelne opet jen pro nektere, kdyz si uvedomis, ze jde o analogii k psycho-, socio-, krimino-, ekono-, politcko- -behavioralni biologii. tech motivaci (5 otazky z videa 2) mas vic druhu (http://www.youtube.com/watch?v=3TX-Nu5wTS8) jde v podstate o uceni vs. evolucni vyberove kriterium a jeho nestalost. vztah strukturalni a osobni motivace je dany fyzikalnimi zakony. naucis se, ze ohen hreje, muze te spalit, ale uz se nemuzes naucit, ze uhoris. k tomu potrebujes obratit sipku casu (http://www.youtube.com/watch?v=WMaTyg8wR4Y - mimochodem 7:18-7:46 - vysvetlena dezinterpretace pro fyziky a matematiky, a stejny koncept jako sociologie ~ stado ~ multiverzalita 10:55 - 15:13). aby ses obesel bez negace sipky casu, tak potrebujes udelat clone(); wait(); a zazit jestli klon uhori nebo ne. a tim ale dostanes jako vedlejsi dusledek sociologicky bezpecnostni model. vudci roli a socialni motivaci (video 3). a jako dusledek vznikla i socialni dovednost. v podstate vsechno co existuje jako dusledek sociologicke definice prosotru. ze klon ma iluzi nad otazkou 1 az 4 ale nedela clone() nad otazkou 5 protoze na nem stejne dostane ENOPERM a musi zkusit jak dopadne reseni. je to i podstata nedokonale vizualizace sipky casu jako prirustajiho stromu. uplne stejnym evolucnim vyberovym kriteriem muzes modelovat uceni stada kdyz bude mit strukturalni omezeni/motivaci prostorovou prekazkou. predstav si to jako strukturalni dovednost jako rozdil mezi kravou, kamzikem, travou, ohnem ve slepem kanonu na jehoz konci zacalo horet. strukturalni dovednost kamzik zdrhne pred ohnem nebo uslapanim stadem po stene kanonu. pak hluboko v kanonu kde neni videt ani citit ohen strukturalni dovednost krava se znalosti, ze ohen hreje ale zradlo okolo doslo zacne osobni motivaci tlacit(fight strukturalne i flee osobne) na strukturalni dovednost krava bez dalsich kriterii a preda ji socialni i strukturalni motivaci uslapani a posun do mista s vetsim mnozstvim travy. tahle strukturalni dovednost krava ji pak diky vnimani prijme jako osobni motivaci strachem zrneni v tlacenici a tlaci na dalsi takovou az to retezove dojde ke strukturalni dovednosti krava u ktere je konflikt mezi strukturalni motivaci ohrozeni ohnem a ohrozeni uslapanim ale nema strukturalni dovednost sila(fight) na pretlaceni. tak se dostane ze sveho pohledu vlivem __negativni__ socialni dovednosti pretlaceni davem do strukturalni dovednosti ohen a pokud je stado dostatecne velke nemusi byt ani spocetne nekonecne a ohen dostatecne rozdilne intenzivni a rozsahly. pak se podle toho jak vypada strukturalni dovednost trava/krava/ohen nektera krava a i kamzik nauci ze ohen muze probehnout, udusat ale hlavne se nauci, ze v ohni muze uhoret aniz by k tomu byl potreba negativni cas. vznikne tak i odlisny humor (http://www.youtube.com/watch?v=ysSgG5V-R3U). u tech co probehly s poskozenim, nulovy humor u toho udusani ohne a uteku po skale, pozitivni ale rozdilne sebevedomi u uteku po skale proti udusani. vznikne tak i odlisna vzpominka a s ni i kultura, vztah urceny objektivne vzdalenosti od ohne, podle toho jestli prezije probehnuti ohnem, udusa(zadupe) ho, vidi nekoho uhoret, nevidi nic z toho. tim vznikne i socialni motivace ohrozenim, nedbalostni zavineni, se strukturalni dovednosti uchovani nebo zalozeni ohne i kriminalita zhrare, spoluvinika a s tim jak se rozrusta pocet zapamatovanych a vykonatelnych vzoru roste k nekonecnu i pocet moznosti vykladu nuly (freeze) asi by tam nekde mela byt podstata toho proc z niceho muze vzniknout matematika a z ni fyzika z ni chemie atd. proste uhoreni kravy podle toho ve kterem prostoru ji interpretujes. sebevrazedna krava, statecna krava co preceni sve moznosti, krava co nema jinou moznost nez uhoret atd. nejbliz je k tomu mealyho automat kde navic povolis asynchronni aktualizaci a tim popres existenci hodin a neprimo i sipky casu. v podstate je to ta kosmologicka predstava paralelniho multiversa zakopana v te nadstavbe kterou muzes videt v redukci DFA na NFA co je podstatou zavedeni hodin a existence timed automata, statistiky a hodnoceni... a tim i priced probabilistic timed automata. existence tech hodin a timed automata by asi mela byt i obdoba paradoxu jako v temnu. predel mezi intuitivnim rozpoznanim a popisnym pochopenim. a to je zatim jen s objektivnim meritkem strukturalni dovednosti pozice vzhledem k ohni a strukturalni motivace vzdalenosti od ohne. je jen otazka jak poznat u tech humanitnich oboru, kdy poznani a popisny helmutuv kufrik s oborovym naradim prekroci od kantora k zemlovce. trosku zabavnejsi je to v humanitnich vedach s formou nuly a lokalniho nekonecna. nejvic se mi libi tohle: http://www.youtube.com/watch?v=j_OPQgPIdKg jak 14 minut buduje pozici vudce aby pak 14:20 mohl pouzit dezinterpretaci na publikum "irreducibility of conciousness" protoze je to uplne stejna klicka jako "priced probabilistic time" a statistika samotna, jak zkoumat prilis slozity jev. a nakonec z toho zkusi vydojit vic penez pro svuj obor srovnanim 300 let vedy a uplne popre vyznam sve existence a tech 10 na kdo vi kolikatou let vyvoje vesmiru :D takhle se to dela. ucte se.


Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #320 kdy: 28. 06. 2014, 20:00:36 »
Unicorn College, ta Skodovacka univerzita v Mlade Boleslavi.. [...] jestli o to ty firmy skutecne stoji a radeji nesahnou po tom jadernakovi
Před Unicornem stojí zástupy žadatelů o práci z Unicorn college a pořád je předbíhají matfyzáci :) To bude určitě důvod, proč Unicorn tu školu založil :)

Citace
Mí spolupracovníci musí mít tedy 5 + 1 dovedností, které jsou potřeba pro výrobu software. Musí znát (i) proces, (ii) technologie, (iii) business, (iv) modely prostředí zákazníků, (v) týmovou práci.

Opravdu tohle všechno umí absolvent vysoké školy?

Ne, neumí.
http://www.unicorncollege.cz/press/novinky/2013-05-24-kovar-altis.html

Naštěstí Unicorn možná zavřou, páč mají málo docentů  ::)
http://praha.idnes.cz/unicorn-college-omezi-akreditace-vsech-oboru-fnz-/praha-zpravy.aspx?c=A140219_133649_domaci_bva

Nekdo

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #321 kdy: 28. 06. 2014, 20:01:48 »
Standartni chovani inzenyru a informatiku, musej vstavat do prace a nehorazne je to stve.
Zboj?
Myslite tu obec? Ja radeji Litomysl.
nene. autor babel.blog-u tady. pravdepodobne jeden z prispevatelu, ci dokonce autor diskuze.
tak to vezmu zkratkou.
kreativni proces brainstormingu (http://www.youtube.com/watch?v=yAidvTKX6xM) je algoritmizovatelny rekurzivni aplikaci (http://www.youtube.com/watch?v=vVsXO9brK7M). to jen ukazka, ze kdokoli muze byt vynalezcem nebo inovatorem, ale ne kazdy to realizuje a tady je zakopany pes.
obsah otazky 1,2,3,4 je pro urcite stupne chovani popsatelny automaty. podstata 5? i tam je to popsatelne opet jen pro nektere, kdyz si uvedomis, ze jde o analogii k psycho-, socio-, krimino-, ekono-, politcko- -behavioralni biologii. tech motivaci (5 otazky z videa 2) mas vic druhu (http://www.youtube.com/watch?v=3TX-Nu5wTS8) jde v podstate o uceni vs. evolucni vyberove kriterium a jeho nestalost. vztah strukturalni a osobni motivace je dany fyzikalnimi zakony. naucis se, ze ohen hreje, muze te spalit, ale uz se nemuzes naucit, ze uhoris. k tomu potrebujes obratit sipku casu (http://www.youtube.com/watch?v=WMaTyg8wR4Y - mimochodem 7:18-7:46 - vysvetlena dezinterpretace pro fyziky a matematiky, a stejny koncept jako sociologie ~ stado ~ multiverzalita 10:55 - 15:13). aby ses obesel bez negace sipky casu, tak potrebujes udelat clone(); wait(); a zazit jestli klon uhori nebo ne. a tim ale dostanes jako vedlejsi dusledek sociologicky bezpecnostni model. vudci roli a socialni motivaci (video 3). a jako dusledek vznikla i socialni dovednost. v podstate vsechno co existuje jako dusledek sociologicke definice prosotru. ze klon ma iluzi nad otazkou 1 az 4 ale nedela clone() nad otazkou 5 protoze na nem stejne dostane ENOPERM a musi zkusit jak dopadne reseni. je to i podstata nedokonale vizualizace sipky casu jako prirustajiho stromu. uplne stejnym evolucnim vyberovym kriteriem muzes modelovat uceni stada kdyz bude mit strukturalni omezeni/motivaci prostorovou prekazkou. predstav si to jako strukturalni dovednost jako rozdil mezi kravou, kamzikem, travou, ohnem ve slepem kanonu na jehoz konci zacalo horet. strukturalni dovednost kamzik zdrhne pred ohnem nebo uslapanim stadem po stene kanonu. pak hluboko v kanonu kde neni videt ani citit ohen strukturalni dovednost krava se znalosti, ze ohen hreje ale zradlo okolo doslo zacne