VŠ Báňská: obor Aplikovaná informatika

velky kovovy ventilator

Re:VŠ Báňská: obor Aplikovaná informatika
« Odpověď #75 kdy: 09. 02. 2012, 20:31:42 »
Ja ti uz ku skole nebudem hovorit nic, myslim, ze fundovanych nazorov sa tu par objavilo, tak len jednu vec,
ale mám možná taky trochu menší problém s tím, že mám v Ostravě přítele
Ak by sa ti zdalo, ze nejaka ina skola by bola hoci len o trosicku lepsou volbou ako VSB, chod tam a neries Ovu ani si nelam hlavu nad priatelom (ak uz nie ste zasnubeni alebo co :o). Priatelov bude este dvesto, vyber skoly je rozhodnutie, ktore ti moze ovplyvnit cely zivot.


asdfghjkl

Re:VŠ Báňská-obor Aplikovaná informatika
« Odpověď #76 kdy: 09. 02. 2012, 22:03:18 »
Ještě připomínka... Když si vezmeme žebřiček TOP10 světových univerzit, prakticky všechny vyučují Inženýrské obory.  Naopak filozofii, pedagogiku, nebo práva byste například CALTECHu nebo MIT hledal jen velmi těžko. Nejvíce táhnou technologie, inženýrství, přírodní vědy a lékařství včetně aplikovaných kombinací. Vaše názory jsou skutečně svérázné
Ale no tak...

1    Harvard University    USA
2    University of Oxford    UK
3    University of Cambridge    UK
4    Stanford University    USA
5    Massachusetts Institute of Technology    USA
6    University of California, Berkeley    USA
7    California Institute of Technology    USA
8    Princeton University    USA
9    Yale University    USA
10    University of Chicago    USA

http://www.ulinks.com/topuniversities.htm

Inženýrské obory vyučovány na všech, tedy 1-10.
Právo, Pedagogika, filozofie není vyučována minimálně v na Caltech (bod 6) a MIT (bod 5). což jsou čistě technické univerzity.
Na zbylých osmi se vyučuje skutečně vše (technické i klasické obory). Poměr techniky vs. klasické obory je tedy 10 : 8 a vaše tvrzení o úplné nebo výzkumné univerzitě je úplně mylné, protože vedou buď univerzity se všemi obory včetně technických, nebo univerzity pouze technické. Žádné pouze "klasické" tam nejsou.

Evidentně jste úplně natvrdlý. Dál už skutečně nehodlám pokračovat.

asdfghjkl

Re:VŠ Báňská: obor Aplikovaná informatika
« Odpověď #77 kdy: 09. 02. 2012, 22:04:08 »
Pardon. Caltech je bod 7. pro upřesnění.

bedna

Re:VŠ Báňská: obor Aplikovaná informatika
« Odpověď #78 kdy: 09. 02. 2012, 22:23:03 »
A co Opava  ;D  :D  :)

Nemo7

Re:VŠ Báňská-obor Aplikovaná informatika
« Odpověď #79 kdy: 09. 02. 2012, 23:14:32 »
Právo, Pedagogika, filozofie není vyučována minimálně v na Caltech (bod 6) a MIT (bod 5). což jsou čistě technické univerzity.
Na zbylých osmi se vyučuje skutečně vše (technické i klasické obory). Poměr techniky vs. klasické obory je tedy 10 : 8 a vaše tvrzení o úplné nebo výzkumné univerzitě je úplně mylné, protože vedou buď univerzity se všemi obory včetně technických, nebo univerzity pouze technické. Žádné pouze "klasické" tam nejsou.

Evidentně jste úplně natvrdlý. Dál už skutečně nehodlám pokračovat.
Čistě technické univerzity dvě, klasické zbytek. Harvard, Oxford, Cambridge atp. jsou univerzity podle mého popisu - vědecká instituce s dlouho historií a mají mnou vyjmenované ony "klasické" fakulty. Váš příspěvek je demagogie. :) Matematika a přírodovědné obory jsou tedy inženýrské obory ? Novinka...


