Odstoupení od smlouvy O2

Anon

Odstoupení od smlouvy O2
« kdy: 23. 07. 2013, 02:34:31 »
Zdravim,
po několika letech u O2 (firemní smlouva) jsme se rozhodli odejít a přejít k někomu snesitelnému (ne organizaci, kde obchodní zástupce nezvedá telefon, v obchodě vám nic neřeknou, na lince jsou neschopní a když už vám konečně přijde nějaká nabídka tak je o 50-75% dražší než ta původní). Počkali jsme až smlouva doběhne (končí za pár dní) a najednou šéf zjistil, že v poznámce pod čarou je malinkatým písmem napsáno něco ve smyslu "pokud smlouvu písemně nezrušíte do 30 dnů před ukončením, automaticky se prodlouží". Jde ještě nějak vypovědět, nebo nás tihle hajzlíci zase dostali?

Dík


Pavel 'TIGER' Růžička

Re:Odstoupení od smlouvy O2
« Odpověď #1 kdy: 23. 07. 2013, 06:32:31 »
Tak záleží na přesném znění pod čarou, ano smlouva se může automaticky prodloužit, ale už by to nemělo být na dobu určitou, ale na dobu neurčitou, u které můžete vžd dát výpověď, avšak bude to trvat onen měsíc, jako všechny akce, které O2 dělá, prostě to je jejich standardní lhůta. ;D  A i kdyby to bylo automaticky prodlouženo na dobu určitou, tak malá písmena pod čarou se dají právnicky napadnout a zpochybnit jejich platnost.

Evzen

Re:Odstoupení od smlouvy O2
« Odpověď #2 kdy: 23. 07. 2013, 06:40:52 »
Počkali jsme až smlouva doběhne (končí za pár dní) a najednou šéf zjistil, že v poznámce pod čarou je malinkatým písmem napsáno něco ve smyslu "pokud smlouvu písemně nezrušíte do 30 dnů před ukončením, automaticky se prodlouží". Jde ještě nějak vypovědět, nebo nás tihle hajzlíci zase dostali?

Dík
Ahoj,
Stačí tam napsat, zavolat nebo dojít a zrušit to.
Ano, je to pravda, O2, pokud se jim to hodí, tak automaticky prodlužují smlouvu, pokud naopak ten jistý tarif zrušili a už se jim nehodí vám ho prodlužovat, tak obratem volají a otravují s novou extra skvělou nabídkou.

Chce si to pospíšit, aby to bylo v termínu.

Evžen

David123

Re:Odstoupení od smlouvy O2
« Odpověď #3 kdy: 23. 07. 2013, 08:55:12 »
Pokud smlouva končí za pár dní, tak by mělo jít přes operátora, nebo vaši kontaktní osobu vypnout tzv O2 autoprologaci. Pokud ale máte nějakou rámcovou smlouvu, mohl by to být problém:

Citace
U O2 lze autoprolongaci odmítnout kdykoli, tedy i jeden den před koncem úvazku. Toto neplatí u Rámcové dohody, viz podmínky výše. Více na: http://www.mobilmania.cz/clanky/automaticke-prodluzovani-smluv-uvazat-a-nepustit/uvod-automaticky-prodluzovane-smlouvy/sc-3-a-1319444-ch-1053903/default.aspx#utm_medium=selfpromo&utm_source=mobilmania&utm_campaign=copylink

Re:Odstoupení od smlouvy O2
« Odpověď #4 kdy: 23. 07. 2013, 08:59:00 »
Pozor na to co se nedávno stalo mě.
Po podání žádosti o ukončení smlouvy mi následně zavolal operátorka aktivní linky O2. Neboť jsem jí s tím rovnou nesekl z našeho hovoru usoudila, že si přeji podání žádosti o ukončení smlouvy stornovat. Tímto svým úsudkem, mi prodloužila platnost smlouvy v podstatě o další 3 měsíce a já jen čekal kdy už přestanou chodit faktury. Celou věc jsem později sice úspěšně vyreklamoval, ovšem pachuť s uzavírání a odvolávání smluv na základě telefonického rozhovoru zůstala.
Nedovedu doteď, událost je ani ne 1/4 roku stará, usoudit podle kterého mého slova si aktivní operátorka udělal do Excelu čárku, jako že mě ukecal. Vznesl jsem dotaz na telekomunikační úřad, zda je uzavírání a odvolávání smluv po telefonu v pořádku. Dostalo se mi odpovědi, že ano a že je to i součástí smlouvy s operátorem, kterou jsem podepsal.

Doufám, že jsem Vás tímto vylíčením učinil o něco málo více připraveného na hovor z aktivní linky O2.   


KaPESné - pičovina

Re:Odstoupení od smlouvy O2
« Odpověď #5 kdy: 27. 07. 2013, 13:15:02 »
http://www.mobilmania.cz/clanky/bic-na-operatory-bude-platit-i-na-soucasne-smlouvy/sc-3-a-1324275/default.aspx

Podle Mobilmanie začne platit možnost "odstoupení od smluv za nižší penále než doposud" i pro již uzavřené smlouvy. Jak už tu někdo psal, záleží zřejmě na tom zda se to O2 bude zrovna hodit. Klidně je totiž možné, že se díky novému zákonu pokusí si vás naopak ještě půl roku podržet a vyždímat, než vás definitivně odkopnou se slovy "vy k nám už nelezte - platíte málo, běžte k našemu virtuálovi".

Berte to s nadsázkou a humorem. Ale tak nějak to zřejmě probíhá ve skutečnosti. Není splněn nějaký finanční rámec, stanoví se nové interní směrnice týkající se přístupu k zákazníkům a podle těch se jede, dokud se nevydají zase směrnice nové. Různí jednotlivci vám možná dokáží různě vyhovět a pomoci jak nejlépe to půjde, ale i oni jsou držení v určitých mantinelech, které se v čase mění.