Program pro call centrum - diplomka?

Rishare

Program pro call centrum - diplomka?
« kdy: 24. 09. 2012, 15:27:53 »
Mensi firma sidlici v Bruntale je nespokojena se stavajicim programem, ktery predhazuje zamestnancum telefonni cisla, iniciuje hovor, uklada hovory a zapisuje vysledky hovoru. Hlavnim problemem stavajiciho reseni je nemoznost rozsireni o dalsi pocitace. Telefonni cisla jsou importovana do systemu z excelu, na win serveru bezi sql server. Kazdy zamestnanec ma svuj ucet. Firma by uvitala, kdyby reseni vyuzivalo stavajici HW, ale neni to nutnou podminkou.

Dle meho nazoru zvladne projekt i sikovny student VS za mesic az dva, firma je ochotna projekt vest jako diplomovou/bakalarskou praci a za funkcni program nabizi odmenu 10.000,- Kc. V pripade cesty za konzultaci do Bruntalu jsou ochotni cestu programatorovi zaplatit.
« Poslední změna: 24. 09. 2012, 19:56:35 od Petr Krčmář »


X125

Re:Program pro call centrum. Diplomka?
« Odpověď #1 kdy: 24. 09. 2012, 15:36:43 »
Nějaký studentík levně spatlá a ono to bude fungovat. Problém ale nastane v okamžiku, kdy firma za čas zjistí, že chce udělat nejakou změnu nebo opravit chybu. Student bude dávno v prachu, a co teď? Nepřehledný zdrojový kód, neúplná dokumentace....

Re:Program pro call centrum. Diplomka?
« Odpověď #2 kdy: 24. 09. 2012, 15:38:44 »
Neúplná dokumentácia? Za 10 000 tipujem skôr žiadna dokumentácia

Mejvas

Re:Program pro call centrum. Diplomka?
« Odpověď #3 kdy: 24. 09. 2012, 16:00:06 »
V tomto oboru je nejvic projektu odsouzenych k nezdaru ve chvili, kdy nekdo pojme podezreni, ze to zvladne i sikovny student VS :)

Joe King

Re:Program pro call centrum. Diplomka?
« Odpověď #4 kdy: 24. 09. 2012, 16:55:39 »
Tak podle popisu by tohle melo by tak na bakalarku, ale rozhodne ne na diplomku - tedy pokud mi v zadani nejaka vyznamna cast neunika nebo nase skolstvi nejak extra hodne nekleslo.

Co se tyce kvality zpracovani, tak bych rekl, ze hodne zalezi na koho narazi. Muzou najit nekoho sikovneho, kdo tu odmenu vezme jenom jako prilepseni (jinak by za diplomku nic nedostal) a hodiny na tom stravene bude brat jako investovane do te "diplomky". Nebo taky narazi na nekoho, kdo neco splaca, na predvedeni to nejak da do kupy a po 14 dnech se to rozsype a nikdo nebude vedet co s tim dal. Otazkou jen je kolik tech sikovnych neco takoveho hleda - a nevytvori to pro soucasneho zamestavatele, ... .

Na druhou stranu (sice to zadani neni nejak extra presne) si myslim, ze s taxou co jsem si uctoval co by student by se to za ten budget v nejake zakladni verzi dalo zvladnout.

Hlavne by me zajimalo jak caste/klicove je pro firmu vyuziti toho systemu? Jestli je to pro ni nejaky klicovy system nebo jen utilitka, kterou jednou za cas spusti pri nejake akci. Osobne bych touto cestou zadani sel jen v pripade, ze bych potreboval nejaky jednorazovy nebo vyjimecne pouzivany programek.



karda

Re:Program pro call centrum. Diplomka?
« Odpověď #5 kdy: 24. 09. 2012, 17:04:57 »
V tomto oboru je nejvic projektu odsouzenych k nezdaru ve chvili, kdy nekdo pojme podezreni, ze to zvladne i sikovny student VS :)
V tom bych problém neviděl. Naprogramování takového systému nevyžaduje VŠ znalosti. Spíš jde o to, že takový systém nepůjde zvládnout v jednom člověku za 2 měsíce a už vůbec ne za 10000. Při rozumné studentské hodinové 150/h sazbě to vychází na 70 hodin. V tu dobu toho moc naprogramovaného nebude, protože člověk sotva skončí s tím aby zjistil co má vůbec dělat.

