Proč tolik matematiky?

linux_noob

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #150 kdy: 24. 06. 2014, 16:31:27 »
Co se vlastně dnes učí na středních zaměřených na IT?

Strucna odpoved je nic. A plati to i o vsech dalsich strednich skolach (ano, par vyjimek by se naslo, ale predpokladam, ze vic jak 10 jich nebude).
Kdyz to vezmu co se bralo u nas: site podle Cisca, HTML, PHP, VB.NET, office (2x-3x, zrejme podle hesla opakovani je matka moudrosti), neco malo v Corelu, trocha assembleru na nejakym atmelu (nejaky blikani diodama), OS - windows server zaklady a jeste vetsi minimum linuxu. Samozrejme vsechno nastaveny tak, aby proste prolez pokud mozno kazdej, takze pouzitelnost je tam asi takova, ze pokud se o to sam hodne nezajimas, tak prakticky neumis nic.

Takze bych to videl tak, ze problem neni, ze na informatice (VS) je moc matiky, ale ze na IT stredni se bud uci hovno a nebo ta uroven stoji za hovno, a tak lidi, co to chtej delat, jdou kvuli tem praktickejm predmetum na VS, kde ty vylozene prakticky predmety ale jsou spravne vymysleny jenom jako okrajova vec, ac se teda berou na dobry urovni (samozrejme podle skoly). Resenim teto situace neni snizovat vedeckou uroven vysokych skol, ale zvysovat praktickou uroven strednich skol.


Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #151 kdy: 24. 06. 2014, 16:59:10 »
ale fakt nechapu, proc bych mel financovat to, co si muze zamestnavatel zaridit sam - totiz vyuku konkretnich technologii.
A jak presne jsi prisel na to, ze to financujes ty? Nefinancuji si to absolventi ze svych dani?

ded.kenedy

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #152 kdy: 24. 06. 2014, 17:23:20 »
Citace
To není pravda. Minimálně jedním z cílů je "soustavná příprava na budoucí povolání".

Tak se schvalne podivej do statutu jednotlivych univerzit. Prikladam vynatek ze statutu UK. Vetsina skol tam ma neco podobneho.

Poslání a činnost univerzity
1. Posláním univerzity je šíření vzdělanosti a ochrana poznaného, pěstování svobodného myšlení, nezávislého vědeckého bádání i svébytné umělecké tvorby a všestranná podpora tvůrčího ducha lidské společnosti.
2. Univerzita je samosprávnou veřejnou institucí, která svobodně uskutečňuje tvůrčí vědeckou, vzdělávací, uměleckou a kulturní činnost, jejímž nutným předpokladem jsou akademické svobody a akademická práva2. Pedagogická činnost na univerzitě je založena na poznatcích vědy včetně výsledků vlastního vědeckého bádání.
3. Univerzita uskutečňuje všechny typy studijních programů3, jakož i programy celoživotního vzdělávání4.
4. Univerzita poskytuje knihovnické a jiné informační služby.
5. Univerzita vykonává nakladatelskou a vydavatelskou činnost související především s vědeckou a pedagogickou činností její akademické obce.
6. Doplňkové činnosti musejí napomáhat naplňovat poslání univerzity5.
7. Univerzita spolupracuje s domácími a zahraničními vysokými školami, vědeckými a výzkumnými institucemi a jinými právnickými osobami a vytváří podmínky pro účast členů akademické obce na této spolupráci. Formy a způsoby spolupráce univerzity s právnickými osobami jsou upraveny smlouvami.

Vidis tam nekde slovo povolani?

JS

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #153 kdy: 24. 06. 2014, 17:41:32 »
A jak presne jsi prisel na to, ze to financujes ty? Nefinancuji si to absolventi ze svych dani?

LOL :D Ja jsem absolvent, pracuji v soukrome sfere (jako ta "programatorska opicka") a platim dane.

hajkos

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #154 kdy: 24. 06. 2014, 17:50:26 »
Citace
To není pravda. Minimálně jedním z cílů je "soustavná příprava na budoucí povolání".

Tak se schvalne podivej do statutu jednotlivych univerzit. Prikladam vynatek ze statutu UK. Vetsina skol tam ma neco podobneho.

Poslání a činnost univerzity
1. Posláním univerzity je šíření vzdělanosti a ochrana poznaného, pěstování svobodného myšlení, nezávislého vědeckého bádání i svébytné umělecké tvorby a všestranná podpora tvůrčího ducha lidské společnosti.
2. Univerzita je samosprávnou veřejnou institucí, která svobodně uskutečňuje tvůrčí vědeckou, vzdělávací, uměleckou a kulturní činnost, jejímž nutným předpokladem jsou akademické svobody a akademická práva2. Pedagogická činnost na univerzitě je založena na poznatcích vědy včetně výsledků vlastního vědeckého bádání.
3. Univerzita uskutečňuje všechny typy studijních programů3, jakož i programy celoživotního vzdělávání4.
4. Univerzita poskytuje knihovnické a jiné informační služby.
5. Univerzita vykonává nakladatelskou a vydavatelskou činnost související především s vědeckou a pedagogickou činností její akademické obce.
6. Doplňkové činnosti musejí napomáhat naplňovat poslání univerzity5.
7. Univerzita spolupracuje s domácími a zahraničními vysokými školami, vědeckými a výzkumnými institucemi a jinými právnickými osobami a vytváří podmínky pro účast členů akademické obce na této spolupráci. Formy a způsoby spolupráce univerzity s právnickými osobami jsou upraveny smlouvami.

