Software pro helpdesk

Togusa Donovan

Software pro helpdesk
« kdy: 19. 06. 2013, 16:56:02 »
Ahoj,

prosím doporučtě nějaký FREE helpdesk. Požadavky jsou webové rozraní s přijímáním emailů a zpětné odpovědi na ně(vyřešeno, smazáno...). To celé by mělo jet na Ubuntu server 12.04. Používám postfix a klasiku Apache/php/mysql.

Děkuji
« Poslední změna: 19. 06. 2013, 17:26:02 od Petr Krčmář »


Re:Software pro helpdesk
« Odpověď #1 kdy: 19. 06. 2013, 17:27:35 »

Pepa Procházka

Re:Software pro helpdesk
« Odpověď #2 kdy: 19. 06. 2013, 18:07:43 »
Osobně mám výborné zkušenosti s http://www.bestpractical.com/rt/

ondro

Re:Software pro helpdesk
« Odpověď #3 kdy: 19. 06. 2013, 20:49:12 »
GLPI      www.glpi-project.org

Na linuxexpres.cz o nom prave pisem serial clankov. Vyborna vec

http://www.linuxexpres.cz/software/glpi-kvalitny-open-source-helpdesk-a-sprava-it-zariadeni


Re:Software pro helpdesk
« Odpověď #4 kdy: 20. 06. 2013, 09:00:36 »
OTRS jsme meli nasazene fungovalo to dobre. Jen se to moc nevyuzivalo, protoze uzivatele nechteli z principu vyrizovat nejake tickety :-)

http://www.otrs.com/en/


Re:Software pro helpdesk
« Odpověď #5 kdy: 20. 06. 2013, 12:35:56 »
zivi me sice opensource, ale poznal na jednom projektu Jira a uz ted vim, ze si ji sam pro sebe poridim a nebudu se open-source resenima vubec zabyvat(ackoliv bych si dokazal udelat neco vlastniho na miru, ale cas jsou penize).
Vic jak 10 uzivatelu nikdy nebudu potrebovat protoze ve chvili kdy reknu tady mate tickety tak me moji zakaznici poslou k sipku protoze jsou zvykli zvednout telefon a neresit blbosti*(zpravidla PC neni jejich svet a chteji ho co nejmene).

Licence pro provoz na vlastnim serveru je za 185,- což je nic. Za stejnou castku si pridam Stash (sprava git repos - pohani to Bitbucket) a snad i Tempo(time tracker, ale tam nevim presne jestli ty licence funguji stejne) a casem treba Confluence a Greenhopper.

Kdyz vim ze tech 10 uzivatelu mi bude stacit tak je ta cena naprosto bezkonkurencni.

* z jejich pohledu to proste je blbost a prekazka
Děkuji za možnost editace příspěvku.

klw

Re:Software pro helpdesk
« Odpověď #6 kdy: 21. 06. 2013, 21:54:11 »
... ve chvili kdy reknu tady mate tickety tak me moji zakaznici poslou k sipku protoze jsou zvykli zvednout telefon a neresit blbosti*(zpravidla PC neni jejich svet a chteji ho co nejmene).
...
* z jejich pohledu to proste je blbost a prekazka

Zřejmě jste nepochopil, k čemu takový software může být pro helpdesk užitečný. I když s ním zákazník nemusí vůbec přijít do styku a jen zvedne telefon a zavolá, tak operátor na druhém konci si přeci nebude poznamenávat požadavky uživatelů na papírky a lepit si je na monitor, kde je druhý den ráno uklízečka spolehlivě "vyřeší".

Re:Software pro helpdesk
« Odpověď #7 kdy: 22. 06. 2013, 07:27:17 »
Zřejmě jste nepochopil, k čemu takový software může být pro helpdesk užitečný. I když s ním zákazník nemusí vůbec přijít do styku a jen zvedne telefon a zavolá, tak operátor na druhém konci si přeci nebude poznamenávat požadavky uživatelů na papírky a lepit si je na monitor, kde je druhý den ráno uklízečka spolehlivě "vyřeší".
to jsem pochopil. byla to moje argumentace k tomu proc si myslim, ze beznemu freelancerovi postaci licence do 10 uzivatelu - protoze za vetsinu klientu si to tam bude zadavat sam.
Děkuji za možnost editace příspěvku.

ondro

Re:Software pro helpdesk
« Odpověď #8 kdy: 22. 06. 2013, 12:46:41 »
uz tvoj prvy prispevok som nepochopil (nemalo to hlavu ani petu).

Tu me sa bavili o helpdesku a ty tu spominas git a time tracker, co maju pramalo spolocneho helpdeskom. To je skor bug tracker ako helpdesk.

Re:Software pro helpdesk
« Odpověď #9 kdy: 22. 06. 2013, 16:32:35 »
on chtel FREE program. ja jsem mu rikal, ze muze byt super vec i placeny ($10 je v podstate skoro zadaco) JIRA a zminil jsem proc je podle me lepsi nez opensource reseni - a to je prave soucinnost s temi ostatnimi moduly.
Děkuji za možnost editace příspěvku.

