VŠB obor výpočetní matematika

Anonym

Re:VŠB obor výpočetní matematika
« Odpověď #30 kdy: 05. 10. 2012, 08:15:06 »
Jinak "Anonym" mohl by jsi mi dat na sebe icq nebo nejaky kontakt? Rad bych se te zeptal na par veci jestli by te to neobtezovalo :-)

Napis mi na kyberman@post.cz


Anonym

Re:VŠB obor výpočetní matematika
« Odpověď #31 kdy: 05. 10. 2012, 08:21:52 »
:D
MFF-UK, FIT-VUT, FJFI-ČVUT*, FEL-ZČU. V tomto pořadí.
Lézt u nás kamkoli jinam je ztrátou času a škodou peněz, zájemce se uplatní stejně i bez jejich papíru. VŠB alias "ostravská sorbona"??? :D Výpočetní matematika??? :D To se tam někdo asi zbláznil a na ministerstvu na to ještě nepřišli. Radši no comment.
V zemi jako je tato se dá vybudovat 1-2 dobré školy zaměřené na computer science. Ostatní si akreditaci nezaslouží - a podle toho to tam taky vypadá.

ad * - pro matematicky orientované softwaráře, tj. numerika, matematické modely; dříve bych tam napsal FEL, ale to už dnes neplatí, když jim tam ruplo v bednách a z jednoho obecního rybníka si udělali dva bezvýznamné kačáky.

Nejde mi o flame, tohle je prostě tvrdá realita. Uplatnění absolventů a vědecké výsledky hovoří samy za sebe. Výjimky by se samozřejmě našly, ale jedna vlaštovka jaro nedělá. Škola, kde je to samej hopík (nic proti, ale průměrné IQ jistých sociálních skupin je prostě proti celku podprůměrné) a kterou absolvují i ti, kteří by za časů normálních maturit na průměrné střední ani neodmaturovali, to asi není to pravé ořechové.

Muzes tyto sva tvrzeni necim podlozit?

Nejsem PHD

Re:VŠB obor výpočetní matematika
« Odpověď #32 kdy: 05. 10. 2012, 08:26:36 »
Takhle me to nebavi, ale zase budu hrdy na to, co jsem zvladl...

MUNI není světově prestižní škola a za hrdost ti nikdo nic nedá. Pokud nezůstaneš v akademické sféře a to vzhledem k platům těžko, tak ti v praxi budou chybět praktické znalosti, místo kterých ses zabýval školou. Je to sice jako scéna z absurdního divadla, ale je to tak.
Znám několik lidí co strávili na světově prestižní škole až 10 let života a mají dva tituly, ale v praxi jsou na tom hůře než snaživý průmyslovák. Je sice pravda, že na firemním večírku ohromují znalostmi které nikdo jiný nemá, ale ženské na to nesbalí a šéf to platově neocení.

FI MUNI patří ke špičce v Česku, takže světově prestižní školou myslíte jistě nějaké skutečně prestižní zahraniční školy. Můžete napsat konkrétně několik těch z škol z kterých je těch několik konkrétních lidí, co znáte, co jsou na tom v praxi hůře, než snaživý průmyslovák?

Váš příspěvek zní totiž, jako časté plebejské lamentování - znám jednoho, co má super školy a stejně je úplně.... Realita je přitom taková, že lidé ze skutečně prestižních světových škol jsou obvykle velmi dobří a obvykle o ně mají zájem nejlepší světové firmy, které jim nabízejí lepší platy, než je v odvětví nástupní průměr.

Na špičkových školách se studenti učí, jak vymýšlet zítřejší technologie, na praktických školách se studenti učí, jak používat technologie dneška. A Česko je trochu deformováno tím, že se tady technologie zítřka vyvíjí pouze minimálně (ve firmách vůbec), takže i ti absolventi škol, které vedou absolventy k vymmýšlení nového (řekněme MFF UK, FI MUNI, OI na FEL ČVUT) dělají v praxi totéž, co ti praktiční absolventi (tedy pokud zůstanou v Česku).
Nicméně to, že nemají ze školy tak dobře osahané současné technologie - to většinou doženou v praxi za rok.

