Dell vs HP

buldr

Dell vs HP
« kdy: 27. 08. 2021, 07:18:55 »
Nemohu se rozhodnout po Burianovsku, tedy jestli chci dřevěný, nebo železný spánek. Zkrátka se neumím popasovat s nabídkami. Jmenovitě se jedná o 14 stolních počítačů s 27" monitory a 10 notebooků. Cenová nabídka, záruky i servis jsou v podstatě identické a protože mi chybí jakékoliv přímé srovnání, trochu s tím bojuji.

HP Elitedesk 800 G6  s monitorem HP P27q G4 QHD
HP Elitebook 830 G8

Dell Optiplex 7090 s monitorem Dell P2720D
Dell Latitude 13 5320

Společnosti zajišťující celkovou správu (s plnou odpovědností) je v podstatě jedno, zda to bude Dell, nebo HP, v jejich očích jsou mírným favoritem HP. Konfigurace musí podporovat zabezpečení a správu, začlenění do doménového prostředí Windows 2019 Server a zbytek již zůstává zcela standardní. Windows 10 Pro se základní 16GB operační paměti s možností rozšíření a 512GB SSD. Servisní smlouvy a délku podpory uzavírám vždy s dodavatelem (jeho hlava ručí).

Současné Optiplex jedou téměř 10 let a nemohu si je vynachválit, to samé ale mohu říci o noteboocích Elitebook, které vydrží více než Latitude (ty se nám začali rozpadat po třech letech) a dokážeme na ně připojit jakýkoliv převodník pro průmyslová rozhranní i měřící techniku. To se o Latitude tak úplně říci nedá.

Jsou vůbec mezi oběma výrobci nějaké rozdíly?
Carpe diem


alex6bbc

  • *****
  • 1 431
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Dell vs HP
« Odpověď #1 kdy: 27. 08. 2021, 07:26:47 »
asi bych si hodil korunou :-)

ja jsem z prace zvykly na delly, ale manzelce jsem na vanoce koupil hp a oboji je dobre.
takze vybirat jedine podle vzhledu co se mi zrovna libi vice :-)

Re:Dell vs HP
« Odpověď #2 kdy: 27. 08. 2021, 09:12:53 »
Vylomte z nich přesné dodací lhůty a podle nich se rozhodněte. Realita dneška je, že třeba na konkrétní notebooky, ktéré ještě včera byly, můžete dnes čekat také 1/4 roku nebo déle. Situace se docela rychle mění i u serverů a předpokládám i stanic.

buldr

Re:Dell vs HP
« Odpověď #3 kdy: 27. 08. 2021, 12:06:05 »
V současnosti probíhá průběžné stěhování do nových prostor v rekonstrukci, dle důležitosti (dílna, měření, sklad, ...) a kanceláře v patře se teprve začínají stavět. Podlahy jsou hotové, okna, příčky, rozvody sítí a kovové konstrukce kanceláří. Samozřejmě zatím chybí sádrokartonové stěny, stropy, světla a podobně, ale to bude hotové během 2 - 3 týdnů. Počítám o pár dní déle s vymalováním, položením koberců a nastěhováním nábytku. Obě nabídky garantují termín dodání 29. září 2021 (Dell) a 4. říjen 2021 (HP). Respektive další kanceláře, protože kuchyňka, sociální zařízení apod. již plně funguje.

Stejně tak technické prostory s chlazenou 42U skříní, ve kterém jsou oba servery Dell R340, úložiště Supermicro, kamerový systém UniFI UNVR-Pro, switche UniFI, napájení pro kamery a asi i Edge router firewallem. Já tomu moc nerozumím, tohle si vymyslela a dodala firma, co se mi o to stará. Zařizoval jsem skříň, senzory teploty, chlazení a záložní zdroj a montáž 18 přístupových bodu UniFIU6LR. Ve skříni se nachází veškerá technika, od IT po ovládání termostatů, senzorů otevřených oken, hlásičů, alarmu až po vstupní systém pomocí karet. Nechybí online záložní zdroje 3000VA 2700W

Proto je z mého pohledu irelevantní, jestli 29. září, nebo 4. října.
« Poslední změna: 27. 08. 2021, 12:09:13 od buldr »
Carpe diem

by_cx

  • ****
  • 290
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Dell vs HP
« Odpověď #4 kdy: 27. 08. 2021, 17:19:04 »
Pokud by snad podpora Linuxu měla být kritériem, což tady asi není, tak HP spíš ne.

