Program pro call centrum - diplomka?

Chlup

Re:Program pro call centrum - diplomka?
« Odpověď #15 kdy: 24. 09. 2012, 23:47:57 »
Vyborna prilezitost si na vlastni kuzi zkusit co to obnasi udelat od zacatku do konce projekt.
To je pravda. Ale existují méně drastické způsoby, jak dělat sám projekt od začátku do konce. A hlavně neobnáší jako vedlejší efekty takové věci jako nedodělaná diplomka a značně zkomplikované a prodloužené dokončení školy.

Telefonování není můj byznys, ale IMHO je úplný nesmysl začít takovýhle systém programovat sám z ničeho. Existují firmy, co programy pro call centra vyvíjejí roky. A za zlomek ceny vývoje celého nového systému (a pochopitelně mnohonásobek té legrační nabízené částky) přiohnou své hotové řešení potřebám konkrétní firmy.


wix

Re:Program pro call centrum - diplomka?
« Odpověď #16 kdy: 25. 09. 2012, 06:49:28 »
Ty pozadavky a 10000 to ma byt vtip??.u firmy zaplati 10 za to ze se s nima o tom jen pobavi pripadne za nejakou studii.to se nevyplati ani studentovi..nenavidim tyhle lidi co si mysli ze v IT se da vse za par korun...tohle ale napachali lidi co implementuji open source za 5000 a lidi si pak vseobecne mysli ze aplikace na miru je za 10..strasna doba! adekvatni cena zacina nekde na 100000 a to jsem kompletni pozadavky zatim nevidel.a jestli to nekdo udela za 10 tak smekam:)

Re:Program pro call centrum - diplomka?
« Odpověď #17 kdy: 25. 09. 2012, 07:23:42 »
Vyborna prilezitost si na vlastni kuzi zkusit co to obnasi udelat od zacatku do konce projekt. Jdete do toho.

Vetsina lidi ceka cely zivot na prilezitost ktera nikdy neprijde. Kdyz je motivuju aby byli aktivni tak rikaji: to se mi nevyplati.
lenine, ta cena nebyla v tvoji měně ale nasi. teda to tak vypada.
Děkuji za možnost editace příspěvku.

Re:Program pro call centrum. Diplomka?
« Odpověď #18 kdy: 25. 09. 2012, 07:39:01 »
A tohle je milí studenti ukázkový příklad pasti.
....

Amen! Každé slovo sväté.

none_

Re:Program pro call centrum - diplomka?
« Odpověď #19 kdy: 25. 09. 2012, 11:02:15 »
Něco podobného jsem také zažil. Byla to bakalářka. První zadání stejně strohé. Následně rozšířené majitelem firmy (poučení první - nikdy nevěřte managementu). Analýza, implementace, rychlé testy, úspěšná obhajoba a nasazení do testovacího provozu. První požadavky na úpravy, víceméně symbolické. Domluva na další spolupráci. První schůzka s pracovníky (poučení druhé - nikdy nevěřte pracovníkům) a zjištění, že aplikace je sice krásná, ale nedělá to, co by měla. VELKÉ předělání. Aplikace ve stavu: ano, funguje to, ale mělo by to umět ještě tohle... Tento stav se neměnil s přibývajícími verzemi, pouze se objevovaly další improvment-y... Po víc jak dvou letech oba programátoři tak akorát otrávení a projekt zamířil k šípku. Poslední veze před 2 lety, následně asi nákup nějakého komerčního řešení.:D

Ale i tak to stálo firmu víc než 10 000.


Wabi

Re:Program pro call centrum - diplomka?
« Odpověď #20 kdy: 25. 09. 2012, 12:13:34 »
Lenin má pravdu - ta zkušenost začít něco od začátku a dotáhnout to do provozuschopného stavu je k nezaplacení. Ono doladit všechny stavy, když jste zvyklí ze školi na povětšinou "předpokládejte validní vstup", to dá nemalou práci. Navrhnout správně architekturu nebo UI to je taky kapitola sama o sobě. Začít něco dělát "od nuly", to násobte časové odhady 4x a více.

Ale jelikož už podobnou zkušenost mám (a přiznávám, ne vše šlo jak mělo, především pro mou nezkušenost), znovu bych do toho nešel. Ne za tak malé peníze, ne s návazností na školu. Ne pokud bych se projektu nemohl věnovat full-time. Nerad odvádím špatnou práci.

Souhlasím s tím, jak tu někdo psal, že případný "studentík" by u toho projektu taky mohl zestárnout o mnoho let. Rozsahem dle mého spíše ta diplomka, byť se to asi mnohým nezdá.