osobni motivaci tlacit(fight strukturalne i flee osobne) na strukturalni dovednost krava bez dalsich kriterii a preda ji socialni i strukturalni motivaci uslapani a posun do mista s vetsim mnozstvim travy. tahle strukturalni dovednost krava ji pak diky vnimani prijme jako osobni motivaci strachem zrneni v tlacenici a tlaci na dalsi takovou az to retezove dojde ke strukturalni dovednosti krava u ktere je konflikt mezi strukturalni motivaci ohrozeni ohnem a ohrozeni uslapanim ale nema strukturalni dovednost sila(fight) na pretlaceni. tak se dostane ze sveho pohledu vlivem __negativni__ socialni dovednosti pretlaceni davem do strukturalni dovednosti ohen a pokud je stado dostatecne velke nemusi byt ani spocetne nekonecne a ohen dostatecne rozdilne intenzivni a rozsahly. pak se podle toho jak vypada strukturalni dovednost trava/krava/ohen nektera krava a i kamzik nauci ze ohen muze probehnout, udusat ale hlavne se nauci, ze v ohni muze uhoret aniz by k tomu byl potreba negativni cas. vznikne tak i odlisny humor (http://www.youtube.com/watch?v=ysSgG5V-R3U). u tech co probehly s poskozenim, nulovy humor u toho udusani ohne a uteku po skale, pozitivni ale rozdilne sebevedomi u uteku po skale proti udusani. vznikne tak i odlisna vzpominka a s ni i kultura, vztah urceny objektivne vzdalenosti od ohne, podle toho jestli prezije probehnuti ohnem, udusa(zadupe) ho, vidi nekoho uhoret, nevidi nic z toho. tim vznikne i socialni motivace ohrozenim, nedbalostni zavineni, se strukturalni dovednosti uchovani nebo zalozeni ohne i kriminalita zhrare, spoluvinika a s tim jak se rozrusta pocet zapamatovanych a vykonatelnych vzoru roste k nekonecnu i pocet moznosti vykladu nuly (freeze) asi by tam nekde mela byt podstata toho proc z niceho muze vzniknout matematika a z ni fyzika z ni chemie atd. proste uhoreni kravy podle toho ve kterem prostoru ji interpretujes. sebevrazedna krava, statecna krava co preceni sve moznosti, krava co nema jinou moznost nez uhoret atd. nejbliz je k tomu mealyho automat kde navic povolis asynchronni aktualizaci a tim popres existenci hodin a neprimo i sipky casu. v podstate je to ta kosmologicka predstava paralelniho multiversa zakopana v te nadstavbe kterou muzes videt v redukci DFA na NFA co je podstatou zavedeni hodin a existence timed automata, statistiky a hodnoceni... a tim i priced probabilistic timed automata. existence tech hodin a timed automata by asi mela byt i obdoba paradoxu jako v temnu. predel mezi intuitivnim rozpoznanim a popisnym pochopenim. a to je zatim jen s objektivnim meritkem strukturalni dovednosti pozice vzhledem k ohni a strukturalni motivace vzdalenosti od ohne. je jen otazka jak poznat u tech humanitnich oboru, kdy poznani a popisny helmutuv kufrik s oborovym naradim prekroci od kantora k zemlovce. trosku zabavnejsi je to v humanitnich vedach s formou nuly a lokalniho nekonecna. nejvic se mi libi tohle: http://www.youtube.com/watch?v=j_OPQgPIdKg jak 14 minut buduje pozici vudce aby pak 14:20 mohl pouzit dezinterpretaci na publikum "irreducibility of conciousness" protoze je to uplne stejna klicka jako "priced probabilistic time" a statistika samotna, jak zkoumat prilis slozity jev. a nakonec z toho zkusi vydojit vic penez pro svuj obor srovnanim 300 let vedy a uplne popre vyznam sve existence a tech 10 na kdo vi kolikatou let vyvoje vesmiru :D takhle se to dela. ucte se.

