Proč tolik matematiky?

proč sem se učil?

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #270 kdy: 27. 06. 2014, 10:06:20 »
Prymek a spol jsou teda "odbornici na vse".  Zde se plete tolik veci, matika SŠ, VŠ, sem tam i základka...

Co si říci k čemu je původně určeno to které vzdělání, než ho v druhé polovině lidé z názory jako Prýmek aspol. začali optimalizovat a přibližovat "modernímu světu?"

Základní = minimální vzdělání určené, aby i debil byl schopen se podepsat a přečíst. = pro kopáče, či podavače na stavbě aspol.
Učňovka = ti co měli zlaté ručičky, ale hlava nebyla až tak nad průměrem populace (tím se nevilučuje, že někdo chytré che řemeslo, protože ho to uspokojuje) Sem lze dát i ty vaše kodéry, co fakt nepotřebují znát derivace či integrály (což neimplikuje vaše keci o neužitečnosti matiky).

Střední škola (maturita) = lidé co měli mohli být průměrní řemeslníci, ale mozek jim pracoval, že zvládali i zložitější plánování, apod. Měl to být kádr na vedoucí pozici nad dělníkama, výrobní hale veleli kdysi JENOM lidé s maturitou.

Bc. vymysleli, na západě, u nás ho suploval maturant, který na západě věděl co u nás někdo z učňáku.

Ing. to neměl být zaměstnanec na otrockou práci, kterou jim Prýmek apol podsouvá, Ing. byli určeni, že měli znalosti takové, že dokázali pochopit (ne vymyslet, ale chápat) teoretické věci (základní výzkum) od docentů profesorů, a zároveň aplikovat aplikovat na problémy v podniku-firmě. (takové ještě chytřejší maturant co chápe vědce).

Pak nejednou přijdou lumeni, co začnou měnit vzdělávací systém(politici) u nás vůči západu, kde maturant reálně znamená něco jiného jako maturant u nás (Např. Ing. vs Dipl.Ing.). Toho se chytnou novináři, udělají totální bordel v hlavách všech. No a já pak přijdu na diskusi, kde se vysvětluje střední je na prd, VŠ je na prd., pak to sklouzne až "matematika je naprd". A všichni jsou nakonec blbci, jenom odpůrci matematiky jsou telefonní budky....

Co takto telefoní budky, začít přemýšlet co určité vzdělání má znamenat a jak se k tomu významu vrátit i obsahem(míto revorem co 2roky s novím ministrem) a né jenom trpět neustálou degradaci vzdělání? Místo toho, začnete filosoficky debatovat doslova o ho...ě, ale máte uspokojení, hlavně asi Prýmek co nepracuje a jenom píše příspěvky, jak všechny utloukává argumenty(od sociologie, ekonomiku až po matematiku, asi renezanční osobnost) a přitom chytřejší lidé jak on to vzdali, protože VÍ, že válku s bl.em nejde vyhrát....



P.S. Když je matematika tak naprd. proč třeba teorie fraktálů se využívá u antém mobilů (aby obsáhli co největší část spektra?). A zároveň u komprimací atd. Ukolem Ing. převést to do praxe, Ing. nebyl určen na "tupou práci", že se dnes seká VŠ víc jak baťa scivčky a jejich znalosti jsou po většinou někde mezi maturantem a učněm v roce 1989 je smutné, ale nepotvrzuje to vaše imbe...cilní výplody.


Honza

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #271 kdy: 27. 06. 2014, 10:14:17 »
Citace
ale zase bude umět perfektně git, c++, javu

Cestujme casem do roku 2004 a predstavme si absolventa teto skoly. Umi perfektne CVS (v lepsim pripade SVN), nejpouzivanejsi verzovaci systemy te doby, C++ (v lepsim pripade C++03), Java 1.4. Webove stranky se programuji v ASP a VB6 a na interaktivni web tu mame pochopitelne applety a ActiveX.

S odstupem pouhych deseti let jsou tyto znalosti k nicemu. GIT neni CVS/SVN, v C++11 se programuje uplne jinak, Java te doby nema generika nebo funkcionalni programovani, weby se programuji uplne jinak. Vetsinu znalosti by ten clovek mohl dnes vyhodit.