Nemo7

Re:VŠ Báňská-obor Aplikovaná informatika
« Odpověď #80 kdy: 09. 02. 2012, 23:27:37 »
Evidentně jste úplně natvrdlý. Dál už skutečně nehodlám pokračovat.
Ano, ukažte mi, která z těch osmi "netechnických" univerzit z první desítky NEMÁ zároveň všechny tyto "klasické" fakulty - právnickou, lékařskou, přírodovědeckou a filozofickou fakultu(nevím jak řeší pedagogické fakulty ve světě). Všechno jsou to univerzity podle onoho klasického modelu. Můžou mít samozřejmě fůru dalších fakult(klidně technických, záleží co si kdo pod tím stejně představí), ale o tom řeč nebyla, byla o těch základních, které dělají univerzitu univerzitou. Urážet umíte, argumentovat ne. Nejste náhodou R.H. ?  ;)

Jose D

  • *****
  • 912
    • Zobrazit profil
Re:VŠ Báňská-obor Aplikovaná informatika
« Odpověď #81 kdy: 10. 02. 2012, 01:15:49 »
Ano, ukažte mi, která z těch osmi "netechnických" univerzit z první desítky NEMÁ zároveň všechny tyto "klasické" fakulty - právnickou, lékařskou, přírodovědeckou a filozofickou fakultu
To že prvních n univerzit má tebou nahodile vybrané fakulty rozhodně neimplikuje, že tyto fakulty způsobují bytí světovou univerzitou. ;)

Důkaz sporem: Budem předpokládat, že vlastnost kterou má prvních n škol v žebříčku implikuje světovost školy. -> Zvolíme třeba vlastnost "škola má bufet" -> myslím že každý nalezne alepoň jednu školu která splňuje danou vlastnost a současně není světová -> dokázáno ;)

Viky

Re:To je fakt legrační čím dál víc!
« Odpověď #82 kdy: 10. 02. 2012, 03:11:32 »
- Ukažte mi jednu malou a špičkovou světovou univerzitu s pár fakultami(tj. špičkovou univerzitu, která nemá všechny fakulty, co jsem vyjmenoval). Všechno jsou to velké univerzity, kde se výzkum koncentruje. Pokud je univerzita velká, tak má lepší podmínky pro nákupy, víc peněz, větší knihovnu :) a například lékařský výzkum a chemický může jet dohromady. To jsem se snažil příspěvkem říct.

Nikdo netvrdil, že by musela být malá. Pouze to, že přítomnost bohoslovecké fakulty, právnické fakulty, filosofické fakulty, sociologické fakulty atp. opravdu nepatří mezi nutné podmínky pro označení nějaké vysoké školy za výzkumnou. CalTech, M.I.T., MIFI, ETH - to jsou všechno špičkové a v podstatě čistě technologické university s pár fakultami. Velikost školy hraje naopak pramalou roli při získávání financí. Co hraje roli, je vědecká úspěšnost, grantová úspěšnost, počet nositelů Nobelových cen atp. Opravdu nechápu, jak by přítomnost nějaké z těch výše uvedených fakult mohla tu instituci zvýhodňovat oproti těm, jež je nemají. To spíše naopak - akorát budou odčerpávat zdroje těm výzkumným fakultám, aniž by nějak přispívaly k jejich získávání.
Neboli spousta špičkových škol nemá vámi vyjmenované fakulty - například ty mnou vyjmenované.

- Ano, nebudeme se omezovat jen na nástroje a postupy, jež dotyčný zná. Perfektní absolventi VŠ. Sebevědomí na výši, na škole dělal úžasné pár řádkové programy v Prologu, všechno umí patřičně vědecky okecat a prakticky neumí vůbec nic. Přece OOP a UML je moc sprosté, já jsem IT vědec a řešil jsem daleko zajímavější problémy. Takový absolvent pak působí dost legračně, tyto základy by přece měl umět perfektně. Co je to za programátora, když neumí prakticky programovat v běžných jazycích ? To je jako kdyby absolvent VŠ chemického směru řekl - připravit vodík neumím žádným způsobem, to se učí na střední škole a bylo to i ve filmu "Cesta do hlubin študákovy duše". Tím se nebudu zabývat, to jsou strašně staré znalosti, patří na střední školy a je to pod úroveň vysokoškoláka. Já dělal na VŠ zajímavější věci, třeba kvantový popis molekul. Jednoduše řečeno - absolvent VŠ musí dobře znát "základy svého řemesla", jinak vypadá hodně legračně. Každý se pak logicky ptá co na té škole tolik let dělal, když neumí ani ten základ.

