Zdroje ke studiu programování

Zdroje ke studiu programování
« kdy: 12. 04. 2012, 23:21:18 »
Zdravím všechny čtenáře tohohle fóra,

Jsem student IT oboru na jedné z Pražských VŠ, konkrétně ČZU 1. ročník, protože je studium silně teoreticky zaměřený a je docela rozházený rozhodl jsem se že se pokusím dostudovat ale ne za každou cenu a radši se budu více věnovat věcem se kterými na trhu práce spíše uspěji.

projel jsem si jobs.cz nabídky práce pro programátory a mám docela dobrou představu co je žádané a co bych měl umět.
(Rozhodl jsem se naučit se pořádně C/C++ a poté přejít na C# nebo Object C/Cocoa, ale chci umět i alespoň nadstandartně HTML, PHP a CSS)

teď ta hlavní otázka na kterou jsem zatím nikde nenašel odpověď ->  Jaké verze se mám učit?
třeba u HTML jsem nikde v požadavcích nenašel verzi, je mi jasné že 4ka pomalu končí ale 5ka ještě nemá dokončený standardy.
Pak u C/C++ když jsem otevřel učebnice případně www stránky pokaždé jsem našel i u nejzákladnějších programů lehce odlišnou syntaxi (např. C++ - std::cout co mi vyhodí jako vzorovej příklad devC a samotné std co mi vyhodí code:blocks).

možná se ptám zbytečně pro nedostatek znalostí ale hodily by se mi co možná nejaktuálnější zdroje (www i knihy) ze kterých bych měl čerpat abych se neučil zastaralé věci a neškodil si tak.

má někdo k tomuto tématu dobrou radu?

« Poslední změna: 13. 04. 2012, 00:02:58 od Petr Krčmář »

eMko

• 456
    • Zobrazit profil
Re:Zdroje ke studiu programování
« Odpověď #1 kdy: 13. 04. 2012, 07:41:53 »
Začínat jako samouk na C/C++ ... bude to boj :). Jinak C a C++ jsou rozdílné jazyky, raději začni s C, ten jazyk je jednodušší. Až pak se dívej na C++. C++ je jeden z nejsložitějších jazyků, který se v dnešních dobách používá. (Ale práce v něm je podle mne o mnoho příjemnější, oproti C má spoustu věcí, které Ti usnadní život, jen o nich musíš vědět a vědět jak je použít.)