Proč tolik matematiky?

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #585 kdy: 01. 07. 2015, 14:24:37 »
Poznam absoloventov  jednej fakulty kde sa z filozofie robia statnice a ziadny myslitelia to niesu.
Tím jenom říkáš, že na té škole jsou špatní učitelé, nic víc. Nepochybně existují i špatní učitelé matiky...


Richard Branson

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #586 kdy: 01. 07. 2015, 14:30:05 »
Zdarec svinec, mladezi.

Pisu ze sveho soukromeho ostrova, odpoledne jdu zas kitesurfovat s nahejma modelkama na zadech. Tak se tu mejte famfarove!

P.S.: nemam ani maturitu.

dgetzddt

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #587 kdy: 01. 07. 2015, 14:47:29 »
Zdarec svinec, mladezi.

Pisu ze sveho soukromeho ostrova, odpoledne jdu zas kitesurfovat s nahejma modelkama na zadech. Tak se tu mejte famfarove!

P.S.: nemam ani maturitu.


jdi do vole zadeke.
s nekym kdo neumi ani trojclenku se nebudeme zahazovat kokote!

Lama

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #588 kdy: 01. 07. 2015, 15:12:04 »
Nejužitečnější musí být Booleova algebra, protože 99 % věcí v současné IT je založeno právě na ní.

Booleova algebra, jak sem na ní moh zapomenout?

Lama

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #589 kdy: 01. 07. 2015, 15:16:20 »
Poznam absoloventov  jednej fakulty kde sa z filozofie robia statnice a ziadny myslitelia to niesu.
Tím jenom říkáš, že na té škole jsou špatní učitelé, nic víc. Nepochybně existují i špatní učitelé matiky...

Troufám si tvrdit, že školy jsou dnes zaměřeny hlavně na biflování se kvanta dat a ne na přemýšlení. To se do značné míry týká i té matiky. Nabiflovat se vzorce a použít a nazdar.


zboj

  • *****
  • 1 507
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #590 kdy: 01. 07. 2015, 15:26:33 »
Mohlo by se sepsat, možná už to tu někde bylo, co by bylo pro ajťáka (dejme tomu programátora) z matiky nejužitečnější.
Základoškolskou a středoškolskou matikou prošel snad každý ajťák. Troufám si tvrdit, že většina BFP (běžný Franta programátor) si vystačí v pohodě s tou.
Určitě logika. Na maximum. Pokud možno srozumitelně. Malý příklad: když je pondělí ráno a nemám dovolenou, budu mít depku. To je myslím logické a pochopitelné snad pro každého.
Množiny, množinové operace. Může se asi hodit u databází.
Pravděpodobnost, statistika.
I ta Lingebra.

Jde spíš o to, do jaké hloubky to učit. Predikátová logika vypadá triviální, ale kdo chápe důkaz její úplnosti? Většina studentů asi sotva.

Taky student

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #591 kdy: 01. 07. 2015, 15:35:31 »
jenze studenti na tu VS jdou, protoze se chteji naucit neco praktickeho, zajimaveho, co potom ruzne zkombinuji, poslepuji a vydaji, aby vydelali prachy. Zatimco na skole je uci dukazy uplnosti zakladni logiky, v matematice jen proletnou teorii, udelaji priklady na cvicenich roboticky a pak se zas biflujou definice.

Pomalu zacina byt efektivnejsi tam jit na 1 rok, zapsat si zakladni prakticke predmety a pak se vzdelavat sam na internetu v necem konkretnim.

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #592 kdy: 01. 07. 2015, 15:38:22 »
Jde spíš o to, do jaké hloubky to učit. Predikátová logika vypadá triviální, ale kdo chápe důkaz její úplnosti? Většina studentů asi sotva.
No, důkaz úplnosti je vynikající příklad věci, jejímuž pochopení je potřeba věnovat netriviální množství času a zároveň je pro kohokoli, kdo nemá zvláštní zájem o logiku coby teorii, naprosto zbytečná a nevyužitelná.

Navíc todle jsou naprosto zbytečný a nikam nevedoucí řeči. To se taky někdo jiný může podivovat nad tím, že většina studentů ani neví, co je to Kripkeho sémantika, natož aby ji uměli nějak popsat neřkuli dokonce upravit podle zadání...

No a co? Sere pes.

Jann

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #593 kdy: 01. 07. 2015, 15:41:57 »
Ještě před nějakými 15–20 lety v ní v celosvětovém měřítku excelovali i čeští (resp. českoslovenští) žáci.
Je tady korelace mezi totalitním zřízením a výsledky srovnání ;)

Někdy mám pocit, že tehdejší maturanti měli větší znalosti než dnes Bc.
Tady pocity stranou. Bavíme se o technikách?  Pochybuju že tehdejší maturanti znali např. dijkstrův algoritmus, systémy hromadné obsluhy, nebo třeba simplexovou metodu.