Na HP Envy 13" s Ryzenem z minulého roku nešel přepnout suspend na S3 a AMD zvládlo implementovat s2idle až jádře 5.14. Na HP Spectre 13" s 11th gen Intelem zas nejde vypnout VMD, resp. přepnout řadič disku do AHCI módu, takže se při suspendu neuspávají NVMe disky, protože je Linux nevidí. Tohle má ale i další důsledek, není možné tam jen tak dát jakékoli SSDčko, ale musí si s tím VMD řadičem rozumět.

Osobně čekám na dostupnost Frame.work notebooku v Evropě. Kdybych si musel něco dneska koupit, vzal bych Dell, kterej alespoň některé modely posílá do Intelu, aby tam mohli testovat podporu v jádře a nedegraduje možnosti BIOSu na zobrazení sériových čísel.


buldr

Re:Dell vs HP
« Odpověď #5 kdy: 27. 08. 2021, 22:50:23 »
Kdepak, dlouhé roky využíváme provázanost Exchange, Office a Sharepoint, samozřejmě doménový řadič a funguje to ke spokojenosti. Pravděpodobně se nějaký Linux vyskytuje v jednorázovém měření, signálovém zpracování, nebo diagnostické jednotce, ale to bych nepočítal.

Každý Dell Latitude E7440 měl minimálně 4 reklamace (servis), pryžové těsnění lezlo z lícování a nepočítám problémy s převodníky sériového rozhraní, které se používají k nastavování řídících jednotek. Ty stejné USB jednotky/převodníky s Elitebook/Probook a Toughbook fungují celé roky. Nikdo nepřišel na důvod proč, Latitude E6440 tímto problém netrpěla.

Zatoužil jsem po dalším názoru osob s dlouhodobou provozní zkušeností. Nesmím si dovolit sebemenší nedokonalost, nedostatek v dokumentaci, odklon od platných norem a standardů. Proto k smrti nenávidím neprofesionální polofukční výrobky prodávané s vědomými nedostatky ... omlátím jim to o hlavu. Zkrátka a dobře, investice by se mi měla vrátit ve spolehlivosti, životnosti a bezproblémovém příjemném používání.
Carpe diem

Re:Dell vs HP
« Odpověď #6 kdy: 28. 08. 2021, 07:57:52 »
Ak máte lepšie skúsenosti s HP, berte HP.

Re:Dell vs HP
« Odpověď #7 kdy: 28. 08. 2021, 09:15:38 »
Já můžu nabídnout pohled člověka, co se několik let věnoval component-level opravám motherboardů – Dellu dělá desky Foxconn (design i výrobu). Navigace po desce je podobná jako u Applu, logické členění taky. Použité součástky jsou bottom of the barrel, od většiny nelze dohledat dokumentaci, tolerance např. napěťových větví jsou na dnešní dobu zbytečně divoké (rozptyl klidně 10 % na 1.8V větvích, zvlnění 100 mV). Foxconn na dotazy nereaguje.

Pro HP dělají desky (aspoň co jsem viděl) firmy Pegatron, Wistron, a Quanta. Vypadá to úplně jinak, součástky jsou většinou koupitelné u Farnella, tolerance přesnější. A ty firmy povětšinou reagují na dotazy, pošlou schéma, datasheet, dílenskou příručku. A to včetně "consumer" řad jako jsou Envy, Spectre.

buldr

Re:Dell vs HP
« Odpověď #8 kdy: 28. 08. 2021, 11:43:13 »
Netvrdil bych zkušenosti, jen se nám ty Elitebooky nerozpadají, nepotřebují servis a jsou bezproblémové s převodníky.

