VoIP pro občasné hovory

Odorikcz

Re:VoIP pro občasné hovory
« Odpověď #15 kdy: 30. 05. 2013, 13:11:25 »
Tak jsem si pořídil Odorika. První dojem: to webové rozhraní je příšerné, nepřehledné a totálně psychedelické. Ale telefonuje to :-D. Díky všem za rady.
Můžete prosím zkusit přesněji popsat, co nejvíce Vás na stránce zarazilo? Web je rozhodně jiný než je obvyklé. Není možné, že nepřehlednost plyne hlavně z množství věcí, které je možné nastavit? Co bychom měli hlavně změnit, aby se nový, technicky zdatný uživatel, necítil ze začátku ztracen?
Při změnách k lepšímu se obávám, abych nenaštval lidi, kteří si už na současný stav zvykli, takže bych rád zachoval nějakou kontinuitu.


Re:VoIP pro občasné hovory
« Odpověď #16 kdy: 30. 05. 2013, 13:27:54 »
Díky za reakci! Jsem za ni moc rád. Především je velmi neobvyklé vybírat postupně z roletkových menu. Představte si, že byste navštívil Root a na titulce by byla jediná roletka:

„Co si přejete dělat?“ - možnosti: číst, psát komentáře

Po výběru „číst“ by se objevilo:

„Co chcete číst?“ - možnosti: články, zprávičky, blogy, fórum...

Teprve po výběru tohoto nebo dalšího kroku byste se dostal k článkům.

Takhle žádné weby nefungují. Bylo by mnohem přehlednější dát ty volby do horního rozbalovacího menu, kde by po najetí myší na jednotlivé položky (ústředna, platby, moje čísla, nastavení účtu) vyjížděly další volby. To je obvykle chování, které uživatel očekává. Ten roletkový systém je totálně matoucí, protože je neobvyklý. Zároveň je nepřehledný, protože nevím, pod kterou položkou se skrývá jiné menu, které mě zajímá.

Další neobvyklou věcí je přihlašování pomocí PINu. Já si teď svůj dvanáctimístný pin zrovna pamatuju, ale co bude za půl roku? Zvlášť, když mi prohlížeč nenabídne jeho zapamatování. Opět jde o neobvyklou, tedy matoucí věc. Klasické jméno/heslo by pro mě bylo výhodnější.

Stačí to takhle?

Tonda

  • *****
  • 680
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:VoIP pro občasné hovory
« Odpověď #17 kdy: 30. 05. 2013, 15:55:31 »
User experience toho rozhraní je vážně příšerná, nevybavuji si, že bych kdy viděl něco horšího. To je tak na úrovni nějakého utility administračního rozhraní, které si nějaký programátor nahackoval sám pro sebe.

Marek

Re:VoIP pro občasné hovory
« Odpověď #18 kdy: 30. 05. 2013, 18:29:21 »
UI je peklo, ale služby jsou OK

Tomas

Re:VoIP pro občasné hovory
« Odpověď #19 kdy: 30. 05. 2013, 20:42:35 »
POuzivam na obcasne hovory ha-loo od ha-vel a nemam s tim problem. Pausal zadny. Kredit co vim omezen platnosti neni.

Ale je pane kolego.
Mel jsem od nich cislo, pochopitelne trosku jsem si jej nabil. Skutecnost je takova ze pokud neuskutecnite zadny hovor po dobu jednoho roku, Vas ucet haloo/cislo/kredit pak neexistuje. Super vlastnost.


nazir

  • ***
  • 110
  • Veni, vidi, discessi.
    • Zobrazit profil
    • hic sunt elephanti
Re:VoIP pro občasné hovory
« Odpověď #20 kdy: 02. 06. 2013, 13:20:49 »
Díky za reakci! Jsem za ni moc rád. Především je velmi neobvyklé vybírat postupně z roletkových menu.
Souhlas, tohle řešení mi také přišlo celkem neobvyklé.

