Proč tolik matematiky?

Krysa1

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #195 kdy: 25. 06. 2014, 11:24:37 »
A proč je to na vedoucích pozicích v IT samý matfyzák nebo jaderňák?

To by mě celkem zajímalo odkud tyto informace čerpáte. V kolika firmách jste pracoval, délka praxe, atd., by mě taktéž zajímala. Otázka je, co přesně si představujete pod pojmem vedoucí pozice.  Moje zkušenosti jsou vesměs opačné. Samozřejmě připouštím, že mohou existovat případy toho, co uvádíte, ale zatím jsem se s tím tedy nesetkal.
Za vedoucí pozici nepovažuji jakéhosi "setžanta", který "rozděluje tickety" mezi další členy týmu a hlídá jestli "to je už hotový".


Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #196 kdy: 25. 06. 2014, 11:41:11 »
:o
;D

Tak schválně, vyjde alespoň z této, asi tak 37. debaty na dané téma, nějaký závěr?
Poučení?
Nebo snad, snad mi Pán Bůh promine to rouhání, něco, co by se dalo nějak využít?

smoofy

  • *****
  • 1 056
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #197 kdy: 25. 06. 2014, 11:43:38 »
Zuckerberg neni uplne typ cloveka, o kterem jde rec.

aha. Tak asi proto:

My se mame jako obcane CR starat predevsim o to, aby z VS lezli dobri (potencialne) vedci a inzenyri. Protoze to jsou lide, kteri zalozi ten Google a Facebook, jak tu Nekdo pise.

To neni zcela pravda a doporucuji tomu prestat verit. A take tomu, ze genialita je k uspechu nejak vyznamne potreba.

asdfasd

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #198 kdy: 25. 06. 2014, 11:48:56 »
2. pro ty ostatni, ktere potrebujeme pro tu konfiguraci switchu, lepeni javy, spravu siti a meeting brifink brejnstorming, je potreba uplne jiny typ skoly? (jestli se ji bude rikat "vysoka" nebo "nizka" je mi srdecne jedno, klidne at je to "nizsi opicni", hlavne kdyz na trh doda dostatek okamzite pouzitelnych lidi do IT)
Reseni jiz bylo navrhnuto vice zpusoby:
http://forum.root.cz/index.php?topic=9278.msg98488#msg98488

OK, pak se nabizi otazka, proc si nekdo toho Yenyu nenajme a neudela z toho samotne skoleni.

Tedy jednoduse udelame skoleni a za neco jak mesic mame lidi s praktickymi dovednostmi absolventa CVUT. To neni dost?
To by zvladla i firma a kdyz po tomto skoleni "obycejnym lidem" zaplati 25k KC v cistem, tak za to budou zamestnani sefum nohy libat; fronty budou sahat na opacni konec republiky.

Druhe reseni:
Resenim teto situace neni snizovat vedeckou uroven vysokych skol, ale zvysovat praktickou uroven strednich skol.
Dlouhodobe za timto ucelem i podle jineho diskutujiciho staci zvysit uroven strednich skol. Jenomze znovu - kdyz se zvysi uroven, zvysi se i podil "nepouzitelne" casti, kterou se budou muset studenti tady strednich skol naucit. A budou znovu narikat - tentokrat mozna ne kvuli matice, ale kvuli predrazenemu Ciscu, pamet-zerouci Jave, platformove navazanemu C# (mono je shit), prilis low-level C, zastaralemu Pascalu nebo necemu jinemu.

smoofy

  • *****
  • 1 056
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #199 kdy: 25. 06. 2014, 11:51:48 »
Netvrdim, ze k tomu, aby clovek neco vymyslel nebo zalozil je treba geniality. Ale i pres doporuceni si stojim za tim, ze genia ze mne skola neudela at je sebeskolovatejsi.

Co se tyka absolventu FJFI a MFF ve vedoucich pozicich to uz se tady taky nekolikrat rozebiralo. Statisticky je to jen nicim nepodlozena domnenka a ja ze sve zkusenosti neznam jedineho matfyzaka na vedouci pozici. To uz znam vice vedoucich z CZU.
Nikomu necpu, ze by z cloveka udelala CZU managera a uvedomuji si ze muj vzorek ze ktereho se zkusenost sklada je moc malej na nejaky vetsi zavery, zrovna tak ale pravdepodobne vzorek pisatele nazoru ze MFF a FJFI vladne vsem.


Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #200 kdy: 25. 06. 2014, 11:57:10 »

linux_noob

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #201 kdy: 25. 06. 2014, 12:46:38 »
Resenim teto situace neni snizovat vedeckou uroven vysokych skol, ale zvysovat praktickou uroven strednich skol.
Dlouhodobe za timto ucelem i podle jineho diskutujiciho staci zvysit uroven strednich skol. Jenomze znovu - kdyz se zvysi uroven, zvysi se i podil "nepouzitelne" casti, kterou se budou muset studenti tady strednich skol naucit. A budou znovu narikat - tentokrat mozna ne kvuli matice, ale kvuli predrazenemu Ciscu, pamet-zerouci Jave, platformove navazanemu C# (mono je shit), prilis low-level C, zastaralemu Pascalu nebo necemu jinemu.
I to by se dalo vyresit tak, ze by se zavedl system volitelnych predmetu, kdy by si zak zvolil to co se mu podle jeho nazoru bude hodit - admin si da extra hodiny unixu/windowsu, programator si da treba neco teoretictejsiho o algoritmech (ale furt hlavne zamereny na praxi) a oba si vyberou jestli chtej umet programovat v Jave, C#, PHP nebo buhvicem dalsim. Samozrejme by to byla dalsi (hlavne financni) zatez na stredni skoly a v dobe naprosto nesmyslneho pedagogickeho minima je tohle naprosta utopie.
 
Co se ale strednich skol tyce, tak jako nejvetsi problem vidim, ze skoly jsou proste NUCENY to tem studentum nejak dat. Dale chybi na vetsine strednich skol jakakoliv vyberovost, berou kazdyho kdo se prihlasi, pokusy o prijimacky jsou fraska, protoze stejne nemaj dost zajemcu, coz v dusledku vede k dalsimu snizovani urovne, protoze tam jsou lidi, ktery nezajima nic jinyho nez papir a jim se musi uroven vyuky prizpusobovat.

Cely cesky skolstvi je v naprosto zoufalym stavu, ale mezi vysokejma skolama je aspon par svetylek nadeje - par opravdu dobrych skol (ikdyz mozna spis fakult - i na dobrych skolach jsou spatne fakulty).

Dale mi prijde, ze se tahle diskuze zacina stacet smerem, ze by mozna byl potreba dalsi mezistupen mezi stredni a vysokou skolou, ktery by byl intenzivne zameren na praktickou stranku veci. K cemu je ale v tom pripade stredni skola? Ja vnimam vzdelavaci system takto (ne jak funguje, ale jak by mel fungovat)
zakladni skola - vseobecne a must-have dovednosti a informace, 100% populace
ucnak - silne prakticky zamerene vzdelani
stredni skola - prevazne prakticky zamerene vzdelani, mirne doplneni vseobecnych znalosti (sem napriklad nepatri 4 roky literatury), lehka priprava na studium vysoke skoly (matika,...)
pro stredni stupen dohromady 95% populace
vysoka skola - zamereni na teoreticke znalosti a vedu, samozrejme doplnene nezbytnym praktickym minimem, cca 10-15% populace

win

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #202 kdy: 25. 06. 2014, 13:01:32 »
Jestli je Zuckerberg vedle, tak obdobnym zpusobem akorat vzhledem k zaberu cinnosti trosku min je i ten Dean. Vhodnejsi priklad z Googlu by byl asi Ng (pripadne Ray).

pro hawrana:
je tu odpoved na to s kym skola interaguje a co si z ni odnese a jaky prinos z toho skola ma. par lidi tu nacalo i strukturu te motivace. jestli chces vic prakticky zamerenych skol, tak je uplne nejjednodussi zrusit statem placene skolstvi. pak se studenti budou soustredit na existencni stranku studia a vyhraji prakticke skole a soupereni skol o zdroj prijmu pak zmeni i skoly samotne. asi to pohrbi to pak definitivne pohrbi vyzkum teda dokud nebou ve vyzkumu platy vyssi nez v soukromym sektoru. pak se situace vrati bliz k trzni rovnovaze do doby nez zapracuje masirka ala USA, kdy i lidi bez ambici na vyzkum musi mit to nej bez ohledu na cenu a navratnost investice.

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #203 kdy: 25. 06. 2014, 13:02:58 »
Tedy jednoduse udelame skoleni a za neco jak mesic mame lidi s praktickymi dovednostmi absolventa CVUT.
Za mesic ani nahodou.