I tak děkuji za názor, cením si toho a s největší pravděpodobností podepíšu HP.
Carpe diem

buldr

Re:Dell vs HP
« Odpověď #9 kdy: 30. 08. 2021, 14:21:22 »
14ks HP Elitedesk 800 G6 SFF, Core i5-10500, 16GB RAM, 512MB SSD, Win10Pro
10ks HP Elitebook 830 G8 Core i5-1135G7, 16GB RAM, 512GB SSD, Win10Pro
14ks HP P27q G4 QHD
4ks HP OfficeJet Pro 9022e
1ks HP Color LaserJet Pro MFP M479fdw
V ceně (smlouvě) je zahrnutý servis v délce trvání 5 let na místě a garance náhradních dílů i ovladačů v délce trvání 8 let.

Díky za názory. 

Carpe diem

Re:Dell vs HP
« Odpověď #10 kdy: 07. 09. 2021, 16:37:41 »
....Dellu dělá desky Foxconn (design i výrobu). Navigace po desce je podobná jako u Applu, logické členění taky. Použité součástky jsou bottom of the barrel, o

Co si pod tím představit?
-navigace
-spodek barelu

Re:Dell vs HP
« Odpověď #11 kdy: 08. 09. 2021, 20:54:37 »
"Bottom of the barrel, an English idiom originally referring to dregs, now meaning anything of low quality."

Re:Dell vs HP
« Odpověď #12 kdy: 09. 09. 2021, 00:13:48 »
Tak, a navigací po desce je myšlen způsob, jakým se v ní orientuje servisák/reverse engineer. Když máte před sebou motherboard z notebooku, kterou jste nikdy neviděl, komplexní a vyčerpávající popis závady je "nejde", dokumentace (schéma nebo luxusně i boardview) neexistuje... časem se naučíte ty pomyslné bloky prostě vidět a rychle diagnostikovat. A tady ten instinktivní pocit je stejný u desek z Apple i Dell počítačů. Je zřejmé, že Foxconn má nějakou knihovnu odladěných funkčních bloků, kterou recykluje (někdy i s chybami) nejen v rámci jedné značky, ale i napříč.

buldr

Re:Dell vs HP
« Odpověď #13 kdy: 10. 09. 2021, 20:45:59 »
....Dellu dělá desky Foxconn (design i výrobu). Navigace po desce je podobná jako u Applu, logické členění taky. Použité součástky jsou bottom of the barrel, o

Co si pod tím představit?
-navigace
-spodek barelu

Hantýrku, to jsem pochopil ihned co mi chtěl sdělit. Při troše snahy a dostupné dokumentace, lze dohledat konkrétní součástku a tu například pomocí pájecí stanice (tím se myslí opravdu profesionální dílenské/opravárenské pájecí stanice) dané zařízení opravit. Přeloženo do příkladu: Záložní zdroje od APC řady Smart-UPS jsou narvané tím nejhorším šmejdem, ba hůř přímo za hranou (stačí je důkladně změřit, zapláčete), ale protože existuje dokumentace, mohou být poddimenzované a nekvalitní součástky vyměněny. Nakoupíte vše potřebné a obětujete jedno odpoledne u pájecí stanice a kontrolního proměření. A když se k tomu přidá např.: Panasonic UP-VW1245P1, máte špičkový napájecí zdroj na mnoho let.

P.S.: Ještě je potřeba opravit pájení, odstranit kuličky cínu, vyměnit poddimenzované průřezy vodičů (katastrofa) a další fušařinu. Už jsem jich dělal dost, stejně tak dokážu opravit prostou výměnou kondenzátorů třeba monitory Samsung, které  často odchází jen proto, že jsou tam tragické GP kondenzátory a ještě poddimenzované, aby se ještě více ušetřilo, stejně tak dokážu opravit i napájecí zdroje. Opravy u průmyslových řídících jednotek apod. nejsou výjimečností, tam je to udělané sice všechno poctivě, ale sehnat některou součástku po 30 letech provozu už není možné a kupovat nový je taková šílená raketa (dodání, odstávky, testování ...), že je prostě lepší podle technické dokumentace sehnat součástku a udělat ruční opravu. Navíc já se rád vrtám v čemkoliv (také na to mám celou dílnu a měřící lab), do čeho teče elektřina.
Carpe diem