Anonym

Re:VŠB obor výpočetní matematika
« Odpověď #33 kdy: 05. 10. 2012, 08:34:32 »

Ale v cizině funguje PhD úplně jinak. Titul PhD znamená, že děláte výzkum. Takže kdo nedělá výzkum, tak vás automaticky nechce, protože čeká, že byste chtěl moc peněz a stejně byste mu (jako překvalifikovaný) z nevýzkumné práce utekl k výzkumu, až se vám naskytne příležitost.
A ten kdo výzkum dělá, tak vás vezme pouze v případě, že jste dobrý výzkumník. Tedy, že máte impaktovanou publikaci (a ta publikace vašeho potenciálního zaměstnavatele nějak zaujala).

Já jsem ze školy už nějaký ten pátek pryč, ale co si pamatuji, tak většina doktoradnů v technických oborech impaktované publikace neměla. Na elitních katedrách ČVUT FEL (kde jsem studoval), to bylo lepší, ale ani tam neměli impaktovanou publikaci všichni. Co si vybavuji vědecký výkon VŠB, tak předpokládám, že impaktovanou publikaci bude mít minimum jejich PhD (a budu hrozně rád, když mi tu někdo napíše, že jim křivdím, že se hodně zlepšili).

PhD, které není podloženo impaktovanou publikací, je za hranicemi ČR vyloženě škodlivá věc.

Impaktovany clanek (pripadne v databazi Scopus) je podminkou ziskani Ph.D na FEI VSB (http://www.fei.vsb.cz/cs/okruhy/veda-a-vyzkum/odborna_cinnost.html)

Re:VŠB obor výpočetní matematika
« Odpověď #34 kdy: 05. 10. 2012, 08:46:30 »
To je stejné, jako by šel muzikant na AMU a pak si stěžoval, že je to jen samá dřina, že musí 5 hodin denně cvičit, při zkouškách má stresy, protože musí hrát technicky náročný etudy
No jo, jenže on HRAJE, chápeš? On dělá přesně to, čím se bude živit.

Ve vší velké úctě k profesorovi Kučerovi a bez jakékoli zášti příklad jednoho předmětu, kterým jsem prošel: http://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2013/IA011 - ne, jestli si někdo myslí, že to je o sémantice Javy nebo tak něco, tak fakt ne. Slajdy z prednasek: http://www.fi.muni.cz/usr/kucera/teaching/semantics/spj.pdf  (prvních x slajdů o syntaxi je jenom takovej úvod, ty přeskočit)
Prvně jsem ten předmět podcenil, na přednášky nechodil (protože jsem v té době už dávno pracoval) a samozřejmě to neudělal. Tak jsem se teda na to napodruhé trochu koukal, chodil asi na polovinu přednášek a dostal za A. Vůbec si nedokážu představit, co bych musel dělat, abych informace z tohodle předmětu v praxi využil. Nejspíš bych bych musel někde pracovat na formálním ověřování správnosti nějakých programů (tj. nejspíš v NASA...). Dneska už si pochopitelně z toho předmětu nepamatuju vůbec nic, takže i kdybych ty tehdejší znalosti chtěl využít, musím se to naučit celý znovu.

Jo, hezky jsem si intelektuálně zaonanoval, dokázal jsem si, že to dokážu (bez toho, abych nad tím seděl dvě hodiny denně) a cítil se heroicky. Toť vše. Netvrdím, že to něco nemůže dát někomu jinýmu, ale pro mě to byla jenom úplně čistá onanie. (A pro jistotu ještě jednou dodávám: pana profesora mám ve velké úctě, není to nic osobního proti němu).

A jestli mi tady nějakej chytrák začne vykládat, že jsem se tím naučil "abstraktně myslet" nebo podobný cancy, tak to bych se teda mohl rovnou jako průpravu pro IT učit japonštinu, ne?

Nebo co takhle učit se do hloubky něco, čím se opravdu budu v budoucnosti zabývat? To by mi jako "cvičení abstraktního myšlení" nemohlo sloužit?!


Jakub Galgonek

Re:VŠB obor výpočetní matematika
« Odpověď #35 kdy: 05. 10. 2012, 08:50:08 »
Impaktovany clanek (pripadne v databazi Scopus) je podminkou ziskani Ph.D na FEI VSB (http://www.fei.vsb.cz/cs/okruhy/veda-a-vyzkum/odborna_cinnost.html)

Mít publikaci ve Skopusu je (mnohem) snažší než mít impaktovaný článek. Mimochodem, můj školitel (na MFF UK) "vyhodil" každého doktoranda, který neměl po prvním roce publikaci.