Míra

Re:Program pro call centrum. Diplomka?
« Odpověď #6 kdy: 24. 09. 2012, 17:20:16 »
Mensi firma sidlici v Bruntale je nespokojena se stavajicim programem, ktery predhazuje zamestnancum telefonni cisla, iniciuje hovor,...
Jen na to vezměte studentíka za desítku, aspoň ten soft nebude stát za nic a budete méně otravovat lidem život... Podle popisu totiž soudím, že jde o systém, který aktivně otravuje lidem život.
Pokud se pletu, a jde o něco přínosného, tak to udělejte pořádně a nepytlíkujte to. Tím neříkám, že šikovný student, který bude dál systém udržovat, by to nezvládl. Ale bývá problém právě s tou kontinuitou.

koll

Re:Program pro call centrum. Diplomka?
« Odpověď #7 kdy: 24. 09. 2012, 19:09:41 »
Nevím, co vše je potřeba, ale podle mě je 10 000,- tak maximálně na konzultaci. Nedovedu si představit, že by někdo za to i něco udělal. Co přibližně tam bude potřeba? Zní to docela komplexně a cenu bych odhadoval minimálně na desetinásobek, spíše ale více.

Chlup

Re:Program pro call centrum. Diplomka?
« Odpověď #8 kdy: 24. 09. 2012, 19:27:48 »
A tohle je milí studenti ukázkový příklad pasti.
Zákazník má nějaký fungující program, ale nemůže ho nasadit na více počítačů. Proč? Nějaké HW omezení? Možná - spíše se ale bude jednat o licenční omezení, takže zákazník nejspíš nebude ochoten zaplatit tolik, kolik je obvyklá cena - tomu nasvědčuje i nabízená cena, ale k tomu později.
Zákazník nejspíš nebude ani vědět, jak detailně program funguje - okamžitě ale pozná, že program funguje jinak, než ten starý. A to bude považovat za vážnou chybu. A to pozná to okamžitě - to znamená okamžitě poté, co si to vyzkouší - s nějakým jasným zadáním předem nelze počítat. Pokud nějaké zadání předem bude a program ho bude splňovat, ale ukáže se, že oni chtěli vlastně něco jiného, tak je to chyba programu a programátora, že je na to neupozornil, že oni vlastně chtějí něco jiného.

Zákazník má spoustu dat ve stávající databázi. Nejspíš sám přesně neví co a jak se mu tam ukládá. Ale rozhodně bude požadovat, aby nový program pracoval se starými daty na první dobrou. Dump databáze vám vydat odmítnou (a pojmou podezření, že jim chcete udělat něco strašného), ale snad tam pracuji někdo alespoň trochu IT sběhlý a ten vám to nějak neoficiálně vydá.

Zatím není vůbec jasné, jak má to telefonování fyzicky probíhat - jestli si každé PC obsluhuje vlastní analogový modem, kterým volá. Nebo jestli každé PC vytváří TCP nebo UDP spojení do firemní digitální ústředny, ale to jsou detaily, telefonovat umí přece každý.

Program musí fungovat na všech verzích windows, které ve firmě jsou a v budoucnu budou. Což obvykle není problém, dokud se neukáže, že na některých starých počítačích běží windows 98/ME a oni vám tvrdili, že nejstarší jejich windowsy jsou XP SP2/3.

Zákazník nabízí 10 000 Kč, což jak tu už někdo rozpočítal odpovídá tak 70 hodinám při levné studentské sazbě. Ale je velmi pravděpodobné, že skutečný čas strávený tímhle bude mnohem větší. Nemluvě o tom, že studenti, kteří jsou schopni takovýto projekt samostatně (!) dotáhnout do konce (!), berou obvykle víc, než 150 Kč/hod.

V průběhu realizace se zjistí, že je nutno nahradit nejenom "operátorský" program, ale i "manažerský" program, který z databáze komplikovaně (tedy pomocí pravidel, která není nikdo schopen smysluplně sepsat) doluje data a nějak je prezentuje a vyhodnocuje a exportuje a kdovíco. Jenže je krize, vyčleněné peníze jsou 10 000 Kč a musí se to vejít do toho.

Zákazník velkomyslně nabízí proplacení cesty do sídla v případě konzultace. Zákazník si zřejmě vůbec neuvědomuje, že takový program se bude také nasazovat - a to nasazování (odladění na jejich podmínky a jejich HW/SW) také nějakou dobu potrvá. A jelikož si student neudělá sám žádné větší testy, tak to nasazování bude vyžadovat zkušební provoz u kterého bude studentík sedět a bude několik dní chrlit hotfixy.

Na druhou stranu - zákazník nejspíš oželí opravdovou dokumentaci. Ale to je velmi chabá náplast v téhle jinak velmi nebezpečné pasti na nebohého studenta, který netuší, do čeho půjde :-)

Třeba to tak vůbec není a ve všem se pletu. Třeba. Ale tohle je prostě první věc, která mne napadla, když jsem si přečetl, že "hledáme studentíka za 10 000" :-).

