Běžné pracovní podmínky v IT pro support

KapitánRUM

Re:Jake jsou bezne pracovni podminky v IT pro support 24/7
« Odpověď #15 kdy: 09. 10. 2012, 21:46:51 »
Kdyby to bylo o mě, tak prostě řeknu, že doma nemám takové pokrytí signálem, že to zkrátka není možné. (On to nikdo zkoumat nebude.)
Ber to tak, že když se do té hry necháš zatáhnout, snadno si rozházíš biorytmus a bude zle.
Vývojář má v noci spát.
Navíc tím ukradneš práci nějakému chudákovi, co by to dělal ještě rád za 20k hrubého.



KapitánRUM

Re:Jake jsou bezne pracovni podminky v IT pro support 24/7
« Odpověď #16 kdy: 09. 10. 2012, 21:51:45 »
App k těm procentům, pokud se bavíme o procentech ze mzdy za každou hodinu, kdy jsi dostupný na telefonu, tak to pak ano, to je 20% z hodinové sazby docela dobré. Já za hodiny na telefonu příplatek nemám, ale pokud zákazník zavolá, celá částka "je moje", proto jsem psal 100% navíc. Na druhou stranu to by se mi líbilo, protože se šéfem jsme na telefonu pořád tj. 24/7*30. 20% ze mzdy, to by byla pěkná sumička.

radsiAnonym

Re:Jake jsou bezne pracovni podminky v IT pro support 24/7
« Odpověď #17 kdy: 09. 10. 2012, 22:00:44 »
Pokiaľ sa jedná o rozšírenie kľúčového biznisu, tak s tým prístupom vyhrá iba výpoveď na hodinu.
To je asi to posledni, z ceho bych mel strach.

Hele... a jak moc to je vlastne kriticka aplikace? Co se stane, kdyz to nebude par hodin fungovat?
Vybouchne to? Zamrzne to? Umrou lidi? Zastavi se vyroba ve Skodovce v Boleslavi? Hrozi nejake sankce?
Sankce jsou pomerne vysoke, vic bych to nerozvadel.

Navíc tím ukradneš práci nějakému chudákovi, co by to dělal ještě rád za 20k hrubého.
Ono jde prave o to mit cloveka co je schopen problem resit/vyresit, ne automat oznamujici "problemem se zabyvame".

20% ze mzdy, to by byla pěkná sumička.
Kdyby ti tohle navrhl zamestnanec, po kterem bys neco takoveho kratkodobe zadal, tak bys to pokladal za rozumne?

Samozrejme, ze nejjednodussi reseni je proste rict ne, ale to z ruznych duvodu nechci/nemuzu udelat. Jen jsem chtel vedet, jestli nekdo nema zkusenosti s tim, ze vyvojar dela(byt jen narazove) 24/7 support. Rad bych vyjednal neco nad ramec zakoniku prace, abych si nemusel pripadat jako idiot.

KapitánRUM

Re:Jake jsou bezne pracovni podminky v IT pro support 24/7
« Odpověď #18 kdy: 09. 10. 2012, 22:10:35 »
20% ze mzdy, to by byla pěkná sumička.
Kdyby ti tohle navrhl zamestnanec, po kterem bys neco takoveho kratkodobe zadal, tak bys to pokladal za rozumne?

No, jestli šéf jezdí v 8 let starým Subaru a je rád, že to utáhne, tak asi ne.
Jestli jezdí ve slušným autě a užívá si komfortního života, tak bych se rozhodně nestyděl.

Příklad rozhovoru:
Uděláš to? Je to jen na pár měsíců!
Ok, ale chci 20% normálního platu za každou hodinu, co budu na telefonu.
To je moc!
Ale vždyť je to jen na pár měsíců ne?

Nebo:
Uděláš to? Je to jen na pár měsíců!
Ok, ale chci 20% normálního platu za každou hodinu, co budu na telefonu.
To je moc, 10%!
Víš, mám hrozně zlou ženu a budu mít doma peklo, dej to někomu jinýmu.

Nebo:
Uděláš to? Je to jen na pár měsíců!
Ok, ale chci 20% normálního platu za každou hodinu, co budu na telefonu.
Ani náhodou, uděláš to zadarmo!
A myslíš, že je lepší www.jobs.cz nebo www.prace.cz?

Nebo:
Uděláš to? Je to jen na pár měsíců!
Ok, ale chci 20% normálního platu za každou hodinu, co budu na telefonu.
15%!
Tak fajn, ale budu na telefonu jen od 6 do 24:00.

Nebo:
Uděláš to? Je to jen na pár měsíců!
Ok, ale chci 20% normálního platu za každou hodinu, co budu na telefonu.
Fajn.

