3min samozrejme ma vykrytie a je to iba pocas dna - ide o rychlu reakciu "toto je zle" a vyhodenie repliky. Pocita sa s tym, ze pred zaciatkom pohotovosti sa clovek pripoji na VPN, do shellu nahodi posledne docasne credentials, naloguje sa do SSO a otvori si co treba.
Platena dovolenka - to sa oplati za pohotovost. Nestretol som sa s tym, ze by niekto dal 2h platenej dovolenky za 1h prace pocas sviatku. To sa zle vyjednava a obhajuje, lebo "nesedia hodiny". Naproti tomu 8h dovolenky za 12h pohotovosti uz sa da vyjednat ked druhu stranu presvedcite, ze ma vlastne 4h vasej pohotovosti zadarmo a na tych 8h nemusia riesit vikendove priplatky. Samozrejme praca sa plati este nad to.
To co popisuješ je nějaká pitomost. Pracovní pohotovost je definována v zákoně. Je to prostě požadavek být připraven začít pracovat, s tím, že zaměstnanec musí být sehnatelný (jinak by to ztrácelo smysl). Za to držení pohotovosti náleží minimální odměna ve výši 10 % průměrné mzdy, může být vyšší. V případě povolání k výkonu práce je pak odměnou klasický přesčas. Odtud možná ty kecy o dovolence, ale to by zas bylo 1:1 a ne nějakých 12h za 8h dovolené...
Reakční doba tři minuty je blbost, protože nutnost mít připojenou VPN a připravený shell stejně nic nemění na tom, že si nemůžeš ani zajít na záchod nebo dát sprchu. A jak bylo zmíněno dříve, pohotovost nelze držet v práci, protože pak to není pohotovost, ale práce. Což mi ten připravený shell dost připomíná.
Ano, dělat pohotovost tak, že jsem přihlášený a připravený zasáhnout není pohotovost, ale směna, takovýhle SLA mají lidi na nonstop podpoře. Držení pohotovosti znamená, že jsem k sehnání. Já řeším v SLA jen to, že člověk, který má pohotovost do určité doby zareaguje na požadavek, tj. že napíše třeba něco ve stylu "ok, jdu se na to podívat". V drtivý většině konktraktů mám limit 60 minut na první reakci, čas na vyřešení problémů je pak domluven individuálně, zpravidla všem stačí, že se na to někdo s dostatečnou kvalifikací kouká a buď problém vyřeší, obejde, předá ná vývoj, předá instrukce k fyzickému zásahu, aby se to hned v pracovní den mohlo vyřešit.
Dělám tohle externě jako službu pro klienty, jinde ten režim může být rozdílný, mluvím jen ze své zkušenosti.