Tak zrovna Dijkstrův algoritmus se na středních učil. Ono se toho učilo poměrně dost, stačí vytáhnout nějakou učebnici z 80. nebo z 90. let.
Na druhou stranu, řada současných Bc. nenapíše ani hello, world.
Ve které učebnici to bylo? Bych se docela divil, kdyby to bylo třeba v osnovách elektro, či strojních oborů. Podle učebnic z 80. do nás hustily např. elektrická měření, z 90. elektroniku a automatizaci.

Töpfer: Algoritmy a programovací techniky

Jann

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #594 kdy: 01. 07. 2015, 15:55:31 »
Před pár dny se mi po třech letech podařilo úspěšně odstátnicovat na oboru Obecná matematika. Studium bylo vcelku příjemné, komorní, naučil jsem se nepřeberné množství úžasných a mimo matematiku naprosto nepotřebných abstraktních struktur a mentálních konstruktů. Může se zdát, že jsem se tímto odsoudil k výzkumu a práci v akademické svéře. Avšak já se na dráhu profesionálního matematika v žádném případě nechystám :-) V průběhu studia jsem si vedle matematiky dával také vybrané předměty na informatice, od prváku makám jako živnostník v IT a studia matematiky jsem zatím nikdy nelitoval. Proč? Troufale tvrdím, že mě matematika naučila myslet. Logika, správná argumentace, vysoká míra abstrakce... Díky tomu je pro mě práce v informatice velmi příjemná záležitost. Přítelkyně si ze mě často utahuje, že do práce chodím relaxovat a bavit se. A má pravdu. :-))
Jak jsem ten příspěvek četl, tak si říkám: "Hmmm, zvláštní, zvláštní, tak dlouhej text a ještě nezaznělo ani, že vás matika naučí myslet, ani že je nutně potřeba k psaní 3D enginu!" Naštěstí jsem nakonec nebyl zklamán!

Ano, už je to tu zase! Zajímavé, že ve sportu nikoho nepřekvapí, že fotbalisti choděj do posilovny – na co, když se po nich chce hrát fotbal? Že běžci na lyžích trénují na kole a choděj plavat – to je přece zbytečné, "nijak" to s během na lyžích nesouvisí. Že pianista do zblbnutí cvičí stupnice na padesát způsobů –  posluchači přeci nechtějí poslouchat stupnice.
Ale když má programátor trénovat mozek přemýšlením o abstraktních matematických problémech, to se hned strhne diskuse, k čemu že to je dobré. Jenže… Ještě jsem neviděl vrcholového sportovce, který by nepotřeboval trénovat specifické skupiny svalů a jiné cviky, jež s jeho sportem na první pohled nesouvisejí, virtuóza, který by nemusel cvičit stupnice a technické etudy, a konec konců ani opravdu dobrého programátora, který by nedával matematiku. A pokud jde někdo studovat IT na VŠ, tak to je velmi podobné tomu, jako by šel na AMU nebo se chystal do 1. ligy, aspoň tak to bylo původně zamýšleno.

zboj

  • *****
  • 1 507
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #595 kdy: 01. 07. 2015, 16:03:24 »
jenze studenti na tu VS jdou, protoze se chteji naucit neco praktickeho, zajimaveho, co potom ruzne zkombinuji, poslepuji a vydaji, aby vydelali prachy. Zatimco na skole je uci dukazy uplnosti zakladni logiky, v matematice jen proletnou teorii, udelaji priklady na cvicenich roboticky a pak se zas biflujou definice.

Pomalu zacina byt efektivnejsi tam jit na 1 rok, zapsat si zakladni prakticke predmety a pak se vzdelavat sam na internetu v necem konkretnim.

Zrovna úplnost je dost praktická a důležitá v AI, hlavně tedy princip Henkinova důkazu. Například Tacitus (systém porozumění textu vyvíjený v Kalifornii na ISI) je na tom založen. Ono má vlastně téměř vše praktické využití, jen ne každý využije všechno.