Citace
Další neobvyklou věcí je přihlašování pomocí PINu. Já si teď svůj dvanáctimístný pin zrovna pamatuju, ale co bude za půl roku? Zvlášť, když mi prohlížeč nenabídne jeho zapamatování. Opět jde o neobvyklou, tedy matoucí věc. Klasické jméno/heslo by pro mě bylo výhodnější.
Dej si do bookmarků/keywords https://www.odorik.cz/ucet/?login_method=credentials...

copper

Re:VoIP pro občasné hovory
« Odpověď #21 kdy: 02. 06. 2013, 14:37:56 »

tark

Re:VoIP pro občasné hovory
« Odpověď #22 kdy: 03. 06. 2013, 18:27:38 »
Co si vybavuju ,s Mikrotechem driv byvaly problemy, Odorik byl vzdy oznacovan jako bezproblemovy.

Re:VoIP pro občasné hovory
« Odpověď #23 kdy: 03. 06. 2013, 23:37:33 »
Díky za reakci! Jsem za ni moc rád. Především je velmi neobvyklé vybírat postupně z roletkových menu. Představte si, že byste navštívil Root a na titulce by byla jediná roletka:

„Co si přejete dělat?“ - možnosti: číst, psát komentáře

Po výběru „číst“ by se objevilo:

„Co chcete číst?“ - možnosti: články, zprávičky, blogy, fórum...

Teprve po výběru tohoto nebo dalšího kroku byste se dostal k článkům.

Takhle žádné weby nefungují. Bylo by mnohem přehlednější dát ty volby do horního rozbalovacího menu, kde by po najetí myší na jednotlivé položky (ústředna, platby, moje čísla, nastavení účtu) vyjížděly další volby. To je obvykle chování, které uživatel očekává. Ten roletkový systém je totálně matoucí, protože je neobvyklý. Zároveň je nepřehledný, protože nevím, pod kterou položkou se skrývá jiné menu, které mě zajímá.

Další neobvyklou věcí je přihlašování pomocí PINu. Já si teď svůj dvanáctimístný pin zrovna pamatuju, ale co bude za půl roku? Zvlášť, když mi prohlížeč nenabídne jeho zapamatování. Opět jde o neobvyklou, tedy matoucí věc. Klasické jméno/heslo by pro mě bylo výhodnější.

Stačí to takhle?

Náhodou , jako textovka (http://www.textovky.cz) dobrý  :)

Re:VoIP pro občasné hovory
« Odpověď #24 kdy: 06. 06. 2013, 22:14:00 »
No, Petre Krcmari, ty za to muzes - tak jsem svyho Asteriska v Trixboxu pripojil do sveta :).
Mam doma 4 Cisco IP SIP telefeny (neptejte se proc tolik a kde...), vzhledem k mymu SMS tarifu me hovory vcelku dost stoji (kdyz uz nahodou volam). Dle tohoto fora jsem se pustil do pripojeni me malickosti do SIP sveta a muzu rict, ze spokojenost. Samozrejme jsem trosku bojoval s nastavenima mych vnitrnich cisel (fakt me dostalo, ze jsem tam mel neprijimat hovory od neznamych cisel, grrr), ale to byla moje blbost, jinak trunk s Odorikem slape dobre a zatim se to zda byt vse OK. No, neni to ani tejden, na celkovy zaver je brzo :).
Webovky me taky vcelku dostaly menickama, ale da se to. Musite uznat, ze je to o hodne lepsi nez nejaky preplacany stranky, tuplem ktery jsou pouze ve flashi.
A prihlaseni PINem ? Je to mobil a za nim 4 mistnej kod. To dame, kjuciii :)
Josef Karliak alias Chose.

MilanK

Re:VoIP pro občasné hovory
« Odpověď #25 kdy: 07. 06. 2013, 10:52:34 »
Používám též Odorik, asi rok. Mám více čísel pod jedním účtem (geografické, nomadické, i bez externího čísla).

Dobrá věc u Odoriku je flexibilita - rodiče volají pouze z počítače, tak jsem jim nastavil volání přes Skype, ten už znají. Navíc lze nastavit Caller ID na jejich mobilní číslo, takže volaný není zmatený.

Web je skutečně nepřehledný, ale jednou to nastavím a už tam nelezu. Navíc podpora na 4smart na mne působí erudovaně a ochotně.