Co je definice vicejazycneho prostredi? Od malicka maji zakazanou TV,youtube v cestine. A teda 2-3dny v tydnu (vic nebyly penize) chodily do anglicke skolky. Dalsi stupne s anglictinou, to uz v Cechach skutecne problem je. Syn ted meni gympl, protoze ho nebyly ochotni osvobodit z 6-9 ci kolika hodin tydne Anglictiny s ruskou ucitelkou, co umi anglicky hur nez on (hlavne se nesmi opravovat, potom mi syn chodil domu se petkami)
Ja tam zadny faktor talentu nevidim.
OK, mozna je tam faktor penez, co jsem mohl investovat nebo dovolene v Thajsku. (ale sledovani filmu anglictine misto CTV rozhodne moc nestalo).
Takže jednojazyčné prostředí a maximální důraz na angličtinu. Možná máš velké štěstí na instituce, na které jsi narazil, možná mají tvé děti extrémně velký talent, možná si zpětně neuvědomuješ, co vlastně uměly v 7 letech, možná každý úplně jinak chápeme slovo plynně.
Každopádně bys mohl a měl být schopen si uvědomit, že tvoje děti jsou naprostý extrém, že výsledný stav je spíše souhra faktorů, které šťastně zabraly, než přirozený výstup toho, že měli anglickou televizi, YT a školku.
Nejsi jediný, kdo se pokoušel o bilingvní výchovu v jednojazyčném prostředí a výsledky ostatních jsou zcela podstatně skromnější.
Studium nejakeho oboru v nativnim jazyce (toho oboru), je jedna z mala prilezitosti, jak se v tom jazyce zlepsovat "prirozene".
Obecně máš pravdu. A a máš veliké štěstí, že jsi svým dětem vybral programovací kariéru, protože kdybys jim vybral medicínu, tak by se ti latinská školka a youtube kanály pro děti v latině sháněly dost blbě.
Veskera dokumentace je v anglictine. Cokoliv ziska rychle v Cestine,ho ztrati v budoucnosti.
Cokoliv člověk získá v češtině, si uloží a v angličtině na to naváže. Kam na ty bludy chodíš?
TO jsou ty stare temata, jak se lisi programovaci jazyky od tech jazyku lidskych? POkud je prace s cizim jazykem takovy problem, opravdu potom muze aspirovat na uceni se jazyku programovaciho?
Ok, tak jako pro mateřskou školku:
Dokážeš zmlátit kluka, co ti bere bábovičky. Dokážeš zmlátit dva kluky, co ti berou bábovičky - ale postupně, prvně jednoho potom druhého. Pokud na tebe nastoupí dva na naráz, tak zmlátí oni tebe. Ty rozumět?
A ano, programovací a přirozené jazyky se podobají na velmi vysoké úrovni formálních gramatik. Ale také se v mnohém liší a naučit se cizí jazyk a naučit se programovací jazyk jsou prostě dvě různé věci. Všimni si, že malé dětí, které ovládají dva jazyky obecně existují, tak malé děti které ovládají pokročilejší programování jsou na úrovni čtyřletého Mozarta, co hraje náročné skladby na klavír.
podezrele, to zrovna padlo na 20 Eur, to bude nejaky datamining on Rootu.
Diky za tip, doufam, ze to bude OK pro 12letyho syna.
Mimochodem, je to vždy v první řadě individuální, ale abstraktní myšlení (které je nezbytné ke zvládnutí programování nad naprosté základy) se začíná rozvíjet v pubertě. Tak mezi 12 - 15 rokem. Pustit 12letému klukovi kurz plnotučného programovacího jazyka (objekty, generika, lambda výrazy), to může samozřejmě skončit tak, že kluk je předčasně vyspělý a zvládne to.
Ale může to skončit i jinak, třeba tak, že se ukáže, že na to jeho mozek ještě nemá a jeho reakce bude, že si vůči tomu vytvoří blok a nebude to chtít dělat i po 15 roku, když už na to bude mít aparát.
Tedy pokud to z tvé strany celé není nějaká diskuzní fabulace pro podporu svých nepedagogických argumentů. Ruská učitelka angličtiny, která dává pětky, když ji žák opraví, samozřejmě může být reálná. Ale typově to přesně odpovídá do kategorie "tweety co se nestaly".