Nas treba ucili programovat na funkcionalnich jazycich a vzpominam si, jak kolegove nadavali, k cemu nam to bude, kdyz se takove jazyky v praxi stejne nepouzivaji. Ubehlo par let a funkcionalni programovani se stava doporucovanou technikou pro programovani i v main streamu a muzeme hykat radosti nad novyma featurama v jave. Map/reduce je dnes de facto standard pro zpracovani velkych dat... Abych to shrnul. Veci, ktere v roce 2004 vypadaly neprakticky, maji prakticke pouziti. Veci, ktere vypadaly prakticky, jsou z dnesniho pohledu k nicemu. Ergo nema smysl podlehat modnim trendum a tomu, co kdo potrebuje.

Nedělejte prosím z nějakého prakticky založeného programátora debila. Spoustu věcí, co se v čase mění, se naučí. Úplně stejně, jako starší automechanik, co se učil na favoritech a dneska opravuje třeba superby. Konec konců já se také musím průběžně učit třeba Android nebo git úplně stejně jako ten pomyslný programátor netknutý vysokoškolskou matematikou. A nedělejte z 10 let staré technologie mrtvou věc. Dobrá znalost Javy 1.4 (Na Androidu z Javy 5.0+ použiju tak maximálně @Override nebo zcela výjimečně @SuppressWarnings) nebo C++ z konce minulého tisíciletí je také pořád fajn. Dá se v tom psát pořád stejně, jako v roce 2000. A pokud chce psát tak, jak píší frikulíni v roce 2014, tak je to dobrý základ pro to, se to naučit.

Jediná omození toho programátora praktika jsou v tom, že holt neprošel matamatikou coby sítem IQ a píle a nějaké matematicky algoritmicky složité úkoly nezvládne. Ano nenechal bych ho psát implementaci RSA ani ladit šachový algoritmus. Ale řadového programátora nějakáho systému do banky klidně. Pokud bude praktické věci umět dobře a nebude líný, vydělá si klidně 2x víc než já.

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #272 kdy: 27. 06. 2014, 10:41:27 »
Ing. to neměl být zaměstnanec na otrockou práci, kterou jim Prýmek apol podsouvá
Nevím, kdo to je "Prýmek a spol", ale za sebe můžu říct, že nikomu nic nepodsouvám. Prostě se stačí podívat na to, kolik procent lidí z věkové kohorty dneska studuje na VŠ [1] a o kolik je to víc, než to bývalo kdysi. Jestliže VŠ studuje kolem čtvrtiny kohorty, tak logicky za všech nemůžou být programátoři překladačů, herních enginů a softwaru pro ovládání jaderných reaktorů. Čistě statisticky tam prostě bude spousta "běžných" programátorů webových stránek, běžných adminů, běžných síťařů apod.

To si prosím Prýmek nevymyslel, ani to nikomu nepodsouvá, ani z toho nemusí mít nijak zvlášť radost. To je prostě fakt, který si Prýmek dovolil vzít na vědomí a vyvozovat z toho důsledky.

[1] http://www.czso.cz/csu/redakce.nsf/c5cfebca9de6e905c125723a004180a6/6dbf02a9a1330365c12576bf00534ba8/$FILE/1_vs_studenti_celkem_12.pdf

Když je matematika tak naprd.
Já pořád nějak nevím, kdo tady tvrdí, že matematika je naprd. Já třeba tvrdím, že matematika není pro každého. Což je dost jiné tvrzení, to by obhajovatel důležitosti matematiky měl být schopen pochopit.

Nedělejte prosím z nějakého prakticky založeného programátora debila. Spoustu věcí, co se v čase mění, se naučí. Úplně stejně, jako starší automechanik, co se učil na favoritech a dneska opravuje třeba superby.
Jasně. Otázkou jenom je, jestli mi naučení Javy usnadní:
1. to, že perfektně znám C++ a dělal jsem v něm spoustu projektů
2. to, že umím dokázat, že některé otázky ohledně Turingova stroje jsou nezodpověditelné

Já si myslím, že 1.

win

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #273 kdy: 27. 06. 2014, 10:41:58 »
Prymek a spol jsou teda "odbornici na vse".  Zde se plete tolik veci, matika SŠ, VŠ, sem tam i základka...

...