Ideální absolvent VŠ nemá problém s tím, aby se jakýkoli programovací jazyk či jiný nástroj naučil v relativně krátké době podle potřeby. Že nějaký znát bude by se dalo předpokládat, vzhledem k tomu, že jistě musel nějaké praktické věci v průběhu svého studia realizovat. Když zůstaneme u toho UML - oba víme, že to je v podstatě pitomost, bez které se dá docela dobře obejít, ale když to někdo vyžaduje, není problém se to za odpoledne naučit. Jenže někteří omezenější jedinci si z toho udělali vrchol vědění, protože to je jedna z mála věcí, kterou dokázali jakž-takš pochopit. Jinými slovy - absolvent computer science, který nezná UML, je jen absolventem computer science, který nezná UML; absolvent computer science, který v životě neslyšel o automatech, gramatikách, teorii grafů, teorii relačních databází apod., to není žádný expert na computer science, ale tzv. fachidiot, bez ohledu na to, že třeba perfektně zvládá .NET.
Opět - nikdo tu netvrdil, že nemusí umět prakticky programovat. Jen jsem tvrdil, že nemusí umět konkrétní jazyk/nástroj, který považujete za světospásný třeba vy. Např. na M.I.T. se nepoužívá k výuce technik programování žádná Java, žádné C++, ani Pascal, ale takový vlastní dialekt LISPu (resp. Scheme). Úplně vidím některé chytráky, jak by se přitom ušklíbali, co to je za blázny, že je tam učí něco tak exotického a v praxi neupotřebitelného.

Nemo7

Re:VŠ Báňská-obor Aplikovaná informatika
« Odpověď #83 kdy: 10. 02. 2012, 07:53:29 »
To že prvních n univerzit má tebou nahodile vybrané fakulty rozhodně neimplikuje, že tyto fakulty způsobují bytí světovou univerzitou. ;)
Ano, souhlasím. Ovšem ty klasické fakulty v podstatě definují onu "klasickou" univerzitu. Ta má umět vychovat právníka, doktora, vědce a filozofa + odlišuje ji tím od techniky.  ;)

Nemo7

Re:To je fakt legrační čím dál víc!
« Odpověď #84 kdy: 10. 02. 2012, 08:31:10 »
1) Nikdo netvrdil, že by musela být malá. Pouze to, že přítomnost bohoslovecké fakulty, právnické fakulty, filosofické fakulty, sociologické fakulty atp. opravdu nepatří mezi nutné podmínky pro označení nějaké vysoké školy za výzkumnou. CalTech, M.I.T., MIFI, ETH - to jsou všechno špičkové a v podstatě čistě technologické university s pár fakultami. Velikost školy hraje naopak pramalou roli při získávání financí. Co hraje roli, je vědecká úspěšnost, grantová úspěšnost, počet nositelů Nobelových cen atp. Opravdu nechápu, jak by přítomnost nějaké z těch výše uvedených fakult mohla tu instituci zvýhodňovat oproti těm, jež je nemají. To spíše naopak - akorát budou odčerpávat zdroje těm výzkumným fakultám, aniž by nějak přispívaly k jejich získávání.
Neboli spousta špičkových škol nemá vámi vyjmenované fakulty - například ty mnou vyjmenované.

2) Ideální absolvent VŠ nemá problém s tím, aby se jakýkoli programovací jazyk či jiný nástroj naučil v relativně krátké době podle potřeby. Že nějaký znát bude by se dalo předpokládat, vzhledem k tomu, že jistě musel nějaké praktické věci v průběhu svého studia realizovat. Když zůstaneme u toho UML - oba víme, že to je v podstatě pitomost, bez které se dá docela dobře obejít, ale když to někdo vyžaduje, není problém se to za odpoledne naučit. Jenže někteří omezenější jedinci si z toho udělali vrchol vědění, protože to je jedna z mála věcí, kterou dokázali jakž-takš pochopit. Jinými slovy - absolvent computer science, který nezná UML, je jen absolventem computer science, který nezná UML; absolvent computer science, který v životě neslyšel o automatech, gramatikách, teorii grafů, teorii relačních databází apod., to není žádný expert na computer science, ale tzv. fachidiot, bez ohledu na to, že třeba perfektně zvládá .NET.
Opět - nikdo tu netvrdil, že nemusí umět prakticky programovat. Jen jsem tvrdil, že nemusí umět konkrétní jazyk/nástroj, který považujete za světospásný třeba vy. Např. na M.I.T. se nepoužívá k výuce technik programování žádná Java, žádné C++, ani Pascal, ale takový vlastní dialekt LISPu (resp. Scheme). Úplně vidím některé chytráky, jak by se přitom ušklíbali, co to je za blázny, že je tam učí něco tak exotického a v praxi neupotřebitelného.
Ad 1 Souhlasím, chtěl jsem svým příspěvkem říct něco trochu jiného. Rozdělil jsem VŠ na klasické univerzity a techniky a pokusil se pouze definovat pojem klasická univerzita. Nechtěl jsem tvrdit, že přítomnost mnou vyjmenovaných fakult stačí na označení univerzity za výzkumnou, pouze že velké světové výzkumné univerzity mají všechny "základní" a "klasické" fakulty. Už jenom z důvodu, že jsou to velké a kompletní univerzity a že na těchto typech škol se pak soustřeďuje výzkum. Plus pokud velká škola buduje zázemí, tak ho může využít větší počet studentů a výuka se zlevní. Je přece rozdíl, pokud na nějaké "mašině" měří měsíčně 10 studentů nebo 100 studentů. Pro kvalitní výuku(a výzkum) ovšem stejně drahou "mašinu" potřebuje jak velká, tak malá škola. 