KapitánRUM

Re:Jake jsou bezne pracovni podminky v IT pro support 24/7
« Odpověď #19 kdy: 09. 10. 2012, 22:12:53 »
A ještě jedna oblíbená varianta:

Uděláš to? Je to jen na pár měsíců!
Ok, ale chci 20% normálního platu za každou hodinu, co budu na telefonu.
Ale Karel dostává 10%!
Super, tak o čem se bavíme, ať to dělá Karel, já mám hrozně zlou ženu a navíc u nás v baráku je všechno hrozně slyšet, jak telefonuju, ruší to sousedy a pak máme po baráku peklo!


El

Re:Jake jsou bezne pracovni podminky v IT pro support 24/7
« Odpověď #20 kdy: 09. 10. 2012, 22:13:47 »
Podle IP to jsou lidi, co stojí za registrem SPZtek  ;D
Mám pravdu, žejo!

takyanonym

Re:Jake jsou bezne pracovni podminky v IT pro support 24/7
« Odpověď #21 kdy: 09. 10. 2012, 22:17:36 »


Navíc tím ukradneš práci nějakému chudákovi, co by to dělal ještě rád za 20k hrubého.
Ono jde prave o to mit cloveka co je schopen problem resit/vyresit, ne automat oznamujici "problemem se zabyvame".

Jak se ve tři ráno řeší problém s programem? Chápu, že u serveru ho stejně nakonec třeba restartuješ, ale u programu? Nějaká logická chyba a 100 milionů řádků? :D

radsiAnonym

Re:Jake jsou bezne pracovni podminky v IT pro support 24/7
« Odpověď #22 kdy: 09. 10. 2012, 22:23:43 »
Podle IP to jsou lidi, co stojí za registrem SPZtek  ;D
Mám pravdu, žejo!
Ne. Nejsem prizivnik, zakaznici jsou mimo CR.

Jak se ve tři ráno řeší problém s programem? Chápu, že u serveru ho stejně nakonec třeba restartuješ, ale u programu? Nějaká logická chyba a 100 milionů řádků? :D
Samozrejme nebudes ve tri rano kompilovat a nasazovat novou verzi, ale napr. zakaznik nahlasi problem->v logu najdes vyjimku-> kouknes do kodu-> prijdes na to, ze je nejspis chyba v datech -> kouknes do DB -> je to tak -> zmena v datech a problem vyresen.

Deviant

Re:Jake jsou bezne pracovni podminky v IT pro support 24/7
« Odpověď #23 kdy: 09. 10. 2012, 22:36:44 »
Citace
Jak se ve tři ráno řeší problém s programem? Chápu, že u serveru ho stejně nakonec třeba restartuješ, ale u programu? Nějaká logická chyba a 100 milionů řádků? :D

Nehledě na to, že vytáhnout ze zákazníka, v čem je vlastně problém a neposlat ho při tom do ******, bývá opravdu umění. Za takovou drsnou detektivní práci s prvky psychologie je 10% asi opravdu málo. 24/7 nedělám, ale jinak se zákazníky jednám skoro pořád, takže o tom vím svoje.

Citace
Samozrejme nebudes ve tri rano kompilovat a nasazovat novou verzi, ale napr. zakaznik nahlasi problem->v logu najdes vyjimku-> kouknes do kodu-> prijdes na to, ze je nejspis chyba v datech -> kouknes do DB -> je to tak -> zmena v datech a problem vyresen.

To zní až podezřele jednoduše na to, aby to byla vždycky pravda...

radsiAnonym

Re:Jake jsou bezne pracovni podminky v IT pro support 24/7
« Odpověď #24 kdy: 09. 10. 2012, 22:48:18 »
To zní až podezřele jednoduše na to, aby to byla vždycky pravda...

To byl jen priklad, abych ilustroval ze neni uplny nesmysl, aby v nejake kriticke chvili byl dostupny vyvojar 24/7.

Petr Svetr

Re:Jake jsou bezne pracovni podminky v IT pro support 24/7
« Odpověď #25 kdy: 09. 10. 2012, 22:48:36 »
pohotovost spis vetsinou drzi adminove, nevim, proc by nekdo platil vic za programatora, ktery k tomu vetsinou ani neni kompetentni.
A BTW kdyz zakaznik nahlasi problem a je to chybou datech v DB, tak nastinene reseni mi pripada ponekud pofiderni - samozrejme, ze kompilovat musis. Novy release bude potom pravdepodobne osetrovat onu vyjimku v datech (tak, aby to nevlivnilo fci aplikace) a soucasti bude i db skript, ktery narovna nekorektni data. Teprve potom bude problem vyresen, v opacnem pripade jsi pouze promrhal prostredky zamestnavatele a nic se nevyresilo - takova pohotovost moc smysl nema.