P.S. Když je matematika tak naprd. proč třeba teorie fraktálů se využívá u antém mobilů (aby obsáhli co největší část spektra?). A zároveň u komprimací atd. Ukolem Ing. převést to do praxe, Ing. nebyl určen na "tupou práci", že se dnes seká VŠ víc jak baťa scivčky a jejich znalosti jsou po většinou někde mezi maturantem a učněm v roce 1989 je smutné, ale nepotvrzuje to vaše imbe...cilní výplody.
fight,freeze,flee... a nejlepsi obrana je utok? :-)
a druha ucebnicova s posunem do extremu. neber cizi nazor, neposouvej ho vyznamove nekam, kde nebyl a neprisuzuj ho uplne jine osobe nez puvodnimu autoru nazoru.

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #274 kdy: 27. 06. 2014, 10:58:52 »
Jasně. Otázkou jenom je, jestli mi naučení Javy usnadní:
1. to, že perfektně znám C++ a dělal jsem v něm spoustu projektů
2. to, že umím dokázat, že některé otázky ohledně Turingova stroje jsou nezodpověditelné

Já si myslím, že 1.

Já myslím, že 2. Nebudeš mít totiž tolik zlozvyků ;)


Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #275 kdy: 27. 06. 2014, 11:02:45 »
Ja bych ten dotaz zredukoval na to, zda maji skoly produkovat lidske zdroje nebo vzdelane lidi. Pripadne ktere skoly maji delat to prvni a ktere to druhe. Kdyz si zodpovime tuhle otazku, tak uz celkem vyplyne i to, jak moc na technickych skolach ucit matematiky.

win

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #276 kdy: 27. 06. 2014, 11:16:48 »
Ja bych ten dotaz zredukoval na to, zda maji skoly produkovat lidske zdroje nebo vzdelane lidi. Pripadne ktere skoly maji delat to prvni a ktere to druhe. Kdyz si zodpovime tuhle otazku, tak uz celkem vyplyne i to, jak moc na technickych skolach ucit matematiky.
http://www.youtube.com/watch?v=T10Of-BdmvI&t=2m35s

JS

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #277 kdy: 27. 06. 2014, 11:20:02 »
Nevím, kdo to je "Prýmek a spol", ale za sebe můžu říct, že nikomu nic nepodsouvám. Prostě se stačí podívat na to, kolik procent lidí z věkové kohorty dneska studuje na VŠ [1] a o kolik je to víc, než to bývalo kdysi.

A proc bychom na zaklade toho meli menit obsah vyuky na VS? Mozna to proste ti lide chteji znat. Samo o sobe to zkratka o nicem nevypovida.

Citace
Jestliže VŠ studuje kolem čtvrtiny kohorty, tak logicky za všech nemůžou být programátoři překladačů, herních enginů a softwaru pro ovládání jaderných reaktorů.

Proc ne? Cely technologicky pokrok je zalozeny na tom, ze se snazime nudnou a opakovanou praci eliminovat pomoci automatizace. Nevidim zadny duvod, proc by tedy spolecnost (stat) mela podporovat jakykoli druh nudne prace, kterou mohou zastat stroje.

Citace
Já pořád nějak nevím, kdo tady tvrdí, že matematika je naprd. Já třeba tvrdím, že matematika není pro každého. Což je dost jiné tvrzení, to by obhajovatel důležitosti matematiky měl být schopen pochopit.

Jsi si jisty, ze sis dobre precetl titulek vlakna? Tak proc jsi zminil MIT?

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #278 kdy: 27. 06. 2014, 12:56:56 »
nudne prace, kterou mohou zastat stroje.
Zatím ji ale nezastávají. Čili zatím potřebujeme lidi, kteří ji budou umět.

Jsi si jisty, ze sis dobre precetl titulek vlakna? Tak proc jsi zminil MIT?
MIT byl poprvé zmíněn tady: http://forum.root.cz/index.php?topic=9278.msg98770#msg98770

Já myslím, že 2. Nebudeš mít totiž tolik zlozvyků ;)
:)

Nekdo

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #279 kdy: 27. 06. 2014, 13:36:59 »
Kristova noho, 19 stranek...dame tam 120 hosi.

pozorovatelna

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #280 kdy: 27. 06. 2014, 18:14:54 »
Takže co jsme tu zatím zjistili? Co jsem tak viděl, tak je tu pár obyčejných lidí, kteří matiku nepotřebují a ani v IT jim nijak nepomůže. Pak tu byla větší skupina, která na tom byla myšlením podobně (slabě), ale tu matiku se naučili. I když jí třeba nerozuměli, protože na to nemají. Jenže právě tahle skupina tu začala dělat největší problémy, když jim někdo sáhnul na jejich znalosti. Proto z toho plyne, že většina lidí je úplně tupá a matematika jim moc nepomůže. A těch pár lidí, kteří ji využijí, většina lidí asi nikdy nepotká :D

Čili Mirek by mohl mít pravdu, i když to bere spíše jako zástupce běžného lidu. Rozhodně se blíží reálnému světu více než většina ostatních. Tak mi to zatím připadá a bezhlavé učení matematiky hloupé lidi na VŠ nikam nevede. Ani absolventi MFF nebo FJFI na tom nejsou nijak zvlášť lépe, i když by podle některých zdejších teorií měli být úplně jinde, když se věnovali matematice, ne?