Re:Program pro call centrum - diplomka?
« Odpověď #21 kdy: 25. 09. 2012, 12:25:48 »
Souhlasím s tím, jak tu někdo psal, že případný "studentík" by u toho projektu taky mohl zestárnout o mnoho let. Rozsahem dle mého spíše ta diplomka, byť se to asi mnohým nezdá.
Jenom tak na okraj: imho by diplomka měla přece jenom být aspoň trochu vědecká práce. Psát o tom, že jsem něco rutinně naprogramoval, není myslím úplně ideální... Ale na spoustě škol by to v pohodě prošlo, to bohužel jo.

eMko

  • ****
  • 456
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Program pro call centrum - diplomka?
« Odpověď #22 kdy: 25. 09. 2012, 12:27:12 »
Dle meho nazoru zvladne projekt i sikovny student VS za mesic az dva, firma je ochotna projekt vest jako diplomovou/bakalarskou praci a za funkcni program nabizi odmenu 10.000,- Kc. V pripade cesty za konzultaci do Bruntalu jsou ochotni cestu programatorovi zaplatit.

Jakou cestu byste do Bruntále platili? Bruntál se skloňuje podle vzoru "p**el" ... ok, uznávám, velmi nemístná sranda, ale faktem je, že je to hodně z ruky a nevedou tam pořádné koleje (trať Olomouc - Krnov je ... opravdu zážitek) => dopravní dostupnost pouze autem. Cesta autobusem je (nebo aspoň svýho času byla) celkem urtpení jak od Olomouce, tak od Šumperka a Opavy. A např. pravidelně několikrát do měsíce jezdit z Brna/Ostravy do Bruntálu autem přidá značnou část k tomu 10k rozpočtu.

Co se týče dělání bakalářky pro firmu ... má s tím Vaše firma zkušenosti? Je kolem toho spousta papírování a jednání se školou - jasné zadání musí být známé dopředu ("tyjo, tohle potřebujem jinak a ještě se musí udělat tohle a tohle" nepřipadá v úvahu) , část BP je vždy teoretická (což firmu zajímat nebude) a jsou tam celkem restriktivní licence. Počítejte s tím, že škola si bude taky chtít ukousnout svůj kousek koláče, pokud za to student dostane zaplaceno (i když to se dá obejít). Každopádně dohadování se se školou musí absolvovat firma - další vícenáklady a ne zrovna malé.

Jo a z čeho máte odhad, že to "šikovný" student zvládne za měsíc až dva? Pokud počítám měsíc = 160 hodin, pak ta odměna vychází na 30-60Kč na hodinu. Za to si šikovného studenta IT nekoupíte ani náhodou. Při odměně 150Kč/h to vychází na cca 65 hodin. Za tak krátký čas se popsaný systém zcela určitě stihnout nedá ... leda, že by těch 65 hodin bylo čistě programování samotného programu a věci pro komunikaci s telefony, datové schema a podobné krávoviny byly dobře připraveny dopředu a nasazení + testování se udělalo v rámci víceprací.

Radim

Re:Program pro call centrum - diplomka?
« Odpověď #23 kdy: 25. 09. 2012, 14:14:26 »
Něco podobného jsem také zažil. Byla to bakalářka. První zadání stejně strohé. Následně rozšířené majitelem firmy (poučení první - nikdy nevěřte managementu). Analýza, implementace, rychlé testy, úspěšná obhajoba a nasazení do testovacího provozu. První požadavky na úpravy, víceméně symbolické. Domluva na další spolupráci. První schůzka s pracovníky (poučení druhé - nikdy nevěřte pracovníkům) a zjištění, že aplikace je sice krásná, ale nedělá to, co by měla. VELKÉ předělání. Aplikace ve stavu: ano, funguje to, ale mělo by to umět ještě tohle... Tento stav se neměnil s přibývajícími verzemi, pouze se objevovaly další improvment-y... Po víc jak dvou letech oba programátoři tak akorát otrávení a projekt zamířil k šípku. Poslední veze před 2 lety, následně asi nákup nějakého komerčního řešení.:D

Ale i tak to stálo firmu víc než 10 000.
Hm, já jsem projekty svého času dělal.
Kdybyste věnovali nějaké hodiny pravidlům realizování takových projektů, dneska stačí zadarmo prosurfovat internet a máte to nalezené, tak byste se takových chyb vyvarovali a projekt buď dokončili nebo bez větších ztrát času a energie ukončili včas.
Prostě byla podceněna nebo vůbec nebyla prováděna vlastní dokumentace projektu. To znamená co ten projekt vlastně je, jaké konkrétní věci tam budou, harmonogram realizace projektu do konečného předání atd. Co se týká kontaktu s klientem, jsou nějaké zásady, jak vybrat ve firmě, respektive požadovat tu správnou kontaktkní osobu, jak přebírat konkrétní požadavky z frmy na projekt a vstupní informace pro zpracování projektu  - vždy písemně na základě zápisu , v jednoznačné formě a ve tvaru, který vylučuje složité a neurčité zpracovávávaní projektu . Totéž se týká předávání jednotlivých funkcí počítačového programu - etapy projektu, taky na základě zápisu o předání včetně vyjádření jednoznačného vyjádření zákazníka , jestli konkrétní funkce programu je k  jeho spokojenosti a tudíž je tato část práce hotova nebo co je tam třeba napravit.....A tak dále.....až nakonec kfinálnímu předávání, kdy zákazník vyjádří spokojenost s hotovým funkčním programem , maximálně s nějakými nepodstatnými dodělávkami a opačným směrem míří domluvená finanční částka jako odměna za hotový projekt. Či k finální smlouvě, kdy se hotový program předá plus někdo znalý se třeba zaváže na dalších X let za příslušnou odměnu se o ten program déle starat a implementovat změny.