Lol Phirae

Re:Program pro call centrum. Diplomka?
« Odpověď #9 kdy: 24. 09. 2012, 19:44:44 »
Mensi firma sidlici v Bruntale je nespokojena se stavajicim programem ... a za funkcni program nabizi odmenu 10.000,- Kc. V pripade cesty za konzultaci do Bruntalu jsou ochotni cestu programatorovi zaplatit.

Je to drsný kraj,  kde se vedle lovu březích laní koná legendární běžecký závod Silážní střela. Nejšťastnější období zažil Bruntál v roce 1964, kdy armáda experimentálně přidávala LSD do vodovodního řadu. Cesta do Bruntálu trvá něco mezi šesti a třiceti hodinami. Záleží na tom, jestli je období dešťů. A to je v Bruntále celý rok. Tedy kromě dubna dva (tak místní říkají červenci).

 ::) ;D

jehovista

Re:Program pro call centrum - diplomka?
« Odpověď #10 kdy: 24. 09. 2012, 20:55:35 »
Za deset tisic to tak mozna nekdo zanalyzuje a navrhne reseni.

KapitánRUMFree

Re:Program pro call centrum. Diplomka?
« Odpověď #11 kdy: 24. 09. 2012, 21:24:03 »
............

Naprosto, ale naprosto přesně.

IMHO:
- týden tam jezdit a ujasňovat si zadání
- týden tam jezdit a opravovat stávající kód
- prozkoumat obsah stávající DB a napasovat na to vlastní objekty = cca týden práce, pokud to samozřejmě není jedna plochá tabulka
- hrát si s vytáčením, pokud se nejedná o naprosto generický HW, je další týden
- uspokojivě vyřešit mnohonásobné přístupy, aby stejné číslo nemohlo vytočit pět lidí naráz/po sobě = 1 den pokud je zkušený
Ale ano, když nepočítám tohle, tak to určitě půjde napsat za 14 dní  ;D

App, s tzn. šikovnými studenty mám jen ty nejhorší zkušenosti.
Klidně bych jim tedy svěřil systém pro evidenci SPZ na recepci, určitě ne životně důležitý systém, bez kterého se firma neobjede.

Re:Program pro call centrum - diplomka?
« Odpověď #12 kdy: 24. 09. 2012, 21:47:33 »
za desitku bych vam tam mohl dojet a rict, ze to za desitku asi tezko. na vic nemate budget. chudak vul kterej sedne na lep (tipuju nejakej gymplak z tamniho kraje aby mel o vikendu na pivko kdyz vodku nemuze)
Děkuji za možnost editace příspěvku.

Trident

Re:Program pro call centrum - diplomka?
« Odpověď #13 kdy: 24. 09. 2012, 22:15:04 »
Mensi firma sidlici v Bruntale je nespokojena se stavajicim programem, ktery predhazuje zamestnancum telefonni cisla, iniciuje hovor, uklada hovory a zapisuje vysledky hovoru. Hlavnim problemem stavajiciho reseni je nemoznost rozsireni o dalsi pocitace. Telefonni cisla jsou importovana do systemu z excelu, na win serveru bezi sql server. Kazdy zamestnanec ma svuj ucet. Firma by uvitala, kdyby reseni vyuzivalo stavajici HW, ale neni to nutnou podminkou.

Dle meho nazoru zvladne projekt i sikovny student VS za mesic az dva, firma je ochotna projekt vest jako diplomovou/bakalarskou praci a za funkcni program nabizi odmenu 10.000,- Kc. V pripade cesty za konzultaci do Bruntalu jsou ochotni cestu programatorovi zaplatit.
Podle popisu na to nemate a nevite ktera bije. Vzdejte to. A to predpokladam ze mate nejakou otevrenou(tim myslim s dostupnou dokumentace) jednoduchou ustrednu nebo nejaky open source ip softswitch. Nejsem sice analytik ale evidentne to info je ze ctvrte ruky. Takze my vlastne nevime jake jsou toky dat, co odkud kam jde, jak maji vypadat statistiky, co chce videt operator a co manazer.
Pokud nekdo vidi jako hlavni problem nemoznost si zaplatit vic pocitacu(a asi jich nebude hodne kdyz je to mensi firma) a misto toho vymysli takove bejkarny, tak nema na svem miste co delat. To je reseni "Nechci slevu zadarmo!".

Lenin POWER!

  • ****
  • 434
  • Nekecat a delat!
    • Zobrazit profil
    • Tribut Leninovi
    • E-mail
Re:Program pro call centrum - diplomka?
« Odpověď #14 kdy: 24. 09. 2012, 23:27:28 »
Vyborna prilezitost si na vlastni kuzi zkusit co to obnasi udelat od zacatku do konce projekt. Jdete do toho.

Vetsina lidi ceka cely zivot na prilezitost ktera nikdy neprijde. Kdyz je motivuju aby byli aktivni tak rikaji: to se mi nevyplati.