zboj

  • *****
  • 1 507
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #596 kdy: 01. 07. 2015, 16:07:44 »
Před pár dny se mi po třech letech podařilo úspěšně odstátnicovat na oboru Obecná matematika. Studium bylo vcelku příjemné, komorní, naučil jsem se nepřeberné množství úžasných a mimo matematiku naprosto nepotřebných abstraktních struktur a mentálních konstruktů. Může se zdát, že jsem se tímto odsoudil k výzkumu a práci v akademické svéře. Avšak já se na dráhu profesionálního matematika v žádném případě nechystám :-) V průběhu studia jsem si vedle matematiky dával také vybrané předměty na informatice, od prváku makám jako živnostník v IT a studia matematiky jsem zatím nikdy nelitoval. Proč? Troufale tvrdím, že mě matematika naučila myslet. Logika, správná argumentace, vysoká míra abstrakce... Díky tomu je pro mě práce v informatice velmi příjemná záležitost. Přítelkyně si ze mě často utahuje, že do práce chodím relaxovat a bavit se. A má pravdu. :-))
Jak jsem ten příspěvek četl, tak si říkám: "Hmmm, zvláštní, zvláštní, tak dlouhej text a ještě nezaznělo ani, že vás matika naučí myslet, ani že je nutně potřeba k psaní 3D enginu!" Naštěstí jsem nakonec nebyl zklamán!

Ano, už je to tu zase! Zajímavé, že ve sportu nikoho nepřekvapí, že fotbalisti choděj do posilovny – na co, když se po nich chce hrát fotbal? Že běžci na lyžích trénují na kole a choděj plavat – to je přece zbytečné, "nijak" to s během na lyžích nesouvisí. Že pianista do zblbnutí cvičí stupnice na padesát způsobů –  posluchači přeci nechtějí poslouchat stupnice.
Ale když má programátor trénovat mozek přemýšlením o abstraktních matematických problémech, to se hned strhne diskuse, k čemu že to je dobré. Jenže… Ještě jsem neviděl vrcholového sportovce, který by nepotřeboval trénovat specifické skupiny svalů a jiné cviky, jež s jeho sportem na první pohled nesouvisejí, virtuóza, který by nemusel cvičit stupnice a technické etudy, a konec konců ani opravdu dobrého programátora, který by nedával matematiku. A pokud jde někdo studovat IT na VŠ, tak to je velmi podobné tomu, jako by šel na AMU nebo se chystal do 1. ligy, aspoň tak to bylo původně zamýšleno.

Teď je pro IT u nás první liga matfyz, pak pár slušných druholigových škol, a pak se divíme, co nám to posílá životopis...

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #597 kdy: 01. 07. 2015, 16:09:41 »
Ano, už je to tu zase! Zajímavé, že ve sportu nikoho nepřekvapí, že fotbalisti choděj do posilovny [...]
Ale když má programátor trénovat mozek přemýšlením o abstraktních matematických problémech
A nebude to náhodou tím, že přínosnost přemýšlení nad matematikou je předkládána jako fakt, ale nikdy nikdo nepředložil žádný důkaz, že to 1. opravdu funguje 2. je nejefektivnější způsob ?

Například Tacitus (systém porozumění textu vyvíjený v Kalifornii na ISI) je na tom založen. Ono má vlastně téměř vše praktické využití, jen ne každý využije všechno.
Na čem "tom"? Na úplnosti nebo na znalosti jejího důkazu?

A i kdyby na důkazu, tak výjimka potvrzuje pravidlo, že :)

P.S. proti logice naprosto nic nemám, naopak ji mám moc rád, čtu si o ní pro zábavu a myslím, že by měla být daleko rozšířenější, ale tyhle argumenty mi přijdou (opět) dost přitažené za vlasy...

Himhajrg

Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #598 kdy: 01. 07. 2015, 16:11:55 »
Chlapci, venku sviti slunicko, bezte na prochazku nebo na koupak.

zboj

  • *****
  • 1 507
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Proč tolik matematiky?
« Odpověď #599 kdy: 01. 07. 2015, 16:14:25 »
Ano, už je to tu zase! Zajímavé, že ve sportu nikoho nepřekvapí, že fotbalisti choděj do posilovny [...]
Ale když má programátor trénovat mozek přemýšlením o abstraktních matematických problémech
A nebude to náhodou tím, že přínosnost přemýšlení nad matematikou je předkládána jako fakt, ale nikdy nikdo nepředložil žádný důkaz, že to 1. opravdu funguje 2. je nejefektivnější způsob ?

Například Tacitus (systém porozumění textu vyvíjený v Kalifornii na ISI) je na tom založen. Ono má vlastně téměř vše praktické využití, jen ne každý využije všechno.
Na čem "tom"? Na úplnosti nebo na znalosti jejího důkazu?

A i kdyby na důkazu, tak výjimka potvrzuje pravidlo, že :)

P.S. proti logice naprosto nic nemám, naopak ji mám moc rád, čtu si o ní pro zábavu a myslím, že by měla být daleko rozšířenější, ale tyhle argumenty mi přijdou (opět) dost přitažené za vlasy...

1. Až někdo navrhne prokazatelně efektivnější způsob, můžeme matiku zahodit.

2. Na tom důkazu, konkrétně tvorbě konzervativních rozšíření.