na vygenerovany text to neni spatne.

win

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #322 kdy: 28. 06. 2014, 20:20:47 »
ani ne. ona ja to podstata toho co maji spolecna tyhle 3 videa:

http://www.youtube.com/watch?v=RIkxVci-R4k
http://www.youtube.com/watch?v=78u2nOEZIiE
a treti je ten robinson o paradgmatech vzdelani par stranek zpatky.

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #323 kdy: 28. 06. 2014, 21:59:58 »
Naštěstí Unicorn možná zavřou, páč mají málo docentů  ::)
http://praha.idnes.cz/unicorn-college-omezi-akreditace-vsech-oboru-fnz-/praha-zpravy.aspx?c=A140219_133649_domaci_bva

"obsahová náplň jednotlivých předmětů nereflektuje vývoj informačních technologií"

To jako na jiných školách ten vývoj reflektován je?  ??? Na polytechnice v Jihlavě ještě donedávna vyučovali programování na nějakém zastaralém Boarland Builderu. Až teď přešli na modernější MS technologie.
Na tom UC koukám maji Javu, Net. OOP a návrhové vzory hned v prváku.

mikrom

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #324 kdy: 28. 06. 2014, 22:00:41 »
---
A ty holky to asi dělaly jak? Všechno nazpaměť.
To je skutocnost, ktora ma pocas studia matematiky dost frustrovala, pretoze som nechapal ako je to mozne :-)
Studoval som na MFF v Bratislave.
Zatal co ja som sa snazil vety + dokazy vzdy pochopit a ked som to nechapal tak som sa to zasady nenaucil, tak niektore moje spoluziacky boli schopne sa to naucit jednoducho naspamat - bez toho aby tomu rozumei.
A paradoxne mali asi lepsi prospech nez ja.


