Bezpeci ma (minimalne) dva vyznamy. Jeden pocitovy, netechnicky, jako ze kdyz bude za natem tak se mu bude lip spat. V tomto vyznamu NAT bezpeci poskytuje.
Tohle ovšem není „bezpečí“, ale „pocit bezpečí“. A pokud něco neposkytuje bezpečí ale poskytuje to pocit bezpečí, ve skutečnosti to naopak bezpečnost snižuje. Protože dotyčný má pocit, že je v bezpečí, nesnaží se o další zabezpečení, není obezřetný a tím se vystavuje nebezpečí.
Druhak bezpeci v oboru pocitacovych sitich znamena uroven prekazek v pristupu nekam, a NAT jako takovy prekazka je, urcitym druhem zabezpeceni tedy take je. Muzeme se samozrejme bavit o tom jak velkou prekazkou (urovni bezpeci) je, ale rikat ze nat nema nic spolecneho se sitovou bezpecnosti je podle me nespravne, a hranici to s bezpecnostni propagandou.
Chyba ve vaší úvaze je v tom, že předpokládáte, že každá překážka zvyšuje bezpečnost. Jenže to není pravda. Za prvé, aby překážka zvyšovala bezpečnost, musí působit systematicky – ne že útočníka zastaví jen v případě, kdy na ni náhodou narazí. Bankovní lupič může zakopnout o obrubník chodníku před bankou, rozbije si nos a banku nevyloupí. Cizojazyčný bankovní lupič může narazit na vstupní dveře s nápisem táhnout, nepodaří se mu je otevřít (bude tlačit), zazmatkuje a uteče. Můžete mít neoplocenou zahradu a v jednom místě dva metry zapomenutého plotu – může se stát, že se k vám někdo bude chtít v noci dostat, narazí zrovna na ten plot a nevšimne si, že jde obejít. Ale nic z toho není zabezpečení, protože to útočníka zastavilo jenom náhodou.
Za druhé, aby překážka zvyšovala bezpečnost, musí chránit proti nějakému vektoru útoku, proti kterému nechrání jiná věc v obranné sestavě. (Pozor, několik vrstev zabezpečení s tím není v rozporu – každá vrstva chrání jiným způsobem, takže je namířená proti jinému vektoru útoku.) Pokud do trezoru umístíte papírovou krabici, není to bezpečnostní opatření, protože kdo dokázal otevřít trezor, poradí si i s papírovou krabicí.
NAT chrání asi tak stejně, jako kdybyste měl kolem baráku plot, ale kus by ho chyběl – a v tom místě by byl normální průchod, nijak nehlídaný, dalo by se tam projet autem…