Vidis tam nekde slovo povolani?


timto mi dovolte zastat se pana Prymka, v zakone je opravdu jasne uvedeno, ze tento typ vzdelani je urcen k priprave na budouci povolani... pro zajimavost prikladam i odstavec c.1 o magisterskem programu :)


zakon c.11/1998 Sb., o vysokych skolach, vynatek:

§ 45
Bakalářský studijní program
(1) Bakalářský studijní program je zaměřen na přípravu k výkonu povolání a ke studiu v magisterském studijním programu. V bakalářském studijním programu se bezprostředně využívají soudobé poznatky a metody; obsahuje též v potřebném rozsahu teoretické poznatky.

§ 46
Magisterský studijní program
(1) Magisterský studijní program je zaměřen na získání teoretických poznatků založených na soudobém stavu vědeckého poznání, výzkumu a vývoje, na zvládnutí jejich aplikace a na rozvinutí schopností k tvůrčí činnosti; v oblasti umění je zaměřen na náročnou uměleckou přípravu a rozvíjení talentu.


j

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #155 kdy: 24. 06. 2014, 17:55:10 »
... Resenim teto situace neni snizovat vedeckou uroven vysokych skol, ale zvysovat praktickou uroven strednich skol.

To by me zajimalo, co chces vedecky zkoumat na IT ... uvedom si laskave, ze v podminkach CR potrebujeme tak mozna 2-3 vedce v jednom oboru ... ale 20-30 000 praktickych inzenyru, kteri umi pracovat s aktualni technologii a technikou. Bohuzel dostavame 20k vedatoru, kteri site teoreticky zvladaji levou zadni naprosto vsechno, ale kdyz je postavis pred switch, tak nevedi jak do nej vrazit ten zatracenej kabel. Co s takovym clovekem? Kdyz ho postavim k lopate tak si jeste ublizi ...

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #156 kdy: 24. 06. 2014, 18:08:36 »

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #157 kdy: 24. 06. 2014, 18:11:03 »
Jo a ještě třeba tohle: http://d3s.mff.cuni.cz/research/

Nekdo

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #158 kdy: 24. 06. 2014, 18:15:39 »
Kdo neni omezeny, ten v to dulezitost vidi. Kdo v tom dulezitost videt nechce, pro toho je vrcholem vseho zapojeni switche v domove duchodcu a napatlani webu pro zverimex.

JS

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #159 kdy: 24. 06. 2014, 18:21:45 »
Bohuzel dostavame 20k vedatoru

Vzdycky me pobavi, kdyz kapitalista ceka s natazenou rukou u statu.. To si je neumite vychovat???

Jo, a zapojovani switchu ma delat mozna nejaky technik, ale ne inzenyr. Inzenyr vam mozna tak ten switch muze navrhnout.

nojono1


Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #161 kdy: 24. 06. 2014, 22:01:36 »
Imho nejzajímavější a nejpoužitelnější je to, co se na střední bere jenom tak bokem - logika, kombinatorika, základy statistiky, teorie množin, posloupnosti. Na to bych dal daleko větší důraz než na nějakou přiblblou rovnici paraboly...

Zajímavý je, že tyhle věci, co se braly jen tak bokem a do života se mi nejvíc hodí, mě i bavily a (kupodivu) jsem je i chápal..

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #162 kdy: 24. 06. 2014, 22:40:45 »
ale fakt nechapu, proc bych mel financovat to, co si muze zamestnavatel zaridit sam - totiz vyuku konkretnich technologii.

Fakt nechápu, proč bych měl financovat výuku něčeho, co většina studentů nepoužije a pár let po škole zapomene (integrály). Kvůli tréninku mozku? Mozek si snad může trénovat každý sám. Na to nepotřebuje chodit do školy. Já si taky trénuju tělo a neptřebuju kvůli tomu lézt na sportovní gympl.

I tu teorii je potřeba si ověřit v praxi na něčem konkrétním, na nějakých konkrétních technologiích. Jinak to snad ani nejde.
Nicméně stejnou logikou bych mohl na zaměstnavatele hodit výuku čehokoliv i té matiky a školy zrušit.

Jinak smysl mají oba typy škol, jak ty více teoretické, vědecké, tak i ty zaměřené více na praxi. Jde jen o to, zajistit dostatečné množství těch kterých škol. K čemuž by stačilo aspoň trochu naslouchat požadavkům trhu. V podstatě by to bylo v souladu s tržní pravicovou doktrínou, kterou zde nepochybně vyznává většina z diskutérů, ne? Nebo ne?

Nekdo

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #163 kdy: 24. 06. 2014, 22:59:36 »
Pokud vas stve, ze absolventi informatik v cesku nejsou uplatnitelni jako delnici ve vasich zajiste high tech miliardovych firmach, na vasich konkretnich nastrojich a v jazycich ktere pouzivate, asi hledate na spatnem miste. Co takhle nejaka prumyslovka nebo absolventi zaskolovacich kurzu na pracovnim urade? Ja jsem za integraly rad, obecne za tu matematicnejsi skolu, nedelam vam diky tomu delnika a mam se uzasne.


JS

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #164 kdy: 24. 06. 2014, 23:10:24 »
V podstatě by to bylo v souladu s tržní pravicovou doktrínou, kterou zde nepochybně vyznává většina z diskutérů, ne? Nebo ne?

Ja ne. A myslim, ze zakladni a aplikovany vyzkum stat (tedy danovy poplatnici) zkratka platit musi. Pokud vam ovsem vadi, ze vetsina takto vzdelanych lidi konci ve firmach, kde delaji ty cvicene opice, asi nezbyde nez vydat z tech dani jeste vic - aby se absolventi VS radeji stali temi vedci, a tudiz jim to vzdelani pak nebylo k nicemu. Jinak nevim, jak jinak "trzne" presvedcite ty firmy, aby si misto absolventa teoreticke CS z MFF UK vzali radeji stredoskolaka s peti lety praxe..