K čemu školy?

JardaP .

  • *****
  • 11 064
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:K čemu školy?
« Odpověď #120 kdy: 24. 05. 2014, 19:03:30 »
Tak ja studoval automatizaci, coz je takove ode vseho neco a nic ne prilis do hloubky. Mohl jsem skoncit u povolani, kde zrovna ty fourierovy rady k necemu jsou.

Nicmene si myslim, ze i kdyz vam v praxi na nic nejsou, jsou dobre minimalne k pochopeni toho, jaka je to paseka, kdyz do obvodu prijde treba hranaty signal. Pravda, pokud jste stravili rok tim, ze jste rozkladali desitky ruznych signalu na prvocinitele, tak to tam uci pekne blbe, protoze zrovna na Fourierovy rady staci vysvetlit a jednou ukazat, jak se to pocita.


txt

Re:K čemu školy?
« Odpověď #121 kdy: 24. 05. 2014, 21:44:56 »
Tak ja studoval automatizaci, coz je takove ode vseho neco a nic ne prilis do hloubky. Mohl jsem skoncit u povolani, kde zrovna ty fourierovy rady k necemu jsou.

Nicmene si myslim, ze i kdyz vam v praxi na nic nejsou, jsou dobre minimalne k pochopeni toho, jaka je to paseka, kdyz do obvodu prijde treba hranaty signal. Pravda, pokud jste stravili rok tim, ze jste rozkladali desitky ruznych signalu na prvocinitele, tak to tam uci pekne blbe, protoze zrovna na Fourierovy rady staci vysvetlit a jednou ukazat, jak se to pocita.
DFT: na papír nějaký nereálný hausnumera, v Matlabu pak na wav souboru. Byl zaveden předpoklad, že se signál skládá ze sinusovek, takže o tý pasece nemám tušení.

Bylo vyhozeno spousta lidí na matice 2 kde se mj. počítaly diferenciální rovnice na několik stran A4. Že existují efektivnější řešení, jako je laplasova transformace, nebo třeba Runge–Kutta na PC se dozvěděl jen ten kdo opruzem na M2 prolezl.

iwtu

Re:K čemu školy?
« Odpověď #122 kdy: 25. 05. 2014, 00:46:44 »
Su rozne skoly, rozni ludia, rozne prace. Ty si vyberas, co chces..
Ja som na prvom pohovore programoval hladanie najmenejsej kostry v grafe.. Potom som programoval externe triedenie. Dali mi aj naprogramovat jednoduchy automat a potesili sa, lebo 95% to nezvladalo. Dalej som dostal nejaku trivialnu ulohu, ale pisat to v programocom jazyku by chcelo par chvil prace. Tak som im napisal v jeden riadok v shelly, a nakoniec presne to odo mna chceli. Chceli vediet, ci clovek bude slepo pisat ulohu v C, C# whatever alebo ho napadne napisat jeden riadok v bashi..

Vazne, mozno si vela. Fakt, nehladaj chybu vo svete. Svet je taky, aky si ho stvoris. Ale plakanim ho nevytvoris, teda ak neches uplakany.. Ja mam zlozitu pracu, az mam pocit, ze je to nad moje sily ale ucim sa kazdy den.. Teda, aspon pre mna je zlozita.

Pupi1

Re:K čemu školy?
« Odpověď #123 kdy: 25. 05. 2014, 13:41:06 »
Kazdy sa ucime den co den :). Ked potrebujem spravit nejaku vec, tak sa snazim ju nastudovat, pochopit, popr. ak by boli tazkosti poradit sa s niekym. Nikde nie je napisane, ze sa nezaobidem bez teorie, ktora je na VS. Ak v danom case potrebujem riesenie, najdem si, ako sa to robi, budem sa to snazit pochopit a spravim to.
To, co ma clovek pouzit a vie ako to pouzit a hlavne vie zvolit spravne riesenie, to z neho nespravi teoria v skole, ale prax, zivotna skusenost.
Priklad: Absolvent bude navhrovat DB a za PK zvoli napr. nejake seriove cislo mysliac si, ze je unikatne. Niekto skuseny sa nato pozrie a povie, ze PK je dobre zvolit umelo, co generuje DB a nespoliehat sa na unikatnost seriovych cisel. Naco mu zacne absolvent oponovat, ze on vystudoval prestiznu VS, kde ich ucili, ze PK moze byt aj rodne cislo alebo popr. nieco ine, co sa tvari ako unikatne, tak nevidi problem, aby seriove cislo nemohlo byt PK. Asi tolko TEORIA vs. PRAX ;)