JS

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #281 kdy: 27. 06. 2014, 19:02:58 »
Pak tu byla větší skupina, která na tom byla myšlením podobně (slabě), ale tu matiku se naučili. I když jí třeba nerozuměli, protože na to nemají.

Nevim, co jsi studoval, ale vystudovat matematiku na FJFI bez jejiho pochopeni je ponekud.. nerealne.

Citace
Tak mi to zatím připadá a bezhlavé učení matematiky hloupé lidi na VŠ nikam nevede.

Sice se mi delit lidi na "hloupe" a "chytre" moc nelibi, ale nemyslim, ze nekoho, kdo dostudoval matematiku na VS lze oznacit za hloupeho. Takze, co znamena, "nikam nevede"? Pokud je clovek hloupy, proste to nedostuduje..

Citace
Ani absolventi MFF nebo FJFI na tom nejsou nijak zvlášť lépe, i když by podle některých zdejších teorií měli být úplně jinde, když se věnovali matematice, ne?

Myslis jako ze nekdo vystuduje matematiku a bude z toho milionar? To je dobry strawman, tohle..

Nekdo

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #282 kdy: 27. 06. 2014, 19:29:57 »
Citace
Ani absolventi MFF nebo FJFI na tom nejsou nijak zvlášť lépe, i když by podle některých zdejších teorií měli být úplně jinde, když se věnovali matematice, ne?

Myslis jako ze nekdo vystuduje matematiku a bude z toho milionar? To je dobry strawman, tohle..

Samotna matematika moc velke sance nedava, matematika schovana v informatice uz dokaze divy.

pozorovatelna

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #283 kdy: 27. 06. 2014, 20:16:14 »
Pak tu byla větší skupina, která na tom byla myšlením podobně (slabě), ale tu matiku se naučili. I když jí třeba nerozuměli, protože na to nemají.

Nevim, co jsi studoval, ale vystudovat matematiku na FJFI bez jejiho pochopeni je ponekud.. nerealne.

Citace
Tak mi to zatím připadá a bezhlavé učení matematiky hloupé lidi na VŠ nikam nevede.

Sice se mi delit lidi na "hloupe" a "chytre" moc nelibi, ale nemyslim, ze nekoho, kdo dostudoval matematiku na VS lze oznacit za hloupeho. Takze, co znamena, "nikam nevede"? Pokud je clovek hloupy, proste to nedostuduje..

Citace
Ani absolventi MFF nebo FJFI na tom nejsou nijak zvlášť lépe, i když by podle některých zdejších teorií měli být úplně jinde, když se věnovali matematice, ne?

Myslis jako ze nekdo vystuduje matematiku a bude z toho milionar? To je dobry strawman, tohle..

Proč by to bylo nereálné? Jsi nikdy neviděl, jak se holky na vejšce učej matiku? Prostě se to naučej nazpaměť a není s tím problém. Většina lidí to dělá evidentně stejně. Takže z ní nic nemají.

To je to stejné, hloupý je už předtím, ale je pilný a ví, že když bude hodně počítat, tak tu zkoušku bez problémů udělá. Nevede to nikam, protože je pořád stejně hloupý, jen si pak více o sobě myslí. To bylo několikrát ukázáno i tady v diskusi.

Jaký milionář? Prostě jim to moc nemyslí, i když podle těch teorií by zázračně měli chápat během chvíle cokoli. Ale evidentně nechápou stejné věci jako kdokoli jiný.

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #284 kdy: 27. 06. 2014, 20:35:39 »
Proč by to bylo nereálné? Jsi nikdy neviděl, jak se holky na vejšce učej matiku? Prostě se to naučej nazpaměť a není s tím problém. Většina lidí to dělá evidentně stejně. Takže z ní nic nemají.

No jo, ale na jaké výšce :)?