Matematický problém s úhly

Karel Tejnora

Re:Matematický problém s úhly
« Odpověď #30 kdy: 05. 04. 2013, 10:54:01 »
Jestli te zajima vykon, tak nejvykonejsi to je pres quarternion. Ten resi daleko vetsi problemy: nekonecno, ruzne krajni pripady. A to tak ze nemusis pouzivat if else if else. Jo a taky to za tebe spocita GPU http://glm.g-truc.net/
To se zacne hodit v pripade ze se otacis v animaci.


Re:Matematický problém s úhly
« Odpověď #31 kdy: 06. 04. 2013, 15:08:48 »
Jarek: pouzivam fyzikalnu kniznicu PyMunk a v nej GearJoint pre vytvorenie klbu medzi dvoma objektami. GearJoint urcuje UHOL, ktory maju dane objekty zvierat. Preto nemozem pouzit vektory ani nic podobne ale uhly (samozrejme v radianoch).

OK, díky.



Bible Kralická, přísloví 26

3 Bič na koně, uzda na osla, a kyj na hřbet blázna.
7 Jakož nejednostejní jsou hnátové kulhavého, tak řeč v ústech bláznů.
14 Dvéře se obracejí na stežejích svých, a lenoch na lůži svém.
27 Kdo jámu kopá, do ní upadá, a kdo valí kámen, na něj se obrací.

Krleš!

Biktop

Re:Matematický problém s úhly
« Odpověď #32 kdy: 06. 04. 2013, 22:21:17 »
To jsem nevěřil vlastním očím, když jsem tohle viděl na wiki:
Citace
The case of general integers

If a and d are integers, with d non-zero, then a remainder is an integer r such that a = qd + r for some integer q, and with |r| < |d|.

When defined this way, there are two possible remainders. For example, the division of −42 by −5 can be expressed as either
−42 = 9×(−5) + 3

as is usual for mathematicians,[citation needed] or
−42 = 8×(−5) + (−2).

So the remainder is then either 3 or −2.
Je to odsud: http://en.wikipedia.org/wiki/Remainder

V diskuzi je to zkritizováno, aby taky ne.
-42 div 9 = -5 ?

Tak nematematik si o tom může myslet co chce, může proti tomu klidně protestovat, může to dokonce kritizovat v diskusích, ale to je vše, co proti tomu může dělat. :) Správná je varianta "-42 div 9 = -5", a to v důsledku Eukleidovy věty o celočíselném dělení.
Ovšem nutno poznamenat, že symetrická varianta se za špatnou taky nedá označit. A pokud jde o implementaci v programovacích jazycích, tak varianty operace modulo a z ní plynoucího výsledku celočíselného dělení jsou v podstatě 4:
1. zbytek je vždy nezáporné číslo (Eukleidovská implementace, "nejsprávnější", leč nejojedinělejší)
2. zbytek má znaménko dělence
3. zbytek má znaménko dělitele
4. zbytek má takové znaménko, aby byl co nejblíže nule.

Re:Matematický problém s úhly
« Odpověď #33 kdy: 07. 04. 2013, 00:10:37 »
@ Biktop
Tvoje vysvětlení je správné, ale nelíbí se mi, není intuitivní (tvůj bod 1.). Vždycky jsem vnímal zápornou osu jako zrcadlově převrácenou kladnou, tak proč by pro ní měla platit jiná pravidla? Dělenec, dělitel i podíl můžou být kladná i záporná čísla, jen zbytek po dělení si vynutíme kladný nějakou matematickou větou.

JS

Re:Matematický problém s úhly
« Odpověď #34 kdy: 07. 04. 2013, 12:59:06 »
Vždycky jsem vnímal zápornou osu jako zrcadlově převrácenou kladnou, tak proč by pro ní měla platit jiná pravidla?

Tak to jsi vnimal dost spatne, protoze existuji funkce sude (zaporna osa je zrcadlove prevracena), funkce liche (zaporna osa je zrcadlove prevracena v obou osach) a pak jeste velke mnozstvi funkci, pro ktere neplati ani jedno.


Re:Matematický problém s úhly
« Odpověď #35 kdy: 07. 04. 2013, 13:42:16 »
Sudé a liché funkce http://cs.wikipedia.org/wiki/Sudé_a_liché_funkce znám (čestně, jsem už dýl ze škol, takže jsem se musel podívat na wiki, abych si to připomněl), ale nevidím tam souvislost se zbytkem po celočíselném dělení. No ale to neznamená, že tam není  :)