Re:K čemu školy?
« Odpověď #124 kdy: 25. 05. 2014, 17:49:49 »
Kazdy sa ucime den co den :). Ked potrebujem spravit nejaku vec, tak sa snazim ju nastudovat, pochopit, popr. ak by boli tazkosti poradit sa s niekym. Nikde nie je napisane, ze sa nezaobidem bez teorie, ktora je na VS. Ak v danom case potrebujem riesenie, najdem si, ako sa to robi, budem sa to snazit pochopit a spravim to.
To, co ma clovek pouzit a vie ako to pouzit a hlavne vie zvolit spravne riesenie, to z neho nespravi teoria v skole, ale prax, zivotna skusenost.
Priklad: Absolvent bude navhrovat DB a za PK zvoli napr. nejake seriove cislo mysliac si, ze je unikatne. Niekto skuseny sa nato pozrie a povie, ze PK je dobre zvolit umelo, co generuje DB a nespoliehat sa na unikatnost seriovych cisel. Naco mu zacne absolvent oponovat, ze on vystudoval prestiznu VS, kde ich ucili, ze PK moze byt aj rodne cislo alebo popr. nieco ine, co sa tvari ako unikatne, tak nevidi problem, aby seriove cislo nemohlo byt PK. Asi tolko TEORIA vs. PRAX ;)

Tady se zase možná démonizují vysoké školy, že jsou úplně utržené od praxe. Samozřejmě, že Vám přednesou teorii, ale také většinou docela jasně vysvětlí, že svět není černobílý. Navíc, vzhledem k relativně nízkým platům, velká část učitelů a profesorů, kteří umí programovat, tak má vlastní firmy, případně ještě pro někoho dělají. Vysoká škola není jednoúčelový kurz - ale minimálně ČVUT není úplně utržené od reality, a kvalitu a smysl pro realitu si drží. Celá diskuze v tomto vláknu je o nepochopení inženýrského studia a o nepochopení rozdílu mezi VS a jednoúčelovým kurzem.


Re:K čemu školy?
« Odpověď #125 kdy: 25. 05. 2014, 18:19:11 »
Celá diskuze v tomto vláknu je o nepochopení inženýrského studia a o nepochopení rozdílu mezi VS a jednoúčelovým kurzem.
Problém je v tom, že odtržení škol od reality nebo zbytečně dlouhé studium kritizují i zaměstnavatelé a všelijaké odborné studie renomovaných institucí typu OECD. To už se jenom těžko dá svést na "nepochopení rozdílu mezi VS a jednoúčelovým kurzem"...

lmnovak

Re:K čemu školy?
« Odpověď #126 kdy: 25. 05. 2014, 18:40:12 »
Je otázkou, co chceš kritizovat. Pokud máš třeba 10 % studentů hodících se na studium, tak na školách jich nemůže být několikanásobek. Ty méně schopné stačí učit na jiných školách a můžeš je učit konkrétní věci, aby je pak zaměstnavatelé hned po škole mohli mít rádi a dát jim směšné peníze za hloupou práci.

Re:K čemu školy?
« Odpověď #127 kdy: 25. 05. 2014, 18:57:08 »
Ty méně schopné stačí učit na jiných školách a můžeš je učit konkrétní věci, aby je pak zaměstnavatelé hned po škole mohli mít rádi a dát jim směšné peníze za hloupou práci.
Přesně tak.

q

Re:K čemu školy?
« Odpověď #128 kdy: 25. 05. 2014, 19:06:46 »
Celá diskuze v tomto vláknu je o nepochopení inženýrského studia a o nepochopení rozdílu mezi VS a jednoúčelovým kurzem.
Problém je v tom, že odtržení škol od reality nebo zbytečně dlouhé studium kritizují i zaměstnavatelé a všelijaké odborné studie renomovaných institucí typu OECD. To už se jenom těžko dá svést na "nepochopení rozdílu mezi VS a jednoúčelovým kurzem"...
Dlhe studium skratis, ako to uz dlho fungovalo - povies, ze stredna skola je orientovana na prax a VS je na teoriu a pochopenie principov. To by ani nevyzadovalo velke zmeny na skolach.
Nevyhoda je, ze to nema podporu medzi ludmi - mladsi este nechcu "makat" a ani medzi vladami - pracujuci mladi zaberu pracovne miesta alebo budu nezamestnani - a to zhorsuje statistiky o nezamestnanosti.

Naco mu zacne absolvent oponovat, ze on vystudoval prestiznu VS
Ked niekto argumentuje tym, co vystudoval, tak je to z principu zle.

Ked je to diskusia o tom, ci sa nieco moze nieco uzivatelske opakovat, tak je to skor otazka na znalca oboru (ano, aj tych niekedy programatori potrebuju). A je otazka, ci investovat pracu cloveka a potom pocitacov do toho, co keby unikatny identifikator prestal byt unikatny. Podla niekoho nepochybne ano - ved co, keby (aj ked to bussiness procesy garantuju); podla niekoho je to zbytocnost.