Togusa Donovan

Re:Software pro helpdesk
« Odpověď #10 kdy: 26. 06. 2013, 14:47:36 »
http://www.opensourcehelpdesklist.com/
Tenhle výčet mě docela zahltil pamět :-)

GLPI      www.glpi-project.org
Na linuxexpres.cz o nom prave pisem serial clankov. Vyborna vec
http://www.linuxexpres.cz/software/glpi-kvalitny-open-source-helpdesk-a-sprava-it-zariadeni

Přesně toto jsem našel taky a už to testuji. Vypadá zajímavě, jen grafika se mi nelíbí :-D. Funkčně na "tickety" to samé jako Request Tracker od otrs.com. Mě osobně přijde na správu jednoduší než RT a je super, že má tu možnost ho používat na jiné věci jak se zmiňuje v článku.


OTRS jsme meli nasazene fungovalo to dobre. Jen se to moc nevyuzivalo, protoze uzivatele nechteli z principu vyrizovat nejake tickety :-)
http://www.otrs.com/en/

Ten nám právě z naší "dcery" zruší, proto hledám náhradu. Moc jesm si ho za tu dobu používání neoblíbil, nicméně je to silný nástroj.


on chtel FREE program. ja jsem mu rikal, ze muze byt super vec i placeny ($10 je v podstate skoro zadaco) JIRA a zminil jsem proc je podle me lepsi nez opensource reseni - a to je prave soucinnost s temi ostatnimi moduly.

Docela pěkný. Free jsem chtěl proto, abych se nemusel s nikým dohadovat a prostě to nasadit. Samozřejmě tuto variantu nezavrhuji úplně. Dokonce JIRA vypadá pěkně za ty prachy.

Typicky helpdesk u nás budou spravovat 4 "operátoři" a všichni ostatní z firmy budou otravovat s požadavkama + já to používám, abych nezapoměl na to co mám udělat ;-)

ondro

Re:Software pro helpdesk
« Odpověď #11 kdy: 26. 06. 2013, 16:00:26 »

grafika v GLPI mne osobne vyhovuje,jednoducha a neotravuje,co mi pri inych vadilo. Da sa zmenit ale nieje to uplne uzivatelsky naprivetivejsie. Do buducna planuju jednoduchsi sposob ako si grafiku upravit.

GLPi mi prislo najprivetivejsie, ostatne programy boli s ovladatelnostou minmalne o triedu horsie. Hlavne jednoducho a rychlo je mozne GLPI upravit podla svojich potrieb. Z komplexneho programu sa moze za 5 minut stat jednoduchy program len s par funkciami.

p.s. Ja som ten clanok nemusel hladat, ja som ho napisal :)

Re:Software pro helpdesk
« Odpověď #12 kdy: 26. 06. 2013, 16:18:00 »
p.s. Ja som ten clanok nemusel hladat, ja som ho napisal :)
Je mi ctí :)

Co přesně v tom článku znamená "od verzie 0.83 ITIL Level 2"? Že je ten soft vyvíjený s nějakým speciálním zřetelem na ITIL? Nebo že se dá v rámci ITIL použít? Nebo že má vazbu na nějaké další softwary, které se v rámci ITILu dají použít?

Mohl bys to prosím trochu rozvést? Dík.

Re:Software pro helpdesk
« Odpověď #13 kdy: 26. 06. 2013, 17:51:14 »
pak zalezi jestli ten zbytek ma otravovat primo zadavanim ticketu nebo telefonem a ty si to zadas abys nezapomnel... nad 10 uzivatelu uz ma JIRA ceny vyrazne jinde, na to pozor.
Děkuji za možnost editace příspěvku.

ondro

Re:Software pro helpdesk
« Odpověď #14 kdy: 26. 06. 2013, 21:42:48 »
Je mi ctí :)

Co přesně v tom článku znamená "od verzie 0.83 ITIL Level 2"? Že je ten soft vyvíjený s nějakým speciálním zřetelem na ITIL? Nebo že se dá v rámci ITIL použít? Nebo že má vazbu na nějaké další softwary, které se v rámci ITILu dají použít?

Mohl bys to prosím trochu rozvést? Dík.

Od urciteho casu je vyvijany so specialnym zretelom na ITIL.  Podporuje riadenie procesov podla ITIL Level2. Podporu ITIL cim dalej, tym viacej vylepsuju a casom urcite dojde aj na ITIL Level3. Niektory vývojari GLPI maju ITIL cerifikaty. Velmi sa mi paci jeden vyrok z dokumentacie, citujem prelozene do slovenciny
Citace
„Aj napriek tomu, že modul Podpora spĺňa ITIL, nemáte povinnosť používať tieto postupy a môžete tento modul implementovať tak, aby čo najviac vyhovoval vašim potrebám.“
. Ja pracujem v malej firme a nam tam je ITIL zbytocny,len by nam komplikovla zivot, tak ho nepouzivame a v GLPI mame nepotrebne veci vypnute. Fakt sa velmi jednoducho da upravit podla svojich potrieb a je velmi jednoduchy na pouzivanie a nasadenie. Spolu OCSNG sa da komfortne spravovat aj HW.
Je to velmi dobry SW a aj preto som sa rozhodol o nom napisat. Podla mna v komforte ovladania, prehladnosti a moznosti nastavovania nema konkurenciu.

Vyvojari su ludia, ktory helpdesk potrebovali pre svoje potreby a tak si ho naprogramovali. Nastastie pre nas pod slobodnou licenciou. Jeden chlapik pomocou GLPI spravuje 130k  PC, tusim niekde v statnej sprave. Este je tam par dalsich ktory spravuju 100k PC  http://www.glpi-project.org/?page=refer&lang=en#.