Ohľadne argumentu, že na prezentáciu projektu je marketingové oddelenie, alebo že programátor nemusí vedieť prezentovať:
Áno, presne s takýmito menejžermi, marketingovými jojami sa denne stretávam. Myslím si že je to chybný postoj. Ak nerozumiem produktu ktorý predávam, neviem na akých princípoch je postavené softvérové riešenie, nebudem naozaj úspešný. Predstava že krikľavé sako a kravata môžu dobre predávať komplexné softwarové produkty je hlúposť. Budúcnosť je medziodborová.
Ohľadne noriem a pravidiel:
Zastupiteľnosť v tíme, univerzálnosť či čitateľnosť kódu nie sú nepodstatné. Narážajú na to všetky väčšie organizácie. Predražovanie projektov ide do desiatok i stoviek percent. Nie je to špecifikum vývoja software. Bolo by predsa čudné, keby každý mäsiar rozoberal brava po svojom nie? Každý učeň ktorý sa vyučil v Siemense (alebo za hlbokej totality v BEZ) predsa vedel, v ktorom vrecku zástery, v ktorom šuflíku stola, má aké náradie. Bola na to norma. Teória, že poriadok je len pre debilov a inteligent sa vyzná aj v chaose je typická výhovorka bordelárov. Pracovať na väčšom projekte (jedno v akej oblasti) s takýmto postojom je "radosť". Ja viem, robil si z toho srandu aj Svěrák (
http://www.youtube.com/watch?v=z5OyFzMsgN4), ale v realnej praxi je rozumná miera štandardizácie veľmi potrebná...
Nemusíme ísť až ku DIN, či ČSN, stačí ak sa budú ľudia snažiť dodržiavať napríklad
http://en.wikipedia.org/wiki/Coding_conventions