Myslím, že na textovou adventuru ti stačí nějaký jednoduchý player ve smyslu: lokace + podmínky = výsledek
Lokace sklep: ? inventář obsahuje klíč: odemknout jinak zamčeno
Lokace obývák: možnosti + seznam platných itemů, přesun itemu do inventáře = vytažení ze seznamu
Lokace prostitutka: ? pokud počet peněz > x: možnosti jinak jiné
Lokace kamarádka: ? vztah > 10: možnosti jinak jiné, vztah < 0 minimální hodnota: možnosti
Prostě si nadefinuješ sadu akcí a eventů, kterou by to mělo zvládat a ty si pak můžeš přehazovat z jednoho listu do druhého.
Například na otevření dveří potřebuješ klíč od sklepa, takže se podíváš do inventáře, jestli máš daný objekt v inventáři a pokud ano, povolíš další možnost.
Na to nepotřebuješ žádnou sofistikovanou herní logiku, to jsem zvládnul v 9-ti letech naprogramovat na Atari 800XL
A to byla ještě totalita a žádné články o tom nebyly