Jakub Galgonek

Re:VŠB obor výpočetní matematika
« Odpověď #36 kdy: 05. 10. 2012, 09:05:44 »
Nebo co takhle učit se do hloubky něco, čím se opravdu budu v budoucnosti zabývat? To by mi jako "cvičení abstraktního myšlení" nemohlo sloužit?!

Jak už tady zaznělo:

Na špičkových školách se studenti učí, jak vymýšlet zítřejší technologie, na praktických školách se studenti učí, jak používat technologie dneška.

Pokud se třeba v budoucnu nechystáte vyvíjet zcela nový programovací jazyk, tak vám úvodní kurs do teorie formálních sémantik programovacích jazyků asi opravdu k ničemu nebude. Pokud se chcete zabývat technologiemi dneška, chctělo to asi zvolit školu, co je zaměřena méně vědecky.

Rax

Re:VŠB obor výpočetní matematika
« Odpověď #37 kdy: 05. 10. 2012, 09:15:48 »
FI MUNI patří ke špičce v Česku, takže světově prestižní školou myslíte jistě nějaké skutečně prestižní zahraniční školy.

Na špičkových školách se studenti učí, jak vymýšlet zítřejší technologie, na praktických školách se studenti učí, jak používat technologie dneška.

Nicméně to, že nemají ze školy tak dobře osahané současné technologie - to většinou doženou v praxi za rok.

Jediná VŠ z ČR kterou znají v zahraničí je UK. A zatím všechno co mě přišlo pod ruce z MFF UK mělo výkon v praxi IT horší než lidé z ČVUT, ZČU a podobně, není to o lidech, ale o tom že mnoho teorie a málo praxe.

Školy samozřejmě z finančních důvodů nemají ani na současné technologie, nemají na to ani lidi a už vůbec na to není prostor ve výuce. A i když dostanou grant a mohou si vyhodit z kopýtka, tak studenti denního prezenčního studia se k tomu stejně nedostanou, protože grantů je málo a akademiků hodně, možná něco zbude na postgraduální studenty. A absolventi nedostávají velký plat za papír o absolvování, ale za to že při studiu chodili roky brigádničit do velké firmy spřátelené se školou a mají tak léta praxe, papír dneska díky inflaci titulů nikoho moc nebere.

Chybějících třeba 5 let praxe se nedá dohnat za 1 rok, to je oblíbený omyl, nelze 10 000 hodin zkušeností získat za 2 000 hodin.

Re:VŠB obor výpočetní matematika
« Odpověď #38 kdy: 05. 10. 2012, 09:19:08 »
Pokud se třeba v budoucnu nechystáte vyvíjet zcela nový programovací jazyk, tak vám úvodní kurs do teorie formálních sémantik programovacích jazyků asi opravdu k ničemu nebude. Pokud se chcete zabývat technologiemi dneška, chctělo to asi zvolit školu, co je zaměřena méně vědecky.
No ale o tom to právě je! Kurnik tady se furt šermuje s tím, jak se člověk naučí abstraktně myslet a zjevně se nenaučil být schopen pochopit triviální fakt: MU chrlí nějakých sto nebo kolik absolventů ročně. NIKDO z nich se nebude živit vymýšlením programovacího jazyku zítřka. (kromě pár bláznů, co ve školní onanii budou pokračovat onanováním si nad vlastním jazykem...) NIKDO z nich nebude ověřovat formální správnost programů pro řízení Mars Roveru. Naopak VŠICHNI budou někde programovat, spravovat sítě, spravovat databáze, vytvářet GUI. Teda kromě těch, kteří zůstanou na škole. To je ale trochu jiný příběh...

Znám x lidí, kteří na MU studovali matematiku a jsou teď šťastní jako želvy, že můžou programovat v C# nebo spravovat unixový servery.

Jistě, zepár lidí se za ty roky možná upíchlo někde, kde ty formální znalosti opravdu uplatní. Imho ale není potřeba stavět studium na něčem, co využije drtivá menšina.

