Linux nejde bootovat po čisté instalaci

Magicmaster

Linux nejde bootovat po čisté instalaci
« kdy: 15. 09. 2012, 20:33:13 »
Zdravím. Jsem s linuxem začátečník, ale chtěl bych se naučit víc, takže jsem se ho rozhodl nainstalovat vedle windows. Chci mít tyhle dva systémy úplně odděleně, takže na SSD (disk1) mám Windows, na HDD (disk2) bych chtěl mít kubuntu. Vůbec do sebe nemíchat bootloadery, ale nabootovat systém podle toho, který disk vyberu v biosu jako bootovací.

Předpokládal bych, že by to mělo být jednoduché - prostě odpojím disk1 a připojím kompletně smazaný disk2, takže to bude vypadat, jako kdyby to bylo úplně čisté PC. Nainstaluju systém a mělo by to běhat. Tohle jsem ale udělal a z disku bootovat vůbec nejde. Chvíli je jen černá obrazovka a potom se přejde na další bootovací médium v pořadí.

Pro jistotu jsem zkusil na disk nainstalovat Win7 a ty fungují naprosto bez problémů. Disk jsem smazal a inicializoval jako GPT programem EASEUS Partition Master, nevytvářel jsem žádné partitiony, všechno si vytvořil sám instalační program.

Je třeba něco nějak nastavit, aby se disk jevil jako bootovatelný? Hledal jsem poměrně dlouho, ale tenhle problém mi nic vyřešit nepomohlo. Rád poskytnu víc informací, když bude třeba, teď nevím co víc napsat.
Díky

JardaP .

• 11 064
    • Zobrazit profil
Re:Linux nejde bootovat po čisté instalaci
« Odpověď #1 kdy: 15. 09. 2012, 21:04:53 »
GPT neznam, ale po staru se nastavoval na bootovacim oddilu priznak boot. To by ale asi mel udelat instalacni program.

Zabootoval bych nejake live distro a z nej patral, co se na tom disk stalo. Jak byl instalatorem rozdelen, jestli tam je nejaky boot flag, pokud se to na GPT vztahuje... A jaky je konfigurak Grubu nebo Lilo nebo co tam mate.

Pavel 'TIGER' Růžička

« Odpověď #2 kdy: 15. 09. 2012, 21:25:25 »