Práce IT Admina

xyz

  • ***
  • 236
    • Zobrazit profil
Re:Práce IT Admina
« Odpověď #30 kdy: 10. 05. 2022, 09:59:14 »
Ano, 60% lidí balí někde v Agrofertu kuřata do vaničky na směny, a ano, i takovej systémák s on-cally se pak má zlatě, jde prostě vždycky o to, s kým se člověk poměřuje, a co nabízí, že jo.


Firma Vodnaska drubez ma cca 2000 zamestnancu (https://rejstrik-firem.kurzy.cz/25396480/vodnanska-drubez-as/statisticky-urad/)  Pokud vezmeme 5 milionu pracujicich lidi, tak to neni 60% ale 0.04%



Re:Práce IT Admina
« Odpověď #31 kdy: 10. 05. 2022, 10:58:29 »
3min samozrejme ma vykrytie a je to iba pocas dna - ide o rychlu reakciu "toto je zle" a vyhodenie repliky. Pocita sa s tym, ze pred zaciatkom pohotovosti sa clovek pripoji na VPN, do shellu nahodi posledne docasne credentials, naloguje sa do SSO a otvori si co treba.

Platena dovolenka - to sa oplati za pohotovost. Nestretol som sa s tym, ze by niekto dal 2h platenej dovolenky za 1h prace pocas sviatku. To sa zle vyjednava a obhajuje, lebo "nesedia hodiny". Naproti tomu 8h dovolenky za 12h pohotovosti uz sa da vyjednat ked druhu stranu presvedcite, ze ma vlastne 4h vasej pohotovosti zadarmo a na tych 8h nemusia riesit vikendove priplatky. Samozrejme praca sa plati este nad to.

To co popisuješ je nějaká pitomost. Pracovní pohotovost je definována v zákoně. Je to prostě požadavek být připraven začít pracovat, s tím, že zaměstnanec musí být sehnatelný (jinak by to ztrácelo smysl). Za to držení pohotovosti náleží minimální odměna ve výši 10 % průměrné mzdy, může být vyšší. V případě povolání k výkonu práce je pak odměnou klasický přesčas. Odtud možná ty kecy o dovolence, ale to by zas bylo 1:1 a ne nějakých 12h za 8h dovolené...

Reakční doba tři minuty je blbost, protože nutnost mít připojenou VPN a připravený shell stejně nic nemění na tom, že si nemůžeš ani zajít na záchod nebo dát sprchu. A jak bylo zmíněno dříve, pohotovost nelze držet v práci, protože pak to není pohotovost, ale práce. Což mi ten připravený shell dost připomíná.

Ano, dělat pohotovost tak, že jsem přihlášený a připravený zasáhnout není pohotovost, ale směna, takovýhle SLA mají lidi na nonstop podpoře. Držení pohotovosti znamená, že jsem k sehnání. Já řeším v SLA jen to, že člověk, který má pohotovost do určité doby zareaguje na požadavek, tj. že napíše třeba něco ve stylu "ok, jdu se na to podívat". V drtivý většině konktraktů mám limit 60 minut na první reakci, čas na vyřešení problémů je pak domluven individuálně, zpravidla všem stačí, že se na to někdo s dostatečnou kvalifikací kouká a buď problém vyřeší, obejde, předá ná vývoj, předá instrukce k fyzickému zásahu, aby se to hned v pracovní den mohlo vyřešit.

Dělám tohle externě jako službu pro klienty, jinde ten režim může být rozdílný, mluvím jen ze své zkušenosti.

Re:Práce IT Admina
« Odpověď #32 kdy: 10. 05. 2022, 13:04:59 »
Ano, dělat pohotovost tak, že jsem přihlášený a připravený zasáhnout není pohotovost, ale směna, takovýhle SLA mají lidi na nonstop podpoře.
3 minúty sú hovadina aj pri normálnej onsite pracovnej zmene, ak sa jedná o IT a nie dispečing výroby jedov a výbušnín či jadrovú elektráreň.

Veľká americká korporácia, pre ktorú už roky robím, má pri outsourcingu "time-to-own" (t.j. kedy je incident priradený na zodpovedného agenta, ani nie že sa na tom začne robiť) 15 minút pre úplne najvyššiu prioritu, čo je hoc aj že celé datacentrum nedostupné alebo zákazníkovi odišla centrálna SAPová inštancia. A to na tej zmene nesedí jeden človek.