To zni strasidelne.
Nicmene proc bych platil za udrzbu kdyz je greenfield vyvoj levnej? Uz dneska chce malokdo udrzbu vubec delat a platit.
Řeknu to tak, měl jsem staré auto, nechtěl jsem se ho zbavit, mělo mnoho problémů, ale já na něj byl zvyklý, sice tam bylo milion drobnůstek, ale já už je znal, navíc jsem tam měl svoje vychytávky.
Když jsem šel do nového auta, vše sice bylo lepší, ale musel jsem si přečíst příručku, zjistit jak vše funguje, naučit se s tím - do teď mi dělají nějaké věci problémy, zvyknout si, a nějaké věci jsou lepší (Android Auto), ale nějaké věci jsou zase horší a nedomyšlené (Waze v Android auto neumí sdílet cestu).
Když člověk obmění systém, musí přenést veškeré data, byznys logiku, zaučit lidi, a to není zadarmo, navíc nějaké věci budou lepší, ale nějaké věci a drobnosti přestanou fungovat, stejně jako u toho nového auta, a bude to proces bolesti a přerodu, a za nějakou chvíli i ten nový systém začne zastarávat.
V IT je nejhorší to, že ve chvíli, kdy se podaří přejít na nový systém, vše vyladit, lidi zaučit, a vše šlapá jak švýcarské hodinky, tak v tu dobu je systém už zastaralý. A jako dostat nový systém do stavu totální vyladěnosti není rozhodně levná záležitost.
Třeba Moneta mi přešla na nový systém bankovnictví, jenomže v něm už nemá notifikace na email, nebo nevím jak je nastavit. Nový systém to neřeší, a byl to zrovna ten detail, proč jsem si je jako banku vybral. A to jsou ty detaily, kterých je milion, a když se definuje nový systém, tak si každý myslí, že je to jen o zaobleném tlačítku na převod z účtu s animací lízajícího se kocoura, a pak kouká, když to uživatel nechápe, protože tam měl nějakou funkcionalitu, která nikomu při přerodu systému nepřišla podstatná.