Proč tolik matematiky?

pepak

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #105 kdy: 23. 06. 2014, 20:19:03 »
Zbytek nebudu komentovat, ale:
zaměřená na bezpečnost [...] ... cokoli, u čeho je matematika fakt na dvě věci
LOL, ROFL! Fakt dobře volený příklad - bezpečnost se bez matematiky a statistiky rozumně dělat nedá.


pepak

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #106 kdy: 23. 06. 2014, 20:24:26 »
Pardon, tohle mi taky nedá:
Tvrzení 1 (tvoje): studenti si vyberou školu, která jim bude nejlíp vyhovovat
Tvrzení 2 (moje): školy (příliš) pomalu přizpůsobují nabídku poptávce
Pozorování 3: množství matematiky se snižuje
Hypotéza: množství matematiky se snížilo, protože ji dnešní studenti nepotřebují a proto ji nepoptávají.
V mojí logice by z toho vyplývalo ne to, že dnešní studenti matematiku nepotřebují, ale to, že jim matematika nevyhovuje. Mezi "potřebovat" a "vyhovovat" (ostatně i "poptávat") není v reálném světě skoro žádný vztah, ten bychom museli jít hledat do světa normativních teorií ("lidé by měli poptávat to, co potřebují").

nojono1

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #107 kdy: 23. 06. 2014, 20:36:05 »
Protože na VŠ vstupují i studenti, kteří by šli dříve na nenáročný učební obor a protože školy jsou placeny od studenta, tak  snižují nároky
a mezi to patří minimalizace matematiky a její nahrazení (často) tlacháním
nejoblíbenější jsou školy zcela bez matematiky
na to točení klikou to stačí

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #108 kdy: 23. 06. 2014, 20:51:06 »
Jinak muzes jit lobovat za zruseni povinne matematiky na matfyzu. Mam pocit, ze budes odejit.
Množství matematiky se pomalu snižuje. Podle tvé logiky je to jasný důkaz, že je zbytečná.

Na Matfyzu se za posledních dvanáct let na informatice snížila asi o třetinu. Když se to spočítá přes všechny povinné matematické předměty (a přes všechny semestry), tak dnešní bakalář má povinných 36 hodin matematiky týdně. Před dvanácti lety bylo přímo povinných 48 hodin týdně, přičemž dalších 10 bylo v doporučeném studijním plánu. Taková teorie množin byla sice pouze doporučená, ale stejně vás z ní mohli zkoušet u souborné zkoušky (ekvivalent dnešních bakalářských státnic).

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #109 kdy: 23. 06. 2014, 21:05:54 »
víme, že se v Ulánbátaru těži bauxit, ale odprezentovat neumíme nic. Včetně lidí, kteří by to opravdu měli umět. Není výjimkou, že člověk vede nějaký kurz a jeho prezentační schopnosti jsou tristní.

Za nás byl povinný předmět, v rámci něhož si musel student připravit prezentaci na nějaké dané téma a pak na podobné téma ještě napsat článek.

Predem ovsem proslovim tezi, ze nasazeni teoretickych matematiku v IT znamena skoro vzdy smrt takoveho nejakeho IT zameru nebo jeho financni katastrofu.

Prvniho takoveho matematika jsem zazil zacatkem 90. let v projektu rizeni vyroby. Ve volnych chvilich nam ostatnim sdelil, ze jeho konickem jsou Hilbertovy prostory :-).

Shodou okolností se mé téma článku dotýkalo Hilbertových prostorů :D


windowsking

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #110 kdy: 23. 06. 2014, 21:06:32 »
Zbytek nebudu komentovat, ale:
zaměřená na bezpečnost [...] ... cokoli, u čeho je matematika fakt na dvě věci
LOL, ROFL! Fakt dobře volený příklad - bezpečnost se bez matematiky a statistiky rozumně dělat nedá.

Aneb jak nemůžu nastavit ASA, protože jsem neměl halting problem ve škole :D Nebo možná mi pomůže nějaká diferenciální rovnice, ne?