Jose D

  • *****
  • 901
    • Zobrazit profil
Re:Program pro call centrum. Diplomka?
« Odpověď #24 kdy: 25. 09. 2012, 16:16:57 »
A tohle je milí studenti ukázkový příklad pasti.
..
..

je to tak.. Co zadavatel, nechce se k tomu vyjádřit?  ;)

MK

Re:Program pro call centrum - diplomka?
« Odpověď #25 kdy: 25. 09. 2012, 18:00:37 »
Vzhledem ke kvalite a zpusobu zadani ceka studenta hodne prace s rizenim projektu a s rizenim klientova ocekavani a vubec prosazeni alespon nejakych standardu pri rizeni projektu a komunikaci. Vzhledem k tomu, ze to bude delat pravdepodobne nezkuseny student, tak jenom na techto cinnostech promrha hodne casu. Pokud se to nebude snazit ridit, tak si ho budou ho vodit jak se jim zachce. Odhaduji, ze se bud podari rozumne a v terminu udelat bud projekt, nebo diplomku. Ale spis ani jedno.

KapitánRUMFree

Re:Program pro call centrum - diplomka?
« Odpověď #26 kdy: 25. 09. 2012, 18:22:51 »
Nechtěl bych být v kůži toho, kdo se v takovém kódu bude muset třeba hrabat a něco tam upravovat  ;D

ABC

Re:Program pro call centrum - diplomka?
« Odpověď #27 kdy: 25. 09. 2012, 19:13:43 »
Takováto nabídka by mohla být relevantní pro někoho kdo dělá bakalářku, nechce se zabývat teoretickými od praxe vzdálenými tématy a má nulové zkušenosti s realizací softwarových projektů. Bakalářka by se zabývala projektovým řízením, analýzou, stručně implementací, testováním a jako taková by vlastně tvořila dokumentaci (+ nějakej pro firmu zbytečnej balast navíc). Výsledek by byl nepředvídatelný (v rozsahu velmi dobrý až neuspokojivý). Rozumný vyhotovitel by měl požadovat odborně způsobilého vedoucího (někoho kdo má dostatek zkušeností s projekty podobného rozsahu), aby ušetřil časový fond a neprocházel slepými uličkami. Technické zázemí by bylo také velice žádoucí (nákup literatury, testovací server atp.)

Děkuji nechci, tohle už mám za sebou. Jistou váhu v CV to mít může.

karel

Re:Program pro call centrum - diplomka?
« Odpověď #28 kdy: 25. 09. 2012, 19:53:31 »
Souhlasím s tím, jak tu někdo psal, že případný "studentík" by u toho projektu taky mohl zestárnout o mnoho let. Rozsahem dle mého spíše ta diplomka, byť se to asi mnohým nezdá.
Jenom tak na okraj: imho by diplomka měla přece jenom být aspoň trochu vědecká práce. Psát o tom, že jsem něco rutinně naprogramoval, není myslím úplně ideální... Ale na spoustě škol by to v pohodě prošlo, to bohužel jo.
Ono dost záleží na tom co člověk studuje. Některé VŠ obory jsou prostě hodně prakticky orientované. Třeba v SW inženýrství to může být docela dobré téma, pokud se člověk zaměří na samotný proces vývoje a zkusí na tom třeba zhodnotit nějakou metodiku vývoje. Vědecká práce z toho nakonec může vzniknout. Výsledný program je obvykle jenom přílohou práce, takže v porovnání s textem v práci na něm moc nezáleží (přesně naopak tomu bude u zadavatele :-).

Re:Program pro call centrum - diplomka?
« Odpověď #29 kdy: 25. 09. 2012, 20:03:06 »
Výsledný program je obvykle jenom přílohou práce, takže v porovnání s textem v práci na něm moc nezáleží (přesně naopak tomu bude u zadavatele :-).
No to jo, takhle v poho. Ale přišlo mi, že zadavatel se tváří, jakoby to byly dvě mouchy jednou ranou... To těžko.