Re:VŠB obor výpočetní matematika
« Odpověď #39 kdy: 05. 10. 2012, 09:32:49 »
Mimochodem, můj školitel (na MFF UK) "vyhodil" každého doktoranda, který neměl po prvním roce publikaci.
Ve vší úctě, tímhle jsi chtěl říct co? Tohle je přece jeho práce. Pokud někdo není během roku schopen vyprodukovat něco, co se dá publikovat, co teda ten rok dělal? Vařil docentům kafe? Nejrůznějších konferencí jsou mraky a na některé z nich něco publikovat není žádný heroický výkon.

To je jako dávat do placu historku, že nějaká firma vyhodí každýho programátora, co za rok nic nenaprogramoval.

Jakub Galgonek

Re:VŠB obor výpočetní matematika
« Odpověď #40 kdy: 05. 10. 2012, 09:45:17 »
Mimochodem, můj školitel (na MFF UK) "vyhodil" každého doktoranda, který neměl po prvním roce publikaci.
Ve vší úctě, tímhle jsi chtěl říct co? Tohle je přece jeho práce.

Tím jsem sděloval fakt. Někdo tu psal o podmínkách na FEI VSB, já zase přihodil něco o podmínkách na MFF UK.

Nejsem PHD

Re:VŠB obor výpočetní matematika
« Odpověď #41 kdy: 05. 10. 2012, 09:54:19 »
Jediná VŠ z ČR kterou znají v zahraničí je UK.
To je zcela nesmyslná paušalizace.

Citace
A zatím všechno co mě přišlo pod ruce z MFF UK mělo výkon v praxi IT horší než lidé z ČVUT, ZČU a podobně, není to o lidech, ale o tom že mnoho teorie a málo praxe.
Moje zkušenost je zcela opačná - je to o lidech. A MFF je statisticky lepší minimálně v tom, že tam chodí mnohem méně studentů s cílem, tím nějak proplout, nějak to proflákat a tak.

Citace
Školy samozřejmě z finančních důvodů nemají ani na současné technologie, nemají na to ani lidi a už vůbec na to není prostor ve výuce. A i když dostanou grant a mohou si vyhodit z kopýtka, tak studenti denního prezenčního studia se k tomu stejně nedostanou, protože grantů je málo a akademiků hodně, možná něco zbude na postgraduální studenty. A absolventi nedostávají velký plat za papír o absolvování, ale za to že při studiu chodili roky brigádničit do velké firmy spřátelené se školou a mají tak léta praxe, papír dneska díky inflaci titulů nikoho moc nebere.

Chybějících třeba 5 let praxe se nedá dohnat za 1 rok, to je oblíbený omyl, nelze 10 000 hodin zkušeností získat za 2 000 hodin.

Tak asi budete velmi překvapen, ale absolventi skutečně špičkových škol (kteří jak už jsem psal, bývají velmi dobří a špičkové firmy jim nabízí velké platy) vůbec nemívají praxi. A je to i logické - když krucinál jednou platíte šílené školné (a je jedno, jestli ze svého, nebo z nějakého stipendia) a když jste na místě, kde je kolem spousta špičkových lidí a kolem sebe máte dosažitelné skvěle vybavené laboratoře, tak toho využíváte - a všechn čas věnujete škole, abyste se toho naučil co nejvíc (nad rámec osnov).
Kdybyste jakožto čerstvý absolvent třeba Stanfordu dělal pohovor do nějaké špičkové firmy, tak by se na vás dívali hodně divně, kdybyste se chlubil, že jste při studiu každý pracovní den věnoval 8 hodin chození do práce, kde jste bouchal e-shopy, nebo něco takového.
Všichni studenti pochopitelně ze školy umí dost prakticky programovat, aby všechny své teoretické poznatky dokázali nakódovat. Že takový absolvent neumí třeba jednat se zákazníkem a nemá prakticky osahané, které IE6 hacky jsou lepší, než jiné? To je fakt detail a to za ten rok opravdu dožene.

Ano, školy v Česku nejsou tak náročné, aby se při nich nedalo pracovat a většinou ani nenabízejí tolik, aby člověk těch "volných" 8 hodin denně trávil tam - a zaměstnavatelé s tím počítají a naopak se divně dívají na člověka, co při studiu praxi nezískal. Ale že by někdo chtěl vysokoškoláky proto, že mají 5 let praxe, to je fakt nesmysl. Nemluvě o tom, že neznám nikoho, kdo celé VŠ studium na těžké české škole pracoval na plný úvazek. Řekl bych, že průměrný student těžké školy pracoval tak od třeťáku na poloviční úvazek (s tím, že někdo začal dříve, někdo později, někdo pracoval na větší úvazek někdo na menší...).