pozorovatelna

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #325 kdy: 28. 06. 2014, 22:54:46 »
Přesně tak to je. Holky jsem tam dal jen jako takový prototyp, protože ony nejsou biologicky určené na nějakou vědu. Pan JS se to učil ale stejně jako ony. Vlastně většina lidí se to tak učí. Smutné je, že se to podporuje, protože čím víc studentů, tím víc vědy? Nebo ne?

win

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #326 kdy: 28. 06. 2014, 22:59:50 »
Přesně tak to je. Holky jsem tam dal jen jako takový prototyp, protože ony nejsou biologicky určené na nějakou vědu. Pan JS se to učil ale stejně jako ony. Vlastně většina lidí se to tak učí. Smutné je, že se to podporuje, protože čím víc studentů, tím víc vědy? Nebo ne?
dej si facku. a rekni mi jak verifikovat dilataci casu.

asdad

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #327 kdy: 28. 06. 2014, 23:05:19 »
ked som to nechapal tak som sa to zasady nenaucil
Kdo se zepta, vypada jako blbec 5 minut; kdo se nezepta, bude blbcem cely zivot.

Nejde o prospech, ale o zasady. I na gymplu jsem mel horsi prospech jak lide, co pouzivali tahaky nebo opisovali od jinych a zustal jsem ferovy kvuli mym zasadam. Jenom tak jsem vedel, ze je me hodnoceni zaslouzene.

Ale na každou takovou moskevskou by mělo připadat aspoň 5 škol pro ty řekněme praktiky v terénu - adminy, ale i takové ty běžné programátory (skladových systémů, různých registrů  :) a já nevim čeho...).
Kdyz po tom neni poptavka*, tak muzeme lamentovat nad tim, ze by to melo byt jinak, nic se nezmeni. A opacne - kdyz se na MFF a CVUT neprihlasi nikdo a na nejakou technickou VS bez matiky se prihlasi pulka populacniho rocniku, tak se omezeni matiky zrealizuje velmi rychle. I bez lobbingu nebo lamentaci.

*neni poptavka po studiu "prakticke casti" studia na CVUT za zlomek casu studia na CVUT

a rekni mi jak verifikovat dilataci casu.
Nedelal se na to ten experiment, kde se letelo s atomovymi hodinami dost rychle kolem Zeme a porovnal se jejich cas s hodinami, ktere zustaly na zemi?

win

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #328 kdy: 28. 06. 2014, 23:18:24 »
a rekni mi jak verifikovat dilataci casu.
Nedelal se na to ten experiment, kde se letelo s atomovymi hodinami dost rychle kolem Zeme a porovnal se jejich cas s hodinami, ktere zustaly na zemi?
presne twin experiment mam na mysli. jenze automatem. vpodstate te chci dostrkat at mi popises automat schopny verifikovat obe teorie relativity.

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #329 kdy: 28. 06. 2014, 23:41:35 »
A opacne - kdyz se na MFF a CVUT neprihlasi nikdo a na nejakou technickou VS bez matiky se prihlasi pulka populacniho rocniku, tak se omezeni matiky zrealizuje velmi rychle. I bez lobbingu nebo lamentaci.
Pokud si dobře pamatuju, psal tady někdo o tom, že se na FI zavedl nějaký manažerský obor, byl tam obrovský přetlak a pak to nějak zkrouhli, protože to "bylo moc lehké".

Jestli si myslíš, že v našem školství funguje pružně reakce na poptávku, tak jsi mírně řečeno naivní, protože školy mají spoustu jiných kritérií, podle kterých se řídí, a taky mj. proto, že je školství zadarmo a Češi jsou flákači, si studenti taky nevybírají racionálně podle toho, čím se potom budou živit. A protože tam ten finanční tlak není, můžou se naplno projevit proti-tržní tlaky jako např. že ti PR školy horem spodem tlačí, jak je důležité učit se X, ty jim samozřejmě věříš, protože univerzita, a pak v praxi zjistíš že X je ti totálně na prd. Ovšem to už je pozdě. A proto jsou potřeba o tom mluvit. I když do zblbnutí, stupidně a s emocemi. Lepší než nic.