Tak mi to nedalo, na disk jsem nahrál kopii systému, vyměnil ho s diskem v noťasu (nebyl jsem si jistý zda je aplikován Removable bit a nechtělo se mi blokovat HDD v notebooku) a nastaroval.
Mohu potvrdit, že S.M.A.R.T. záznam zůstal stejný a odpovídá tomu co jsem vám už odeslal. Navíc jsem si údaje ověřil i přes další S.M.A.R.T. čtečku (SmartMonTools), která má tento disk v databázi. Zajímavé je, že i po asi 4 hodinách jsou ty 3 sektory čekající na přemapování stále ve stavu "pending". Jak říkám disk šlape dobře. Vynulování sektorů mne také napadlo a již probíhá, obávám se že ho nedokončím protože zítra počítač potřebuji používat.
Schválně jsem se díval do poznámek a jak na potvoru mi před asi 1/4 rokem u tohoto disku vypršela prodloužená záruka. Zajímalo by mne i přesto zda by to bylo na reklamaci a s jakou pravděpodobností by byla uznána? Měl jsem zřejmě prověření přes S.M.A.R.T. udělat dříve.
Ještě pár poznámek:
SmartMonTools (pro Windows) si neporadí s tím WD (USB) řadičem. Pokud tento nástroj (SmartCtl) zkusíte spustit nad jím detekovaným SCSI tak může příjít i modrá smrt. Ten jeho scan celkově může dávat pokaždé jiné výsledky.
Ten původní notebookový HDD (také Toshiba, ale nějaký starý kousek, zřejmě o jednu generaci starší disk) se v tom řadiči WD chová nějak divně, takže úplně bezproblémový ten řadič nebude. Žádná chyba není detekována, S.M.A.R.T. se také načte (Acronis Drive Monitor), ale každá operace trvá věčnost, systém pořád nad něčím dumá a není to vůbec použitelné pro běžnou práci.
To je asi tak vše co k tomu jde v současnosti říci. Já disk vynuluji, naformátuji a budu obezřetně používat při současném pravidelném sledování S.M.A.R.T. záznamů. Jak začnou růst tak zvážím další postup.