Uvědomte si, že spousta těch praktických zkušeností, které nabere v praxi ten hypotetický student prvního ročníku, bude za 5 let zcela zastaralých. Zmínil jsem IE6 hacky. Cože? Kdo dneska ještě dělá weby pro IE6? K čemu je, že v tom někdo před 5 lety měl dobrou zručnost? A že nějaký balík je nekompatibilní s nějakou verzí nějakého OS a řeší se to nějakým workaroundem? Jak moc chybí současnému absolventovi, že to neví, když se s tím v praxi už nesetká?
To porovnání čísel, jaké jste předvedl, nemá smysl.

Rax

Re:VŠB obor výpočetní matematika
« Odpověď #42 kdy: 05. 10. 2012, 10:30:11 »
A je to i logické - když krucinál jednou platíte šílené školné (a je jedno, jestli ze svého, nebo z nějakého stipendia) a když jste na místě, kde je kolem spousta špičkových lidí a kolem sebe máte dosažitelné skvěle vybavené laboratoře, tak toho využíváte - a všechn čas věnujete škole, abyste se toho naučil co nejvíc (nad rámec osnov).

Všichni studenti pochopitelně ze školy umí dost prakticky programovat

Řekl bych, že průměrný student těžké školy pracoval tak od třeťáku na poloviční úvazek (s tím, že někdo začal dříve, někdo později,

Uvědomte si, že spousta těch praktických zkušeností, které nabere v praxi ten hypotetický student prvního ročníku, bude za 5 let zcela zastaralých.

Nikde na světě nedostane absolvent bez praxe nástupní plat 10 000 USD jen tak za hlavičku na papíře i kdyby školné stálo jako ugatti Veyron. Rozumné školy proto kooperují s velkými firmami a mají práci na firemních praktických záležitostech již ve studijním plánu. Proto student Standfordu zdánlivě nemusí chodit na brigádu. Tohle u nás zatím prakticky neexistuje.

Tak to není pravda ani omylem.

Na plný úvazek to jistě nejde, ale nějaká praxe je nutná a žádoucí.

Tady nejde o nějaké hacky, tady jde o neznalost tak základních věcí jako práce s TCP/IP a to se tak často nemění.

mikrom

Re:VŠB obor výpočetní matematika
« Odpověď #43 kdy: 05. 10. 2012, 10:31:18 »
...
Dneska už si pochopitelně z toho předmětu nepamatuju vůbec nic, takže i kdybych ty tehdejší znalosti chtěl využít, musím se to naučit celý znovu.
...
A jestli mi tady nějakej chytrák začne vykládat, že jsem se tím naučil "abstraktně myslet" nebo podobný cancy, tak to bych se teda mohl rovnou jako průpravu pro IT učit japonštinu, ne?
...
;D
Aj ja som kedysi dopadol podobne u tejto usmievavej pani
http://www.dcs.fmph.uniba.sk/~pardubska/
Vyletel som u nej zo skusky v poslednom rocniku. Tym padom som si musel o rok predlzit cele studium. Dalsi rok som skusku urobil a skolu dokoncil popri zamestnani.
Vtedy to bola pre mna dost velka tragedia, teraz sa uz nad tym iba usmievam: Geez, it's been 20 years
Bol to pre pre mna predmet bez praktickeho vyznamu a nebavilo ma to. Dalo mi to ale skusenost, ze v zivote mi nikto nic neda zadarmo.

pascal

Re:VŠB obor výpočetní matematika
« Odpověď #44 kdy: 05. 10. 2012, 10:43:21 »
Hold, MFF UK a FI MU jsou vedecky zamerene fakulty/skoly, proto je i jejich intelektualni narocnost vysoka. Takove skoly mame v CR jen dve, tak si jich vazme! :) ...
Kdyz se nekdo hlasi na jednu z techto fakult, musi preci predpokladat, ze chce pracovat NEJMENE ve vyvoji (a ted nemam na mysli weby, ale neco sofistikovanejsiho) nebo vyzkumu. Kdyz chce nekdo delat webdesignera, nepujde preci na tyto dve fakulty, ne? To by bylo trochu na hlavu ;).