Zda se ze moje pointa se ztratila v tom samem o cem pointa byla. Ano, velice dobre si uvedomuji ze na VS existuji nekteri vyucujici, kteri nejsou prilis kompetentni, neumi ucit a nebo maji jinou vadu. Pan KapitanRUM tvrdi ze je to 50%, ja nejsem vseved, ale z vlastni zkusenosti odhaduji na CVUT mozna 5%, na MFF UK pod 1%. Opakuji ze mluvim o NESCHOPNYCH lidech, ne o lidech, ktere nemaji studenti radi. A i kdyby jich bylo 50%, stale je to 50% kteri jsou schopni a maji vas co naucit.
Poznal jsem mnoho vyucujicich/zkousejicich kteri byli VYRAZNE neoblibeni. Ve vetsine pripadu to ovsem nebylo jejich hlouposti, neschopnosti, nebo zastaralosti toho co vykladali, ale spise tim, ze studenti nechodili na jejich prednasky a neucili se na zkousku. Je to jiste znamka punku, prijit na zkousku a nic neumet, ale znacne mi vadilo kdyz zaslouzene vyhozeni studenti (kteri se naucili mozna 10% probirane latky a doufali v zazrak) zacali nadavat na zkousejiciho ze je to "hajzl", "svine" a nebo ze "tak jak to uci se to uz 100 let nedela!". Jedinym faktem je ovsem to, ze na zkousku prisli nepripraveni a kdyz prokazali neumi to co bylo pozadovano, byli pravem vyhozeni.
Vim ze to tak je hlavne proto, ze mi svedomi nikdy nedovolilo jit na zkousku aniz bych se dotycny predmet naucil tak dobre jak to jen slo, bez ohledu na to co jsem si o nem myslel. Prekvapive jsem mel od "hajzlu" a "svini" stejne dobre znamky jako od ostatnich. A napoprve.
Proto me povidani o "horach hlouposti" take velmi urazi, protoze i kdyz uroven ceskych VS neni oslnujici, a naprosta vetsina jejich absolventu maji uroven znalosti a schopnosti vyrazne vyssi nez je prumer populace. Tim nerikam ze neexistuji vyjimky, a ze neexisuje neschopny a hloupy absolvent, nebo ze neexistuje genialni clovek ktery nema ani maturitu. Ale budme realiste a nehovorme o vyjimkach. Prestoze vyjimky existuji, VETSINA absolventu VA je chytrejsi a schopnejsi nez VETSINA neabsolventu.
Navic to co dokazete a naucite se na VS je z velke casti na vas a vasich rozhodnutich. Ano, musite pretrpet nekolik predmetu o kterych VITE ze je nikdy nebudete potrebovat, musite pretrpet par docentu kteri vas budou ucit "novinky" z davno zapomenutych technologii, a musite pretrpet jednoho zakomplexovaneho chudaka ktery ma pri prednasce problemy pri formulovani viceslabicnych slov. Ale pokud chcete neco dokazat, tak proste zatnete zuby a prekonate to.
Rozdil mezi mnou a lidmi o kterych jsem mluvil (a do kterych, zda se, patri i pan KapitanRUM) je v tom, ze ja si uvedomuji, ze vetsina toho co v zivote dokazi nebo nedokazi zavisi hlavne na me a ze prekazku jsou od toho abych je prekonal a ne proto abych se rozplakal a pak na ne nadaval na internetech.
I na te nejhorsi skole se najde nekdo schopny a ten vam muze dat hodnei. A nakonec i ti mene schopni vas neco nauci - mozna to neni to co vas zajima, ale pouze budoucnost ukaze jak moc to pro vas je uzitecne nebo neni. Ziskate i cennou zivotni lekci - ze existuji situace, se kterymi nemuzete nic delat. Pak mate na vybranou - bud je vase ego tak nafouknute ze nedokazete ustoupit a nebo si povzdechnete a udelate co musite, protoze si prece neznicite svuj sen kvuli jedne hloupe profesorce, nasprtate se co vam prednasela a pokud se budete dost snazit, za par let muzete delat doktorat na Stanfordu nebo MIT. Zalezi to na vas.
..no.. koukam ze bych mohl delat PR pro ceske ministerstvo skolstvi