Ad 2 Také souhlasím. Tady mi zase šlo o definování nějakých "základních znalostí" oboru a co za neznalosti pak v praxi působí přinejmenším divně(aby VŠ výuka nebyla úplně odtržená od reality). O žádném programovacím jazyku, který absolvent informatiky musí znát jsem nemluvil. Psal jsem o objektovém paradigmatu, které je dnes v praktickém programování snad nejpoužívanější a je už dost staré(takže žádná "zázračná" a "revoluční" technologie nebo novinka).

Filip F.

Re:VŠ Báňská: obor Aplikovaná informatika
« Odpověď #85 kdy: 10. 02. 2012, 10:52:33 »
Jako absolvent VŠB se musím smát, co to tu blábolíte. Určitě se tam našli lidi co jenom někde chlastali, ale taky tam moc dlouho nepobyli. Taky žádný zaměstnavatel s VŠB neměl problém, spíše je zajímá zda už jste během školy něco dělali, jaké projekty a pod. A nevím nikdo z nich zrovna automaty, gramatiky, teorii grafů, teorii relačních databází apod. v požadavcích neměl. A zrovna na tomhle vás i na VŠB pěkně podusí(asi nejvíc).  :)

skunk

Re:VŠ Báňská: obor Aplikovaná informatika
« Odpověď #86 kdy: 10. 02. 2012, 12:05:16 »
Ad viky: Na UPOL se na objektové a funkcionální paradigma taky používá LISP resp. Scheme. :)

nikitie

Re:VŠ Báňská: obor Aplikovaná informatika
« Odpověď #87 kdy: 10. 02. 2012, 12:19:01 »
Jako absolvent VŠB se musím smát, co to tu blábolíte. Určitě se tam našli lidi co jenom někde chlastali, ale taky tam moc dlouho nepobyli. Taky žádný zaměstnavatel s VŠB neměl problém, spíše je zajímá zda už jste během školy něco dělali, jaké projekty a pod. A nevím nikdo z nich zrovna automaty, gramatiky, teorii grafů, teorii relačních databází apod. v požadavcích neměl. A zrovna na tomhle vás i na VŠB pěkně podusí(asi nejvíc).  :)

Děkuji za příspěvek k tématu.:) určitě mi pomůže k rozhodnutí.:)

ABC

Re:VŠ Báňská: obor Aplikovaná informatika
« Odpověď #88 kdy: 11. 02. 2012, 23:16:15 »
Už starší článek, ale je docela k věci: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008060103

Ohledně uplatnění v praxi, mohu popsat situaci z veletrhu pracovních příležitostí, v jednom krajském městě. O lidi z místní strojárny, IT, elektra se mohli zástupci zaměstnavatelů poprat. Většinou je ani moc nezajímal obor nebo prospěch, ale přehled v oboru činnosti firmy, praktický zkušenosti s konkrétníma technologiema a vystupování. Kromě toho tam byly tak dva stánky účetních firem a tim výčet odvětví končil.

asdfghjkl

Re:VŠ Báňská: obor Aplikovaná informatika
« Odpověď #89 kdy: 12. 02. 2012, 09:15:31 »
Ohledně uplatnění v praxi, mohu popsat situaci z veletrhu pracovních příležitostí, v jednom krajském městě. O lidi z místní strojárny, IT, elektra se mohli zástupci zaměstnavatelů poprat. Většinou je ani moc nezajímal obor nebo prospěch, ale přehled v oboru činnosti firmy, praktický zkušenosti s konkrétníma technologiema a vystupování. Kromě toho tam byly tak dva stánky účetních firem a tim výčet odvětví končil.

Pod tohle se podepíšu. K tomu ještě jazyky, velký to nedostatek českého absolventa.

Tazatelce bych skutečně EKF VŠB důrazně nedoporučoval. Absolvováním FEI získá mnohem lepší perspektivu uplatnění, zaměstnavatelé chtějí zejména technicky vzdělané inženýry.