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #111 kdy: 23. 06. 2014, 21:08:27 »
LOL, ROFL! Fakt dobře volený příklad - bezpečnost se bez matematiky a statistiky rozumně dělat nedá.
Ale kecy prdy. V reálné praxi potřebuje bezpečák hlavně dobře rozumět operačním systémům a špičkově manažerským postupům, metodikám, standardům apod. Pokud narážíš na šifrování, tak to je speciální obor kryptologie, kde je samozřejmě matika alfa a omega. Normální bezpečák ale šifrovací algoritmy nevymýšlí, ani je nelouská. V principu mu z kryptologie stačí chápat rozdíl mezi symetrickou a asymetrickou šifrou a vědět, že čím víc bitů, tím víc adidas. Beztak náplň jeho rutinní práce je pročítat advisories a umět se rozhodnout, jaké jím hlídané systémy jsou zranitelné třeba takovým heartbleedem - a umět zorganizovat potřebné kroky k tomu, aby zranitelné přestaly být a aby se eliminovaly dopady dosavadní zranitelnosti. Kde tam vidíš nějaký diferenciální rovnice, to netuším.

Reálně se opět CSO hodí víc rétorika a sociologie než matematika, aby si na CFO vydupal rozumný prachy, přesvěčil ho, že je to fakt potřeba dělat pořádně a schopnost psát systematické a logicky uspořádané bezpečnostní politiky. Z matiky si vystačí s procentama a koláčovým grafem.

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #112 kdy: 23. 06. 2014, 21:13:09 »
Za nás byl povinný předmět, v rámci něhož si musel student připravit prezentaci na nějaké dané téma a pak na podobné téma ještě napsat článek.
To je sice možná dobře míněný pokus, ale jinak je to k smíchu. Prezentovat se člověk naučí tím, že to dělá pořád dokola a ne tím, že mu někdo vysvětlí, že má počítat dvě minuty na slajd, mluvit k jednomu člověkovi z publika, v polovině dát nějaký vtípek a na začátek se představit. Produkty takovýchto předmětů poznám po prvních dvou slajdech - jsou o malinkej fous lepší než průměr, ale takovému Ondrovi Caletkovi nesahají ani po kotníky ;)

pepak

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #113 kdy: 23. 06. 2014, 21:26:17 »
Aneb jak nemůžu nastavit ASA, protože jsem neměl halting problem ve škole :D
Na tuhle úroveň činnosti ovšem nepotřebuješ vysokou školu.

Ale kecy prdy. V reálné praxi potřebuje bezpečák hlavně dobře rozumět operačním systémům a špičkově manažerským postupům, metodikám, standardům apod.
Viz výše - uvažuješ bezpečáka, který nepotřebuje vysokou školu.

Citace
V principu mu z kryptologie stačí chápat rozdíl mezi symetrickou a asymetrickou šifrou a vědět, že čím víc bitů, tím víc adidas.
Jo jo. To jsou přesně ti, co si zvolí RSA s 512bitovým klíčem, protože to je přece mnohem bezpečnější než AES se 128bitovým a zdůvodní to geniálním tvrzením, že 1) 512>128, a 2) asymetrická kryptografie je modernější a tudíž lepší než symetrická.

Citace
Kde tam vidíš nějaký diferenciální rovnice, to netuším.
Přesně tam, kde je v mých příspěvcích vidíš ty. (Co jsi těmi diferenciálními rovnicemi sledoval, netuším. Vím, že víš, co jsou to logické klamy, a vím, že víš o tom, že v matematice jsou i jiné věci než diferenciální rovnice. Tak proč se uchyluješ k takovýmto argumentům?)

Psal jsem o rozumném dělání bezpečnosti, ne o tom, jak si nastavit firewall a z financí na to vymámit peníze.

No nic, vidím, že jako obvykle je blbost se zapojovat. Vím to, a stejně když vidím někoho plácnout úplnou blbost, tak mi to nedá. Budu na sobě ještě pracovat.

dsfasdfasdf

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #114 kdy: 23. 06. 2014, 21:27:21 »
posilovanim v posilovne se trenuji svaly.
s matematikou se trenuje mozek, trenovany mozek je lepsi nez netrenovany. HOWG!

windowsking

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #115 kdy: 23. 06. 2014, 21:33:05 »
Aneb jak nemůžu nastavit ASA, protože jsem neměl halting problem ve škole :D
Na tuhle úroveň činnosti ovšem nepotřebuješ vysokou školu.


Na to stačí vlastně učňák, ne? Tam se berou protokoly a bezpečnost dost podrobně, ne? Třeba taková pedagogická fakulta je plná daleko lepších věcí, samá věda.