Nekdo

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #204 kdy: 25. 06. 2014, 13:05:13 »
Kdyz uz tu nekdo zminil Zuckeberga a ze skolu nedodelal. Neni podstatne jestli ji dodelal nebo ne, jde o to co se tam za tu dobu naucil. Pokud by ho 2-3 roky "zaskolovali" na "momentalne vyzadovane, prakticke dovednosti", mel by mysleni zamestnance, takhle do nej nahrnuli ty "nepotrebne" veci a treba prave diky tomu se rozhodl venovat svemu projektiku a nesel na pracovni pohovory.

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #205 kdy: 25. 06. 2014, 13:08:49 »
ale mezi vysokejma skolama je aspon par svetylek nadeje - par opravdu dobrych skol (ikdyz mozna spis fakult - i na dobrych skolach jsou spatne fakulty).
V mezinarodnim srovnani nemame zadne "opravdu dobre" skoly ani fakulty. Kdekoli za Asi jsou nase skoly jenom jakesi provincni cosi z Hornich Kostizer, o kterych nikdo nic nevi.

Ani MFF, ani CVUT ani FI opravdu nejsou ani vzdalene blizke skolam typu École Polytechnique, MIT, Berkeley apod. Pokud se hlasim na nejakou pozici v zahranici, tak je uplne jedno, jestli mam Zlin nebo MFF (cio se toho papiru tyce).

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #206 kdy: 25. 06. 2014, 13:09:53 »
Pokud by ho 2-3 roky "zaskolovali" na "momentalne vyzadovane, prakticke dovednosti", mel by mysleni zamestnance, takhle do nej nahrnuli ty "nepotrebne" veci a treba prave diky tomu se rozhodl venovat svemu projektiku a nesel na pracovni pohovory.
Anebo mu ukazali, jak se da v IT podnikat?

Nekdo

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #207 kdy: 25. 06. 2014, 13:25:09 »
Pokud by ho 2-3 roky "zaskolovali" na "momentalne vyzadovane, prakticke dovednosti", mel by mysleni zamestnance, takhle do nej nahrnuli ty "nepotrebne" veci a treba prave diky tomu se rozhodl venovat svemu projektiku a nesel na pracovni pohovory.
Anebo mu ukazali, jak se da v IT podnikat?

Nebo. To je presne to, co nase teoreticke skoly potrebuji, jak uz jsem zminoval. Cpat jim do hlavy, aby hledali ve svete problem k vyreseni, ukazat jim, jak podnikat a ne jim cpat staze, skoleni a praxi ve firme pri studiu.

strepty

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #208 kdy: 25. 06. 2014, 13:28:54 »
Ani MFF, ani CVUT ani FI opravdu nejsou ani vzdalene blizke skolam typu École Polytechnique, MIT, Berkeley apod. Pokud se hlasim na nejakou pozici v zahranici, tak je uplne jedno, jestli mam Zlin nebo MFF (cio se toho papiru tyce).
Na iTunes University su prednasky z MIT matematiky. Pozeral som ich, myslim ze sa to s nasou matematikou neda ani porovnat. U nas je to definicia dokaz definicia dokaz u nich je to skor o kreativite. Mozno ze taku matematiku by u nas nenavidelo podstatne menej studentov ako teraz. A potom by ani otazky ci je matematika potrebna nezneli tak casto.

win

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #209 kdy: 25. 06. 2014, 13:31:43 »
Pokud by ho 2-3 roky "zaskolovali" na "momentalne vyzadovane, prakticke dovednosti", mel by mysleni zamestnance, takhle do nej nahrnuli ty "nepotrebne" veci a treba prave diky tomu se rozhodl venovat svemu projektiku a nesel na pracovni pohovory.
Anebo mu ukazali, jak se da v IT podnikat?

Nebo. To je presne to, co nase teoreticke skoly potrebuji, jak uz jsem zminoval. Cpat jim do hlavy, aby hledali ve svete problem k vyreseni, ukazat jim, jak podnikat a ne jim cpat staze, skoleni a praxi ve firme pri studiu.
vyuka z pohledu vyucujiciho je existencni zalezitost, ale clovek uspesny v podnikani uz ma existencni stranku pokrytou. proc by si mel teda chtit brat vsechna negativa co s sebou vyucovani nese?