Spíš jsem slyšel spoustu historek o tom, že zaměstnavatel odmítl zvýšit mzdu z X na 1.1*X, tak ten člověk odešel, a zaměstnavatel místo něj najmul jiného člověka za 2*X (protože za X nikoho s podobnými schopnostmi sehnat nešlo), a ještě ho musel zaškolovat.
Z pohledu zaměstnavatele je to furt jednoduchý vzoreček - riziko ztráty x pravděpodobnost ztráty < zisk = jdu do toho, z hlediska zaměstnavatelů je to prostě systém HR, HR stojí ve firmě, a teď jim každý měsíc chodí třeba 5 výpovědí, a když jim přijde 10 výpovědí za měsíc, tak zvýší mzdy, přesně takto uvažují.
Je to strašně vidět třeba v logistice i všude, že přesně takto to funguje třeba při doručování balíků apod., ono je to svým způsobem nespolehlivé, ale logistické firmy staví na tom, že pravděpodobně to nějak dopadne dobře. Stejně jako byznys pojišťoven, každý měsíc ti přijde 20 miliónů na pojistkách a odejde 10 miliónů na mzdách a pojistných událostech.
Takže to, že se stane nějaký konkrétní případ, kde to zrovna nevyjde, jako tady, a zaměstnavatel tratí, tak ho to tolik netrápí, protože u dalších 9 případů to vyjde. Na tom je ten byznys založený.
Problém lidí je, že do toho tahaj emoce, ale když se pak člověk podívá na reálná data, tak ta často hovoří jinak.