Buh2

Re:Jake jsou bezne pracovni podminky v IT pro support 24/7
« Odpověď #26 kdy: 09. 10. 2012, 22:50:18 »
Taky drzime pohotovost v 6ti lidech je to asi neco malo pod 10K za tyden, kazdej umime neco jinyho, vsichni umime jen zakladni diagnostiku a restartovat, ja jsem taky java vyvojar.
Doporuceni dobry monitoring a spravne nastaveny tresholdy. Udelany zatezovy testy, testy stability, penetracni testy, HA testy.
Ted jen donutit managment, aby na to byl budget....
Na jednom projektu jsem vzdy dostal telefon(firma se jmenovala telefonika ale na sluzebni telefon jsem nemel narok) incident A do 3 h nahodit (1 h to lezelo v nejake fronte), psat SQL pres 60 tabuli se tremi rekurzivnimi subdotazi a dvema temp tabulkama, zjistit ktery subdovatel to rozbil, vetsinou ten ktery ma SLA 24h ;-)
Dneska vecer se jeste musim uklidnit abych zitra nepodal vypoved nebo je nepostrilel ;-)
Asi bych se stavil k tomu jak to casto to bude padat a jaky je riziko ze budou nabalovat projekty (za stejny penize).....
Pokud budou penize na rozvoj bude to padat casem min, pokud je posranej navrh padat min to nikdy nebude,
 jak se budou plnit databaze/rust trafic bude to padat vic (obzvlast pokud je malo HW a spatny skalovani).
Nejvetsi pruser je kdyz projekt zavisi na spouste cizich komponent (webovy sluzby, databaze, midleware, ), pak je to jak hra zachod.....
Nejcastejsi servisni zasahy jsou nejdriv restartovat (a potom se ptat) nebo rict shorelo to, muze za toto a proto to neni v ramci SLA, a pak kontrola systemu po nejake neocekavane udalosti, z kontrol logu uz mam nocni mury (vzdycky kdyz se tam kouknu vidim aspon 3 bugy a ten co hledam tam neni),
Vyvojari nejvic rozumeji logu a dokazaji z vyjimek dohledat kod a co jim basnik(cti jiny vyvojar) chtel rict, maji nejvetsi prehled v databazi, rozumeji svemu runtime

Peter

Re:Jake jsou bezne pracovni podminky v IT pro support 24/7
« Odpověď #27 kdy: 09. 10. 2012, 22:55:12 »
Pokiaľ je otázka postavená do finančnej roviny, tak na Slovensku sú dve sadzby. Jedna je za pohotovosť a druhá za výkon práce v pohotovosti. O pokrytí služby 7x24 som počul len počas pilotnej prevádzky testovania novej verzie interfejsov. Pokiaľ sa jedná o dynamického zákazníka, tak tam sa pilotná prevádzka môže ukončiť až vypršaním kontraktu.

Takže aj podľa upresnenia sa nejedná o pohotovosť pre programátora ale pre operátora. A cena sa odvíja aj od TTR.  Ja bez problému zoberiem 10% ak budem mať povinnosť prijať požiadavku do štyroch hodín. Pri inej SLA je aj cenník iný. Inak by si človek nenakúpil a ani nezašiel domov.

někdo

Re:Jake jsou bezne pracovni podminky v IT pro support 24/7
« Odpověď #28 kdy: 10. 10. 2012, 00:09:04 »
pohotovost spis vetsinou drzi adminove, nevim, proc by nekdo platil vic za programatora, ktery k tomu vetsinou ani neni kompetentni.

100% souhlas. Pracuji pro jednu z největších firem v .cz a je to přesně tak: existuje oddělení provozu, které drži pohotovnosti (střídají se, je jich hodně). Ostatní (včetně vývojářů) pohotovost nedrží. Ano, byly pokusy zatáhnout do pohotovostí vývojáře, ale ty velmi brzy skončily poté co si vývojáři (se svými vysokými platy) řekli o ta samá procenta platu za pohotovost jako mají adminové z provozu.
Ono se stejně ukazuje, že problémy jsou většinou způsobené provozními anomáliemi (výpadky napájení, výpadky na datové síti, výpadky databází, výpadky kdečeho, ...) se kterými by stejně vývojář nepomohl. Přínos vývojáře by v drtivé většině výpadků nebyl efektivní. Ano, je to celé podložené formálním procesem předávání z vývoje do provozu (dokumentace!!!!), ale nakonec to funguje.

někdo

Re:Jake jsou bezne pracovni podminky v IT pro support 24/7
« Odpověď #29 kdy: 10. 10. 2012, 00:18:42 »
Jen pro dokreslení celé situace, existuje ještě jedno řešení: mít víc provozů geograficky šikovně rozdělených tak aby všude byl zrovna den a žádná noční pohotovost nebyla potřeba (nekecám, i takhle to v realitě u doopravdy velkých společností funguje). Chápu že tohle není řešení pro kdekterou malou firmu, ale pro úplnost jsem to musel uvést.