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #116 kdy: 23. 06. 2014, 21:40:03 »
To je sice možná dobře míněný pokus, ale jinak je to k smíchu. Prezentovat se člověk naučí tím, že to dělá pořád dokola a ne tím, že mu někdo vysvětlí, že [...]

Ale takhle je to přece se vším - jeden zápočťák z assembleru z tebe také neudělá experta, ale prostě si člověk zkusí, co to obnáší. Navíc pokud si někdo chtěl zaprezentovat více, bylo na to dost dalších předmětů (dokonce i na těch operačních systémech se povinně prezentovalo).

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #117 kdy: 23. 06. 2014, 21:44:06 »
Na tuhle úroveň činnosti ovšem nepotřebuješ vysokou školu. [...] Viz výše - uvažuješ bezpečáka, který nepotřebuje vysokou školu.
Pokud by byla škola, kde by se suprově a velmi tvrdě učila bezpečnost taková, jaká v praxi je, tak ať se tomu říká klidně "latrina", na názvu "vysoká škola" nijak nelpím.

Jo jo. To jsou přesně ti, co si zvolí RSA s 512bitovým klíčem, protože to je přece mnohem bezpečnější než AES se 128bitovým a zdůvodní to geniálním tvrzením, že 1) 512>128, a 2) asymetrická kryptografie je modernější a tudíž lepší než symetrická.
Zas nefantazíruj...

No nic, vidím, že jako obvykle je blbost se zapojovat. Vím to, a stejně když vidím někoho plácnout úplnou blbost, tak mi to nedá. Budu na sobě ještě pracovat.
Bylo by super, kdybys mi mohl vysvětlit aspoň tu myšlenku níže...

Přesně tam, kde je v mých příspěvcích vidíš ty. (Co jsi těmi diferenciálními rovnicemi sledoval, netuším. Vím, že víš, co jsou to logické klamy, a vím, že víš o tom, že v matematice jsou i jiné věci než diferenciální rovnice. Tak proč se uchyluješ k takovýmto argumentům?)Psal jsem o rozumném dělání bezpečnosti, ne o tom, jak si nastavit firewall a z financí na to vymámit peníze.
Ok. Popiš mi prosím, co je to podle tebe "rozumné dělání bezpečnosti" a jaká přesně matematika je k tomu nutně potřeba. Na ryze praktických příkladech. Řekněme tak třech? Díky.

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #118 kdy: 23. 06. 2014, 21:48:06 »
Navíc pokud si někdo chtěl zaprezentovat více, bylo na to dost dalších předmětů (dokonce i na těch operačních systémech se povinně prezentovalo).
Tak to je fajn, to je jediná smyslupná cesta...

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #119 kdy: 23. 06. 2014, 22:51:03 »
... bez váhání nabuší podmínku takovou, že je potřeba scrollovat přes tři šířky monitoru, ...

Nepotřebuji být matematický génius abych poznal, že scrollování přes 3 šířky monitoru není zrovna user friendly. Na spoustu věcí se dá jít buď selským rozumem nebo vědecky/matematicky. Nejlepší je, když někdo dokáže sice použít vzorec, postup naučený ze školy, ale vymyslet svůj postup selským rozumem nedovede.

Na druhou stranu jsem se asi nesetkal s ničím, kde by se mi hodila středoškolská matematika.
To já ve většině případů ano. Často používám třeba trojčlenku, procenta.

posilovanim v posilovne se trenuji svaly.
s matematikou se trenuje mozek, trenovany mozek je lepsi nez netrenovany. HOWG!
Je vidět, že tvůj matematicky trénovaný mozek nechápe, že tohle tu nikdo nepopírá, ale že spíš se vede spor o tom, kolik jaké matiky potřebuje ten který obor/zaměření a že trénovat mozek lze i u jiných věcí.
Např. napsat si nějakej hlídací skript, nebo pohovořit se zákazníkem který má nějakou představu co chce a my z něj musíme vydolovat co skutečně potřebuje - zrovna na tohle by základy psycho/socio-logie docela bodly..

A když už jsem nakousl ty skripty, tak tady pěkný praktický příklad jejich využití:
http://petos.cz/2014/jak-se-hlida-elektrarna-2-cast