Re:K čemu školy?
« Odpověď #129 kdy: 25. 05. 2014, 19:34:27 »
Celá diskuze v tomto vláknu je o nepochopení inženýrského studia a o nepochopení rozdílu mezi VS a jednoúčelovým kurzem.
Problém je v tom, že odtržení škol od reality nebo zbytečně dlouhé studium kritizují i zaměstnavatelé a všelijaké odborné studie renomovaných institucí typu OECD. To už se jenom těžko dá svést na "nepochopení rozdílu mezi VS a jednoúčelovým kurzem"...
Některé ty studie jsou s prominutím pí***, kterou psal nějaký ekonomický nedouk - prostě vysokoškoláci se mají dobře, uděláme ze všech vysokoškoláky. A výsledek je ten, že střední školy šly s úrovní dolů, bo to důležité se ještě lidi mohou doučit na VŠ, a VŠ šly také dolů, bo ze středních škol přichází poloanalfabeti. Podobné je to s členěním škol na praktické a výzkumné. Složitější inženýrská práce už může vyžadovat hodně velký přehled a není to výzkum. Konečně další věc, o které vím, že se zaměstnavatelům nelíbí je velký počet absolventů netechnických oborů - máme sociology, ekonomy, právníky, ale chybí strojní inženýři, elektroinženýři, ... Ale to fakt nevím, jak chcete děcka propadající z matematiky přesvědčit, aby se přihlásili na techniku, kde teorie a matematika je základ.

IT je obor, kde může (a taky kde dělá každý). Na kódu to vidět není - ale strojařina, náročnější stavařina, to už vyžaduje vzdělání.

Re:K čemu školy?
« Odpověď #130 kdy: 25. 05. 2014, 19:39:38 »
IT je obor, kde může (a taky kde dělá každý). Na kódu to vidět není - ale strojařina, náročnější stavařina, to už vyžaduje vzdělání.
Resp. kód není vidět, ale takže uživatel netuší, co si kupuje.

lmnovak

Re:K čemu školy?
« Odpověď #131 kdy: 25. 05. 2014, 19:43:38 »
Myslím, že pokud ti každé druhé letadlo přistane do sídliště, protože má "horší" SW, tak to i někdo pozná. Stejně jako když strojař udělá horší turbínu a ta pak rozmetá celou směnu.

Re:K čemu školy?
« Odpověď #132 kdy: 25. 05. 2014, 19:47:46 »
Myslím, že pokud ti každé druhé letadlo přistane do sídliště, protože má "horší" SW, tak to i někdo pozná. Stejně jako když strojař udělá horší turbínu a ta pak rozmetá celou směnu.
...a takhle je to vždycky v debatách o důležitosti formálního vzdělání - vždycky to skončí argumentem "ale vždyť to potřebuješ k programování 3D enginu". Ovšem argumentovat leteckým sw, to tu ještě nebylo :)

Schválně, kolik procent absolventů IT VŠ podle tebe programuje letecký sw? A krom toho, tyhle věci AFAIK bývají různě (semi-)formálně verifikované, tam není možný spolíhat na to, že programátor "má školu", takže neudělá chybu.

Re:K čemu školy?
« Odpověď #133 kdy: 25. 05. 2014, 19:49:15 »
Myslím, že pokud ti každé druhé letadlo přistane do sídliště, protože má "horší" SW, tak to i někdo pozná. Stejně jako když strojař udělá horší turbínu a ta pak rozmetá celou směnu.
Bezpečný kód a řízení technologických procesů je úplně jiná liga, za jiné peníze a s jinými než běžnými programátory.

lmnovak

Re:K čemu školy?
« Odpověď #134 kdy: 25. 05. 2014, 19:52:28 »
Myslím, že pokud ti každé druhé letadlo přistane do sídliště, protože má "horší" SW, tak to i někdo pozná. Stejně jako když strojař udělá horší turbínu a ta pak rozmetá celou směnu.
...a takhle je to vždycky v debatách o důležitosti formálního vzdělání - vždycky to skončí argumentem "ale vždyť to potřebuješ k programování 3D enginu". Ovšem argumentovat leteckým sw, to tu ještě nebylo :)

Schválně, kolik procent absolventů IT VŠ podle tebe programuje letecký sw? A krom toho, tyhle věci AFAIK bývají různě (semi-)formálně verifikované, tam není možný spolíhat na to, že programátor "má školu", takže neudělá chybu.

To byl právě náznak pro chápavější, kteří VŠ ocení, že i u strojařiny jsou obyč dělníci, stejně jako u IT máš supernáročné obory. Alespoň ale už víš, že jiný typ školy by ti seděl více.

Myslím, že pokud ti každé druhé letadlo přistane do sídliště, protože má "horší" SW, tak to i někdo pozná. Stejně jako když strojař udělá horší turbínu a ta pak rozmetá celou směnu.
Bezpečný kód a řízení technologických procesů je úplně jiná liga, za jiné peníze a s jinými než běžnými programátory.

A u strojařiny vždy děláš to nejnáročnější, ne?