Děkuji moc za reakce. Doplňuji:
- některé služby (mail, IS, web) jsou poměrně kritické. Některé jsou téměř kritické (servery) a některé mají standardní prioritu (desktopy, ntb). Závady by se podle toho měly řešit - kritické a skoro kritické do 1 dne, standardní ideláka tak do týdne. To jsou hlášené závady. Plánované údržby (především rozvody a montáže sítě) dle plánování - od cca týdne do roku s výhledem na další roky (kvůli omezeným financím nejde vše dělat naráz).
- dříve se kupovaly nové pc i repasy, každej si to řešil po svém. Časem se to centralizovalo sem na IT, kupujeme zásadně vše nové, pokud možno se držíme stejných osvědčených značek a modelů, pokud z nějakého vážnějšího důvodu nejsme nuceni uvažovat o jiném.
- Uživatelé povětšinou mají user práva, sem tam někdo má admina, protože je trochu schopnější a dělá si něco sám (ale i tak chodí s požadavky) a jen výjimky si dělaj vše sami (např. sem odmítl spravovat iBook, protože nemám čas všechno ladit znovu ještě pro mac kvůli 2 lidem - ti, ať si to spravují kde chtějí)
- máme množství malých USB tiskáren většinou HP, některé je nutné mít v síti, takže správa sdílení, novější tiskárny jsou už s ethernet portem, máme i cca 10 větších strojů - xerox, konica Bizhub.. Samozřejmě správa tiskáren, instalace driverů atd. Tonery si mění lidi sami, stejně tak, jako papír. Máme i pár scannerů. Tiskáren je celkem cca 80
- kromě tiskáren spravuji samozřejmě i veškeré síťové prvky
- aplikace jsou často ve standardním balíku - flash, adobe reader, shockwave, silverlight, openoffice, MS office (různé verze), 7zip, atd... Kromě MS Office většinou freeware. Na některých PC jsou i další programy - CorelDraw, Photoshop, Premiere, Picasa, atd atd.. Na serveru pro ekonomické Money S3 a Vema (mzdy). Kromě toho máme i 2 PC učebny - v jedné taky nic zákeřného, ve druhé mrak her a vývojářského sw - ale tam si to povětšinou spravuje vedoucí sám.. Aktualizovat software není čas, řeší se to jen tam, kde je AD (jen jedna největší pobočka, brzy snad další)
-IS - ten funguje už asi 15 let, v současné době se dělají nové funkce, opravují chyby atd.. Sem tam nějaká větší akce při vývoji něčeho většího. Ten 1 kus člověka, co jej vyvíjí v zásadě aji dostačuje, časem si to stejně budeme muset nechat udělat znovu v nějakém zaběhnutém systému od nějaké firmy. Ale i nadále si ho pak budeme spravovat sami. Takže IS bych jako stěžejní neřešil, spíš mi jde o to ostatní
-zaměstnanci u nás pracují většinou ve dne (i když někdo sem tam i v noci), není standarizovaná pracovní doba. Někdo chodí do práce na 6:00, někdo na 11:00, někdo končí s obědem, někdo končí v 9 večer. Lidi dělají i o víkendu. Nejsme výrobna, nemáme tu tedy píchačky, lidi chodí v zásadě kdy chtějí, ale musí plnit zadané úkoly v termínu. Proto pracují i z domu po večerech a víkendech. V noci je odmítám, o víkendu, když můžu, tak řeším.
V případě mých dovolených a nemocí musí vše, co dělám holt počkat. Není žádná nahraditelnost. Pokud by nastal nějaký problém, lidi se mi v 99% dovolají a já můžu řešit buď na dálku z ntb/mobilu, nebo zaúkoluju někoho konkrétního (is, web, nebo mail/web/is servery daného správce, v případě PC a serverů zdatenější kolegy(ně) z jiných oddělení mimo IT).
Situace je tedy taková, že sem na to vše sám, jen ty okolní práce (které nejsou tak velké) v IS a serverech řeší jiní (cca 10-30hod/měsíc na osobu).
Děkuji Vám za info, rád bych dále znal Vás názor na počet lidí na IT.
R