Výběr grafického enginu

stewe

Výběr grafického enginu
« kdy: 18. 12. 2011, 16:38:13 »
Zdravim,

chcel by som sa naucit nejake jednoduche veci s 3d grafikou, vykreslit scenu, pohyb po nej ... chcel by som si spravit nejaky teren a len sa pozerat po okoli z vtacej perspektivy ... ziadne first person strielacky ani podobne.

Zadanie by bolo, tazsie je to s realizaciou, povedzme si na na rovinu, je z coho vyberat.

V prvom rade neviem, ci pouzit nejaky framework alebo to vsetko napisat od zaciatku, low level. A dalej v akom jazyku. Osobne sa mi protivi nieco robit v c++, i ked viem, ze to je asi najvhodnejsie. ja by som preferoval javu ale tam teda neviem ake su moznosti.

napriklad taky irrlicht je na c++, ma to rozne bindingy, aj nejaky jirr na javu ale proste ... neviem teda ako bude java vykonna v 3d :D

dalsia moznost je pouzit opengl ale zasa, pisat to v cistom c++ mi pripada ako kanon na vrabce.

potom su tu rozne moznosti ako pouzitie skriptovacich jazykov (napr. ze binding opengl + lua) ale vsetky tieto moznosti mi pripadaju strasne nevyspele, nie je za tym komunita, bastli si to nejaky typek doma na kolene ... nema to proste az tak dobru penetraciu.

takze zasa som skoncil pri tych frameworkoch a pouzitiu c++ sa asi nevyhnem, ale c++ fakt neznasam.

este by som bol rad, ked by sa to dalo pisat v c#, aspon by som sa c# viac naucil, nechcem sa proste c++ venovat.
takze java / c# + nejaky sikovny framework postaveny na opengl. existuje wrapper na c#, irrlicht.net ...

dajem to chcem pisat pod linuxom, s takym monodevelop by to nemal byt problem.

mate nejake vhodnejsie riesenie pre moje potreby?

dakujem za napady
« Poslední změna: 19. 12. 2011, 10:49:27 od Petr Krčmář »


cortex

Re:vyber grafickeho enginu
« Odpověď #1 kdy: 18. 12. 2011, 17:03:46 »
skus sa pozriet na http://unity3d.com/ mozno je to odpoved aj na tvoje C# a  monodevelop.  skratka  je to hnusne mono ale snad ti to  pomoze.

cortex

Re:vyber grafickeho enginu
« Odpověď #2 kdy: 18. 12. 2011, 17:05:33 »
skus sa pozriet na http://unity3d.com/ mozno je to odpoved aj na tvoje C# a  monodevelop.  skratka  je to hnusne mono ale snad ti to  pomoze.
o ako tak pozeram oklamal som ta nikde tam nevidim moznost pouzivat to v "linuxe"

stewe

Re:vyber grafickeho enginu
« Odpověď #3 kdy: 18. 12. 2011, 17:25:20 »
hej vsimol som si :)

moze to byt fajn riesenie ale ja by som chcel viac programovat aj ked to moze byt drina. tieto nastroje mi pripadaju strasne velke, vie to vsetko hned a je to pomaly "klikacka". mne ide skorej o to pochopit ako sa to vlastne vsetko robi, cela ta grafika, aj ked to moze vyzerat ako z roku 3. framework by mi mal len poskytnut nejake api aby som to robil pohodlnejsie ale zasa by to nemalo byt "az tak" napomocne ...

Student

Re:vyber grafickeho enginu
« Odpověď #4 kdy: 18. 12. 2011, 18:02:48 »
Kdo říká, že v Javě nelze vyvíjet kvalitní 3D aplikace? Stačí se podívat na Minecraft. A OpenGL můžeš používat i s Javou.


Koudy

Re:vyber grafickeho enginu
« Odpověď #5 kdy: 18. 12. 2011, 18:45:49 »
zkus se podívat na JME http://jmonkeyengine.com/

D.A. Tiger

  • ****
  • 486
  • Tygr, který žere tučňáka ;-)
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:vyber grafickeho enginu
« Odpověď #6 kdy: 18. 12. 2011, 19:12:36 »
Vyber si :
atmosphir        - http://atmosphir.com/
Chrystal Space - http://www.crystalspace3d.org/main/Main_Page
Luxinia            - http://www.luxinia.de/index.php/Main/HomePage
OGRE              - http://www.ogre3d.org/
Panda3D          - http://www.panda3d.org/
Sphere            - http://chadaustin.me/sphere/
Cafu Engine      - http://www.cafu.de/
 

D.A. Tiger

  • ****
  • 486
  • Tygr, který žere tučňáka ;-)
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:vyber grafickeho enginu
« Odpověď #7 kdy: 18. 12. 2011, 19:15:56 »
Ještě k tomu - to jsou enginy, které znám a nebo o nichž alespoń vím. Bohužel jsem nějak opoměl tvůj požadavek na C#, dost neobvyklé zrovna pro Linux, takže se musíš mrknout jestli některý z těch projektů to nenabízí :)

D.A. Tiger

  • ****
  • 486
  • Tygr, který žere tučňáka ;-)
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:vyber grafickeho enginu
« Odpověď #8 kdy: 18. 12. 2011, 19:24:01 »
Ještě bych málem zapoměl : https://github.com/TTimo/doom3.gpl  :-D

stewe

Re:vyber grafickeho enginu
« Odpověď #9 kdy: 19. 12. 2011, 00:52:57 »
Vyber si :
atmosphir        - http://atmosphir.com/
Chrystal Space - http://www.crystalspace3d.org/main/Main_Page
Luxinia            - http://www.luxinia.de/index.php/Main/HomePage
OGRE              - http://www.ogre3d.org/
Panda3D          - http://www.panda3d.org/
Sphere            - http://chadaustin.me/sphere/
Cafu Engine      - http://www.cafu.de/
 

ogre a panda vyzeraju dobre, mozno aj luxinia, tam sa pouziva lua, nejaky taky sikovny jazyk nie je odveci vediet :)

stewe

Re:vyber grafickeho enginu
« Odpověď #10 kdy: 19. 12. 2011, 00:53:59 »
zkus se podívat na JME http://jmonkeyengine.com/

toto vyzera zatial najslubnejsie, dakujem za radu

stewe

Re:vyber grafickeho enginu
« Odpověď #11 kdy: 19. 12. 2011, 01:46:58 »
skusil som ten jmonkey engine, fakt pecka!!!! :)

Earl

Re:Výběr grafického enginu
« Odpověď #12 kdy: 19. 12. 2011, 15:29:43 »
Nejlepší je jednoznačně Torque 3D. Navíc lze za drobný bakšiš výsledek prodávat.
www.garagegames.com

Tomas Voracek

Re:vyber grafickeho enginu
« Odpověď #13 kdy: 19. 12. 2011, 16:04:36 »
Kdo říká, že v Javě nelze vyvíjet kvalitní 3D aplikace? Stačí se podívat na Minecraft. A OpenGL můžeš používat i s Javou.

Tak zrovna Minecraft bych za ukazku 3D v Jave nedal :-)

andy

Re:Výběr grafického enginu
« Odpověď #14 kdy: 19. 12. 2011, 17:06:52 »
Ked sa chces ucit 3d, tak nepouzivaj kniznice... Skus webgl s javascriptom. Ma to tu "vyhodu", ze to je skript. Myslim, ze aj nehe-ho niekto prerobil na webgl.